Дані матеріали можна використовувати при проведенні тижнів географії у школі. Сприяють розвитку пізнавальної діяльності учнів, художньої творчості, вміння самостійно розв'язувати географічні задачі та зацікавленості предметом в цілому.
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ «ВОДЯНСЬКА СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА – ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І – ІІІ СТУПЕНІВ»
ТИЖДЕНЬ
ГЕОГРАФІЇ
ВЧИТЕЛЬ ГЕОГРАФІЇ
ІГНАТЕНКО ВІКТОРІЯ МИХАЙЛІВНА
С.ВОДЯНЕ
2018р.
ТИЖДЕНЬ ГЕОГРАФІЇ
ПОНЕДІЛОК «ЗУПИНКА МАЛЯНДІЯ»
ВІДКРИТТЯ ТИЖНЯ ГЕОГРАФІЇ.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПЛАНОМ ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ГЕОГРАФІЇ
КОНКУРС МАЛЮНКА «МОЯ ПЛАНЕТА – ЗЕМЛЯ» (1-4 КЛ.)
КОНКУР МАЛЮНКА «НАМАЛЮЙ КРАЇНУ ГЕОГРАФІЮ» (5-7 КЛ)
ВІВТОРОК «ЗУПИНКА РЕБУСЛЯНДІЯ»
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ РЕБУСІВ (3-7 КЛ.)
СЕРЕДА «ЗУПИНКА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗАДАЧ»
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ ЗАДАЧ. (6-11 КЛ.)
ЧЕТВЕР «ЗУПИНКА ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ»
ВИХОВНИЙ ЗАХІД «ВИДАТНІ УКРАЇНСЬКІ ГЕОГРАФИ»
(матеріали заходу є у освітньому проекті «На Урок»)
П’ЯТНИЦЯ «ЗУПИНКА НАГОРОД»
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ТИЖНЯ ГЕОГРАФІЇ
НАГОРОДЖЕННЯ САМИХ АКТИВНИХ УЧНІВ
ПОНЕДІЛОК «ЗУПИНКА МАЛЯНДІЯ»
Відкриття Тижня географії
ВІВТОРОК «ЗУПИНКА РЕБУСЛЯНДІЯ»
Ребуси взяті із інтернетресурсу за посиланням
http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus020000
СЕРЕДА «ЗУПИНКА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗАДАЧ»
Дані задачі взяті із посібника В.Совенко «Розв’язування географічних задач»
Совенко В. Розв’язування географічних задач/В.Совенко. – К.:Шк.світ,2013. – 128с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
Задача 1. Обчисліть відносну висоту між найвищим і найнижчим пунктами материка Євразія.
Розв’язання. Найвищий пункт материка Євразія – гора Джомолунгма (8848м), а найнижчий – западина Мертвого моря(-400м). Отже, відносна висота становитиме 9248м:
8848м – (-400м)=9248м.
Відповідь:відносна висота між найвищим і найнижчим пунктами материка Євразія становить 9248м.
Задача 2. Найнижчий пункт Північної Америки (Долина Смерті) знаходиться нижче від рівня океану на 85м., а відносна висота між найнижчим і найвищим пунктами становить 6279м. визначте абсолютну висоту найвищого пункту материка та вкажіть його назву.
Розв’язання: 6279 = Х –(-85);
Х = 6279м +(-85м)= 6279м – 85м;
Х = 6194м.
Відповідь: найвища точка Північної Америки – гора Мак-Кінлі – має висоту 6194м.
Задача 3. Визначте, якою буде температура повітря на висоті 2км, якщо на рівні моря вона становить 22*С.
Розв’язання: при піднятті вгору температура знижується на кожен кілометр на 6*С.
1)Знаходимо, на скільки градусів знизиться температура при підйомі на 2км:
2000м : 1000м х 6*С = 12*С;
2)далі визначаємо температуру на висоті 2км:
22*С – 12*С = 10*С.
Відповідь: температура повітря на висоті 2км становитиме 10*С
Задача 4. На висоті 3км температура становить 1*с. Якою буде температура повітря в цій місцевості на рівні моря?
Розв’язання: 1)визначаємо, на скільки зміниться температура при зменшенні висоти
від 3км до 0м:
3000м : 1000м х 6*С = 18*С;
2) визначаємо, яка буде температура на рівні моря:
18*С + 1*С = 19*С.
Відповідь: на рівні моря температура повітря становитиме 19*С.
Задача 5. Визначте атмосферний тиск на вершині гори Говерла (2061м), якщо на висоті 183м він у цей час становить 720мм.рт.ст.
Розв’язання: 1)визначаємо, на скільки метрів зміниться відносна висота: 2061м – 183м = 1878м;
2)визначаємо, на скільки зміниться атмосферний тиск при піднятті вгору на 1878м. знаючи, що з підняттям угору на 100м атмосферний тиск зменшується на 10мм.рт.ст. знаходимо:
1878м : 100м х 10мм.рт.ст.= 188мм.рт.ст.
3)визначаємо атмосферний тиск на вершині гори:
720мм.рт.ст. – 188мм.рт.ст. = 532 мм.рт.ст.
Відповідь: атмосферний тиск на вершині гори Говерла становитиме 532 мм.рт.ст.
Задача 6. Тиск повітря на вершині гори становить 550мм.рт.ст., а біля її підніжжя – 760мм.рт.ст. Визначте висоту гори.
Розв’язання: 1)визначаємо різницю атмосферного тиску на вершині гори та біля її підніжжя:
760мм.рт.ст. – 550мм.рт.ст. = 210 мм.рт.ст.;
2)знаючи, що з підняттям угору на 100м атмосферний тиск знижується на 10 мм.рт.ст., визначаємо висоту гори:
210 мм.рт.ст. : 10 мм.рт.ст.х 100м = 2100м.
Відповідь: висота гори 2100м.
Задача 7. Визначте відносну вологість повітря, якщо відомо, що за температури 20*С в 1м.куб. повітря водяної пари міститься 15г (за цієї температури в 1м.куб повітря може міститися 17г водяної пари).
Розв’язання : відносна вологість повітря – це відношення тієї кількості водяної пари, що є в повітрі, до можливої за даної температури.
0тже, 15
----- х 100% = 88,2%
17
Відповідь: відносна вологість повітря 88,2%
Задача 8. Класна кімната має розміри 6м х 4м х 3м. Визначте, при якій кількості водяної пари в повітрі буде відбуватися конденсація, якщо температура в класній кімнаті 20*С.
Розв’язання: 1)визначаємо об’єм класної кімнати:
6м х 4м х 3м = 72м.куб.
2)обчислюємо вміст водяної пари, яка може втриматись у повітрі, (відомо, що точка роси за температури 20*С становить 17г/м.куб):
72м.куб х 17г/м.куб = 1224г = 1кг224г.
Відповідь: конденсація буде відбуватися, якщо вміст водяної пари в повітрі перевищуватиме 1224г.
Задача 9. Чи лежить сніг на вершині г.Кіліманджаро протягом року, якщо середня температура біля підніжжя становить +24*С.
Розв’язання: 1)необхідно визначити висоту снігової лінії, знаючи, що висота гори 5895м (приблизно 6000м). температура з висотою знижується на кожні 6*С на кожні 1000м підйому:
6000м : 1000м х 6*С = 36*С – це різниця температур на вершині та біля підніжжя .
2)+24*С – 36*С = -12*С – це температура на вершині, що є від’ємною.
Відповідь: отже, сніг не розтає на вершині гори протягом року.
Задача 10. Визначте висоту шару стоку річки Амазонки, якщо її річний стік становить 7000км.куб., а площа басейну дорівнює 7млн км кв.
Розв’язання: h =7000км куб : 7 млн км куб;
h =1м.
відповідь: висота шару стоку річки Амазонки становить 1 м.
ЧЕТВЕР «ЗУПИНКА ВІДОМИХ ЛЮДЕЙ»
Навчально-виховний захід з географії
ТЕМА : ВІДОМІ УКРАЇНСЬКІ ВЧЕНІ – ГЕОГРАФИ
Сценарій заходу можна переглянути на моєму сайті за посиланням https://ignatenkovm.jimdo.com
П’ЯТНИЦЯ «ЗУПИНКА НАГОРОД»
Нагородження самих активних учнів
СТРУМОК |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МАРС
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОЩ
|
|
|
|
|
||||
|
||||
АЙСБЕРГ |
||||
ГОРА |
|
|
|
|
|
|
уран |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Марс |
||||
|
|
|
|
ГРОЗА |
|
|
КОМЕТА |
|
|
|
|
|
СУПУТНИК |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Місяць |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|