Тренінг "Гендерна рівність"
виховна година 5 клас
Розробила класний керівник
Шевченко Людмила Миколаївна
КЗО "НВК № 122"м. Дніпро
Міністерство освіти і науки, молоді та спору України
Управління освіти і науки Луганської облдержадміністрації
Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Відділ освіти Слов’яносербської райдержадміністрації
КУ «Районний методичний кабінет» Слов’яносербської районної ради
Хорошенська ЗОШ I-III ступенів
Кафедра управління освітою
Конкурс «Класний керівник – 2012»
Методична розробка
класної години
«Гендерна рівність»
Шевченко Людмили Миколаївни,
вчителя I кваліфікаційної категорії,
класного керівника 5 класу
Хорошенської ЗОШ I-III ступенів
с. Хороше
2012
Мета: Формування поняття «гендер», «стать», визначити різницю між цими поняттями. Виховання гендерної рівності та поваги до прав і свобод до кожної статі.
Хід тренінгового заняття
I.Вступна частина.
1. Привітання.
Доброго дня! Я дуже рада вітати вас на тренінговому занятті.
В українській нашій мові
Недавно з’явилося слово нове!
«Гендером» його назвали
І цим мене заінтригували!
Ми все дедалі частіше чуємо і використовуємо слово «гендер». Часто думають, що це поняття, торкається виключно захисту прав жінок. Проте це не так. В нашій країні прийнято Закон про рівні права та можливості жінок і чоловіків. Отже, ГЕНДЕР – це те, що стосується нас всіх, бо всі ми є людьми, і, як все живе в природі поділяємося на дві статі. Чим же гендер відрізняється від статі? Саме над цим ми будемо роздумувати. І саме це будемо аналізувати сьогодні.
Отже. Тема нашого заняття: «Гендерна рівність».
2. Правила роботи в групі.
- позитивно налаштовані;
- слухаємо і чуємо;
- не критикувати;
- правило піднятої руки;
- говоримо по черзі;
- конфедеційність;
3. Знайомство.
ВПРАВА «Не хочу хвалитися, але я…»
Усі учасники тренінгу сідають у коло. Кожен з них по черзі називають своє імя та говорить фразу, яка починається словами «Не хочу хвалитися, але я…». Наприклад, «Не хочу хвалитися, але я гарно плету бісером».
(Деяким дітям буває важко зорієнтуватися у своїх вміннях, тому важливо вчасно допомогти дитині)
4. Очікування.
Вправа «Дорога».
Мета: допомогти сформулювати свої сподівання від заняття.
Необхідний матеріал: стікери, папірці у вигляді камінців.
Виконання вправи. На великому аркуші малюємо заздалегідь дорогу.
Всі присутні отримують паперові камінці, на яких записують відповідь на запитання:
Презентуючи свої сподівання, учасники тренінгу «викладають» дорогу, щоб краще було йти до мети заняття.
Дякую.
Підсумок. Ви можете отримати відповідь і більше дізнатися лише тоді, коли будете уважно слухати і працювати на занятті.
5. Рухавка.
Обміняйтесь місцями ті, у кого день народження влітку.
Обміняйтесь місцями ті, у кого блакитні очі.
Обміняйтесь місцями ті, у кого довге волосся.
Обміняйтесь місцями ті, у кого улюблена страва картопляне пюре.
II.Основна частина.
1.Вправа «Ми з тобою схожі».
Мета: допомогти всім виявити спільні риси, що об’єднують їх з іншими людьми.
Виконання вправи. Група сидить у колі. Станьте посеред кола і запросіть у коло когось із присутніх, базуючись на якійсь схожості з собою, наприклад, « Наталю, вийди, будь ласка до мене, бо ми з тобою схожі тим, що живемо в Україні», ця особа виходить до вас і далі когось запрошує. Називаючи своє бачення схожості. Гра продовжується до того, поки вся група не буде в колі.
Обговорення.
Підсумок.
У всіх нас більше схожого, ніж відмінного. Пам’ятаймо, ми всі люди, всі мріємо бути щасливими, всі вчимося в школі , проживаємо в Україні, на цій планеті. У нас більше спільного, ніж відмінного. І всі ми залежимо одне від одного.
2. Робота в групах.
Вправа «Що нас об’єднує і в чому ми індивідуальність»
Мета: зблизити присутніх, збільшити толерантності та позитивізму в групі.
Виконання вправи.
Об’єднуємося в трійки за допомогою квітів.
Кожна трійка отримує завдання.
Презентація.
Одна особа від команди презентує їхню спільність, а потім кожна особа в трійці коротко розповідає про свою індивідуальність.
Перша трійка запрошується добровільно, а наступних вже запрошує тренер, йдучи по колу.
Дякую. (обговорення і підсумок не проводиться)
3.Рухавка «Хто я».
Мета: допомогти присутнім усвідомити,що різниця між людьми як особистостями більша, ніж різниця між статями.
Виконання вправи.
Стати в коло і виконати завдання.
Слід визначитися і вибрати з трьох позицій ту,яка найближча. Для цього спробуйте ототожнити себе із запропонованим словом, а потім зобразити.
«Відкрито для відвідування»;
«Будь ласка, хвилинку зачекайте»;
Обговорення.
Як ви вважаєте, чи були спільні позиції у дівчаток? У хлопчиків?
Від чого залежили відповіді?
Що ви можете сказати про останню позицію?
Підсумок.
Різниця між людьми набагато суттєвіша, ніж різниця між статями.
III.Практична частина.
Присутні об’єднуються у дві групи. (метелики)
Вправа «Традиційне уявлення про чоловіка і жінку».
Мета: дати можливість за короткий термін осягнути нову інформацію та, спираючись на надані факти, зробити висновок.
Виконання вправи.
Поділити навпіл великий аркуш паперу. На одній напишіть «жінка», на іншій - «чоловік». Намалюйте жінку і перелічите слова, якими характеризують жінку, намалюйте чоловіка і перелічите характеристику чоловіка. (Додати, якщо присутні не назвуть мати, батько). Після заповнення колонок замініть слова «жінка», «чоловік». Чи змінилися характеристики?
Всі характеристики залишилися незмінними, крім «мати», «батько».
Підсумок.
Єдиною різницею між чоловіком і жінкою є те, що вони мають різну анатомію і різні функції відтворення потомства.
Така різниця називається біологічною статю.
Але існує ще й така різниця, як гендер.
IV. Заключна частина.
Закінчи фразу «Гендер – це…»
Мета: закріпити поняття про гендер.
Необхідний матеріал: м’ячик.
Запросити в коло і проговорити думку до поняття «гендер».
В руках тримають м’ячик і проговорюють асоціацію зі словом «гендер»,висловивши асоціацію, м’ячик передається.
Підсумок.
2.Закінчення вправи «Очікування».
Візьміть свої камінці і зачитайте свої очікування, якщо вони здійснилися, то покладіть камінці на дорогу.
3.Прощання.
Вправа «Свічка» .
Запалити свічку і пропонує учасникам пригадати,що найбільше запам’яталося на тренінгу та сказати слова подяки оточуючим. Свічку можна тримати не більше 30 сек.
Тренер починає першим. Після того, як свічка потрапить назад до тренера він розказує притчу «Ангел», бажає всього найкращого і гасить свічку.