22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Тренінг "Година безпеки" для дітей початкової школи

Про матеріал

Година Безпеки

Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами

Мета:

– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;

– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;

– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;

– виховувати доброзичливе ставлення до тварин.

Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація

Хід тренінгу

Вступна частина

1.Привітання.

Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

Виконаємо вправу «Обіймушки».

– Прошу вас сісти на стільчики.

2. Знайомство

До сьогоднішнього заняття ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.

Я… у мене є … . Це чудово!

Почнемо з мене.

3. Вправа «Перетворення»

Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:

– Якби я була твариною, то я була б …

4. Очікування

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров'ю.

І тому тема нашого тренінгу

«Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі з такими тваринами.

А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон. .

« Я хочу дізнатися….»

«Я хочу навчитися…»

Основна частина

1. Пізнавальна розповідь

— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.

Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?

На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.

Раніше всі тварини були дикими.

Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.

— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір'ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв'яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.

2. Вправа «Продовжіть речення»

— Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.

Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?

2. Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)

– Як зробити, щоб тварини не заподіяли нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?

3. Дебати

– Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

– Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

4. Руханка

– А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.

– У мене є собака.

– У мене є корова.

– Я бачив коня.

– У мене є кінь.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

– А, до речі, чому необхідно мити руки?

5. Робота в групах

Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

Об'єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м'яв, гав).

Пропоную вам попрацювати в групах .

І група. Котики

ІІ група. Песики

1. Групи виконують завдання на дошці

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.

- Закінчили. Повертаємось у наше коло.

Звіт кожної групи.

2. Що треба пам'ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для плакату «Пам'ятай та виконуй».

Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.

Не повертайтеся до тварини _________.

Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

Не ____________дитинчат тварин.

Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.

Після гри з твариною треба обов'язково ______________руки.

Закінчили. Повертаємося у наше коло.

6. «Мозковий штурм»

– Розв'яжіть проблемну ситуацію:

На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

Заключна частина

1. Зворотній зв'язок

Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір'ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення». « Я дізнався що…»

2. Підведення підсумків

Гра «Ти молодець!»

Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».

3. Прощання

Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».

Перегляд файлу

Година Безпеки

Тема. Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами

Мета:

– ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами;

– формувати відповідальне відношення до особистої безпеки;

– розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навики;

– виховувати доброзичливе ставлення  до тварин.

Обладнання: картки із зображенням тварин, уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино», картки для групової роботи, мультимедійна презентація

 

Хід тренінгу

 Вступна частина

1.     Привітання. Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

Виконаємо вправу «Обіймушки».

– Прошу вас сісти на стільчики.

2. Знайомство

До сьогоднішнього уроку ми всі готувались. Ви отримали завдання намалювати свого домашнього улюбленця. Давайте познайомимось. Виконаємо вправу знайомство.

Я… у мене є … . Це чудово!

Почнемо з мене.

3. Вправа «Перетворення»

Наше знайомство продовжується. Пропоную кожному учаснику закінчити речення:

– Якби я була твариною, то я була б …

4.     Очікування

Діти, це чудово, що у вас є менші друзі тварини, але потрібно знати правила поведінки з ними, щоб спілкування з тваринами не нашкодило вашому здоров’ю.

І тому тема нашого тренінгу  «Вивчення правил поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», на якому ми дізнаємося як поводити себе при зустрічі  з такими  тваринами.

А що ще ви би хотіли дізнатися? Будь ласка, подумайте над цим питанням, а тоді ми всі по черзі оголосимо свої бажання в мікрофон.  .

« Я хочу дізнатися….»

«Я хочу навчитися…»

 

Основна частина

1. Пізнавальна розповідь

 Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини.

Тварини живуть майже всюди: на суходолі, в океані, у спекотних пустелях й у вічних снігах. Вони опанували повітряний простір і підземні «поверхні». Назвіть представників тварин, які живуть у ґрунті? У пустелі? У воді? На деревах? У снігах?

На нашій планеті відомо близько двох мільйонів видів тварин. На Україні живе більше ніж 50 тисяч видів.

Раніше всі тварини були дикими.

Вони самі піклувалися про облаштування свого житла і добували собі їжу. Але ще печерні люди приручили деяких тварин і стали годувати та доглядати їх. Такі тварини називаються свійськими.

— Цих тварин називають свійськими, оскільки вони живуть поряд з людиною і приносять їй велику користь. Люди доглядають тварин: годують, випасають, будують для них приміщення, піклуються про їх чистоту. Деякі свійські тварини (корови, кози, вівці) цілий день перебувають на пасовищі. Тут для них достатньо їжі — соковитої трави. Свійські качки і гуси все літо харчуються рослинами і мілкими тваринками водойм. Кури гуляють на спеціальних вигонах або на подвір’ї, відшукують там насіння рослин, знаходять у ґрунті черв’яків, личинок, жучків, клюють зелену травичку.

 

2. Вправа «Продовжіть речення»

  Продовжіть речення, у цьому вам допоможуть картинки.

Коні живуть у конюпші. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

Назвіть тварин, яких можна тримати в міських квартирах. Чи можна вдома тримати диких тварин?

2.     Уривок з мультфільму «Троє із Простоквашино». (02.14 – 03.17хв.)

Як зробити, щоб  тварини не заподіяли  нам шкоди? Може вони нам не потрібні зовсім. От, наприклад, героїня мультфільму «Троє із Простоквашино» вважає, що тварини нам не потрібні. Прогляньте уривок із мультфільму і скажіть погоджуєтесь ви з героїнею чи ні?

3.     Дебати

Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).

 

Спілкування

Гарний настрій

Одяг

Продукти харчування

Лікування

Хвороби

Інфекції

Укуси

Травми

Страх

 Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

4.     Руханка

А зараз я пропоную вам відпочити. Виконаємо руханку «Ліліпути та велетні». Якщо відповідь так – ми велетні, якщо ні – ліліпути (присіли).

– У мене є котик.

– У мене є собака.

– У мене є корова.

– Я бачив коня.

– У мене є кінь.

– Я піклуюся про домашніх улюбленців.

– Я катався верхи на коні.

– Я мию руки після спілкування з тваринами.

А, до речі, чому необхідно мити руки?

5. Робота в групах

Відпрацювання правил поведінки з тваринами.

Об’єднаємось в групи за допомогою лічилки: (м’яв, гав).

Пропоную вам попрацювати в групах .

І група. Котики

ІІ група. Песики

1. Групи виконують завдання на дошці

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти,  взяти палку.

- Закінчили. Повертаємось у наше коло.

Звіт кожної групи.

2. Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Давайте разом  вставимо в речення пропущені слова, з отриманих речень складемо текст для  плакату  «Пам’ятай та виконуй».

Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________  від них.

Не повертайтеся до тварини _________.

Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

Не ____________дитинчат  тварин.

Якщо тварина вкусила  або  подряпала тебе, одразу скажи про  це_____________   і   звернися    до  _____________.

Після гри з твариною треба  обов’язково ______________руки.

Закінчили. Повертаємося у наше коло.

6. «Мозковий штурм»

– Розв’яжіть проблемну ситуацію:

 На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

 Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

 

Заключна частина

 1.     Зворотній зв’язок

Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами,  і якщо ваші очікування здійснились розмістить свою тваринку на нашому подвір’ї. Виконаємо вправу «Закінчи речення».    « Я дізнався що…»

2.  Підведення підсумків                                                                                            

Гра «Ти молодець!»

Стоячи в колі, діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».

3.   Прощання

Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини – наші друзі».

 

 

 

doc
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку