Тестовий контроль знань з теми "ВСТУП"

Про матеріал
Тестові завдання можуть використовуватись для проведення комп'ютерного і письмового тестування з метою поточного, тематичного, підсумкового контролю контролю знань, а також учнями та студентами для самоперевірки знань.
Перегляд файлу

 

ВСТУП

 

І. Із запропонованих відповідей виберіть одну правильну:

 

1. Науки, які виділилися за об'єктом вивчення: 

  1. анатомія, фізіологія, генетика;
  2. біохімія, біофізика, молекулярна біологія;
  3. екологія, еволюційне вчення;
  4. вірусологія, мікробіологія, зоологія.

2. Найдавніший метод біологічних досліджень:

  1. порівняльно-описовий;
  2. експериментальний;
  3. статистичний;
  4. моніторинг.

3. Екологія – це наука про: 

  1. закономірності формування, розвиток і стійке функціонування біологічних систем різного рангу і взаємовідносин з умовами середовища;
  2. закономірності спадковості і мінливості організмів;
  3. організацію, структуру і функціонування клітин тканин, органів і організмів і їх зміни в часі;
  4. взаємодія живих організмів між собою і навколишнім середовищем.

4. Завданням науки «ембріологія» є:

  1. вивчення рослин і тварин минулих геологічних епох;
  2. вивчення усіх проявів життя організмів;
  3. вивчення закономірностей розвитку зародка;
  4. вивчення закономірностей розвитку тварин від моменту утворення зиготи до кінця життя.

5. Завдання науки «систематика» є:

  1. вивчення рослин і тварин минулих геологічних епох;
  2. вивчення усіх проявів життя організмів;
  3. вивчення закономірностей розвитку зародка тварин;
  4. вивчення видового різноманіття організмів.

6. Завданням науки «еволюційне вчення» є:

  1. вивчення і порівняння вимерлих організмів;
  2. вивчення видового різноманіття організмів;
  3. вивчення закономірностей історичного розвитку живого;
  4. вивчення взаємозв'язків між організмами.

7. Завданням науки «палеонтологія» є:

  1. вивчення і порівняння вимерлих організмів;
  2. вивчення видового різноманіття організмів;
  3. вивчення закономірностей історичного розвитку;
  4. вивчення взаємозв'язків між організмами.

8. Наука, що вивчає птахів:

  1. протозоологія;
  2. іхтіологія;
  3. орнітологія;
  4. герпетологія.

9. Наука, що вивчає риб:

  1. мамаліологія;
  2. орнітологія;
  3. іхтіологія;
  4. ентомологія.

10. Наука, що вивчає комах:

  1. альгологія;
  2. орнітологія;
  3. іхтіологія;
  4. ентомологія.

11. Рівень організації життя, який вивчає цитологія:

  1. молекулярний;
  2. клітинний;
  3. тканинний;
  4. популяційний.

12. Науковець, який розробив учення про біосферу:

  1. О.О. Богомолець;
  2. В.І. Вернадський;
  3. І. І. Мечников;
  4. С.Г. Навашин.

13. Біологічною системою називають:

  1. кілька різних органів, розташованих поруч;
  2. біологічні об'єкти, що мають кілька рівнів організації;
  3. сукупність тканин організму;
  4. сукупність однакових клітин.

14. Здатність біологічних систем зберігати відносну сталість складу та властивостей свого внутрішнього середовища:

  1. фагоцитоз;
  2. метаболізм;
  3. гомеостаз;
  4. адаптація.

15. Властивість організмів набувати нових ознак в процесі індивідуального розвитку:

  1. спадковість;
  2. мінливість;
  3. розвиток;
  4. розмноження.

16. Властивість організмів автоматично підтримувати свій хімічний склад, цілісність структур і функцій на всіх рівнях організації організму:

  1. метаболізм,
  2. гомеостаз,
  3. адаптація,
  4. саморегуляція.

17. Реакції організму на подразники середовища, які здійснюються за участі нервової системи:

  1. рефлекси;
  2. тропізми;
  3. таксиси;
  4. імпульси.

18. Найвищий рівень організації живої матерії:

  1. популяційно-видовий;
  2. біосферний;
  3. організмовий;
  4. екосистемний.

19. Біологічні системи, які перебувають на молекулярному рівні організації живої матерії:

  1. гриби;
  2. водорості;
  3. бактерії;
  4. віруси.

20. Рівень організації життя, на якому відбуваються хімічні реакції та реалізується спадкова інформація:

  1. молекулярний;
  2. клітинний;
  3. організмів;
  4. популяційно-видовий.

21. Об’єкт, який належать до надорганізмових біологічних систем:

  1. еритроцит;
  2. мітохондрія;
  3. нирки;
  4. сосновий ліс.

22. Рівень організації живої матерії, де здійснюється колообіг речовин між біотичною та абіотичною частинами природної системи:

  1. клітинний;
  2. організмовий;
  3. популяційно-видовий;
  4. біогеоценотичний.

 

ІІ. Установіть відповідність:

 

23. Установіть відповідність між властивостями організмів та їх визначеннями:

1. Обмін речовин

А. Здатність організмів пристосовуватись до умов довкілля.

2. Розмноження

Б. Здатність організмів передавати інформацію про ознаки і властивості від батьків до нащадків.

3. Адаптація

В. Здатність організмів відтворювати собі подібних.

4. Спадковість

Г. Сукупність процесів надходження в організм з довкілля поживних речовин, їх перетворення та виведення з організму продуктів життєдіяльності.

 

24.Установіть відповідність між наведеними системами та рівнем їхньої організації.

1. Хлорофіл

А. Екосистемний

2. Озеро

Б. Молекулярний

3. Нейрон

В. Популяційно-видовий

4. Зграя вовків

Г. Організмовий

 

Д. Клітинний

 

25. Установіть відповідність між методом біологічних досліджень та його суттю:

Метод біологічних досліджень

Суть методу

1. Порівняльно-описовий

А. Полягає у зміні дослідником будови об’єктів досліджень чи певних умов їхнього існування і спостереження за наслідками цих змін.

2. Експериментальний

Б. Дослідження та демонстрації структур, функцій, процесів за допомогою їхньої спрощеної імітації.

3. Моніторинг

В. За його допомогою описують певні форми організації чи явища.

4. Моделювання

Г. Постійне спостереження за перебігом певних процесів в окремих екосистемах, біосфері в цілому чи за станом біологічних об’єктів.

 

26. Установіть відповідність між прізвищем вченого та його зображенням на рисунку:

1. В.І. Вернадський;

2. О.О. Богомолець;

3. Д.К. Заболотний;

4. І.І. Мечников.

А

Б

В

Г

Д

 

27. Встановіть відповідність між науковим поняттям та його визначенням:

Наукове поняття

Визначення

1. Гіпотеза

А. Те, що дійсно встановлено (структура, явище тощо), але потребує наукового пояснення.

2. Наукова теорія

Б. Науково обґрунтоване припущення, висунуте для пояснення факту, який безпосередньо не спостерігається.

3. Науковий факт

В. Закономірності, що, як правило, не мають винятків, і можуть тлумачитись лише певним чином.

4. Біологічний закон

Г. Узагальнення певної системи фактів та закономірностей.

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
2900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку