Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Тренінг «Обережним будь завжди з незнайомими людьми»

Про матеріал

Запропонований тренінг сприяє розширенню знань учнів з основних правил особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці, в інтернеті; ознайомлює із способами уникнення небезпеки; розвиває здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту.

Перегляд файлу

 

Мета:

       розширити знання з основних правил особистої безпека з незнайомими           людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці, в інтернеті;

       ознайомити і вивчити способи уникнення небезпеки;

       розвивати здатність орієнтуватися у складних ситуаціях, вміння оцінювати небезпеку та вибирати дії самозахисту;

       виховувати спостережливість, обачність, увагу, почуття обережності, дбайли­ве ставлення один до одного, залучати дітей до са­мостійного пошуку правильних дій в певних ситуаціях.

 

 

Обладнання:

учнівські проекти: «Дзвінок у двері», « У підʼїзді, у ліфті», «На вулиці»; пазли « В гостях у казки», мультфільм « Уроки тітоньки Сови. Поведінка з незнайомими людьми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід тренінгу:

І. Вступна бесіда. Мотивація проведення гри-тренінгу.

1-ий учень:

Два слова чарі́вних — лиш мама і тато,
А скільки любові у них і тепла!
Вони для дітей означають багато,
Щоб щастя іскрилось і радість цвіла.

2-ий учень:
Бо тато і мама — це рідні нам люди,
Рідніших у цілому світі нема.
З батьками дитина захищена буде,
І душу дітей не остудить зима.

 

Вчитель. І дійсно , коли поруч близькі люди, ви почуваєтесь захищеними, безпечними. Та ви ростете і все частіше буваєте вдома або на вулиці самі. А поряд безліч незнайомих людей.

  • Незнайомі люди добрі?
  • Можливо, вони злі?

 Звичайно, ми не знаємо які вони, бо ці люди незнайомі для вас. Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Вони задумують зло, тому й називаються зловмисниками. Ті, хто чинить зло – злочинці. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися. 
   Давайте пройдемо вашим щоденним маршрутом від дому до школи. Розглянемо різні ситуації, які можуть трапитись при зустрічі з незнайомими людьми.

 

ІІ.Гра-тренінг.

Представлення команд і девізи.

  • Де ви можете зустріти незнайомих людей?

Технологія « Гронування».

-    Вдома.

  • На вулиці.
  • У під'їзді і ліфті.
  •  В інтернеті.

 

1 тур.

Дзвінок у двері.

  1. Технологія «Мозковий штурм» 
    - Якщо вам подзвонили у двері? 
    - Які ваші дії? 
    ( Розповіді дітей). 
    А тепер запам'ятайте основні правила безпеки. 

1 команда підготувала проект  у малюнках «Дзвінок у двері».

Захист проекту ( 2 учні):
- Якщо подзвонили у двері, а ти вдома сам, у жодному разі не відчиняй незнайомим людям. 
- На всі прохання чи запитання відповідай відмовою. 
- Якщо незнайомець намагається відкрити двері, зателефонуй у міліцію за номером 102 і чітко назви свою адресу. 
- Якщо вдома немає телефону, поклич на допомогу сусідів через вікно. 
 

Завдання для команд. Прийміть рішення: як діяти у таких випадках.

 

Батьки переодягнені у незнайомців звертаються до дітей.

 

1 команда.Телефонний дзвінок. 
- Я – мамина колега по роботі Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала. Відчини двері. 
(Дверей не відчиняти. Зателефонувати на роботу до мами, до тата – повідомити їх про дзвінок). 

2 команда. Дзвінок у двері. 
- Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь! 
(Не відчиняйте. Зателефонуйте сусідам, перепитайте. Вийдіть на балкон, оцініть ситуацію). 


3 команда. Дзвінок у двері. 
У вічко дверей бачите маленьку гарненьку дівчинку чи хлопчика. Дитина просить попити. 
(Не відчиняйте. Збоку можуть стояти дорослі пройдисвіти. Запропонуйте звернутися до сусідів). 

 

  1. тур.

В під'їзді і у ліфті. 
Під'їзд – частина вашого будинку. Але в ньому часто можна зустріти незнайомих людей. 
- Як ви повинні поводити себе? 
(Розповіді дітей). 

2 команда підготувала проект  у малюнках «В під'їзді і у ліфті ».

Захист проекту ( 2 учні):

Треба запам'ятати і завжди виконувати загальноприйняті правила 
безпеки. 
- Перед тим, як відчинити двері і вийти в під'їзд, потрібно подивитись у вічко, чи немає за дверима сторонніх. 
- Якщо ви вийшли, але побачили сторонніх людей, поверніться у квартиру і замкніть двері. 
- Ніколи не просіть незнайомих людей в під'їзді допомогти відімкнути двері. Для цього можна звернутися до добре знайомих сусідів. 
  - Перед тим, як увійти до ліфту, під’їзду, добре роздивись навколо.

-  Не заходь у ліфт із незнайомими, краще почекай чи йди пішки.

-   Якщо в ліфт сідає незнайома людина, то не повертайся до неї спиною, краще стежити за її діями.

 -  Якщо незнайомець увійшов до ліфта після тебе і ти боїшся їхати з ним, натисни кнопку «Стоп», і тоді двері кабіни не закриються.

  -  Якщо ти відчуваєш небезпеку під час руху ліфта, натисни кнопку «Виклик диспетчера» і розкажи диспетчеру ситуацію. Це відверне увагу незнайомця, а може, і зовсім злякає його.

  • Якщо на тебе напали у ліфті чи у під’їзді, голосно кричи про допомогу, дряпайся, кусайся й іншими діями відбивайся від нападника.

 

Ліфт відкрився, як завжди
Ти хотів зайти туди,
Та побачив молодчина
Там стоїть чужий мужчина 
Посміхається тобі:                               
- Гей, малюк, заходь сюди!             
- Ні, кажи, я почекаю
  Тато слідом поспішає.  


Ліфті. 

Довідкове бюро. Цікавинки. 
Ще 2 тисячі років тому в палаці давньоримського імператора Нерона вже існував ліфт. 
Вдруге його винайшов італійський художник, інженер Леонардо да Вінчі. 
Перший ліфт у звичайному багатоповерховому будинку збудували 1672 році у Німеччині. 
У наш час американські винахідники створили ліфт, що розмовляє. Він розповідає пасажирам, як поводитись під час аварії, обов'язково вітається, повідомляє новини, прогноз погоди. 


Гра «Так чи ні».( якщо відповідь : «Так» - плесни в долоні, «Ні» - тупни ногою).

Ніколи не відчиняю двері незнайомцям.

Якщо виходжу з хати ненадовго, не зачиняю двері на ключ.

Не прошу незнайомих людей допомогти відчинити двері.

Завжди телефоную мамі, якщо щось сталося.

Перед тим, як вийти у під'їзд, дивлюсь у вічко на дверях.

Залишаю в дверях записку,де пишу куди я пішов.

В ліфт сідаю з незнайомими людьми, адже разом їхати веселіше.

Я обачна дитина і бережу своє життя.

 

3 тур.

 3 команда підготувала проект  у малюнках «На вулиці ».

Захист проекту ( 2 учні):
На вулиці.

  -  Будь ввічливим та привітним у спілкуванні з людьми. Така поведінка викликає позитивне відношення до тебе серед оточуючих.

   - Тримайся подалі від незнайомих людей, які поводять себе не добре, уникай будь-яких розмов із ними. Намагайся не відповідати на грубість і нахабство тим же. Краще промовчати або зробити влучне зауваження про невихованість грубіяна.

 - Не грайся на вулиці допізна.

 - Якщо ти загубив батьків у незнайомому місці, стій там, де ти загубився. Якщо ти не можеш їх знайти, звернись про допомогу до міліціонера чи інших дорослих.

   - Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритися від нього, але не заходь у безлюдні місця.

   - Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого під’їзду, підвалу або інших безлюдних місць.

   - Намагайся не показувати на вулиці серед великої кількості людей свої дорогі речі (мобільний телефон, гроші, інші коштовності).

   - Не приймай від незнайомих людей ласощі, подарунки.

   -Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне – не підходь надто близько до машини. Якщо запитання тобі здаються сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

   - Якщо ти бачиш на вулиці, у транспорті коробку, сумку, згорток, пакет – не чіпай їх.

   Перегляд мультфільму « Уроки тітоньки Сови. Поведінка з незнайомими людьми».

  • Якого правила не дотримався хлопчик?

 

Завдання для команд:

 

Склади діалог з незнайомцем:

1 команда.

Біля вас зупиняється авто і незнайома людина пропонує вас підвезти.

 

2 команда.

Незнайомець пропонує ласощі, подарунки.

 

3 команда.

Незнайомець просить показати, як пройти кудись.

 

 4 тур.

Незнайомець в інтернеті. Розповідь вчителя:

-ніколи не повідомляй номер телефону або адресу

- не приймай дружбу з незнайомими людьми

- ніколи не приймайте пропозицію зустрітися зі знайомими по інтернету.

 

 

5 тур.

В гостях у казки:

   Кожна група отримує пазл (розрізана казка). Скласти малюнок казки і сказати до чого призвела необачність казкових героїв.

 

 
 

Інсценізація казки.
Казка « Вовк і семеро козенят» на новий лад

Ведучий

Була собі кізонька біла,   
Дуже симпатична і мила.
Мала вона семеро маляток,
Семеро чудових козеняток.

Коза (співає)

Мої діточки, козеняточка,
Ви найкращі у світі маляточка!
Я для вас, я для вас на базар піду,
Найсмачнішу капусточку вам знайду.
А ви вдома сидіть,
Двері міцно замкніть!
Вовчика сірого не пускайте!
Віддаю ключі вам, тримайте!

1 -ше козенятко

Добре, добре, добре, матусю!
Йди собі, за нас не хвилюйся!
Коза. Ви удома сидіть дуже тихо,
Як почує вас вовк — буде лихо!

2-ге козенятко

Добре, добре, добре, матусю,
Йди собі, про нас не турбуйся.

Коза (обіймаєкозенят, прощається)

 

Мої діточки, козеняточка,
Ви найкращі у світі маляточка,
Я для вас, я для вас на базар піду,
Найсмачнішу капусточку вам знайду!

 

Махає рукою, іде геть. Козенята співають, танцюють.

 

7-ме козенятко

Залишилися ми вдома,
Ти найперший, а я — сьома!

2-ге козенятко

Не боїмося ми нікого,
Навіть, навіть вовка злого!

3-тє козенятко

Хай підійде до порогу —
Буде згадувати довго!

4-те козенятко

А ми — бац! — його ногами!
А ми — бац! — його рогами!

5-те козенятко

Не боїмося ми нікого,
Переможем вовка злого!

6-те козенятко

Ми — бабах! — його ногами!
Ми — бабах! — його рогами!

1 -ше козенятко

Ми хоробрі козенята,
Ми веселі козенята!

Вовк (за дверима)

Пісня чується з квартири,
Голоси: один... чотири,                                        
П'ять і шість, усього — сім!
Так пищать, що чути всім!
Козенята це маленькі,
Ще дурненькі, та... смачненькі!
Я козятинку люблю!
Зараз всіх їх половлю!

Стукає

1-ше козенятко

Хто це стукає до нас?

Вовк 

Це електрик, дід Панас!

2-ге козенятко

Нам матуся наказала,
Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко

Ми слухняні козенята
І не будем відчиняти.

4-те козенятко

Ви матусю зачекайте
Чи пізніше завітайте.

Вовк

Хто б подумав! От невдача!
Ну, зажди, м'ясце козяче!
Стукає знов.

1-ше козенятко

Хто це стукає до нас?

Вовк

Відчиніть, це Київгаз.

2-ге козенятко

Нам матуся наказала,
Щоб дверей не відчиняли!

3-тє козенятко

Ми слухняні козенята
І не будем відчиняти!

4-те козенятко

Ви матусю зачекайте
Чи пізніше завітайте!

Вовк

Хто б подумав! Знов невдача!
Не дурне м'ясце козяче...

Стукає

5-те козенятко

Хто це знов у двері стука?
Вже набридло, просто мука!

Вовк

Я сусідка ваша, киця,
Я принесла вам морквиці! Няв!
Соковитої, смачної
І солодкої такої! Няв!

6-те козенятко

В киці голос не такий!
В киці голосок тонкий!

7-ме козенятко

Ти не киця! Ні, ти — вовк!
Що, не нявкаєш? Замовк?
Усі сміються, стрибають.

Вовк (розгублено)

Хто б подумав?! Знов невдача!
Хитре це м'ясце козяче!
Знайте ж хитрість і мою!
Зараз голос "підкую"!
П'є яйце, потім стукає.

1 -ше козенятко

Хто це стукає до нас?
Знову вовк? Чи Київгаз?
Усі сміються.

Вовк

Відчиніть, вам телеграма!

5-те козенятко

На базарі наша мама!

6-те козенятко

Через двері зачитайте
Або маму зачекайте!

Вовк

Ну й розумні козенята!
Що ж, читаю: ваша мати
На базарі щойно впала,
Ніжки дуже позбивала!
Ще й зламала кінчик рога.
їй потрібна допомога!

5-те козенятко

Це брехня!

6-те козенятко

А що, як ні?
Страшно, боязно мені!

7-ме козенятко

В мами збиті ріг і ноги.
їй потрібна допомога!

1-ше козенятко

Відчиняєм! Треба йти,
Мамі слід допомогти!
Вривається вовк.

Вовк

Упіймались! Ну і ну!
Я усіх вас проковтну!

2-ге козенятко

Вовк! Він нас перехитрив!
Навіть голос підробив!

3-тє козенятко

Мамо! Мамо! Я боюся!

4-те козенятко

Ой, рятуйте, нас!

Усі

Матусю!!!

Вовк бігає, ловить козенят, вони тікають, входить Коза.

Коза

Вовче, сірий лиходію!
Ти біди не заподіяв?!
Козенята мої милі,
Чи усі здорові й цілі?
Якщо скривдив козенят,
Дорогих моїх малят,
Заколю тебе рогами,
Затопчу тебе ногами!

Вовк

Що ти, що ти?! Не кричи!
І ногами не топчи.
Он твої всі козенята,
Я хотів лише пограти...
Гарна в тебе дітвора!
Та мені вже в ліс пора!

Тікає

Ведучий

Вовк утік,
Аж миготіли п'ятки!
Слухайтесь матусі, козенятка!
Хижакам-вовкам не довіряйте,
Мамину науку пам'ятайте!
Мама і навчить, і порятує,
Мама і смачненьким почастує!.
Мама — кращий друг малят,
Всіх малят, не тільки козенят!

 

- Чого навчає нас казка?

 

6 тур. Поради від батьків:

Я завжди раджу своїй дитині…

 

ІІІ. Підсумок гри-тренінга

  1. Виступ членів журі, нагородження переможців.

      2.Продовж вірш:

Хоч ви зовсім ще малята, 
але пам'ятайте: 
люди ви – не козенята, 
правила…(вивчайте). 
Якщо ви самі удома, 
то запам'ятайте: 
ви людину незнайому 
в дім свій…(не пускайте). 
Бо дитя не може знати, 
в кого що на думці. 
Незнайомець може мати 
зброю в своїй…(сумці). 
Може речі всі забрати 
і дитину вбити. 
Тож не треба…(відчиняти) – 
краще потерпіти, 
доки тато, доки мама 
не прийдуть до…(хати). 
Вам людину незнайому 
не треба…(впускати). 
Двері добре…(зачиняйте) 
Кожен раз, постійно! 
Правила…(запам'ятайте) 
і живіть…(спокійно)! 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!