Ти - Людина! Україна починається з тебе! Перший урок 2019

Про матеріал

Розробка першого уроку 2019 рік

Мета: Ознайомити учнів з поняттям ціннісні орієнтири, виявити особистісні і колективні цінності, розвивати вміння працювати у команді, сприяти розвитку людської душі, розуміння учнями відповідальності перед природою і суспільством, виховання людяності , почуття громадянина світу.

Перегляд файлу

D:\Класний керівник\малюночки\58f8fd82b935e15b8c9e46c7.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Перший урок-2019

Класний керівник Мовчан В.М.

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "рамка патріотична" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Ознайомити учнів з поняттям ціннісні орієнтири, виявити особистісні і колективні цінності, розвивати вміння працювати у команді, сприяти розвитку людської душі, розуміння учнями відповідальності перед природою і суспільством, виховання людяності , почуття громадянина світу.

Обладнання та матеріали: Розміщені на дошці – цитата (зазначена нижче). Папір, кольорові олівці, кришки від пластикових пляшок.

                                 Хід заходу

           I. Вступне слово

         Дорогі діти! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань. Для вас – це святковий день, початок нового навчального року і ви  поступово, піднімаючись зі сходинки на сходинку,  станете випускниками. Знання, отримані в школі, допоможуть вам обрати професію, стати поважними людьми, принести користь нашій країні.  7 клас принесе багато нового і незвичайного у ваше життя: це і нові предмети, нові вчителі, нові проблеми, але я сподіваюся, що всі проблеми ми з вами подолаємо, бо будемо вирішувати їх спільно, допомагати один одному. Спробуємо зробити так, щоб всім у нашому класі було добре, як у великій і дружній родині.

 

                    Привітання

Сьогодні знову Свято знань

І день численних привітань.

Тож я вітаю наше коло

І першим буде добре слово.

Добрий день і добрий час!

Добрих дум для вас і нас!

Добро душі у світ несіть

І звісно з себе ви почніть.

Навчальний рік розпочинаємо

І один одного привітаємо!

Посміхніться, обійміться,

Добром душі усіх торкніться!

(Вправа: «Привітання». Привітайте свого сусіда з початком нового навчального року посмішкою, обіймами і побажанням (побажання не мають повторюватися. Учні вітають свого сусіда по парті і за бажанням інших членів колективу.)

Оголошення теми уроку: Сьогодні наш перший святковий урок «Україна починається з тебе» і я хочу звернути вашу  увагу  на напис на дошці?  Як ви його розумієте? І до чого тут Україна?

(Учні висловлюють свої думки)

        Людина, яка втрачає ціннісні орієнтири, починає руйнувати навколо себе все, що її оточує – природу, суспільство, родинні зв’язки.

       (Цитату взято зі статті «Методичні рекомендації щодо проведення Дня знань та Першого уроку у 2019/2020 навчальному році» Міцай Ю.В., завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»,кандидат педагогічних наук)

  Вчитель: Що означає слово «цінність»? (обговорення) Які людські цінності ви знаєте? (запис на дошці цінностей названих учнями)

 

Головні життєві цінності людини

Складно окреслити їх чітке коло. Те, що може бути життєво важливо для одного, для іншого не має принципового значення. Але все ж можна знайти якесь середньоарифметичне, яке і буде представляти основні життєві цінності людини. Отже, що ж до них відноситься?

1.     Перше, що назве кожен - любов. Причому не тільки до протилежної статі, але й до рідних, близьких, друзів.

2.     Розуміння - обов'язковий пункт, який включає в себе життєві цінності будь-якої людини. Кожен хоче бути зрозумілим, а розуміння інших веде до розв'язання і запобігання конфліктам.

3.     Повага дозволяє надихатися позитивними рисами інших, знайти недоліки в собі і виправити їх.

4.     Дисципліна, яку багато намагаються уникати. Мало хто відносить її до життєвих цінностей людини. Багато хто вважає це рутиною, але насправді це виконання своїх обов'язків. Не завжди це важка і сумна праця. Виконувати їх можна з радістю.

5.     Віра в людей, у тому числі і в себе.

6.     Подяка - це те мале, що може підняти в іншому хвилю ентузіазму і дружелюбності.

7.     Прощення допомагає нам повернутися обличчям до майбутнього і не мучитися образами і болями.

8.     Дружба - це життєві цінності людини, на які вона спирається в скрутну хвилину.

9.     Надія не дає нам опустити руки, коли здається, що попереду вже нічого не світить.

10.   Оптимізм допомагає протистояти поганому - попросту його не помічати.

11.  Терпіння дозволяє приймати вірні рішення.

12.   Толерантність допомагає вміти ладити з усіма людьми. Незалежно від особистих переваг.

13.   Чесність. У кого б ви не запитали, якими є його основні життєві цінності, місце чесності знайдеться завжди. Вона допомагає визнавати свої помилки, змінити себе на краще, збудувати довірчі відносини.

 Вчитель: Ми з вами живемо і сповідуємо свої цінності серед оточуючих, у соціальному і природному середовищах.

      У соціальному середовищі, тобто  серед людей або у колективі ми маємо певні права та обов’язки, які і визначають гідність та честь кожної людини. Ми знаємо, що всі люди різні, у кожного свої поняття про честь та гідність, моральні принципи. Та існують ось ці (на дошці запис) загальноприйняті і якщо людина бажає жити у цивілізованій країні, то і її поведінка повинна бути відповідною. Ми всі погоджуємося з тим, що - Україна починається з тебе.

 

      Природне середовище щодо людини виконує три основні функції: економічну — забезпечує народне господарство ресурсами; біологічну — забезпечує фізичне здоров’я; соціальну — забезпечує духовний розвиток суспільства в цілому.

    Зараз я пропоную вам гру про природнє середовище, у якому ви зараз перебуваєте і яке повинні знати як свої п’ять пальців.

Гра «Вірю - не вірю»

  1.                    Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище – їх захоронення. НІ (повторне вико- ристання).
  2.                    Кожної хвилини 1000 людей умирають від отруєння водою. ТАК.
  1.                    Більшу частину   сміття,   що   забруднює   Землю,   становить   скло.

НІ(пластмаса).

  1.                    Перед початком  утилізації  відходів  їх   необхідно  подрібнити.  НІ

(розсортувати).

  1.                    Кожної хвилини вирубують понад  20 га лісів. ТАК.
  1.                    Рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці Києва. НІ (Нью-Йорка).
  2.                    Найактивнішою і прибутковою галуззю промисловості у Франції вважається не переробка сміття, а виробництво автомобілів. НІ (переробка сміття).
  3.                    80 мільярдів алюмінієвих банок використовується щоденно. ТАК.
  4.                    Папір може бути перероблений тільки один раз. Після цього волокна дуже слабкі, щоб триматися разом. НІ (6 разів).
  5.               Скляна пляшка,  зроблена  у   наш  час,   потребує  4000  років  для

розкладання. ТАК.

11. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає нафто- і газопереробка. ТАК.

  1.   Найстарішому дереву у світі 460 років. НІ (4600 років).
  2.  Британію називають «смітником Європи». ТАК.
  3.   Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін усього 3 роки. НІ (100 років і більше).
  4.  Викинутий папір «з’їдять» невидимки-мікроби за 20 і більше років. НІ

(1-2 роки).

  1.  На українському заводі «Південмаш», що розташований у Дніпрі, виробляються екологічно найчистіші ракетоносії у світі. Проект має назву «Морський старт». ТАК.
  2.  Одного разу у Швейцарії, а саме у 1969 році, випав чорний сніг на Різдво, а у 1955 році на Каліфорнію обрушився зелений снігопад. ТАК.
  3.  У світі існують «сміттєві острови», а точніше – справжні плаваючі сміттєзвалища, що розташувались посеред Саргасового моря – ділянки Північно-Атлантичного океану, обмеженої течіями. ТАК.
  4.  Сьогодні вже винайдено спеціальні мікроби, які здатні поїдати пластик.ТАК(таким способом планується вирішити «пластикову проблему» людства).
  5.  Майже 15% українців п’є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки. НІ (75%).
  6.  На величезних океанських лайнерах бізнес-класу є поля для гольфу. Основною проблемою цієї гри є те, що м’ячі частенько відлітають за борт. Одне німецьке підприємство стало випускати спеціальні м’ячі у вигляді спресованого риб’ячого корму для гравців, яким важлива турбота про живе. ТАК.
  7.  Паперові пакети не менш шкідливі для природи, ніж пластикові. Вони займають багато місця, вимагають більше енергії для їхньої переробки та виробництва, а на звалищі через пошарове розташування розкладаються не швидше, ніж їхні поліетиленові аналоги. ТАК (і папір теж буває шкідливим). 
  8.  Прямий наслідок нераціональної вирубки лісів – збільшення частоти та інтенсивності повеней у західних областях України, особливо – Закарпаття. ТАК (однак сумна статистика катаклізмів нездатна зупинити знищення лісів: у 2018 році обсяги заготівель лісу в Закарпатській області зросли на 14,2%).
  9. За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів України, щорічно середньостатистичний українець викидає на смітник близько 25 тонн побутових відходів. НІ (тільки 250 кілограмів, що теж не мало. З них мінімум  можна відправляти не на звалище, а на пункти прийому вторинної сировини, що дозволило б скоротити кількість твердих побутових відходів на 10 мільйонів кубометрів).
  10.  Кораблі та судна Військово-морських сил України взагалі не оснащені системами очищення і знезараження господарчо-побутових вод, а  значить вони – постійне джерело зараження акваторії моря. ТАК.
  11. Чорнобильська катастрофа призвела до радіоактивного забруднення більш ніж 145 тис кв.км території України, Білорусії та Росії. ТАК (у той же час за 33 роки радіаційний стан територій навколо станції значно покращився,цьому сприяли і природні процеси, і проведення дезактиваційних робіт, і відсутність людини. Так, у регіоні відновилися популяції вимираючих тварин, а українські чиновники навіть заговорили про можливість скорочення зони відчуження біля ЧАЕС).
  12. Хвоя сосни містить у 6 разів більше аскорбінової кислоти, ніж апельсини і лимони. ТАК.
  13. У Японії переробляють більше 70% відходів. А в Україні30%. НІ

(лише 3%).

  1.  «Прокинувся вранці, умився, причепурився – і відразу ж упорядкував свою планету» – це словаМаленького принца, героя твору Сент-Екзюпері. ТАК.
  2.   «Земля – не рабиня наша, а мати.Сонце – не вітчим, а рідний батько,    Ліси – наші брати, річки – сестри.Дощі, вітри, сніги –добрі гості. А ми на своїй  планеті – не тимчасові мешканці, а мудрі господарі!» – це слова українського поета Василя Симоненка. ТАК.
  3.  У Китаї якось оголосили війну горобцям, бо вони великими зграями прилітали на посіви. Врожай від цього тільки збільшився. НІ (як тільки не стало горобців, то розмножилися комахи – шкідники рослин. Адже ці пташки навесні годували ними пташенят і живилися самі. А унаслідок цього посівів загинуло ще більше: їх знищили ненажерливі комахи).
  4.  Підгодовувати птахів улітку корисно. НІ (тривале вживання неприродного корму, наприклад хліба, призводить до порушення обміну речовин та хвороб).
  5.  Наші птахи будують гнізда в далеких країнах. НІ.

 

    А чи знали ви, що є ціла наука про взаємовідносини людини і навколишнього середовища?(припущення учнів)

   Екологія людини — комплексна наука, яка вивчає взаємовідносини людини і навколишнього середовища. Вона сприяє збереженню і зміцненню здоров’я, розвитку фізичних та психічних можливостей людини.

Вчитель: Людина прагне жити у безпеці, вберегтися від тиску чинників зовнішнього середовища на її організм, психіку, духовну сферу. Турбота про    це — справа суспільна та особиста. Усім сьогодні потрібні екологічні знання, екологічна культура. Вміння раціонально організувати свій життєвий простір, не шкодити собі. Організм людини тісно взаємопов’язаний з навколишнім природним середовищем, є частиною глобальної екологічної системи. Життя людства залежить від безперервного функціонування природних систем.

 

Вчитель: То що ж таке екологія людини та її душі? Від чого вона залежить та до яких наслідків призводить?

Обговорення

Вчитель:   Ми починаємо своє життя в сімʼї, потім нашою сім’єю стає школа. Але лише з роками ми усвідомлюємо, що вся Україна теж є великою сім’єю. Кожному з вас судилося народитися саме в цій сімʼї, піти саме до цієї школи, жити саме в цій країні! Це накладає на кожного представника народу нехай малу, але відповідальність за те, що відбувається в нашій країні. Тому з дитинства необхідно замислюватися про те, як можна було б поліпшити країну і державу, зробити її більш приємним місцем для перебування та життя. Чим більше таких буде, тим більша ймовірність успіху. Оця частинка нашої держави – це є наш клас! Де ми повинні вчитися бути гарними людьми, ми маємо вчитися любити свою Батьківщину, поважати одне одного. Кожен з учнів нашого класу є представником певної родини. А наша країна Україна – це велика родина, яка складається з кожної вашої родини!

   Кожна людина має цінність і кожен наш крок є важливим. Зберігайте екологію своєї душі, тоді світ навколо буде світлішим, чистішим та приємнішим для нас і майбутніх поколінь.

 

 Створення плакату  «Україна починається з тебе!»

     А зараз пропоную вам, шановні учні, створити плакат «Україна починається з тебе!» за допомогою таких стікерів, на яких ви залишите свої підписи.

Варіанти : Девіз створення плакату «Хочеш змінити країну – почни з себе.»

 

Я викидаю сміття в урни. А ти?

 

Я не ходжу по газонах. А ти ?

 

Я поводжуся чемно. А ти?

 

Я дотримуюсь правил дорожнього руху. А ти?

 

Я піклуюся про своє здоров’я. А ти?

 

Я люблю свою країну. А ти?

 

Я навчаюсь, щоб бути освіченим. А ти?

 

Вчитель: А зараз я пропоную вам вправу  «Ми - єдине ціле». Ми об’єдналися у родину, клас, країну. І якщо ми будемо діяти разом і згуртовано – ми все зможемо. Поодинці – країну не захистиш!

( Метою вправи є дати учням зрозуміти, що все люди об’єднуються у соціальні групи, де кожен грає свою роль і несе відповідальність. Учні стають у коло, у правій руці кожен тримає кришку від пластикової пляшки. Учні мають одночасно перекласти кришечку з правої руки у ліву, а потім сусіду у праву руку. Утворюється конвеєр. Єдність і незламність цього дійства буде залежати від злагодженої роботи, хтось буде збиватися руйнуючи цей ланцюжок. Що і буде наочним прикладом порушення системи. Вправа триває доти, доки учні не навчаться злагоджено працювати. Після вправи учні роблять висновки.)

 

Святкові побажання вчителя та  вручення всім дітям

листівок “Заповіді учня”:

Заповіді учня

  1.       Роби добро!
  2.       Бійся скривдити людину.
  3.       Люби і прощай людям.
  4.       Стався до інших так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе.
  5.       Бережи честь змолоду.
  6.       Пізнавай себе і світ.
  7.       Знайди свою мету в житті.
  8.       Не лінуйся і не шукай виправдання власним слабостям.
  9.       Краще віддай своє, ніж візьми чуже.
  10. У хвилини відчаю не губи віри у себе, зумій сказати собі:

 “Хай живе життя!”

 

Підсумок: ( рефлексія) Отже, діти, наш перший урок закінчено. Чи цікаво вам було сьогодні? Що вам найбільше сподобалося? А ці слова нехай стануть девізом вашого життя:

       Кожної миті нашого життя ми повинні відшукувати не те, що нас віддаляє від людей, а    те, що нас об'єднує

 

                                                                    (Дж.Рескін).

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ти – Людина!Україна починається з тебе!

Номер слайду 2

  Сьогодні знову Свято знаньІ день численних привітань. Тож я вітаю наше колоІ першим буде добре слово. Добрий день і добрий час!Добрих дум для вас і нас!Добро душі у світ несітьІ звісно з себе ви почніть. Навчальний рік розпочинаємоІ один одного привітаємо!Посміхніться, обійміться,Добром душі усіх торкніться!

Номер слайду 3

  Людина, яка втрачає ціннісні орієнтири, починає руйнувати навколо себе все, що її оточує – природу, суспільство, родинні зв’язки.

Номер слайду 4

Головні життєві цінності людини  1.     Перше, що назве кожен - любов. Причому не тільки до протилежної статі, але й до рідних, близьких, друзів. 2.     Розуміння - обов'язковий пункт, який включає в себе життєві цінності будь-якої людини. Кожен хоче бути зрозумілим, а розуміння інших веде до розв'язання і запобігання конфліктам.3.     Повага дозволяє надихатися позитивними рисами інших, знайти недоліки в собі і виправити їх. 4.     Дисципліна, яку багато намагаються уникати. Мало хто відносить її до життєвих цінностей людини. Багато хто вважає це рутиною, але насправді це виконання своїх обов'язків. Не завжди це важка і сумна праця. Виконувати їх можна з радістю.5.     Віра в людей, у тому числі і в себе. 6.     Подяка - це те мале, що може підняти в іншому хвилю ентузіазму і дружелюбності.7.     Прощення допомагає нам повернутися обличчям до майбутнього і не мучитися образами і болями.8.     Дружба - це життєві цінності людини, на які вона спирається в скрутну хвилину.9.     Надія не дає нам опустити руки, коли здається, що попереду вже нічого не світить.10.   Оптимізм допомагає протистояти поганому - попросту його не помічати.11.  Терпіння дозволяє приймати вірні рішення.12.   Толерантність допомагає вміти ладити з усіма людьми. Незалежно від особистих переваг.13.   Чесність. У кого б ви не запитали, якими є його основні життєві цінності, місце чесності знайдеться завжди. Вона допомагає визнавати свої помилки, змінити себе на краще, збудувати довірчі відносини.

Номер слайду 5

Гра «Вірю - не вірю»Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище – їх захоронення. 

Номер слайду 6

Гра «Вірю - не вірю»НІ (повторне використання).

Номер слайду 7

Гра «Вірю - не вірю»Кожної хвилини 1000 людей умирають від отруєння водою. 

Номер слайду 8

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 9

Гра «Вірю - не вірю»Більшу частину   сміття,   що   забруднює   Землю,   становить   скло.

Номер слайду 10

Гра «Вірю - не вірю»НІ(пластмаса)

Номер слайду 11

Гра «Вірю - не вірю»Перед початком  утилізації  відходів  їх   необхідно  подрібнити.  

Номер слайду 12

Гра «Вірю - не вірю»НІ(розсортувати).

Номер слайду 13

Гра «Вірю - не вірю»Кожної хвилини вирубують понад 20 га лісів. 

Номер слайду 14

Гра «Вірю - не вірю» ТАК

Номер слайду 15

Гра «Вірю - не вірю»Рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці Києва. 

Номер слайду 16

Гра «Вірю - не вірю» НІ (Нью-Йорка)

Номер слайду 17

Гра «Вірю - не вірю»Найактивнішою і прибутковою галуззю промисловості у Франції вважається не переробка сміття, а виробництво автомобілів. 

Номер слайду 18

Гра «Вірю - не вірю»НІ (переробка сміття)

Номер слайду 19

Гра «Вірю - не вірю»80 мільярдів алюмінієвих банок використовується щоденно. 

Номер слайду 20

Гра «Вірю - не вірю» ТАК

Номер слайду 21

Гра «Вірю - не вірю»Папір може бути перероблений тільки один раз. Після цього волокна дуже слабкі, щоб триматися разом. 

Номер слайду 22

Гра «Вірю - не вірю»НІ (6 разів)

Номер слайду 23

Гра «Вірю - не вірю»Скляна пляшка,  зроблена  у   наш  час,   потребує  4000  років  длярозкладання. 

Номер слайду 24

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 25

Гра «Вірю - не вірю»Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає нафто- і газопереробка. 

Номер слайду 26

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 27

Гра «Вірю - не вірю»Найстарішому дереву у світі 460 років. 

Номер слайду 28

Гра «Вірю - не вірю»НІ (4600 років)

Номер слайду 29

Гра «Вірю - не вірю»Британію називають «смітником Європи».  

Номер слайду 30

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 31

Гра «Вірю - не вірю»Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін усього 3 роки.  

Номер слайду 32

Гра «Вірю - не вірю»НІ (100 років і більше)

Номер слайду 33

Гра «Вірю - не вірю»Викинутий папір «з’їдять» невидимки-мікроби за 20 і більше років. 

Номер слайду 34

Гра «Вірю - не вірю»НІ(1-2 роки)

Номер слайду 35

Гра «Вірю - не вірю»На українському заводі «Південмаш», що розташований у Дніпрі, виробляються екологічно найчистіші ракетоносії у світі. Проект має назву «Морський старт».  

Номер слайду 36

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 37

Гра «Вірю - не вірю»Одного разу у Швейцарії, а саме у 1969 році, випав чорний сніг на Різдво, а у 1955 році на Каліфорнію обрушився зелений снігопад.  

Номер слайду 38

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 39

Гра «Вірю - не вірю»У світі існують «сміттєві острови», а точніше – справжні плаваючі сміттєзвалища, що розташувались посеред Саргасового моря – ділянки Північно-Атлантичного океану, обмеженої течіями.  

Номер слайду 40

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 41

Гра «Вірю - не вірю»Сьогодні вже винайдено спеціальні мікроби, які здатні поїдати пластик. 

Номер слайду 42

Гра «Вірю - не вірю»ТАК(таким способом планується вирішити «пластикову проблему» людства)

Номер слайду 43

Гра «Вірю - не вірю»Майже 15% українців п’є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки.  

Номер слайду 44

Гра «Вірю - не вірю»НІ (75%)

Номер слайду 45

Гра «Вірю - не вірю»На величезних океанських лайнерах бізнес-класу є поля для гольфу. Основною проблемою цієї гри є те, що м’ячі частенько відлітають за борт. Одне німецьке підприємство стало випускати спеціальні м’ячі у вигляді спресованого риб’ячого корму для гравців, яким важлива турбота про живе.  

Номер слайду 46

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 47

Гра «Вірю - не вірю»Паперові пакети не менш шкідливі для природи, ніж пластикові. Вони займають багато місця, вимагають більше енергії для їхньої переробки та виробництва, а на звалищі через пошарове розташування розкладаються не швидше, ніж їхні поліетиленові аналоги.

Номер слайду 48

Гра «Вірю - не вірю»ТАК (і папір теж буває шкідливим)

Номер слайду 49

Гра «Вірю - не вірю»Прямий наслідок нераціональної вирубки лісів – збільшення частоти та інтенсивності повеней у західних областях України, особливо – Закарпаття.

Номер слайду 50

Гра «Вірю - не вірю»ТАК (однак сумна статистика катаклізмів нездатна зупинити знищення лісів: у 2018 році обсяги заготівель лісу в Закарпатській області зросли на 14,2%).

Номер слайду 51

Гра «Вірю - не вірю»За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів України, щорічно середньостатистичний українець викидає на смітник близько 25 тонн побутових відходів.

Номер слайду 52

Гра «Вірю - не вірю»НІ (тільки 250 кілограмів, що теж не мало. З них мінімум можна відправляти не на звалище, а на пункти прийому вторинної сировини, що дозволило б скоротити кількість твердих побутових відходів на 10 мільйонів кубометрів).

Номер слайду 53

Гра «Вірю - не вірю»Кораблі та судна Військово-морських сил України взагалі не оснащені системами очищення і знезараження господарчо-побутових вод, а значить вони – постійне джерело зараження акваторії моря.

Номер слайду 54

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 55

Гра «Вірю - не вірю»Чорнобильська катастрофа призвела до радіоактивного забруднення більш ніж 145 тис кв.км території України, Білорусії та Росії.

Номер слайду 56

Гра «Вірю - не вірю»ТАК (у той же час за 33 роки радіаційний стан територій навколо станції значно покращився,цьому сприяли і природні процеси, і проведення дезактиваційних робіт, і відсутність людини. Так, у регіоні відновилися популяції вимираючих тварин, а українські чиновники навіть заговорили про можливість скорочення зони відчуження біля ЧАЕС).

Номер слайду 57

Гра «Вірю - не вірю»Хвоя сосни містить у 6 разів більше аскорбінової кислоти, ніж апельсини і лимони.

Номер слайду 58

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 59

Гра «Вірю - не вірю» У Японії переробляють більше 70% відходів. А в Україні 30%.

Номер слайду 60

Гра «Вірю - не вірю»НІ(лише 3%)

Номер слайду 61

Гра «Вірю - не вірю» «Прокинувся вранці, умився, причепурився – і відразу ж упорядкував свою планету» – це слова Маленького принца, героя твору Сент-Екзюпері.

Номер слайду 62

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 63

Гра «Вірю - не вірю»«Земля – не рабиня наша, а мати. Сонце – не вітчим, а рідний батько, Ліси – наші брати, річки – сестри. Дощі, вітри, сніги –добрі гості. А ми на своїй планеті – не тимчасові мешканці, а мудрі господарі!» – це слова українського поета Василя Симоненка.

Номер слайду 64

Гра «Вірю - не вірю»ТАК

Номер слайду 65

Гра «Вірю - не вірю»У Китаї якось оголосили війну горобцям, бо вони великими зграями прилітали на посіви. Врожай від цього тільки збільшився.

Номер слайду 66

Гра «Вірю - не вірю»НІ (як тільки не стало горобців, то розмножилися комахи – шкідники рослин. Адже ці пташки навесні годували ними пташенят і живилися самі. А унаслідок цього посівів загинуло ще більше: їх знищили ненажерливі комахи).

Номер слайду 67

Гра «Вірю - не вірю»Підгодовувати птахів улітку корисно.

Номер слайду 68

Гра «Вірю - не вірю»НІ (тривале вживання неприродного корму, наприклад хліба, призводить до порушення обміну речовин та хвороб)

Номер слайду 69

Гра «Вірю - не вірю»Наші птахи будують гнізда в далеких країнах.

Номер слайду 70

Гра «Вірю - не вірю»НІ

Номер слайду 71

Створення плакату «Україна починається з тебе!»Девіз створення плакату «Хочеш змінити країну – почни з себе.»

Номер слайду 72

Святкові побажання та вручення всім дітям листівок “Заповіді учня”Заповіді учня1. Роби добро!2. Бійся скривдити людину.3. Люби і прощай людям.4. Стався до інших так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе.5. Бережи честь змолоду.6. Пізнавай себе і світ.7. Знайди свою мету в житті.8. Не лінуйся і не шукай виправдання власним слабостям.9. Краще віддай своє, ніж візьми чуже.10. У хвилини відчаю не губи віри у себе, зумій сказати собі: “Хай живе життя!”

Номер слайду 73

Кожної миті нашого життя ми повинні відшукувати не те, що нас віддаляє від людей, а те, що нас об'єднує. (Дж. Рескін)

Перегляд файлу

 

 

 

 

Перегляд файлу

     

 

       

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лампіка Ярина Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Войцехівська Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
1 вересня 2019
Переглядів
1813
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку