- поглибити знання про механічний рух; - дослідити основну характеристику руху –швидкість;- навчитися визначати середню швидкість нерівномір- ного руху та переконатись, що вона не дорівнює се- редньому арифметичному швидкості на різних ділянках шляху, її практичне використання; експериментально визначити середню швидкість руху учня, для цього : обрати шлях для проведення експерименту; Мета роботи та завдання поділити визначений шлях на умовні ділянки; - виміряти довжину кожної ділянки та довжину кроку учня; - виміряти час руху та кількість кроків на кожній ділянці; - заповнити таблицю вимірювань; - використовуючи формулу середньої швидкості, зробити обрахунки;
Проблема Від чого залежить середня швидкість руху і як можна визначити її та використати знання про середню швидкість у житті школяра Очікувані результатиотримання нових знань, розширення понять про нерівномірний рух та середню швидкість;формування навичок дослідницької роботи;уміння орієнтуватись в інформаційному просторі;здобуття навиків групової експериментальної роботи;уміння створювати презентації
Рух – основна властивість матерії. Нерівномірний – рух, під час якого тіло за рівні інтервали часу долає різний шлях. Весь рух у природі і в нашому житті є нерівномірним і тому, щоб його охарактеризувати вводять поняття середньої швидкості руху. Основні одиниці вимірювання швидкості – метр за секунду (м/с) Основні теоретичні поняття фізичних величин
Середньою швидкістю називають фізичну величину, яка характеризує нерівномірний рух і чисельно дорівнює відношенню шляху, пройденого тілом, до інтервалу часу, за який цей шлях пройдено. Vc =S/t. Якщо тіло пройшло кілька ділянок шляху: Vc =S1 + S2 +…+Sn / t1 + t2 + …+ tn Для характеристики руху тіла треба знати саме його середню швидкість
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ділянка шляху. Довжина, кількістькроків Час. Швидкість на ділянціСередня швидкість. Середнє арифметичне швидк. Коридор №116м.40 кроків 60с 0,27м/с 0,16м/с 0,29м/с. Сходи8м20 кроків 50с 0,16м/с. Коридор №220,8м52 кроки 3хв(180с) 0,12м/с. Малі сходи2,4м6 кроків 5с 0,48м/с. Бібліотека3,2м8 кроків 5с 0,64м/с. Клас4м10 кроків 40с 0,1м/с. Результати експериментальних досліджень (довжина кроку – 0,4м)Прилади та обладнання: Лінійка. Секундомір. Папір Олівець. Крейда
Ми дослідили, що характеристикою руху є середня швидкість на всьому шляху, а не середнє арифметичне швидкостей на окремих ділянках шляху. Ми навчилися визначати середню швидкість, переконались, що вона є такою, якою б була швидкість рівномірного руху на цьому ж шляху. Висновок Наша Вам порада: не бігайте і не гальмуйте, а рухайтесь рівномірно, тоді нікуди і ніколи не спізнитесь і не втомитесь!Бережіть свій час і своє здоров’я!