Тренінг для батьків "Небезпечні ігри"

Про матеріал
Переконати батьків, що необхідно вивчати, обговорювати й шукати розв'язання проблеми дитячого куріння. Завдання: ознайомити батьків з методикою розвитку життєвих навичок та інтерактивними формами проведення батьківських зборів. Мотивувати їх до партнерства у реалізації зусиль і профілактики ризикованої поведінки учнів.
Перегляд файлу

1

        Сценарій   батьківських  зборів – тренінгу

«Небезпечні  ігри»

Мета: переконати батьків, що необхідно  вивчати, обговорювати й шукати

                розв'язання  проблеми  дитячого куріння.

 

Завдання: ознайомити батьків  з методикою розвитку життєвих навичок

                  та  інтерактивними  формами проведення батьківських зборів.

                          Мотивувати їх до партнерства у реалізації зусиль і профілактики

                          ризикованої  поведінки учнів.

 1. Вправа «Знайомство»  Батькам  пропонують по черзі  назвати себе і   

     розказати  про один вчинок  їхнього сина чи доньки, який  їх здивував. В         процесі вправи батькам пояснюють правила тренінгу за якими працюють учні.

  1. Визначення  очікувань. Вправа «Пісочний годинник» ( 10 хв.)

 

Мета: допомогти батькам  визначитися з власними  очікуваннями від

            тренінгу.

Обладнання: ватман  з намальованим  на ньому  пісочним годинником,

             ручки, клейкі папірці  вирізані у формі  кружечків.

 

Хід вправи : кожному учаснику  заняття роздають по три  кружечки, які

           символізують  піщинки, і пропонують  написати  свої    

    очікування  стосовно тренінгу. Після  цього кожен  учасник

 зачитує  свої очікування й наклеює їх  у верхній  частині

                          пісочного годинника. Останнім свої  очікування зачитує

                           педагог.

 

Питання для обговорення:

  • Про що свідчать очікування ?
  • Чому так важливо на початку роботи  їх визначити ?

Вступне слово тренера : сім я, родина є найпершим і найважливішим центром, що забезпечує формування  людини. Важливим  завданням  сімейного виховання  є формування у дітей  розуміння того, що сумлінне навчання і наполеглива праця  допоможе їм у подальшому житті. Як не дивно  це говорити, але саме сім я, батьки, є першими  вихователями. Дитина підростає, стає підлітком . Їй потрібні батьки – чуйні і мудрі порадники, наставники, які розуміють турботи сина або доньки, вимогливі до самих себе і інших. На жаль, батьки бувають різними. Одні примушують своїх дітей збігати в магазин за пачкою сигарет і пляшкою, інші понад усе прагнуть створити дитині тільки побутовий комфорт, забезпечити їх всіма благами. Але є й такі, що до матеріальних благ виховують у своїх дітей високі духовні цінності.

       Нехай кожен з Вас поміркує над тим, яким він є батьком, який він дає дітям приклад, як він творить себе як справжнього батька своїх дітей. Як правило, підлітки знайомляться з цигаркою, чаркою, наркотиками у компанії однолітків, яких підбурює до цього і старша авторитетна для них людина. Най частіше умовою поширення наркотиків серед учнів є приятелювання з наркотично залежними особами. Основні причини поширення шкідливих звичок серед підлітків: цікавість, вплив друзів і знайомих, приємні відчуття, прагнення уникнути проблем.

 

   ЗАПИТАННЯ БАТЬКАМ!

  1. Чи говорите ви зі своєю дитиною про куріння, алкоголь, наркотики, чи, навпаки оминаєте цю проблему?
  2. Як ви про це говорите й за яких ситуацій?
  3. Чи вважаєте ви, що вашу дитину можна легко схилити до вживання алкоголю та наркотиків?
  4. До яких заходів має вдатися родина, щоб уберегти дитину від шкідливих звичок?
  5. Чи знаєте ви з ким приятелює ваша дитина?
  6. Що є причиною куріння?

 

( обговорення)   

 

Мозковий штурм:     «Які почуття в оточуючих викликає людина у стані

                                     алкогольного сп’яніння ? »

 

Висновок:                    за кількістю жертв  алкоголь є найнебезпечнішим

                                      наркотиком !

 

3. Вправа «Незакінчене  речення» Тренер задає запитання по черзі всім батькам      і обговорюють.

 

- куріння – це…

- цигарка в руці – це ознака…

- не курити – це значить не …

- для того, щоб покинути курити, потрібно …

- куріння в нашій родині – це …

 

4. Робота в групах:  об'єднати  батьків у дві групи , роздати завдання.

      - доказати причини ,з яких люди палять.

 

 - наслідки паління, негативний ефект, пасивне паління і чому вони не   палять?

 

(обговорення)

 

Інформація тренера:  П'ята частина  населення починає  курити в 12 – 14 років. За рік викурюється близько 100 мільярдів цигарок. Статистика свідчить також ,що кількість курців – чоловіків зменшується, а жінок – зростає. Для молоді віком 14- 17 років куріння стало улюбленим дозвіллям. Куріння  призводить до захворювань, інвалідності і смерті. Кількість людей, що  через  нього пішли з життя, щороку сягає  70 тисяч.

 

Захворювання, спровоковані курінням:

 

. бронхіт, бронхіт з астматичним компонентом.

. хвороби серця.

. рак легенів.

. хвороби шлунка.

85% померлих від раку легенів – курці.

25% померлих від інфаркту – курці.

Як допомогти малолітньому курцеві?

 

1.Насамперед батьки мають самі кинути курити.

2.Ігри, прогулянки на свіжому повітрі.

3. Не дорікати, а  підтримувати  дитину, твердити, що разом можна подолати

    цю  звичку.

4. Не ставитися зневажливо до друзів своєї дитини, а допомогти їм усім

    боротися з шкідливими звичками.

 

Я б хотіла, щоб, попри усі негаразди, у кожній родині було збережено спрямованість на дотримання абсолютних, вічних цінностей.

 

ЦІННОСТІ  СІМЕЙНОГО  ЖИТТЯ

 

.  подружня вірність

.  піклування про дітей

.  піклування про батьків і старших

.  злагода та довір я між членами сім ї

.  гармонія стосунків у сім ї

.  демократизм стосунків

.  повага до прав дитини

.  спільність духовних інтересів

.  здоровий спосіб життя

.  культ праці

.  гігієна  сімейного життя

 

Підсумки  роботи. Вправа «Шпаргалка» (10 хв.)

Мета: підсумки батьківських зборів.

Обладнання:       2 аркуші паперу формату А4.  

 

Хід вправи:     педагог – тренер пропонує  учасникам підбити підсумки на     

                         зразок  дитячої  гри «шпаргалка». По різні боки  від себе він

                         пускає  по колу 2 аркуші паперу. На одному з них  пропонує

                         кожному учаснику написати, що найбільше сподобалося на

                         тренінгу, а на другому – що треба додати, або змінити  в

                      роботі, дати оцінку роботі тренера. Кожен пише свою відповідь

                      і, загинаючи аркуш, передає іншому. Утворюється  своєрідна

                       «шпаргалка» зворотного  зв’язку  для педагога – тренера

 

 Тест «Чи  вольова ви  людина ?»

Якщо на питання відповідаєте «так», поставте 2 бали; якщо «не знаю», «іноді трапляється» -1 бал;  якщо «ні» - 0 балів. Сума  отриманих  балів дасть уявлення про вашу волю.

 

  1. Чи здатні ви завершити роботу, якщо вона вам не цікава?
  2.  Чи без  особливих зусиль долаєте ви внутрішній спротив, коли потрібно зробити  щось неприємне?
  3. Коли потрапляєте в конфліктну ситуацію  вдома або в школі, чи спроможні ви опанувати себе настільки, щоб  подивитися на ситуацію

об активно?

  1. Якщо вам прописана дієта, чи можете ви долати кулінарні  спокуси ?
  2.  Чи можете ви встати вранці раніше, ніж звичайно, як задумали напередодні, якщо робити це необов’язково  ?
  3.  Чи залишаєтеся ви на місці події, щоб дати свідчення ?
  4.  Чи швидко відповідаєте на листи ?
  5.  Чи зумієте ви, незважаючи на страх, не змінити свого наміру йти до зубного лікаря ? летіти літаком ?
  6.  Чи будете приймати дуже неприємні ліки за наполяганням лікаря ?
  7.  Чи дотримаєте обіцянку, дану зопалу, незважаючи на її обтяжливість для вас ?
  8.  Чи без вагань ви вирушаєте в ділову поїздку до незнайомого міста ?
  9.  Чи суворо дотримуєтеся розпорядку дня ?
  10.  Чи з осудом ставитеся до бібліотечних боржників ?
  11.  Чи відкладаєте  термінову роботу заради цікавої телепередачі ?
  12.  Як би вам не було образливо, чи зможете ви перервати сварку і замовчати ?

 

0 – 12 балів – Із силою волі у вас не все гаразд. Ви  робите те, що легше, цікавіше;  до обов’язків  ставитеся «абияк».

13 -21—Сила  волі середня. Можете долати перешкоди, що зустрілися на шляху, але, побачивши, що  обхідний шлях легше, скористаєтеся ним. З доброї волі  зайві обов’язки  на себе не візьмете.

22 -30 – На  вас можна покластися, ви не підведете. Але іноді ваша твердість і непримиренна позиція щодо  непринципових  питань заважає оточуючим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 січня 2019
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку