Тренінг на тему: "Ми за здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Тренінг на тему: «Ми за здоровий спосіб життя»

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження.

Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фламайстри.

Перегляд файлу

Тренінг на тему: «Ми за здоровий спосіб життя»

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.

 Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.

Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фламайстри.

 

 1. Вправа «Знайомство»(5 хв.)

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

Учасники сідають у коло. Ведучий промовляє слова:

                                             Наше коло, мов сім’я.

                                             Друзі ми: і ти, і я.

                                        Добрий день, сусіде справа,

                                        Добрий день, сусіде зліва.

                                        Ми – одна сімя,

                                        Наше коло, мов сімя.

                                        Друзі ми: і ти, і я.

                                        Обніми сусіда зліва,

                                        Обніми сусіда справа.

                                        Ми - одна сімя.

2. Встановлення правил групи (10 хв.)

На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.

1, Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3, Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

5. Правило піднятої рук.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

 

Вправа „Перетворення”.
Мета: Розділитися по групам, поглибити знайомство.
Хід вправи: Учасники сідають у коло. Ведучий говорить про те, що знайомство продовжується і пропонує закінчити речення.
- Якби я був книжкою, то я був би (словником, детективом, романом тощо).
- Якби я був явищем природи, то я був би ( вітром, сонцем, буревієм тощо).
- Якби я був музикою, то я був би (романсом, класикою, джазом тощо).
- Якби я був би лікарем, то я був би ( терапевтом, лором, хірургом тощо).
 

Мозковий штурм «Що таке здоровя?»

Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоровя, подати його визначення.

Хід вправи

Ведучий пропонує висловити своє розуміння, що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»

 

5. Вправа «Модель здоров’я» (35 хв.)

Мета: актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.

Хід вправи

За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.

 Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує  свій  малюнок,  куди  вкладає певний  зміст  і  показує  його, пояснюючи зміст, який було втілено.

Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:

- Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоровя»?

- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?

- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

 

Вправа «Психодрама» (30 хв.)

Група ділиться на 4 підгрупи за допомогою розбивки «Доба»: по черзі учні називають слова: ранок, день ,вечір, ніч. Кожна з груп отримує завдання: розіграти сценку на задану тему:

- 1 - поведінка підлітків, яких хтось один з них підбурює до куріння;

- 2 - розмова між батьками і дитиною, яка почала курити;

 - 3 - бесіда між класним керівником, директором та учнями, які піймались з цигарками;

 - 4 - нарада на фірмі, що виробляє цигарки, між керівником та підлеглими, які здійснюють рекламу тютюновим виробам. Кожна група висвітлює свою проблему.

 

Учні  роблять  висновок,   що     тютюнові   вироби приносять одним людям прибутки, а інші позбуваються свого здоровя.

 

Вправа „Кроки до здоров’я”.
Тренер: Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я. Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя. 
( роздаються сліди, на яких учасники пишуть власні кроки до здоров’я і йдуть по ним). Тож все в ваших силах. Бажаю удачі! 
 

 Гра – розминка „Масаж”.
Мета: релаксувати учасників, підвищити рівень групової згуртованості.
Хід вправи: Всі учасники встають у коло. Тренер пропонує повернутися праворуч і покласти руки на плечі учаснику, який стоїть попереду. Далі всі йдуть по колу і роблять масаж під час слів тренера:

 „Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, вертаємось по хребту до плечей.

Зупинилися, зробили оберт на 180ºС.

А тепер „віддячимо” за завзятість своїх партнерів.

„Масажуємо плечі, потім руки до ліктів, вертаємось до плечей, масажуємо шию, хребет, вертаємось по хребту до плечей.

 

„Правда про алкоголь та куріння".

 Розглядання ілюстрованого матеріалу про шкідливість куріння та алкоголізму на організм підлітка та дорослого. Висновки про користь невживання алкоголю та некуріння тютюнових виробів:

 

Притча «Все в твоїх руках»
Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: "Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?"
Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
- Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
- Все у твоїх руках.
Тому ми з вами повинні пам`ятати, що лише від нас залежить чи буде наше життя щасливим, здоровим, яскравим та неповторним.
 

Закінчення  Гра «Побажання».
Учасникам пропонується продовжити фразу «Бажаю тобі і собі…»

 

docx
Додано
4 січня 2019
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку