ВСТУП
І. Із запропонованих відповідей виберіть одну правильну:
1. Науки, які виділилися за об'єктом вивчення:
2. Найдавніший метод біологічних досліджень:
3. Екологія – це наука про:
4. Завданням науки «ембріологія» є:
5. Завдання науки «систематика» є:
6. Завданням науки «еволюційне вчення» є:
7. Завданням науки «палеонтологія» є:
8. Наука, що вивчає птахів:
9. Наука, що вивчає риб:
10. Наука, що вивчає комах:
11. Рівень організації життя, який вивчає цитологія:
12. Науковець, який розробив учення про біосферу:
13. Біологічною системою називають:
14. Здатність біологічних систем зберігати відносну сталість складу та властивостей свого внутрішнього середовища:
15. Властивість організмів набувати нових ознак в процесі індивідуального розвитку:
16. Властивість організмів автоматично підтримувати свій хімічний склад, цілісність структур і функцій на всіх рівнях організації організму:
17. Реакції організму на подразники середовища, які здійснюються за участі нервової системи:
18. Найвищий рівень організації живої матерії:
19. Біологічні системи, які перебувають на молекулярному рівні організації живої матерії:
20. Рівень організації життя, на якому відбуваються хімічні реакції та реалізується спадкова інформація:
21. Об’єкт, який належать до надорганізмових біологічних систем:
22. Рівень організації живої матерії, де здійснюється колообіг речовин між біотичною та абіотичною частинами природної системи:
ІІ. Установіть відповідність:
23. Установіть відповідність між властивостями організмів та їх визначеннями:
1. Обмін речовин |
А. Здатність організмів пристосовуватись до умов довкілля. |
2. Розмноження |
Б. Здатність організмів передавати інформацію про ознаки і властивості від батьків до нащадків. |
3. Адаптація |
В. Здатність організмів відтворювати собі подібних. |
4. Спадковість |
Г. Сукупність процесів надходження в організм з довкілля поживних речовин, їх перетворення та виведення з організму продуктів життєдіяльності. |
24.Установіть відповідність між наведеними системами та рівнем їхньої організації.
1. Хлорофіл |
А. Екосистемний |
2. Озеро |
Б. Молекулярний |
3. Нейрон |
В. Популяційно-видовий |
4. Зграя вовків |
Г. Організмовий |
|
Д. Клітинний |
25. Установіть відповідність між методом біологічних досліджень та його суттю:
Метод біологічних досліджень |
Суть методу |
1. Порівняльно-описовий |
А. Полягає у зміні дослідником будови об’єктів досліджень чи певних умов їхнього існування і спостереження за наслідками цих змін. |
2. Експериментальний |
Б. Дослідження та демонстрації структур, функцій, процесів за допомогою їхньої спрощеної імітації. |
3. Моніторинг |
В. За його допомогою описують певні форми організації чи явища. |
4. Моделювання |
Г. Постійне спостереження за перебігом певних процесів в окремих екосистемах, біосфері в цілому чи за станом біологічних об’єктів. |
26. Установіть відповідність між прізвищем вченого та його зображенням на рисунку:
1. В.І. Вернадський;
2. О.О. Богомолець;
3. Д.К. Заболотний;
4. І.І. Мечников.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
27. Встановіть відповідність між науковим поняттям та його визначенням:
Наукове поняття |
Визначення |
1. Гіпотеза |
А. Те, що дійсно встановлено (структура, явище тощо), але потребує наукового пояснення. |
2. Наукова теорія |
Б. Науково обґрунтоване припущення, висунуте для пояснення факту, який безпосередньо не спостерігається. |
3. Науковий факт |
В. Закономірності, що, як правило, не мають винятків, і можуть тлумачитись лише певним чином. |
4. Біологічний закон |
Г. Узагальнення певної системи фактів та закономірностей. |