Виховний захід на тему:
Мета: познайомити з поняттям "толерантність", з основними рисами
толерантної людини; показати значимість толерантності під час взаємодії з
іншими, учити розуміти і поважати один одного, удосконалювати вміння
толерантного спілкування; виховувати почуття колективізму та
згуртованості
ХІД ЗАХОДУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Звучить музика
Вихователь
Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.
Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все
Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний всесвіт побудуй!
Вступне слово вихователя
Добрий день діти, добрий день шановні колеги! Сьогодні ми зібралися з вами для того, щоб ще раз зрозуміти, пригадати про те, як важливо бути добрими, стриманими, щедрими, люблячими, терпеливими, один до одного.
І наш виховний захід має назву:
«Толерантним будь скрізь і всюди, хай полюблять тебе люди».
Присвячений Міжнародному дню толерантності. Ми з вами будемо листати книгу толерантності. На її сторінках вас чекають цікаві завдання, поняття, ігри, притчі, пісні та інші різноманітні заходи.
Тоді розпочинаємо
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
ПЕРША СТОРІНКА НАЗИВАЄТЬСЯ- ВСТУП
Поняття про толерантність
Що таке толерантність?
Останнім часом слово толерантність набуло значної популярності. Не всім знайоме це слово і його значення, і на перший погляд воно незрозуміле.
У країні Франції колись жив Шарль Моріс. Це була людина талановита і уміла враховувати настрої оточуючих, уважно до них ставитись, шукати рішення проблем. Від імені цього мудреця з’явилося слово ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
А вже, діти, понад 12 років тому 16 листопада 1995року на 28 Генеральній
конференції Юнеско був проголошений Міжнародний день толерантності.
Цього дня за традицією у різних країнах світу і у нас в Україні проводяться різноманітні заходи, акції, виховні години в школі. І ми з вами, діти, підтримуємо також цю традицію.
І так ТОЛЕРАНТНІСТЬ - це
- готовність і вміння жити в злагоді у колективі;
- ставитися одне до одного доброзичливо;
- терпляче, шанобливо жити в мирі;
- миритися з чужою думкою.
Толерантність має багато синонімів, тобто близькі за значенням слова такі як: співчуття, чуйність, милосердя, щирість, доброзичливість.
Послухайте вірш Ніни Бущак «Вчимося жити разом».
Поряд нас живе багато- рідні, друзі,мама й тато.
Тож доводиться учитись, як усім порозумітись.
Свою думку має кожен, хтось тебе образив може
Грубіянить перехожий- не бери до серця близько
Не спускайся теж так низько.
Вислухати вмій людину: і дорослу, і дитину,
Будь веселим, чемним. Для людей приємним.
Щоб усі жили ми в мирі, треба думки мати щирі
Мати добре серце в грудях і хороше бачить в людях.
Так, діти, добро, милосердя, співчуття не можна побачити, Але його можне відчути.
І наступна наша сторінка.
ЦЕ СТОРІНКА « ДОБРОТИ»
( Людина починається з добра)
ТОЛЕРАНТНІСТЬ - це вміння творити добро, це співчуття, милосердя.
Це досить важливі риси характеру для людини, їх не можна побачити, але можна відчути. Відчути в добрих вчинках, словах, обіймах. Кожна Людина сама вирішує, яким чином це робити.
-Хтось приходить на допомогу в скрутну хвилину;
- Хтось скаже лише одне слово, від якого стає спокійніше та легше на душі;
- Хтось при зустрічі міцно обійме, при чому слова вже не потрібні;
- Хтось подасть руку, коли на вулиці ожеледиця, поступитися місцем в транс-
порті, чи допоможе нести важкі сумки бабусі;
- Хтось просто ласкаво усміхнеться тобі в обличчя.
Ніколи не забувайте бути добрими, людяними, слухняними дітьми. Намагайтесь жити в своєму класному колективі дружно, цінувати одне одного, любити, не сваритися - тобто бути толерантними людьми.
Хочу зачитати вам ,діти, притчу про одного хлопчика. Ось послухайте.
Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати у паркан щоразу , коли хлопець втратить терпець і посвариться з кимось.
Першого дня хлопчик забив 37 цвяхів. Згодом він навчився себе опановувати, і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалась. Хлопець зрозумів, що легше навчитися стримувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько наказав синові витягти з паркана по цвяху у ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться. Минали дні, і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха.
Гортаємо наступну сторінку, яка називається ЩИРІСТЬ
ТОЛЕРАНТНІСТЬ- це щирість, щирість почуттів, щирість у стосунках між людьми, щирість у вчинках.
Пропонуємо вам інсценізацію « По щирості»
Тато повернувся з міста, дав своєму синові медівник та й каже:
Тато
- На, Павлику! Та поділися з Петриком по щирості!
Павлик
-А як ділитися по щирості?
Тато
- Отак, синку! Як переломиш медівник, то даси більшу частину Петрикові, а меншу лишиш собі. Це називається – по щирості.
Павлик
- То дайте Петрикові медівник, хай він по щирості ділиться.
ВИСНОВОК:
- Як ви думаєте Павлик щирий хлопчик? Чому?
Треба бути подільчивим.
А ви щирі діти?
Послухайте, будьте уважні бо потрібно буде давати відповідь.
Продзвенів дзвоник. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Ось біля вікна стоять Олег та Іванко. У Олега - два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.
- Що повинен був зробити Олег?
- Так, поділитися з Іванком, якщо він щирий, не жадібний.
- А як ви думаєте, він так зробив, поділився печивом?
Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчатка обступили її, занепокоїлись: «Скоріше знімай черевики і грій ноги!»
А Оленка ( вона жила близько від школи ) - збігала додому і принесла свої зайві чобітки.
Хороше було Маринці в той день- ногам тепло і на душі радісно!
ВИСНОВОК:
- Чому дівчинці було радісно?
(Відчула турботу однокласників)
- А ви вчинили б так само?
- Вірно, тому що всі ми люди.
- Пропоную гру « Якщо ти людина, ти повинен…»
Правила гри такі: « Якщо ви згодні з думкою- плескайте в долоні 2 рази. Якщо не згодні - не плескайте. Зрозуміло?»
Якщо ти людина, ти повинен…
- Допомагати мамі мити посуд;
- Робити комусь зле, якщо ніхто цього не бачить;
- Берегти природу і охороняти її;
- Шанувати працю інших людей;
- Бути вихованими, стриманими, добрими дітьми;
- Обманювати, хвалитися;
- Добре вчитися, гарно поводитися;
- Не слухати вчителів, вихователів, батьків;
- Допомогати друзям у біді;
- Ділитися тим, що в тебе є;
- Ображати інших, грубіянити , битися;
- Захищати слабших від себе;
- Красти;
- Жити й поважати життя кожної людини.
- Одним із символів толерантності є рука людини, яку ми можемо протягнути один одному в різних життєвих ситуаціях. Учні 2 групи створили «Дерево толерантності». А із своїх долоньок, які символізує собою життя в їхньому колективі.
-Своє життя ми творимо своїми руками.
-Своєю поведінкою, своєю добротою , своїми вчинками, своєю людяністю,
своїм співчуттям.
-А ще у мене є чарівна скринька. Я хочу, щоб ви поклали у неї ті моральні цінності, які допоможуть вам бути хорошими дітьми.
- Ось ми склали велику скриньку ваших побажань. Ви хочете і прагните бути толерантними дітьми. Давайте підтримаємо всіх вас оплесками за вашу щирість, розуміння і за ваші знання, за ваші бажання.
Толерантність- це багатогранне поняття, воно також розкривається в бажанні вчитися, вчитися і насолоджуватися кожною хвилиною життя.
Ваші друзі Оля та Богдан підготували для вас танок толерантності і поваги.
-А всі учні 2 групи дарують вам щиру свою усмішку і бажають:
ГАРНОГО НАСТРОЮ, РАДІСНИХ ДНІВ,ДОБРИХ СТОСУНКІВ ТА ПОЗИТИВНИХ ЕМОЦІЙ.
( Пісня « Подаруй мені усмішку»)
ІІІ. ПІДСУМОК
Наш виховний захід добігає кінця. Ми хотіли, щоб він залишив слід у душі кожного із вас, допоміг зрозуміти, що треба бути толерантними дітьми.
Хочу подякувати вам, діти, за те що ви були сьогодні:
-активними;
-позитивними;
-гарними дітьми,
та пригостити вас від щирого серця солодкими гостинцями.
(Пісня «Даруй добро»)
1