Розробка першого уроку 2019 рік
Мета: Ознайомити учнів з поняттям ціннісні орієнтири, виявити особистісні і колективні цінності, розвивати вміння працювати у команді, сприяти розвитку людської душі, розуміння учнями відповідальності перед природою і суспільством, виховання людяності , почуття громадянина світу.
Перший урок-2019
Класний керівник Мовчан В.М.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям ціннісні орієнтири, виявити особистісні і колективні цінності, розвивати вміння працювати у команді, сприяти розвитку людської душі, розуміння учнями відповідальності перед природою і суспільством, виховання людяності , почуття громадянина світу.
Обладнання та матеріали: Розміщені на дошці – цитата (зазначена нижче). Папір, кольорові олівці, кришки від пластикових пляшок.
Хід заходу
I. Вступне слово
Дорогі діти! Сьогодні вся наша країна відзначає День знань. Для вас – це святковий день, початок нового навчального року і ви поступово, піднімаючись зі сходинки на сходинку, станете випускниками. Знання, отримані в школі, допоможуть вам обрати професію, стати поважними людьми, принести користь нашій країні. 7 клас принесе багато нового і незвичайного у ваше життя: це і нові предмети, нові вчителі, нові проблеми, але я сподіваюся, що всі проблеми ми з вами подолаємо, бо будемо вирішувати їх спільно, допомагати один одному. Спробуємо зробити так, щоб всім у нашому класі було добре, як у великій і дружній родині.
Привітання
Сьогодні знову Свято знань
І день численних привітань.
Тож я вітаю наше коло
І першим буде добре слово.
Добрий день і добрий час!
Добрих дум для вас і нас!
Добро душі у світ несіть
І звісно з себе ви почніть.
Навчальний рік розпочинаємо
І один одного привітаємо!
Посміхніться, обійміться,
Добром душі усіх торкніться!
(Вправа: «Привітання». Привітайте свого сусіда з початком нового навчального року посмішкою, обіймами і побажанням (побажання не мають повторюватися. Учні вітають свого сусіда по парті і за бажанням інших членів колективу.)
Оголошення теми уроку: Сьогодні наш перший святковий урок «Україна починається з тебе» і я хочу звернути вашу увагу на напис на дошці? Як ви його розумієте? І до чого тут Україна?
(Учні висловлюють свої думки)
Людина, яка втрачає ціннісні орієнтири, починає руйнувати навколо себе все, що її оточує – природу, суспільство, родинні зв’язки.
(Цитату взято зі статті «Методичні рекомендації щодо проведення Дня знань та Першого уроку у 2019/2020 навчальному році» Міцай Ю.В., завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»,кандидат педагогічних наук)
Вчитель: Що означає слово «цінність»? (обговорення) Які людські цінності ви знаєте? (запис на дошці цінностей названих учнями)
Головні життєві цінності людини
Складно окреслити їх чітке коло. Те, що може бути життєво важливо для одного, для іншого не має принципового значення. Але все ж можна знайти якесь середньоарифметичне, яке і буде представляти основні життєві цінності людини. Отже, що ж до них відноситься?
1. Перше, що назве кожен - любов. Причому не тільки до протилежної статі, але й до рідних, близьких, друзів.
2. Розуміння - обов'язковий пункт, який включає в себе життєві цінності будь-якої людини. Кожен хоче бути зрозумілим, а розуміння інших веде до розв'язання і запобігання конфліктам.
3. Повага дозволяє надихатися позитивними рисами інших, знайти недоліки в собі і виправити їх.
4. Дисципліна, яку багато намагаються уникати. Мало хто відносить її до життєвих цінностей людини. Багато хто вважає це рутиною, але насправді це виконання своїх обов'язків. Не завжди це важка і сумна праця. Виконувати їх можна з радістю.
5. Віра в людей, у тому числі і в себе.
6. Подяка - це те мале, що може підняти в іншому хвилю ентузіазму і дружелюбності.
7. Прощення допомагає нам повернутися обличчям до майбутнього і не мучитися образами і болями.
8. Дружба - це життєві цінності людини, на які вона спирається в скрутну хвилину.
9. Надія не дає нам опустити руки, коли здається, що попереду вже нічого не світить.
10. Оптимізм допомагає протистояти поганому - попросту його не помічати.
11. Терпіння дозволяє приймати вірні рішення.
12. Толерантність допомагає вміти ладити з усіма людьми. Незалежно від особистих переваг.
13. Чесність. У кого б ви не запитали, якими є його основні життєві цінності, місце чесності знайдеться завжди. Вона допомагає визнавати свої помилки, змінити себе на краще, збудувати довірчі відносини.
Вчитель: Ми з вами живемо і сповідуємо свої цінності серед оточуючих, у соціальному і природному середовищах.
У соціальному середовищі, тобто серед людей або у колективі ми маємо певні права та обов’язки, які і визначають гідність та честь кожної людини. Ми знаємо, що всі люди різні, у кожного свої поняття про честь та гідність, моральні принципи. Та існують ось ці (на дошці запис) загальноприйняті і якщо людина бажає жити у цивілізованій країні, то і її поведінка повинна бути відповідною. Ми всі погоджуємося з тим, що - Україна починається з тебе.
Природне середовище щодо людини виконує три основні функції: економічну — забезпечує народне господарство ресурсами; біологічну — забезпечує фізичне здоров’я; соціальну — забезпечує духовний розвиток суспільства в цілому.
Зараз я пропоную вам гру про природнє середовище, у якому ви зараз перебуваєте і яке повинні знати як свої п’ять пальців.
Гра «Вірю - не вірю»
НІ(пластмаса).
(розсортувати).
розкладання. ТАК.
11. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу займає нафто- і газопереробка. ТАК.
(1-2 роки).
(лише 3%).
А чи знали ви, що є ціла наука про взаємовідносини людини і навколишнього середовища?(припущення учнів)
Екологія людини — комплексна наука, яка вивчає взаємовідносини людини і навколишнього середовища. Вона сприяє збереженню і зміцненню здоров’я, розвитку фізичних та психічних можливостей людини.
Вчитель: Людина прагне жити у безпеці, вберегтися від тиску чинників зовнішнього середовища на її організм, психіку, духовну сферу. Турбота про це — справа суспільна та особиста. Усім сьогодні потрібні екологічні знання, екологічна культура. Вміння раціонально організувати свій життєвий простір, не шкодити собі. Організм людини тісно взаємопов’язаний з навколишнім природним середовищем, є частиною глобальної екологічної системи. Життя людства залежить від безперервного функціонування природних систем.
Вчитель: То що ж таке екологія людини та її душі? Від чого вона залежить та до яких наслідків призводить?
Обговорення
Вчитель: Ми починаємо своє життя в сімʼї, потім нашою сім’єю стає школа. Але лише з роками ми усвідомлюємо, що вся Україна теж є великою сім’єю. Кожному з вас судилося народитися саме в цій сімʼї, піти саме до цієї школи, жити саме в цій країні! Це накладає на кожного представника народу нехай малу, але відповідальність за те, що відбувається в нашій країні. Тому з дитинства необхідно замислюватися про те, як можна було б поліпшити країну і державу, зробити її більш приємним місцем для перебування та життя. Чим більше таких буде, тим більша ймовірність успіху. Оця частинка нашої держави – це є наш клас! Де ми повинні вчитися бути гарними людьми, ми маємо вчитися любити свою Батьківщину, поважати одне одного. Кожен з учнів нашого класу є представником певної родини. А наша країна Україна – це велика родина, яка складається з кожної вашої родини!
Кожна людина має цінність і кожен наш крок є важливим. Зберігайте екологію своєї душі, тоді світ навколо буде світлішим, чистішим та приємнішим для нас і майбутніх поколінь.
Створення плакату «Україна починається з тебе!»
А зараз пропоную вам, шановні учні, створити плакат «Україна починається з тебе!» за допомогою таких стікерів, на яких ви залишите свої підписи.
Варіанти : Девіз створення плакату «Хочеш змінити країну – почни з себе.»
Я викидаю сміття в урни. А ти?
Я не ходжу по газонах. А ти ?
Я поводжуся чемно. А ти?
Я дотримуюсь правил дорожнього руху. А ти?
Я піклуюся про своє здоров’я. А ти?
Я люблю свою країну. А ти?
Я навчаюсь, щоб бути освіченим. А ти?
Вчитель: А зараз я пропоную вам вправу «Ми - єдине ціле». Ми об’єдналися у родину, клас, країну. І якщо ми будемо діяти разом і згуртовано – ми все зможемо. Поодинці – країну не захистиш!
( Метою вправи є дати учням зрозуміти, що все люди об’єднуються у соціальні групи, де кожен грає свою роль і несе відповідальність. Учні стають у коло, у правій руці кожен тримає кришку від пластикової пляшки. Учні мають одночасно перекласти кришечку з правої руки у ліву, а потім сусіду у праву руку. Утворюється конвеєр. Єдність і незламність цього дійства буде залежати від злагодженої роботи, хтось буде збиватися руйнуючи цей ланцюжок. Що і буде наочним прикладом порушення системи. Вправа триває доти, доки учні не навчаться злагоджено працювати. Після вправи учні роблять висновки.)
Святкові побажання вчителя та вручення всім дітям
листівок “Заповіді учня”:
Заповіді учня
“Хай живе життя!”
|
Підсумок: ( рефлексія) Отже, діти, наш перший урок закінчено. Чи цікаво вам було сьогодні? Що вам найбільше сподобалося? А ці слова нехай стануть девізом вашого життя:
Кожної миті нашого життя ми повинні відшукувати не те, що нас віддаляє від людей, а те, що нас об'єднує
(Дж.Рескін).