Тема: Типи алгоритмів. Лінійні алгоритми. Побудова лінійних алгоритмів
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
-
навчальна: формувати вміння створювати програми з лінійними алгоритмами;
-
розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
-
виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
ключові компетентності:
-
спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;
-
уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;
-
основні компетентності в природничих науках і технологіях: формувати вміння послуговуватися технологічними пристроями;
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, навчальна презентація, роздатковий матеріал, м’ячик, стікери.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2 хв)
-
Привітання учнів.
-
Перевірка готовності до уроку – правила - пояснення
-
Мотивація навчальної діяльності:
«Уявіть собі, що ви готуєте свій улюблений бутерброд. Які дії ви виконуєте? Або як ви одягаєтесь вранці?
Всі ці дії ми виконуємо за певним порядком, за алгоритмом. Сьогодні ми детальніше розглянемо, що таке алгоритм і як його побудувати.»
II. Актуалізація опорних знань (5 хв)
-
Бесіда – бліц – опитування за допомогою м’ячика
-
Що таке команда?
-
Наведіть приклади команд, які ви чуєте щодня.
-
Що таке виконавець?
-
Що таке алгоритм?
-
Що є сценою/тлом?
-
Інтерактивна вправа:
-
Гра «Збери рюкзак» (Учні по черзі називають дії, які необхідно виконати, щоб зібрати рюкзак до школи. 1 учень - демонструє послідовність дій)
III. Вивчення нового матеріалу (15 хв)
-
Пояснення вчителя за презентацією
-
Алгоритм – це послідовність команд, які необхідно виконати для досягнення певної мети.
-
Типи алгоритмів: лінійні, розгалужені, циклічні.
-
Лінійний алгоритм – це алгоритм, в якому команди виконуються послідовно, одна за одною.
-
Руханка:
-
Виконання фізкультхвилинки за алгоритмом
IV. Закріплення матеріалу (15 хв)
-
Робота в парах:
-
Учні отримують картки із завданнями, в яких необхідно побудувати лінійний алгоритм для виконання простої дії (наприклад, як закрити двері ключем, складання рюкзака, посадити дерево, приготувати бутерброд).
-
Виконання інтерактивних вправ
-
рознести зображення /схеми за типами алгоритмів
-
поділ на підгрупи: виконавець алгоритму чи ні
V. Підсумок уроку (5 хв)
-
Бесіда- гра віднови пазли
-
Що таке алгоритм? Що таке сцена?
-
Що таке команда? Що таке циклічний алгоритм?
-
Що таке лінійний алгоритм? Що таке скретч?
-
Виконавець це?
-
Рефлексія: самооцінювання – смайл ( від успіхів до подальших перемог):Учні діляться своїми враженнями від уроку, висловлюють свої труднощі та успіхи.