Година Безпеки
Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами
Мета:
– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;
– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;
– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;
– виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація
Хід тренінгу
Вступна частина
1.Привітання.
Вправа «Подаруй посмішку»
Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.
Виконаємо вправу «Обіймушки».
– Прошу вас сісти на стільчики.
2. Знайомство
До сьогоднішнього заняття ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.
Я… у мене є … . Це чудово!
Почнемо з мене.
3. Вправа «Перетворення»
Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:
– Якби я була твариною, то я була б …
4. Очікування
Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров'ю.
І тому тема нашого тренінгу
«Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі з такими тваринами.
А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон. .
« Я хочу дізнатися….»
«Я хочу навчитися…»
Основна частина
1. Пізнавальна розповідь
— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.
Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?
На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.
Раніше всі тварини були дикими.
Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.
— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір'ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв'яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.
2. Вправа «Продовжіть речення»
— Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.
Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).
Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?
2. Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)
– Як зробити, щоб тварини не заподіяли нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?
3. Дебати
– Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.
Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).
Спілкування
Гарний настрій
Одяг
Продукти харчування
Лікування
Хвороби
Інфекції
Укуси
Травми
Страх
– Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.
4. Руханка
– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).
– У мене є котик.
– У мене є собака.
– У мене є корова.
– Я бачив коня.
– У мене є кінь.
– Я піклуюся про домашніх улюбленців.
– Я катався верхи на коні.
– Я мию руки після спілкування з тваринами.
– А, до речі, чому необхідно мити руки?
5. Робота в групах
Відпрацювання правил поведінки з тваринами.
Об'єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м'яв, гав).
Пропоную вам попрацювати в групах .
І група. Котики
ІІ група. Песики
1. Групи виконують завдання на дошці
Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.
Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.
- Закінчили. Повертаємось у наше коло.
Звіт кожної групи.
2. Що треба пам'ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для плакату «Пам'ятай та виконуй».
Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.
Не повертайтеся до тварини _________.
Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.
Не ____________дитинчат тварин.
Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.
Після гри з твариною треба обов'язково ______________руки.
Закінчили. Повертаємося у наше коло.
6. «Мозковий штурм»
– Розв'яжіть проблемну ситуацію:
На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?
Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?
Заключна частина
1. Зворотній зв'язок
Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір'ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення». « Я дізнався що…»
2. Підведення підсумків
Гра «Ти молодець!»
Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».
3. Прощання
Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».
Година Безпеки
Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами
Мета:
– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;
– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;
– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;
– виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація
Хід тренінгу
Вступна частина
1. Привітання. Вправа «Подаруй посмішку»
Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.
Виконаємо вправу «Обіймушки».
– Прошу вас сісти на стільчики.
2. Знайомство
До сьогоднішнього уроку ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.
Я… у мене є … . Це чудово!
Почнемо з мене.
3. Вправа «Перетворення»
Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:
– Якби я була твариною, то я була б …
4. Очікування
Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.
І тому тема нашого тренінгу «Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі з такими тваринами.
А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон. .
« Я хочу дізнатися….»
«Я хочу навчитися…»
Основна частина
1. Пізнавальна розповідь
— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.
Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?
На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.
Раніше всі тварини були дикими.
Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.
— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір’ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв’яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.
2. Вправа «Продовжіть речення»
— Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.
Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).
Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?
2. Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)
– Як зробити, щоб тварини не заподіяли нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?
3. Дебати
– Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.
Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).
Спілкування
Гарний настрій
Одяг
Продукти харчування
Лікування
Хвороби
Інфекції
Укуси
Травми
Страх
– Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.
4. Руханка
– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).
– У мене є котик.
– У мене є собака.
– У мене є корова.
– Я бачив коня.
– У мене є кінь.
– Я піклуюся про домашніх улюбленців.
– Я катався верхи на коні.
– Я мию руки після спілкування з тваринами.
– А, до речі, чому необхідно мити руки?
5. Робота в групах
Відпрацювання правил поведінки з тваринами.
Об’єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м’яв, гав).
Пропоную вам попрацювати в групах .
І група. Котики
ІІ група. Песики
1. Групи виконують завдання на дошці
Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.
Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.
- Закінчили. Повертаємось у наше коло.
Звіт кожної групи.
2. Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для плакату «Пам’ятай та виконуй».
Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.
Не повертайтеся до тварини _________.
Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.
Не ____________дитинчат тварин.
Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.
Після гри з твариною треба обов’язково ______________руки.
Закінчили. Повертаємося у наше коло.
6. «Мозковий штурм»
– Розв’яжіть проблемну ситуацію:
На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?
Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?
Заключна частина
1. Зворотній зв’язок
Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір’ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення». « Я дізнався що…»
2. Підведення підсумків
Гра «Ти молодець!»
Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».
3. Прощання
Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».