Ти знаєш, що ти людина?
За творами Г. Тютюнника («Климко»), О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),
Л.Костенко («Чайка на крижині»,«Крила», «Кольорові миші»)
І варіант
І-ІІ рівні
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів; б) не прийняли; в) не віддали батьки; г) освоював науку самотужки.
2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко «Скарб»):
а) шкатулки; б) мертвого хорта; в) тайстри грошей; г) книжки.
3. У кажіть, що зробило Павлуся з оповідання О. Стороженка «Скарб» лінивим:
а) метерина любов; б) батьківське виховання;
в) поблажливе ставлення наймитів; г) небажання дослухатись порад батьків.
4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:
а) вона краде чуже добро; б) люди веселяться;
в) на них полює хазяйка; г) люди обманюють.
5. Чайка дивувалася із застереження бути обережною на крижині, бо:
а) не розуміла людської мови; б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад; г) була занадто гордою.
6. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, … (Л.Костенко. «Чайка на крижині», «Крила»):
а) «…а правду знає»; б) «…й землі немає»; в) «…а крила має»; г) «... а долю має».
7. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?
8. Яка з ознак не властива гумористичному твору: а) доброзичливий тон; б) жартівливість; в) зображення смішного в життєвих явищах; г) різке висміювання людських вад?
9. Укажіть, чому Климко з однойменної повісті Григора Тютюнника вирушив у небезпечну подорож:
а) набрати солі; б) купити молока; в) заробити грошей.
10. Допишіть речення. Гумор — це… .
11. Запишіть асоціативні слова до поняття «скарб».
12. Що символізують собою кольорові миші (із однойменного твору)?
ІІІ рівень
1. Встановіть відповідність між цитататою та художнім засобом.
1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий «Мишка»). А Порівняння.
2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко «Скарб»). Б Метафора.
3. «Землі немає, то буде небо» (Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила»). В Антитеза
2. Твори якого літературного жанру мають такий же початок, як і оповідання «Скарб»? Чому саме так починає оповідання письменник?
3. Чи справедливим є кінець казки «Мишка» Б. Лепкого? Відповідь обґрунтуй.
4. Визначте головну думку вірша «Чайка на крижині».
5. Як ти розумієш алегоричний образ крил?
6. Визначити тему вірша Л. Костенко «Кольорові миші»
ІV рівень
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів) або «Духовні цінності в нашому житті»(на матеріалі прочитаних творів)
Ти знаєш, що ти людина?
За творами Г. Тютюнника («Климко»), О.Стороженка («Скарб»), Б.Лепкого ( «Мишка»),
Л.Костенко («Чайка на крижині», «Крила», «Кольорові миші»)
ІІ варіант
І-ІІ рівні
Виберіть правильний варіант відповіді.
1.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти; б) шукати скарб; в) на рибалку; г) на пляж.
2. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»:
а) «...він завжди поруч»; б) «...життя і так прекрасне»;
в) «...бо ніколи не знайдеш»; г) «...сам скарб його знайде».
3. У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном; б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші; г) зіпсувала новий одяг.
4. Укажіть, для чого сільські парубки, йдучи шукати скарб, захотіли взяти із собою лінивого Павлуся (оповідання О. Стороженка «Скарб»):
а) щоб посміятися над ним; б) щоб їм пощастило, як завжди щастить Павлові;
в) щоб залучити хлопця до свого гурту й скористатися його багатством;
г) щоб виманити з хати й обікрасти.
5. Коли відбуваються події, описані у диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині», «Крила»?
а) Взимку; б) влітку; в) навесні; г) восени.
6. Вкажіть художній засіб, використаний у даному поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л.Костенко. «Чайка на крижині», «Крила»):
а) антитеза; б) тавтологія; в) риторичне ствердження; г) метафора.
7. Скільки творів мистецтва пов'язано одним задумом у диптиху:
a) два; б) три; в) чотири; г) п'ять?
8. Яка з ознак не властива сатиричному твору: а) різке висміювання; б) викриття людських вад; в) доброзичливий тон; г) зображення смішного?
9. Укажіть, чому вчителька з повісті Григора Тютюнника «Климко» стала жити у шахтній ваговій:
а) вона хотіла, щоб хлопці допомогли їй няньчити дитину;
б) її квартиру пограбували й потрощили окупанти; в) вона переховувалася від ворогів.
10. Допишіть речення. Сатира — це…
11. Запишіть асоціативні слова до поняття «щастя».
12. Символом чого виступає сусід (вірш «Кольорові миші»)?
ІІІ рівень
1. Встановіть відповідність між висловлюванням та літературним героєм, якому воно належить.
1.«Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».
2. – Дивна людино! Я ж маю крила. Нащо крилатим ґрунт під ногами?
3. «Бісові груші, – пробубонить, – які спілі, і над самісінькою головою висять, а ні одна ж то не впаде в рот».
А Чайка. Б Павлусь. В Хазяйка.
2. Оповідання Олекси Стороженка «Скарб» гумористичне чи сатиричне? Відповідь обґрунтуй.
3. Чого навчає казка Богдана Лепкого «Мишка»?
4. Визначте тему вірша «Чайка на крижині».
5. Як ти розумієш алегоричний образ крил?
6. Визначте головну думку вірша «Кольорові миші» Л. Костенко
ІV рівень
Напишіть твір-роздум (мініатюру) на тему «Щасливими не народжуються?..» (на основі аналізованих творів) або
«Духовні цінності в нашому житті»(на матеріалі прочитаних творів)