Тренінг "Година безпеки" для дітей початкової школи

Про матеріал

Година Безпеки

Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами

Мета:

– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;

– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;

– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;

– виховувати доброзичливе ставлення до тварин.

Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація

Хід тренінгу

Вступна частина

1.Привітання.

Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

Виконаємо вправу «Обіймушки».

– Прошу вас сісти на стільчики.

2. Знайомство

До сьогоднішнього заняття ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.

Я… у мене є … . Це чудово!

Почнемо з мене.

3. Вправа «Перетворення»

Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:

– Якби я була твариною, то я була б …

4. Очікування

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров'ю.

І тому тема нашого тренінгу

«Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі з такими тваринами.

А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон. .

« Я хочу дізнатися….»

«Я хочу навчитися…»

Основна частина

1. Пізнавальна розповідь

— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.

Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?

На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.

Раніше всі тварини були дикими.

Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.

— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір'ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв'яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.

2. Вправа «Продовжіть речення»

— Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.

Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?

2. Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)

– Як зробити, щоб тварини не заподіяли нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?

3. Дебати

– Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

– Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

4. Руханка

– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.

– У мене є собака.

– У мене є корова.

– Я бачив коня.

– У мене є кінь.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

– А, до речі, чому необхідно мити руки?

5. Робота в групах

Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

Об'єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м'яв, гав).

Пропоную вам попрацювати в групах .

І група. Котики

ІІ група. Песики

1. Групи виконують завдання на дошці

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.

- Закінчили. Повертаємось у наше коло.

Звіт кожної групи.

2. Що треба пам'ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для плакату «Пам'ятай та виконуй».

Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.

Не повертайтеся до тварини _________.

Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

Не ____________дитинчат тварин.

Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.

Після гри з твариною треба обов'язково ______________руки.

Закінчили. Повертаємося у наше коло.

6. «Мозковий штурм»

– Розв'яжіть проблемну ситуацію:

На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

Заключна частина

1. Зворотній зв'язок

Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір'ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення». « Я дізнався що…»

2. Підведення підсумків

Гра «Ти молодець!»

Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».

3. Прощання

Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».

Перегляд файлу

Година Безпеки

Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами

Мета:

– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;

– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;

– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;

– виховувати доброзичливе ставлення  до тварин.

Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація

 

Хід тренінгу

 Вступна частина

1.     Привітання. Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

Виконаємо вправу «Обіймушки».

– Прошу вас сісти на стільчики.

2. Знайомство

До сьогоднішнього уроку ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.

Я… у мене є … . Це чудово!

Почнемо з мене.

3. Вправа «Перетворення»

Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:

– Якби я була твариною, то я була б …

4.     Очікування

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.

І тому тема нашого тренінгу  «Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі  з такими  тваринами.

А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон.  .

« Я хочу дізнатися….»

«Я хочу навчитися…»

 

Основна частина

1. Пізнавальна розповідь

 Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.

Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?

На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.

Раніше всі тварини були дикими.

Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.

— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір’ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв’яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.

 

2. Вправа «Продовжіть речення»

  Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.

Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?

2.     Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)

Як зробити, щоб  тварини не заподіяли  нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?

3.     Дебати

Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).

 

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

 Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

4.     Руханка

А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.

– У мене є собака.

– У мене є корова.

– Я бачив коня.

– У мене є кінь.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

А, до речі, чому необхідно мити руки?

5. Робота в групах

Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

Об’єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м’яв, гав).

Пропоную вам попрацювати в групах .

І група. Котики

ІІ група. Песики

1. Групи виконують завдання на дошці

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

- Закінчили. Повертаємось у наше коло.

Звіт кожної групи.

2. Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом  вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для  плакату  «Пам’ятай та виконуй».

Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________  від них.

Не повертайтеся до тварини _________.

Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

Не ____________дитинчат  тварин.

Якщо тварина вкусила  або  подряпала тебе, одразу скажи про  це_____________   і   звернися    до  _____________.

Після гри з твариною треба  обов’язково ______________руки.

Закінчили. Повертаємося у наше коло.

6. «Мозковий штурм»

– Розв’яжіть проблемну ситуацію:

 На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

 Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

 

Заключна частина

 1.     Зворотній зв’язок

Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами,  і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір’ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення».    « Я дізнався що…»

2.  Підведення підсумків                                                                                            

Гра «Ти молодець!»

Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».

3.   Прощання

Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».

 

 

 

doc
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку