11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Тестовий контроль знань з теми: "Неклітинні форми життя"

Про матеріал
Запропоновані тести розроблені згідно оновленої навчальної програми, містять завдання у формі тестів, завдання на відповідність, на послідовність подій. Матеріал створено за підручником "Біологія і екологія (рівень стандарту) :підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/ Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т. А. Компанець, С.Р. Рушковський.- Київ: Генеза, 2018"
Перегляд файлу

Тестовий контроль знань з теми: «Неклітинні форми життя»

  1.      Наука, яка вивчає будову і функції вірусів, їхні властивості,шляхи передачі збудників та способи лікування і профілактики вірусних захворювань – ______________  .
  2.      Встановіть відповідність між вченими та їх внеском у науку:
  1. Едуард Дженнер   А відкрив віруси
  2. Луї Пастер    Б зробив перше щеплення
  3. Д.Й. Івановський   В відкрив пріони
  4. Фрідріх Леффлер, Поль Фрош  Г уперше створив вакцину проти сказу

                 Д встановив, що збудник ящуру теж фільтрується

  1.      Встановіть відповідність між вченими та їх внеском у науку:
  1. Фелікс д’Еррель   А відкрив пріони
  2. Теодор Отто Дінер  Б відкрив віроїди
  3. Стенлі Прюзинер             В назвав віруси-паразити бактерій «бактеріофагами»
  4. Фредерік Туорт   Г відкрив віруси, що уражають бактерії

       Д довів, що жовту пропасницю спричиняє вірус, який                                  

                                          поширюють кровосисні комарі

    4.Із перелічених тверджень оберіть властивості вірусів як об’єктів живої природи:

  1. У вірусів відсутні системи, здатні синтезувати власні білки

 2. До складу вірусної частинки може входити лише один тип нуклеїнової кислоти – або  

                                    РНК, або ДНК

 3. Спадковість

 4. Віруси здатні пристосовуватися до змін навколишнього середовища

 5. Вірусні частинки не здатні до росту

 6. Віруси кристалізуються

 7. Віруси паразитують лише в клітинах певних типів

    5. Який рівень організації притаманний неклітинним формам життя:

 А клітинний

 Б організмів

 В молекулярний

 Г біосферний

    6.Встановіть відповідність між неклітинними формами життя та їх характеристиками:

1. Віруси А інфекційні білкові частки

2. Віроїди Б інфекційні частинки, що становлять собою одноланцюгові кільцеві молекули         

                                                      РНК

 3. Пріони  В внутрішньоклітинні паразити, що мають ДНК, РНК, білки

   Г клітини мають ядро

    7. Розподіліть захворювання, що спричиняються вірусами на дві групи:

   І ДНК-вмісні:

   ІІ РНК-вмісні :

1.Герпес   5. ВІЛ   

2.Грип   6. Вірус тютюнової мозаїки

3. Кір   7.Кліщовий енцефаліт

4.Сказ   8. Бактеріфаги

     8. Встановіть відповідність між неклітинними формами життя та захворюваннями, що вони 

                 спричиняють:

  1. Куру     А віруси

  2. Веретеноподібність бульб картоплі Б віроїди

  3. Тютюнова мозаїка   В пріони

        Г бактерії

9. Встановіть послідовність фаз життєвого циклу бактеріофага: а) бактеріофаг прикріплюється до поверхні клітини; б) за участю ферментів бактеріофага відбувається біосинтез білків, з яких формуються вірусні частинки; в) самозбирання вірусних частинок; г) за участю ферменту бактеріофага ДНК бактеріальної клітини розпадається на фрагменти; д) вихід вірусних частинок назовні; е) за участю ферментів бактеріофага та нуклеотидів бактеріальної клітини відбувається реплікація вірусної ДНК

10.Проаналізуйте твердження щодо особливостей розмноження вірусів:

І Для інфікування сусідніх клітин рослин віруси використовують міжклітинні контакти.
ІІ У ретровірусів як матриця використовується молекула РНК

Чи є поміж них правильні?

 А правильне лише І

 Б правильне лише ІІ

 В обидва правильні

 Г правильних немає

Похожее изображение    11. Назвіть складові частини бактеріофага

                                                           

                  1

 

 

          2

 

 

          3

 

   4

 

 

      12. Встановіть відповідність між гіпотезами походження вірусів та їх характеристиками:

          1 Гіпотеза регресивної еволюції                 А Віруси – ділянки спадкового матеріалу клітин, які     

                                                                      вийшли з-під їхнього контролю й почали існувати самостійно

          2 Гіпотеза паралельної еволюції  Б Віруси утворилися з клітин, які втратили органели

          3 Гіпотеза «скажених генів»  В Віруси виникли у прадавні часи незалежно від клітин, використовуючи їхні можливості до перетворення енергії та синтезу білків

  Г Віруси утворилися з клітин прокаріотів

    13.Встановіть відповідність між зображенням неклітинних форм життя та їх назвами

 

А

Б

В

Г

Картинки по запросу бактеріофаг малюнок

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу вірус тютюнової мозаїки малюнок

1 вірус ВІЛ    4 вірус поліомієліту

2 пріон    5 бактеріофаг

3 вірус тютюнової мозаїки

14. Встановіть відповідність між вірусами та клітинами, які вони вражають:

 1 Грип    А клітини мозку

 2 Гепатит   Б клітини печінки

 3 ВІЛ    В клітини бактерій

 4 Бактеріофаг  Г клітини дихальних шляхів

     Д клітини імунної системи

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самолевська Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 жовтня 2019
Переглядів
1310
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку