Майстер-клас для вчителів
Тренінгове заняття
Тема. «Найкращий спосіб зробити дітей хорошими –
зробити їх щасливими»
Автор розробки: Гаркавенко Алла Григорівна
Цільова аудиторія: вчителі.
Мета та завдання:
Очікувані результати:
Обладнання: паперові чоловічки, фліпчарти, стікери, мультфільми, фото, аудіо.
Приблизний час проведення: 60-70 хв.
Хід
І. Вступ
1. Привітання
-Добрий день! Сьогодні ми зібралися з вами попрацювати, поспілкуватися й відчути, що таке батьківські збори по-новому. Сподіваюся на розуміння, підтримку з вашого боку й плідну співпрацю!
Вправа « Смаколики сусіду»
Тренер передає тарілочку з горіхами у шоколаді .Учасники називають ім’я і передають далі.
2. Вправа на знайомство «Це моя дитина»
Уявіть, що це ваша дитина.(шаблон зображення дитини)
Напишіть 5 позитивних тверджень про свою дитину. Яка вона?
3. Слово вчителя.
- Хто з вас написав, що ваша дитина щаслива?
Хто зна як виглядає щастя?
Воно як сад, чи як квітучий луг?
Чи як дочка, що ніжно зветься Настя,
чи як весна, або як вірний друг?
Хто бачив щастя? Чи тримав в долонях?
В полях чи травах, де його збирають?
А може щастя – сивина на скронях?
А може лиш батьки про щастя знають?
Кожен у житті хоче бути щасливим, проте кожен уявляє щастя по-різному. Узагалі, що таке щастя? Як допомогти дитині бути щасливою?
Сьогодні спробуємо дати відповіді на ці питання.
Під час виконання попередньої вправи наші горішки в шоколаді сприяли виробленню гармону щастя – серотоніну.
4. Вправа «Очікування»
Пропоную розмістити вашу «дитину» на ось цю гору й висловити свої очікування.
5. Вправа «Правила щасливої групи»
*активність
*мобільна тиша
* поважати думку іншого
* «шмат пирога»…
ІІ. Основна частина
1.Робота з медіа «Як насправді мало потрібно для щастя».
https://www.youtube.com/watch?v=GuUuUn_5Qj8
-Обговорення
-Робота в парі «Для мене щаслива людина – це…»
За словником, щастя – це стан найвищого вдоволення людини умовами свого буття, реалізацією свого людського призначення.
Рефлексія
-А чи знаєте ви, як уявляють щастя діти? (розглядаємо фото і відеозвернення дітей)
-Запитайте у своїх дітей.
2. Ритмічна вправа з папером. Banda_Caliente_Clap_Clap_Sound (qmusic.me).mp3
Зараз ми з вами відчуємо дитяче щастя.
3. Декодування
Поділимося на 3 групи «Дощик, сонечко, листочки».
Перегляньте фото й поясніть від імені дитини, що з нею, що відчуває, що очікує її в майбутньому.
Б.збори для вчителів\Фото (декодування)
Висновок
«Щастя тільки там, де люблять нас, де довіряють нам».
4. Вправа « Щаслива дитина та її вибір».
* Вступ
Зараз ми переглянемо короткометражну анімацію про те, як важливо жити з мрією в серці й навчити дитину бути щасливою. У буденному житті дорослі втрачають власні мрії та нав’язують дитині «правильні» звички, за якими вона має жити. Але чи робить це її щасливою?
Перегляньте відео, воно відповість на це питання…
*Перегляд відео «Однаково» https://coma.in.ua/16100
*Стоп-кадр
*Обговорення та висновки
5. Вправа «Квітка бажань»
3 групи- учителі, батьки, учні.
Пропонуємо створити «Квітку бажань».(Що нам потрібно для того, щоб бути щасливим, як учню (батькам, учителям). Що я можу для цього зробити?
Висновок
-Чи можемо ми бути щасливими?
Ми самі розуміємо та знаємо, що для цього потрібно, а дітям важливо відчувати, що ви й вони щасливі. Їм потрібна увага, допомога.
Щастя залежить від нас. Діти- це наш капітал, робіть їх щасливими.
ІІІ. Рефлексія від учасників
Вправа «Моя щаслива дитина»
Якщо ваші очікування справдилися і ви відчуваєте емоції щастя від нашого спілкування, можете висловитися й перемістити «свою дитину» вище або нижче…
«Одягайтеся в «щастя», воно завжди в моді».
Додаток
Використані інтернет ресурси та література