Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. Тарас Гайворонський
Номер слайду 2
Актуалізація опорних знань1. Наведіть приклади дії одного тіла на інші.2. Яка фізична величина характеризує цю дію?3. Яка основна одиниця вимірювання сили?4. Що означає, що сила – векторна величина?5. Які напрямки може мати сила? Наведіть приклади.6. Назвіть наслідки дії сили.7. Чому леза ножів час від часу загострюють?8. Чому нам жорстко сидіти на табуреті і досить комфортно лежати в гамаку?9. Що чинить більший тиск: жало бджоли під час укусу людини чи танк на поверхню дороги?
Номер слайду 3
Наслідки дії сили. Результат дії сили залежить від: Величини сили (чим більша сила діє на тіло, тим більшою буде деформація);площі тієї поверхні, перпендикулярно до якої ця сила діє.
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Тиск. Тиск — це фізична величина, яка характеризує результат дії сили і дорівнює відношенню сили, яка діє перпендикулярно до поверхні, до площі цієї поверхні: F – діюча сила (сила тиску); S – площа поверхні; р – тиск. Одиницею тиску є 1 Паскаль - названо на честь французького вченого Блеза Паскаля.1 Паскаль — це тиск, за якого на площу, що дорівнює 1 м2, діє сила тиску, що дорівнює 1 Н.
Номер слайду 6
Як можна збільшити або зменшити тиск. З визначення тиску виходить, що змінити тиск можна двома способами: змінивши силу тиску або мінивши площу, на яку діє ця сила.- щоб збільшити тиск потрібно збільшити силу тиску або зменшити площу її прикладання;- щоб зменшити тиск потрібно зменшити силу тиску або збільшити площу їїприкладання.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Вчимося розв’язувати задачі.
Номер слайду 9
Запитання на закріплення.1. Не зовсім сумлінна учениця, бажаючи визначити свій тиск на стілець, ділила площу поверхні стільця на свою вагу. Твоя порада:а) продовжуй далі; б) діли вагу на площу; в) не знущайся зі стільця.2. Порадь своїм однокласникам, у яких одиницях вони мають вимірювати тиск.а) У ньютонах; б) у Паскаля; в) у кілограмах.3. Порадь, як можна змінювати тиск.а) Змащувати поверхню мастилом; б) змінювати силу й площу поверхні тіла;в) змінювати колір тіла.4. Учениця першого класу хотіла залишити ще глибший слід на вогкому піску. Що ти їй порадиш?а) Надіти лижі; б) взути туфлі на підборах; в) не займатися дурницями.5. Дай пораду рятівникам, які намагаються витягти з ополонки потопельника, а навкруги — тонка крига.а) Швидко бігти до нього; б) повзти на животі; в) йти повільно.