Тренінг "Безпечний інтрнет" для учнів 5 класів

Про матеріал

Розробка тренінгу на тему "Безпечний Інтернет" для учнів 5 - х класів. У матеріалі подані вправи та завдання для проведення тренінгу.

Мета тренінгу: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тренінг

«Безпека в Інтернеті»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель інформатики

Чехоня Л. Ф.

Мета: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Обладнання: плакат з правилами, макет сонця, стікери, презентація, парні картки, кольорові картки, картки з назвами казок, шаблон послання.

Вправа  1: Правила

Мета:  забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи

Метод:  обговорення в групі

Теоретична інформація:

 Перший крок в організації роботи тренінгової групи у відповідності з принципами проведення тренінгів – прийняття та засвоєння правил роботи. На початку тренінгу рекомендується разом з учасниками самостійно визначити та обґрунтувати правила і протягом усієї роботи їх дотримуватися.

 Існує багато можливостей для розробки правил або визначення рамок роботи для групи. Це гарна можливість знайти шляхи до продуктивної співпраці та пізнати одне одного. Під час роботи над правилами створюються умови для кращого визнання власних потреб та особистих відмінностей.

Правила тренінгу:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

  •                     вимкнути мобільні телефони;
  •                     бути активними;
  •                     правило «піднятої  руки»;
  •                     правило добровільної активності;
  •                     говорити по черзі й коротко;
  •                     не критикувати;
  •                     бути толерантними;
  •                     співпрацювати;
  •                     дружба

- На картці, які перед вами, ви повинні написати, як б ви хотіли щоб вас називали на тренінгу.

 

Вправа 2: «Побажання»

Мета:  створити позитивний настрій у групі

Метод:  обговорення в групі

Теоретична інформація:Назвати побажання учасникам тренінгу одним словом, яке починається на літеру власного імені.(Катя – кмітлива)

  • Ми з вами часто користуємося Інтернет – ресурсами. Наступна вправа, яку ми з вами виконаємо називається «Сонечко»

Вправа 3: «Сонечко»

Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету

Метод: обговорення в групі

На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.

Вправа 4: «Анонім»

Мета: показати дітям, що вони ніколи не знають, хто сидить по ту сторону монітора.

Метод: індивідуальна робота.

Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім’ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах,  ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.

 Пропоную дітям представитись так, як вони хочуть, і записати ці імена – вигадані ніки - на картках і повісити на дошку. 

Завданням учасникам: за нікнеймами назвати учня.

Обговорення: Чи легко було вгадати учасника? 

 Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами  відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному.

 

 

Демонстрація презентації «Безпечна робота в мережі Інтернет»

Перегляд відео «Безпека в соціальних мережах»

Вправа 5: «Займи позицію»

Мета: визначити позитивні та негативні сторони Інтернету

Метод: обговорення в групі

Учасники шляхом знаходження пари за карточками розбиваються на дві

групи «Плюс» та «Мінус». По черзі називають чітко та коротко позитивні та

негативні сторони Інтернету. Учитель записує на ватмані, потім

обговорюють їх.  

Вправа 6: «Правила розумного користувача Інтернету»

Мета: скласти разом з учнями правила безпечного використання Інтернету

Метод: обговорення в групі

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

Шість правил розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

 

 

 

Вправа 7 «Послання»

Мета: дати можливість учням

Маючи шаблон «Послання молодшому другові (подрузі)» учні пишуть правила безпечної поведінки в мережі.

Вправа 8 « Кубик Блума»

Мета: закріпити набуті знання під час тренінгу.

На кубику написані фрази, які потрібно продовжити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Вірш про Інтернет

Хтось придумав Інтернет,

Для дітей- це яд і мед.

Він чарує і дивує,

Постійно щось нам пропонує:

То рекламу, то роботу,

І вже вивчені уроки,

Ігри, зустрічі, пісні -

Є усе у мережі.

І одна сільська родина

Робить подарунок сину.

Задоволене дитя

Комп’ютер опановує щодня.

Так проходить день за днем,

Та ось хлопчик вже, як «пень».

Не читає, у м’яча не грає,

Пропадає апетит  -

До комп’ютера біжить:

Його там вже хтось чекає.

Мама з татом ще не знають,

Що чатує їх біда,

Що єдина їх дитина,

Залишаючись сама,

Весь свій час сидить в он-лайні

Й не уроки він вивчає,

 

Він «стріляє», «убиває»,

Та жалю зовсім не знає.

І замкнувся хлопчик наш,

Блиск в очах його погас,

Світ навколо вже не вабить

Лише Інтернетом марить.

Й зрозуміла вся родина:

Рятувати треба сина!

Його треба захистить

Правил  у веб-сайті навчить.

Перше правило таке:

До комп’ютера саме

Ти дитя не допускай,

В ігри разом з ним ти грай.

Друге правило теж знай:

Свою адресу та ім’я

В таємниці завжди тримай.

На третє правило зважай:

В Інтернеті інших ти не ображай.

Про четверте пам’ятай:

Негарні веб-сайти,

Не задумуючись, залишай.

Отож, ця розповідь для всіх,

Хто хоче мати в мережі успіх


 

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку