Комунальний заклад « Кривоносівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів»
заняття – тренінг
« Твоє здоров'я
в твоїх руках»
Вчитель: Т.М.Коваленко
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я; сприяти формуванню у дітей свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я як однієї з найважливіших життєвих цінностей;
формувати навички здорового способу життя.
Основні завдання тренінгу:
- усвідомити актуальність проблеми здоров’я;
- дізнатися про фактори, які впливають на здоров’я людини;
- зрозуміти взаємовплив між цими факторами, поведінкою учнів та їх здоров’ям;
- усвідомити місце здоров’я серед ціннісних пріоритетів особистості;
- отримати необхідну мотивацію до збереження здоров’я як необхідної складової життєдіяльності людини.
1. Знайомство.
Діти називають своє імя і рису характеру, н – д: Тетяна – толерантна.
2. Повторення правил поведінки на тренінгу.
Правила роботи:
- Цінувати час
- Бути доброзичливим і ввічливим
- Бути активним
-Говорити по-одному
-Працювати тихо , швидко, організовано
3. Повідомлення теми тренінгу.
- Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя, з яких чинників складається здоров’я, як його зберегти.
4. Вправа – очікування.
«Берег надії – Берег реалізованих сподівань».
Мета. Визначити сподівання і очікування від тренінгу.
На аркуші зображено море. Очікування записуються на стікерах із зображенням човників. Потім, записавши їх, приклеюють на «Березі надії».
5. асоціативний кущ
Мета. Ввести учасників тренінгу в тему; актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров'я; дати визначення «здоров'я».
- Коли ми вітаємось один з одним, ми говоримо «Здрастуй!». Тим самим бажаєм здоров'я, тобто чогось важливого у нашому житті.
- Що ж таке здоров'я? З чим асоціюється у вас це поняття?
6. намалюй зображення
Учні об’єднуються у дві групи і малюють ті речі, які допомагають зберегти здоровя, і ті, які руйнують здоровя.
«Здоров'я - це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад.»
7. слухання притчі
Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя. Про це є цікава притча.
Один бізнесмен нагромадив великий капітал, який складав 3 млн доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив будь-що вмовити Янгола Смерті продати йому трохи часу.
Продай мені 3 тижні життя, і я віддам тобі третину свого капіталу — 1млн доларів,—запропонував бізнесмен. Але Янгол Смерті відмовив.
— Гаразд, залиши мені два тижні життя... Я віддам тобі дві третини своїх грошей, а це аж 2 млн доларів. Янгол знову відмовив.
— Продай мені тільки один день, щоб я зміг насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких давно не бачив... Я віддам тобі все, що маю, — 3 млн доларів. Янгол Смерті відмовив.
— Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа? Янгол погодився. Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено на життя. Я не зміг купити навіть години за 3 млн доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність? Бережіть здоров'я, бережіть життя! Живіть правильно!».
8. Вправа-дослід «Моє здоров’я»
Кожна група створює свою модель здоров’я. Обмінюються моделями і спробують її зруйнувати.
Що легше було робити : створювати чи руйнувати?. Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливими у збереженні здоров’я.
9. Руханка – гра «Кораблі та скелі»
Мета. Допомогти навчитися відчувати настрій інших, сприяти розвитку уваги.
Об’єднуємося у дві групи. Половина – «кораблі», інша половина - «скелі». «Скелі» сідають на підлогу, «кораблі» заплющують очі та пересуваються по кімнаті. При наближені «корабля», «скелі» випускають шиплячий звук, з яким хвилі набігають на скелі. Мета «скель» - не допустити аварії «корабля». Потім гравці міняються ролями.
- Що ви відчували в ході виконання цієї вправи?
10. Стежина здоров’я.
А зараз ми з вами спробуємо викласти Стежину здоров’я. Чи буде вона довгою залежить від вас.
Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я (щоб бути здоровими), що потрібно робити? Ваші відповіді ми запишемо на слідах дитячої ноги і викладемо «стежину здоров’я).
Учні працюють в 5 групах. Одна група – фізична складова, друга – емоційна, третя – духовна, четверта – соціальна, п’ята – інтелектуальна.
11. підведення підсумків
Що із того, що ви назвали залежить від самої людини?
На що ми можемо впливати?
Як бачите, багато чого залежить від нас самих.
Притча «Все в твоїх руках»
Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: "Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?"
Він пішов на квітучий луг, піймав найкрасивішого метелика й сховав його між долонями. Метелик чіплявся лапками за його руки й учневі було лоскотно. Посміхаючись, він підійшов до Майстра і запитав:
- Скажіть, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?
Він міцно тримав метелика в зімкнутих долонях і був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини.
Не дивлячись на руки учня, Майстер відповів:
- Все у твоїх руках.
Тому ми з вами повинні пам`ятати, що лише від нас залежить чи буде наше життя щасливим, здоровим, яскравим та неповторним.
12. очікування
13. Гра «Побажання».
Учасникам пропонується продовжити фразу «Бажаю тобі і собі…»