Тема. Мистецтво ефективного спілкування.
Мета. У формі тренінгу-гри поглиблювати навички безконфліктного спілкування. Формувати культуру поведінки. Сприяти об’єднанню колективу. Розвивати вміння вислуховувати співрозмовника, знаходити компроміс.
Зміст виховного заходу
Вступне слово вчителя
Формулювання мети та мотивації заняття
Бесіда-обговорення
«Ластівки очікування»
На столах є стікери у формі пташок. На їх крильцях необхідно написати очікування від зустрічі та закріпіть їх на дошці, озвучивши написане.
Вправа «8 правил»
Вчитель. Щоб наше спілкування було ефективним, пропоную домовитися про правила роботи. Правила озвучуємо, за потреби доповнюємо та корегуємо, закріпляємо на дошці.
Жеребкування
«Без слів»
Перед кожною парою лежить аркуш А4 та маркер. Необхідно взявшись разом за маркер, мовчки, у повній тиші намалювати малюнок. Розмовляти суворо заборонено. Готові малюнки закріпляємо на дошку.
Обговорення:
Один із проявів емпатії – це вміння розуміти почуття, бажання та прагнення людини навіть тоді, коли вона про це не говорить. Ви не спілкувалися, але в певний момент зрозуміли, що якщо довіряти один одному, слухати мову тіла, спостерігати за мімікою, поглядом, то все стає зрозумілим і без слів. Тому, першим правилом, яке ми можемо визначити буде: хочеш бути почутим – слухай (правила закріплюємо на дошці у вигляді сходинок).
«Схожі?»
Із аркушу паперу, без використання ножиць, необхідно виготовити фігурку людини. На її голівці напишіть свою мрію, на правій руці напишіть, який талант ви маєте, на лівій руці напишіть, чим ви любите займатися, на правій нозі напишіть, подорож яку, ви б хотіли здійснити, на лівій нозі напишіть, що вам найважче примусити себе робити, а на тулубі напишіть назву страви, яку ви любите найбільше.
Обговорення:
Немає людини, з якою б було неможливо спілкуватися. Не знаєте з чого почати шукайте спільне: інтереси, прагнення, мрії, захоплення. Наступне наше правило – це намагатися бути на одній хвилі, бути тактовним та ввічливим.
«Здогадайся хто»
Учасники знову об’єднуються у пари. Кожна пара отримує 20 карток (по 10 на кожного учасника), на яких написані назви різноманітних понять, предметів, явищ, імена відомих особистостей тощо. За 2 хвилини (по одній хвилині на кожного) потрібно пояснити потрібно пояснити своїй парі якнайбільше карток, не називаючи понять.
Обговорення:
Поважати свого співрозмовника – це чи не найголовніша запорука ефективного спілкування. Лише коректність та повага дозволить вам досягти мети та залишити гарне враження про себе.
«Полювання»
Учасники мають 3 хвилини. За цей час вони можуть вставати зі своїх місць, переходячи від одного учасника до іншого, потрібно переконати однолітка позичити якусь річ. Не забирати насильно, а саме переконати, щоб позичили. Перемагає той, хто зможе «вполювати» якнайбільше різноманітних дрібничок.
Обговорення:
Бути переконливим, знаходити підхід, а іноді, коли це потрібно, вміти поступатися – це ще одна запорука ефективного спілкування. Ми всі живемо у суспільстві. Не завжди всі оточуючі за першим покликом будуть іти нам на зустріч, але важливо знайти підхід до кожного/кожної.
«Дрібниці, що варті уваги»
За 2 хвилини необхідно повернути зібрані речі власникам. Перемагає той, хто правильно поверне найбільше речей.
Обговорення:
Нам завжди приємно, коли оточуючі помічають дрібниці в нас: іншу зачіску, новий светрик тощо. Не важливо що це, бути уважним до співрозмовника – це проявляти свою зацікавленість, показувати, що ця людина вам не байдужа, що ваше спілкування для вас цінне.
«Перемовини»
Учасники розвиваються на пари, при цьому, один із учасників залишається сам. Один представник кожної пари сидить на стільці, інший стоїть у нього за спиною. Завдання учасника, що залишився без пари поглядом та мімікою переконати одного з тих, хто сидить, пересісти на його стілець. Завдання учасника, що залишися стояти – тактовно не дозволити своєму компаньйону піти.
Обговорення:
Бути уважним до іншого – неймовірно важливо. Але при цьому не варто забувати і про власні інтереси та бажання. Лише м’яка, тактовна, але впевнена наполегливість дозволить досягти мети.
Підсумки