Тренінг для учнів "Вчимося бути справжніми українцями"

Про матеріал
Тренінг розроблений для учнів середньої та старшої школи. Діти зможуть обговорити, якими повинні бути українці, що мають зробити, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи та визначити необхідні умови, що сприятимуть розквіту держави.
Перегляд файлу

Тренінг

«Вчимося бути справжніми українцями»

  • Я рада бачити вас у нашому дружньому колі. Тема  нашого заняття – тренінгу непроста і дуже актуальна. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… Про що саме,  вам підкажуть рядки Ліни Костенко:             

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є – дорога, явори.

Усе моє, все зветься – Україна.

 

  • Отже, наш тренінг «Вчимося бути справжніми українцями» присвячений Україні – найдорожчій кожному з нас. Україна прагне стати зразком демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою її можуть зробити громадяни. То ж якими вони повинні бути українці, що мають зробити, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи? Сьогодні ми визначимо необхідні умови, що сприятимуть розквіту держави.

 

  1. Вправа «Представлення» (ватман з малюнком квітучої України, шаблони українців)

(10 хвилин)

 

- На дошці ви бачите малюнок квітучої України, але кого на ній не вистачає в першу чергу? Так, людей, громадян України. Тому зараз ваше завдання обрати собі малюнок українця/україночки, і продовжити фразу «Мене звати …. Я вважаю себе справжнім українцем, тому що…». По закінченню розповіді про себе,  всі учасники повинні підтримувати один одного, вигукуючи: «Ти – молодець!»

 Представлення учасників тренінгу

 

- Отже, ми з вами побачили, як багато патріотів живе на нашій українській землі. В Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі гарні риси. Ви – запорука майбутнього нашої держави. Від вас залежить її майбутнє.

 

  1. Вправа «Очікування» (малюнок віночка, шаблони польових квітів)
  1.  хвилин)
  • Отож, дорогі українці! А що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття? Чого хочете дізнатися, якими будуть ваші побажання на тренінг? Візьміть, будь ласка, до рук по одній квіточці та напишіть свої очікування і ми будемо доповнювати наш віночок очікувань.

Розповідь учасників тренінгу про свої очікування

  •  Погляньте, ми всі рівні в своїх можливостях, як квіти у нашого віночка. Кожен хоче багато чого дізнатися і навчитися, щоб стати гарним громадянином суспільства, щоб прославляти свою державу.
  1. Вправа «Правила групи» (2 хвилини)
  • Перш за все я хочу нагадати вам основні правила роботи в групі.

Орієнтовні правила:

  • Бути активним;
  • слухати і чути;
  • говорити тільки за темою і тільки від свого імені;
  • не критикувати: кожен має право на власну думку;
  • взаємоповага;
  • говорити коротко, по черзі;
  • правило піднятої руки,
  • дотримання регламенту.
  1. Вправа «Я громадянин» (малюнки українців: хлопчика і дівчинки) (10 хв.)
  • Перш за все давайте розберемося із значенням слова «громадянин». Хто такий громадянин? Висловлюйте свої думки.

Громадянин — це людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, тобто має певні права, а також відповідні обов'язки.

  • А яким має бути справжній громадянин своєї держави? Які риси йому притаманні? Запишіть, будь ласка, свої думки на гронах калини, які ми будемо прикріплювати до малюнків із зображенням українців (працьовитий, сміливий, сильний, хоробрий, справжній господар, відповідальний, чесний, толерантний, патріот, захисник, розумний, мудрий, талановитий,  добрий, милосердний, щирий, любить свою сім'ю, дітей…)
  • Отже, ми з вами побачили, які риси повинен мати справжній українець. Це і є риси патріота України. Я думаю, що у більшості із вас такі  риси переважають і бажаю вам виховати у собі ще більше рис справжнього громадянина. Адже хороший громадянин - це порядний громадин-патріот, якому не байдужа доля країни та людини. Він бере участь у формуванні громадського суспільства, любить свою державу і не зраджує її інтересам!
  1. Вправа «Кошик для сміття (погані риси)» (коробка із написом «сміття»,  маленькі аркуші паперу) (10 хв.)
  • Я думаю, що всі зі мною погодяться, що люди є неповторними особистостями. Але недосконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, іншу ваду. Тому зараз я пропоную визначитися із рисами, які заважають людині бути справжнім громадянином свої держави. Тому зараз вам необхідно завершити фразу: «Я хотів би викинути у кошик для сміття...» (брехливість, невпевненість, несміливість, пихатість, зрадництво, боягузтво, підлабузництво… )
  1. Вправа «Держава моєї мрії» (15 хвилин)

 

  • Кожен з вас не раз у мріях уявляв державу, країну в якій би хотів жити. Завдання для вас – це створення моделі держави, у якій ви б хотіли жити, які б права і свободи хотіли б мати. Перед вами ватман, фломастери, олівці… Намалюйте так, щоб саме ваша модель держави була найкращою.

Представлення моделі

 

  • Отже,  ваша модель показала ваше бачення, ваше сприйняття держави, в якій би ви хотіли жити.

 

  1. Музична рухавка (музичний супровід) (5 хвилин)

Кожен громадянин своєї держави любить патріотичні пісні. Тому давайте зараз трішки відпочинемо і виконаємо душевну патріотичну пісню.

 

  1. Вправа «Щаслива Україна» (прапор України, синьо-жовті аркуші) (10 хв.)
  • Я бачу, що ви дійсно вірите в те, що майбутнє нашої України буде гарним. Та тільки є одне «але». Яке? Вам, як молодим громадянам, своєю працею, талантом втілювати в життя свої мрії. А з цього випливає  завдання, яке ми з вами повинні сьогодні вирішити: які дії треба зробити для практичної реалізації тих завдань, що стоять перед нашою молодою державою. Тому давайте разом створимо прапор із ваших долонь, які вкажуть Україні широкий шлях до щасливого майбутнього. Візьміть, будь ласка, по аркушу паперу, обведіть свою долоньку, виріжте її, і напишіть на них своє розуміння подальших дій чи побажання Україні . Тоді по черзі наклейте їх на карту України.

Відповіді учнів

  • Отож, я вважаю, що тільки сильні духом, ініціативні, творчі громадяни можуть створити сильну, незалежну, квітучу державу.
  •  Я вважаю, що  ми з вами відтворимо землю предків для кращої долі, своїми діями і вчинками збудуємо Державу нашої мрії, нехай  ці слова стануть  девізом у  нашому житті.
  • Дякую усім за плідну співпрацю.

Звучить музика

D:\картинки\картинки про Україну\2233591_b79445b8.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Почуєва Олена Анатоліївна
    Дякую за розробку,гарну ідею.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2020
Переглядів
893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку