Тренінг "У світі креативності і фантазії"

Про матеріал

Життя доводить: в умовах, що весь час змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нових ідей, нових підходів, нових рішень. Так виник задум створити клуб «Цікавих зустрічей», який допоможе кожній дитині розкрити себе, усвідомити свій творчий потенціал, стимулюватиме уяву, фантазію та винахідливість тощо. До вашої уваги представлено тренінгове заняття клубу "Цікавих зустрічей" - " У світі креативності і фантазії".

Перегляд файлу

 


Мета: конкретизувати уявлення учнів про «креативність»;  стимулювати уяву, фантазію, винахідливість; розвивати творчі здібності школярів.

Завдання:

  • засвоїти  поняття «креативність»;
  • сприяти усвідомленню учнями свого творчого потенціалу;
  • формувати навички співпраці в команді;
  • розвивати уміння застосовувати свої творчі здібності.

Обладнання і матеріали:

  • малюнки – знаки «Правила»;
  • плакат «Осіннє дерево»;
  • листочки, вирізані з кольорового картону;
  • магнітофон;
  • диски із записами  музики Шопена, класичної, танцювальної музики.
  • аркуші паперу формату А4;
  • ножиці;
  • скотч;
  • маркери;
  • фарби;
  • кольорові олівці.

Хід заняття

Вступна частина

  1. Вітання  (1 хв)

Вчитель: Треба разом привітатись.

Діти: Добрий день!

Вчитель: Дружно й голосно сказати…

Діти: Добрий день!

Вчитель: Вліво, вправо поверніться,                                                                  Нашим гостям посміхніться.

Діти: Добрий день!                                      

2. Знайомство (1 хв)                                                                                              Кожен учасник по черзі називає своє імя  і продовжує фразу: « Я пишаюся  тим, що  …»                                                                                         

 3. Нагадування правил (1 хв)                                                                         Діти за допомогою малюнків згадують правила тренінгу.                           

4.  Слово вчителя. Повідомлення теми заняття .                                    Вчитель: « Сьогодні на Вас чекають незвичайні пригоди! Ми вирушаємо  в уявну подорож до загадкової країни  Креативності. Цю країну не знайдеш на жодній карті, але вона все-таки існує. Де саме? Усюди, де існує творчість і фантазія.                                                                                                                     5. Вправа «Дерево очікувань» (3 хв)                                                        Учасникам роздаються різнокольорові листочки. Діти пишуть на них, що саме вони очікують від тренінгу. Висловлюють свої очікування  й прикріплюють їх на деревце.                                                                         Основна частина                                                                                                     1. Міні-лекція «Що таке креативність?» (2 хв)                                            Креативність як творчу здібність вивчали у 50-х роках Джой  Гілфорд і        Пол Торранс. Цю здатність вивчають і тепер. У творчій активності важливу роль відіграють такі чинники: особливості темпераменту, здатність швидко засвоювати й генерувати ідеї.                                                                                 Джой Гілфорд визначає шість параметрів креативності:                                      - здатність до визначення і постановки проблеми;                                                - здатність до генерування великої кількості ідей;                                                - гнучкість –  продуктування різноманітних ідей;                                                 - оригінальність – здатність нестандартно відповідати на подразники;              - здатність удосконалювати об’єкт, додаючи деталі;                                             - уміння вирішувати проблеми.                                                                      Інший дослідник, Пол Торранс, визначав креативність як природний процес, що породжується сильною потребою людини у знятті напруження, яке виникає в ситуації невпевненості або незавершеності.                                      За визначенням Е. Фромма, креативність – це здатність дивуватися, знаходити рішення в нестандартній ситуації, спрямованість на нове.              2. Вправа « Пробудження внутрішніх ресурсів.»                            Релаксаційний комплекс ( 1хв)                                                                        Звучить класична музика.                                                                              Процедура проведення: « Сядьте зручніше. Заплющте очі. Уявіть собі невідому країну. У ній, багато цікавих, захоплюючих речей. Одна з них – це Сила, якою ви ще не користувалися. Тут ви знайшли і нові вміння, про існування яких у собі ви не здогадувалися.  В якій би формі не були уміння, дозвольте їм сформуватися. Ці вміння можуть здатися вам дивними, незвичайними. Уявіть, що вони у вас уже є. Спробуйте  усвідомити, що це ваша невідємна  частина. Нехай творча сила міцніє. Ви можете користуватися не. у разі необхідності.  А зараз відкрийте очі. Ви добре почуваєтесь. Збережіть у собі відчуття вміння і творчої сили.                                                                                     3. Робота в групах                                                                                        Обєдняння учнів у три групи ( за кольором листочків) ( 1 хв)                             -  Вчитель: « Нарешті ми, діти, дістались країни,                                                            Якої на карті не знайдете нині.                                                                                     Країну оцю «Креативністю» звуть,                                                                             В ній мешканці дуже цікаві живуть.                                                                         Ніколи вони тут спокою не мають,                                                                                         А тільки вигадують і уявляють.»                                                                               Гра «Кореспонденти»  ( 8 хв)                                                                                 - Вчитель: « Уявіть, що ви потрапили в країну Креативності, як кореспонденти газети і маєте розповісти, що ви там побачили або сфотографували.                                                                                                             Ваше кредо: свобода фантазії, незвичайність, сміливість вираження.    Вправа «Перевтілення»  (8 хв)                                                                              - Вчитель: «Люди в країні Креативності живуть за правилом: все, що можеш перетворюй і роби із чогось тільки корисне. Вони легко перевтілюються у будь-який предмет. Послухайте, як про це написав Анатолій Костецький:                                                                                    Я уявив, що я – не я, а справжній кран підйомний:                                       Схотів  – і запросто підняв вантаж багатотонний.                                                Та тільки я підняти встиг будинок у повітря,                                                   Як раптом – вийшов мій сусід гуляти на подвіря.                                                 - Ха! Теж мені «підйомний кран»! – сказав сусід кирпатий. –                                        Та ти , напевне, й кілограм не здужаєш підняти…                                                    Тоді  я взяв – і уявив, що я – швидка машина,                                                            Яка чимало вантажів у кузові возила.                                                                                  І тільки я двигун завів, щоб їхать на будову,                                                             Аж раптом чую – поруч він, кепкує з мене знову.                                                 - Ха! Ха! – Регоче мій сусід. – Такого ще не бачив світ,                                          Щоб на ногах машина чесала, мов людина!...                                                      Він довго ще б сміявся б так, та я не чув нічого:                                                            Я уявив, що я – літак, і – полетів од нього!                                                            - Давайте і ми спробуємо «оживити» предмети і розказати про себе.                        1 група – морська хвиля; 2 група – компютерна мишка;3 група – автобус.      Руханка. Танок фантазерів (1 хв)                                                                     Вправа «Креативний малюнок» (10 хв)                                                              - Вчитель: «Зараз ми зануримося  у світ музики. Але будемо не просто слухати її, а й створювати власні витвори мистецтва, які згодом стануть експонатами художньої галереї країни Креативності.»

E:\Клуб цікавих зустрічей\фото до тренінгу\Изображение 260.jpgЗвучить музика. Ф. Шопен «Фантазія».                                                                   -Вчитель: « Візьміть в руки олівець будь-якого кольору. Заплющить очі, розслабтеся, й розмалюйте аркуш паперу довільними лініями та карлючками. Розплющить очі. Зєднайте всі аркуші й спробуйте відшукати у них образи. Створіть незвичайну картину і дайте їй назву.                                     Презентація робіт.                                                                                   Заключна частина                                                                                                        1. Завершення вправи «Дерево очікувань»  (1 хв)                                              -  Вчитель: «Повернемося до ваших очікувань. Чи справдилися вони? Якщо так, то нехай ваш листочок залишиться окрасою нашого деревця, якщо  ні – перемістіть його до підніжжя дерева очікувань.                                                                                                                                                 2. Зворотній звязок (1хв)                                                                                                 - Вчитель: «Продовжте фразу «Щоб бути креативним, треба…»                  3.Прощання (1 хв)                                                                                                     - Вчитель: А зараз встаньмо в коло, візьмемося за ручки і тричі промовимо: «Я – креативний! Ти креативний! Ми креативні!»                                                                -Вчитель:  Працювали  ви старанно. Мушу визнати в кінці,                                                   Що у нашій творчій групі дітки – просто молодці!                                                  Давайте подякуємо один одному оплесками.                                                          До побачення! До нових зустрічей!

E:\Клуб цікавих зустрічей\фото до тренінгу\Изображение 188.jpg

E:\Клуб цікавих зустрічей\фото до тренінгу\Изображение 254.jpg                                                                                                                               

 

E:\Клуб цікавих зустрічей\фото до тренінгу\Изображение 269.jpgE:\Клуб цікавих зустрічей\фото до тренінгу\Изображение 193.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
3 червня 2018
Переглядів
2023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку