Тренінг.Емоції та настрій людини. Боротьба з дитячими страхами. Практичні вправи.

Про матеріал

Тренінг для учнів 1 класу "Емоції та настрій людини. Боротьба з дитячими страхами. Практичні вправи"(ігри, перегляд відео "Емоції", робота з презентацією). Використовується на класних годинах та у групі подовженого дня.

Перегляд файлу

Тема. Тренінг.Емоції та настрій людини. Боротьба з дитячими страхами. Практичні вправи.

Мета. Дати учням уявлення про настрій людей, емоції,  їх вплив  на здоров'я; ознайомити з різними видами емоцій, настрою, вчити їх визначати, дати поняття про вплив настрою, емоцій на самопочуття; вчити прийомам покращення настрою;

розвивати у дітей уміння оцінювати свій емоційний стан, використовувати різні способи для самозаспокоєння;

виховувати доброзичливість у спілкуванні, позитивізм.

Обладнання: фото їз зображенням людей, що переживають різні емоції, картки із завданнями, запис пісні Н. Май «Не давайте суму жити», предметні малюнки: квіти, метелики, кущики трави, сонечко з промінцями, ємкості з рисом, повітряні кульки, відео «Емоції», презентація..

Організація класу. Доброго вам дня. Дорогі друзі подивіться , будь ласка, у вікно. Який сьогодні день? (відповіді учнів) Давайте зробимо його веселим, радісним.

Мотивація

Доброго ранку! – мовлю за звичаєм

Доброго ранку! – кожному зичу я,

Доброго дня Вам! – людям бажаю,

Вечором добрим! – зустрічних вітаю

І посміхаються у відповідь люди:

Добрі слова бо ж для кожного любі.

 

Зараз прошу подумати і продовжити речення: У мене сьогодні настрій(Який? Чому?) На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися поліпшувати свій настрій і настрій тих хто з нами поруч . А тепер станемо всі в коло і посміхнемося сусіду справа, зліва, навпроти; Намалюємо посмішку очима; Намалюємо посмішку носиком; Намалюємо посмішку підборіддям від правого плеча до лівого плеча. Дякую друзі, а зараз ми разом з вами піднесемо собі настрій за допомогою танцю. Танець каченят.

Вступна бесіда Учитель. Як приємно бачити красу навколо себе (Слайд 1), усмішки різних людей (Слайд 2)… Як приємно чути голос мами, пісню бабусі і спів жайворонка (Слайд 3)… Як приємно вдихати аромати квітів навесні (Слайд 4). Як приємно смакувати солодкі цукерки (Слайд 5). Як приємно гладити по голівці домашніх улюбленців (Слайд 6)… За допомогою чого ми це відчуваємо? (Відповіді дітей). - Як ви вважаєте, такі приємні відчуття поліпшують настрій? - А тепер уявіть, щоб сталося, якби наші очі, ніс, вуха, язик припинили працювати, «захворіли» … Який би був у нас настрій? (Відповіді дітей). - Отже бути здоровим – це значить завжди бути у доброму гуморі, радіти життю і всьому тому, що нас оточує (Слайд 7).

-Можемо сказати, що бути здоровими – це значить  бачити, чути, відчувати все те, що навколо нас.

-Нас оточує багато людей. А що між ними спільного? Що відмінного?

-Дійсно, люди мають різний зовнішній вигляд. А ще вони відрізняються своїм характером, поведінкою.

Робота із зображеннями емоцій людей.

-Зараз ми пограємо в гру. Ви затулите вуха і по виразу обличчя визначите, що говорять ваші однокласники («Я за вами дуже скучив».  «Я сумую за мамою»).

-Які почуття переживали діти, коли звертались до вас? По чому ви це визначили?

-Подивіться на дошку (прикріплені фото дітей із різними виразами обляччя),  попробуємо дібрати назву почуття які переживають дітки на фото (учні підходять до дошки, прикріплюють назву емоції; список можливих емоцій знаходиться внизу дошки).

-Коли ви розглядали малюнки, то помітили, що брови, очі, рот на кожному фото розміщені по-різному. Хто знає, як назвати ці різні вирази обличчя?

-Це емоції (вчитель прикріплює на дошку картку із визначенням слова).

Гра «Продемонструй емоцію»

Злякайтесь, як:

  • зайчик, що побачив вовка,
  • дитина, яка загубилась.

Зрадійте, як:

  • цуценятко, яке побачило маму,
  • як два товариші після розлуки.

Насуптесь, як:

  • дощова хмарка,
  • учень, якого образили.

Розсердьтеся, як:

  • два цапки на містку,
  • два розбишаки, що сваряться.

-Ви побачили, що емоції супроводжуються ще і рухами рук, ніг, тіла. Наші рухи звуться «жестами» (на дошці прикріплюється картка із словом «жести»)

Гра «Дзеркало». Робота в парах.

-Зараз один з пари буде демонструвати якусь емоцію. Сусід має її відобразити на своєму обличчі також. Ваше завдання: проспостерігати, як виглядає ваша емоція.

-Скажіть, чи всі емоції виглядають гарно? Які так, які ні? Можемо зробити висновок, що прикрашають людину лише позитивні емоції.

Гра «Незвичайний хор» Вчитель  ділить клас на три групи: кошенята, цуценята, жабенята. - Ми організували незвичайний хор, де кожен має свою партію: - Кошенята няв-няв! - Цуценята гав-гав - Жабенята ква-ква По команді»диригента» кожна група співає свою партію (лише тоді, коли диригент покаже) (під будь яку відому мелодію. Наприклад: «Усмішка» -А зараз уважно подивіться на слайди і визначте настрій і почуття. - Визначити стан дітей (Слайд 9, 10). (На слайді 9 – здивування, на слайді 10 - страх). - Як ви визначили стан дітей? (На першому малюнку хлопчик дивується, а на другому він перелякався). (Учитель прикріплює таблички зі словами «здивування» і «страх» під малюнками). - Розглядаючи ілюстрації і схематичні зображення, ми виявили, що у них різне розташування брів, очей, і рота при певному стані. Хто знає, яким словом називають ці різні вирази обличчя? (Відповіді дітей). - Діти це емоції. (Учитель прикріплює картку зі словом емоції).

Перегляд відео «Емоції»

Гра «Боротьба зі страхами»

Діти сідають у коло на килимку, де заготовлено повітряні кульки та рис у ємкостях. Спочатку діти наповнюють кульки рисом, підчас цього спілкуються, визначають, хто чого боїться. Ця дія означає, що діти ховають свій страх у кульку. Після цього вони завязують кульку та починають «виганяти, знищувати» свої страхи (бити, розчавлювати)

Гра «Позитивні і негативні емоції»
(діти показують смайлики «позитивні» і «негативні» емоції. )
Сором, тривога, захоплення, подив, обурення, хвилювання, сміх, образа, нудьга, сум, радість, переляк, задоволення.

Гра «Настрій».

-Давайте за допомогою жестів, міміки його зобразимо, слухаючи віршик.

Наш Сашко бува веселий, коли друзі всі в оселі. 
Наш Сашко бува сердитий, коли лоб його набитий. 
Наш Сашко сумний буває, коли іграшки немає. 
Наш Сашко, буває, плаче, коли хтось відніме м’ячик. 
Наш Сашко, бува, хитрує, коли фокуси майструє. 
А як його насварить – він ображений стоїть. 
Як незвичне щось побачить, то дивується одначе. 
А як чогось злякається – у кущі ховається. 


-Ми з вами ознайомилися з різними проявами свого та інших людей настрою, емоцій. А зараз попробуємо змінити його. Покращити.

Вправа «Ми – чарівники».

-Сядемо зручно. Закриємо очі і уявимо перед собою свій теперішній настрій: якого він кольору, якої форми, який на запах, який на твердість. А тепер уявимо над ним хмарку із тим світлим яскравим і гарним кольором, який зможе значно покращити наш настрій. І нехай з цієї хмарки на наш настрій  проллється цей дуже хороший колір, який для вас зараз дуже потрібний. Якщо треба, то можна взяти хмарку ще з якимось кольором і зробити все так само. А тепер введіть свій покращений настрій туди, куди вам хочеться. Відкриваємо очі. У кого покращився настрій?

Вправа «Квіткова галявина».

-Ми з вами дізнались багато про емоції, настрій, жести. А зараз побудемо справжніми спеціалістами, професіоналами. І доберемо поради, як же можна ще покращити настрій. При цьому ми покращимо настрій ще одним способом: прикрасимо нашу дошку, перетворивши її на красиву квіткову галявину.

 Вчитель при кожній відповіді дитини прикріплює на дошку зображення квітів, кущиків травички, метеликів тощо. Після того, як варіанти відповідей скінчились, учитель прикріплює до сонечка на дошці «промінці»  - попередньо приготовані роздруковані на папері способи, які не були названі дітьми.

-Подивіться, яка чудова галявина получилась, ви в мене дуже великі молодці! Знаєте безліч способів роботи із своїм настроєм!

-Від батьків, від вчителя ви чули про те, як треба спілкуватись з однолітками, з старшими. Давайте пригадаємо ці правила. Що дає їх дотримання?

-Наведіть приклади різних ситуацій, коли вихованість допомагає вирішити їх позитивно.

Вправа «Визнач емоцію».

-На звороті картки намалюйте свій настрій, використовуючи смайлик.

-Ви були дуже активні, гарно працювали, я вам дякую за роботу на уроці і зичу завжди мати добрий настрій. А завершимо наш урок гарними словами   і гарною піснею (Н. Май «Не давайте суму жити»)!


Радість, горе, здивування, 
Смуток, спокій, хвилювання – 
Це емоції, мій друже 
І вони важливі дуже. 
Як корисні позитивні: 
Сміх і радість, спокій теж! 
Злість і смуток – негативні. 
За емоціями стеж! 
Швидко негативний настрій 
Зіпсує здоров’я, знай. 
Не сумуй, жартуй, всміхайся, 
Завжди добрий настрій май! 

Прощання: Учні стають у коло. Вчитель говорить, вони слухають і повторяють рухи: «Уявіть, що ви тримаєте в руках маленьке беззахисне пташеня. Обережно стуліть долоні, зігрійте його своїм подихом, прикладіть його до грудей, віддайте йому частинку свого тепла. Обережно розкрийте долоні і подивіться, як воно розправило крильця, злетіло високо в небо і радісно заспівало. Усміхніться йому і побажайте веселого дня. А тепер оберніться довкола і побажайте веселого дня своїм друзям і самим собі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Малахівська Ольга Вікторівна
    Шикарний конспект тренінгу! Супер!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чуйко Наталя Миколаївна
    Дуже цікавий матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
7441
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку