Сайт-тренінг для 5-ого класу НУШ « Я вмію безпечно користуватись Інтернетом»
Сайт призначений для проведення виховного заходу в дистанційному форматі.
Сайт є одним із інструментів забезпечення виховної роботи Святогорівської ЗОШ І-ІІІ ст. - є публічним органом інформації, доступ до якої відкритий для всіх бажаючих.
Мета цього сайту- поглиблення знань учнів з інформатики, виховання в учнів уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, розвивати самоосвітню, інформаційну компетентність, виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності, творчу самостійність і відповідальність, підвищення пізнавальної активності учнів.
Його контент, призначений бути швидким довідником як для учнів школи так і для абітурієнтів та студентів вишів.
https://sites.google.com/view/skripnikgalina
Святогорівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Автор сайту: Скрипник Г.Г. - вчитель інформатики.
Тренінг «Я вмію безпечно користуватися Інтернетом»
Автор: Скрипник Галина Григорівна, вчитель Святогорівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину;
розвивати навички роботи в онлайн, вміння висловлювати свою точку зору логічно конкретно;
сприяти формуванню в учнів поняття про принципи безпечної поведінки
мережі Інтернет.
Завдання:
визначити основні небезпеки, які можуть спіткати дітей у мережі Інтернет;
сприяти формуванню навички адекватного реагування на небезпеки мережі;
виховувати бажання дотримуватись правил особистої безпеки в мережі Інтернет;
розвивати культуру поведінки в Інтернеті.
Вид діяльності: пізнавально-розвивальний.
Вікова категорія: учні 5 класу.
Епіграф:
Безпека – це життя людини,
Безпека – це наше майбуття.
Хід заходу.
Вчитель: Доброго дня, дорогі діти!
Сьогодні ще раз поговоримо про Інтернет його переваги та про вашу безпеку в Інтернет.
У сучасному суспільстві подорожі в просторі Інтернету стали невід’ємною частиною життя людини. Інтернет допомагає нам в навчанні, в спілкуванні з однолітками. За допомогою Інтернету ми можемо творити та співпрацювати. При цьому подорожі в Інтернеті можуть приховувати в собі багато небезпек. Кожен з вас здогадується, які небезпеки та ризики містить Інтернет. Ми з вами проведемо тренінг на тему, що пов’язана з безпекою в Інтернеті і має назву: «Я вмію безпечно користуватись інтернетом», щоб знову пригадати правила безпечної поведінки в мережі Інтернет.
План проведення:
1. Вступне слово вчителя.
2. Вправа 1: «Капітошка».
3. Вправа 2: «Правила».
4. Вправа 3: Тест " Безпека в Інтернеті".
5. Вправа 4: " Калейдоскоп соціальних мереж".
6. Вправа 5: «Правила розумного користувача Інтернету».
7. Вправа 6: "Складання пам`ятки".
8. Підсумок.
Хотілося б знати, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу? (Очікування)
Зараз ви в «Чаті» зустрічі напишіть про своє очікування, продовжив речення: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…».
Вправа 1: "Капітошка"
І розпочнемо ми з знайомства.
Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм. Я пропоную вам представитись так, як ви хочете, і записати ці імена – вигадані ніки – поряд запишіть своє реальне прізвище та ім`я , впишіть у форму кола, при цьому вибираєте колір і розмір.
Перейдемо за покликанням: flinga.fi/s/F5EQCTT .
Обговорення: Для чого потрібен нік? Чи є переваги у використанні ніку? Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному.
Вправа 2: "Правила"
Для успішної роботи нам необхідно спочатку домовитись про декілька правил для нашого тренінгу:
Слова для складання правил роботи знаходяться за покликанням:jamboard.google.com/d/1EI7I_4CRVlNfB37bUk4lMOWNlcZHYIbLB0hTi49_MfU/edit?usp=sharing
Завдання – створити групу за кольором і зібрати всі правила.
Уважно слухати;
Бути активним учасником;
Поважати думку інших
Правило "піднятої руки"
Посміхатися
Бути толерантним.
Вправа 3: Тест «Безпечний Інтернеті».
Пропоную Вам перевірити рівень вашої поведінки в Інтернеті, для цього пройдіть тест " Безпечний Інтернет" за покликанням
https://learningapps.org/watch?v=pgri6on5n18
Вправа 4: «Калейдоскоп соціальних мереж»
Соціальні мережі сприяють вашій творчості, дозволяють постійно контактувати з друзями, надають багато можливостей – обмінюватися і переглядати відео, фото, слухати музику. І все це в одному місці. Мільйони людей в усьому світі спілкуються у соціальних мережах. Яких саме?
Вам необхідного перейти за покликанням та написати якомога більше назв соціальних мереж: padlet.com/shumagalina1972/n4g8fg4aijt6i98q .
Увага на екран, перевіримо чи всі соціальні мережі ви знаєте?
Запитання для обговорення.
1. Навіщо створюються соціальні мережі?
2. Скільки часу в день вони забирають?
3. Назвіть яку мету Ви ставите перебуваючи у мережі?
Вправа 5: «Правила розумного користувача Інтернету».
Пропоную учасникам тренінгу відповісти на питання:
Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які будуть починатися зі слів «Я буду…» або « Я не буду…» .
Перейдіть за покликанням:
docs.google.com/document/d/1gbBGI_z9w6TgiBFiXTzcltTihMb7QZ5bl-N0P725JPs/edit
У спільному текстовому документі запишіть кожен по одному правилу і поряд ПІ.
Правила розумного користувача Інтернету:
(прогнозовані)
1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.
7. Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.
8. Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі.
Вправа 6: "Складання пам`ятки".
Робота зі спільною презентацією
1. Відкрийте прикріплене посилання на спільну презентацію .
2. Відкрийте презентацію.
3. Через меню СЛАЙД створіть новий слайд.
4. Додайте на слайд власні Прізвище, Ім'я,
5. Будьте ввічливими!))
ВАЖЛИВО! Чужі слайди НЕ ЧІПАТИ!!! НЕ змінювати!
Посилання на спільну презентацію: https://docs.google.com/presentation/d/1cFIMN-u5DEieydtDPyyPBMuDQKtDQ6gODaeLuxtni8g/edit#slide=id.p
Перегляньте вправу 6 в режимі слайд-шоу.
Складання пам’ятки.
Учасники розробляють у презентації правила розумного користувача у мережі Інтернет, використовуючи опорні слова:
- пам’ятай про
- піклуйся про
- ніколи не
- завжди
- думай про
- зверни увагу на
- намагайся
- порадься з
- узнай про
- не забудь
- ні в якому разі не
- зроби
- відповідай за
Підведемо підсумок:
Я вважаю, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі. Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання.
Сподіваюся по завершенню тренінгу, де в кого змінилося ставлення до Інтернету та соціальних мереж.
Дякую всім за співпрацю!
Інформаційні джерела.
Додаток 1.
Позитивний та негативний вплив
Швидкий доступ до інформації
Користування електронною поштою
Спілкування з друзями
Нові знайомства
Необмежений доступ до розваг (ігри, фільми)
Можливо купити щось онлайн
Інформація не завжди є достовірною
Шахрайство
Інтернет – залежність
Негативний вплив на здоров’я
Доступ сторонніх осіб до особистої інформації
Спам і віруси
Додаток 2.
Додаток 3.
Додаток 4.
Правила безпеки в мережі Інтернет
Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію (домашню адресу, номер телефону, робочу адресу батьків, назву і адресу школи.
Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповість про це батьків.
Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою Ви познайомилися в Інтернеті.
Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
Не давати нікому, крім батьків, свої паролі, навіть найближчим друзям.
Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
Не шкодити і не заважати іншим користувачам.