​Тренінг на тему: "Здоров'я, як важлива життєва цінність"

Про матеріал

Тема: Здоров'я, як важлива життєва цінність.

Мета: закріпити знання учнів про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на його формування, створити комфортну атмосферу, активізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження, виховувати компетентне ставлення до власного здоров'я.

Завдання:

за допомогою тренінгових вправ, нестандартних форм і методів роботи допомогти учням розвинути здоров'язберігаючі компетентності.

Обладнання: інтерактивна дошка, слайд-презентація, чарівна скринька з дзеркальцем, 4-и аркуші паперу, ножиці, фломастери, кольоровий папір, картки для об'єднання учнів у групи.

Перегляд файлу

 

 

Урок - тренінг

у 7-10 класах

 

 

Здоров'я,  як важлива життєва цінність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Здоров'я,  як важлива життєва цінність.

Мета: закріпити знання учнів про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на його формування, створити комфортну атмосферу, активізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження, виховувати компетентне ставлення до власного здоров’я.

Завдання:

 за допомогою тренінгових вправ, нестандартних форм і методів роботи допомогти учням розвинути здоров’язберігаючі компетентності.

Обладнання:  інтерактивна дошка, слайд-презентація, чарівна скринька з дзеркальцем, 4-и аркуші паперу, ножиці, фломастери, кольоровий папір, картки  для об'єднання учнів у групи.

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Доброго дня, діти!

2. Вправа «Знайомство»(5 хв.).

 Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи, вільному висловленню думок.

Хід вправи.

Учасники сідають у коло. Ведучий пропонує промовити своє ім’я та життєве кредо.

- Я рада вас бачити на занятті. І розпочнемо ми його зі знайомства. Ви говорите своє ім’я та життєве кредо

- Мене звати Наталія Володимирівна, найголовніше для мене в житті є сім’я.

(промовляють учасники за бажанням)

- Сьогодні я дізналася ще більше про вас і це здорово!

2. Повторення правил учасників тренінгу (2 хв.)

- Щоб співпраця була цікавою, плідною, я пропоную прийняти правила.

Правила роботи:

Правила роботи

1. Бути чесними.

2. Бути толерантними.

3. Не критикувати, а допомагати.

4. Один говорить – всі слухають.

5. Правило піднятої руки.

6. Дотримуватись регламенту.

7. Бути активним і позитивним.

 

 

 

2. Вправа «Таємничо-чарівна хвилинка». (5).

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Можливо, хтось здогадається, що це може бути? /Варіанти відповідей дітей/.

  •        Хто з вас хоче це побачити? Підходьте по одному, зазирніть, але поки що не розповідайте, кого ви там побачили  аж доти, поки всі, хто бажає, не зазирнуть туди.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. Вмикається фонозапис щебетання птахів, під який відкривається скринька).

  •        То кого ви бачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
  •        Так, кожен із вас побачив у чарівному дзеркалі себе. Бо людина – найцінніший скарб на Землі! Тому нам необхідно піклуватися про себе, про людей, що знаходяться поруч. І головне - дбати про своє здоров’я, адже здоров'я – найцінніше, що є у людини!

 

ІІ. Повідомлення теми.

  • Сьогодні ми будемо говорити з вами про здоров'я, про те, яка його ціна, як його зберегти і примножити. Отже тема тренінгу відома і хочу вас запитати: «Чого ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу?»

3. Вправа «Очікування» (5-7 хв.).

Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.

Хід вправи.

Учасники на стікерах-корабликах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.

- Тема тренінгу відома і хочу вас запитати: «Чого ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу?»

 

4. Вправа «Мозковий штурм».

 Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоровя, подати його визначення.

Учитель.

  • Давайте пригадаємо, що таке здоров’я?
  • Які визначення, асоціації, думки виникають у вас при цьому слові?

(Діти говорять, усі ідеї записуються на дошці, обговорюються. Викреслюється те, що не підходить під визначення).

Учитель. Яке місце у вашому житті посідає піклування про своє здоров’я та здоров’я близьких людей?

ІІІ. Розв’язання навчальних завдань.

  • А навіщо, діти, нам берегти здоров'я? Можливо, і не треба? Щоб відповісти на це питання, я пропоную вам помріяти. То ж вирушаймо на наших чарівних корабликах від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань».

5. Вправа «Острів мрій».(10 хв.).

Мета: переконати учнів у тому, що від здоровя залежить добробут.

  • Перед вами чарівні острови: «Багатство», «Слава», «Кохання». «Родина». Подумайте, де б вам найбільше хотілося побувати? До якого острова попливти? Кожен з вас повинен обрати тільки один острів – найбажаніший! (Усі вони зображені  на інтерактивній дошці).
  • Підніміть руку, хто обрав острів «Слави»? Чому саме його ви обрали? А чи можемо ми бути знаменитими, мати славу, якщо не будемо здоровими? Не будемо піклуватися про своє здоров'я – не знайдемо слави, бо знаменитості мають гарно виглядати, бути дужими, витривалими, мати гарний розум і багато працювати, а для цього потрібно мати добре здоров'я.
  • А хто обрав острів «Багатство»? Чому? А чи можливо стати багатим, не маючи здоров'я?  Не будемо здоровими, не зможемо заробляти багато грошей, бо на це треба багато сил а більшість грошей будемо витрачати на ліки.
  • А хто захотів жити на острові «Кохання»? Якщо не будемо слідкувати за здоров'ям – не зможемо гарно виглядати (нездорова шкіра, волосся, відсутність стрункої ходи, поганий зір, шкідливі звички) – і важко буде знайти кохання.

- А хто найбільше мріє жити на острові «Родина»? А чи може у вас бути гарна родина, якщо не дбати про здоров'я? Не будемо дбати про здоров'я – не буде гарної родини (якщо будемо вживати алкоголь – будуть постійні сварки, будемо палити – витрачати сімейні кошти і отруювати рідних тощо).

- А тепер давайте зробимо висновок: чи буде у нас слава, багатство, гарна родина, кохання, якщо не буде здоров'я? /Відповіді дітей/.

 Отже, ми зрозуміли, що від стану нашого здоров'я залежить і здійснення будь-якої мрії.

 

- На дошці вивішені вислови про здоров’я. Як ви гадаєте, яке підходить до нашої вправи? 

V. Рухавка (3 хв).

- Ми знаємо, що людина, яка мало рухається, не буде мати міцного здоров'я. От і ми з вами засиділися і прийшла пора трохи розім'ятися, порухатися, створити собі позитивний настрій. Щоб на ваших обличчях засяяли усмішки. Прошу усіх піднятися і разом відпочити. А для цього повторюйте вправи за мною.

  У жирафів плями, плями, плями  скрізь:

  (Ляскаємо по всьому тілу долонями).

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

У слонів є складки, складки, складки, складочки скрізь:

  (Щипати себе, як би збираючи складки).

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

  У кошенят є шерстка, шерстка, шерстка, шерсточка скрізь:

(Гладимо тіло долоньками)

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

  А у зебри є смужки, є смужечки скрізь:

 (Ребром долоні водимо впоперек тіла)

  На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,

  На носах, на животах, на колінах і шкарпетках.

 

6. Вправа-дослід «Моє здоров’я» (3-5 хв.).

- Для подальшої роботи пропоную об’єднатися в групи і виконати вправу.

Об’єднаймося в групи за назвами квітів (троянда, ромашка, лілія, пролісок)

Завдання наступне: намалювати серце, вирізати його, можна домалювати йому очі, ніс, ротик, щоб воно було веселим і гарним. На це я вам даю 3 хвилини.

/Діти виконують завдання і по завершенні демонструють сердечки.

   - Уявіть, що ці гарні сердечка - це ваше  здоров’я. Ви дуже старалися, виготовляючи його, доклали немало зусиль. А спробуймо розірвати їх. Вам було жалко це робити? Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте зробити так, щоб ці серця (уявне наше здоров'я) стали знову цілими.  Чи легко це зробити? У нашому, випадку – неможливо…

Отже, який висновок ви можете зробити?

(Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо..).

- Головне завдання людини - зберегти здоров'я. Відносьтеся  до нього так, як ви віднеслися до сердечка, що виготовляли, – раділи йому, старалися зробити його кращим, вам було шкода його руйнувати. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Тільки здорова людина може стати повністю щасливою.

 

 

VІ. Узагальнення знань.

Вправа  «Сонечко побажань» (5 хв.)

Мета. Створити добрий настрій, зняти втому.

- З початку заняття у нас в центрі лежить красива модель сонечка. І я пропоную оживити її. Для цього по черзі ви берете стрічечку-промінець і промовляєте побажання.

- Я бажаю, щоб всі були здорові…

(Діти беруть стрічки-промінці і по черзі промовляють побажання.)

VII. Підсумок.

Рефлексія.

  • То ж хто із нас сьогодні дістався до «Берега реалізованих сподівань?»

Підійдіть по черзі і перемістіть свої кораблики від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань», за бажанням  аргументуючи свій вибір.

- Я дісталася «Берега реалізованих сподівань», бо я переконалася, що кожен із вас зрозумів, що найважливіше в житті - здоров’я.

 

  • Дякую за участь у тренінгу і бажаю бути здоровими!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 січня 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку