Розробка батьківських зборів "Секрети спілкування"

Про матеріал
Зібрано і розроблено матеріали батьківських зборів у формі тренінгу. Розробка містить неофіційну та офіційну частину, анкети для батьків, інтерактивні вправи.
Перегляд файлу

 

Бур*ян  В. В., учитель початкових класів, КОЗО «Кислянська ЗШ І-ІІІстю»

Зайцівськоі с/р, Синельниківського р-ну, Дніпропетровська обл

                                              Відкриті батьківські збори

 Тема: «Уроки спілкування» Тренінгове заняття 

Мета:сприяти підвищенню рівня психолого-педагогічної компетентності в питаннях сімейного виховання; дати батькам можливість поділитися власним досвідом;

виявити протиріччя і проблеми у використанні методів сімейного виховання;

визначити правила «мови прийняття» і «мови неприйняття»;

активізувати комунікативну взаємодію в сім’ї, здатність батьків до аналізу своєї виховної діяльності та об’єктивної оцінки її результатів.

Обладнання: на дошці:1. Висловлювання видатних людей:                                                           “Хоч би яка у вас відповідальна і складна творча робота була на виробництві, знайте, що вдома на вас чекає ще відповідальніша, ще складніша, ще тонша робота — виховання людини. ”                                              В.Сухомлинський

“Дитина — рентгенівський знімок сім’ї.        А.Макаренко

Усі ми стали людьми настільки, наскільки навчилися любити і розуміти інших

                                                                                Б.Пастернак

Якими діти народжуються, не залежить ні від кого, але щоб вони шляхом правильного виховання стали гарними нам під силу ”.    Плутарх

2. Зображення 3 ваз

Хід зборів

 

  1. Привітання батьків.

Батьки і діти – це любов і сльози,

Це вічне щастя і одвічний біль,

Це – сонце і тепло, сніги й морози,

Мед на вуста й на вічні рани сіль.

Як на троянді – колючки і квіти,

Так і в житті є радість і печаль.

Високі мрії й дуже різні діти…

Чому таке трапляється, на жаль?

Всім хочеться все мати в ідеалі,

Причому, водночас і без зусиль.

Щоб щастя без труда й печалі

Пливло саме у руки звідусіль.

Та у житті такого не буває,

Й запамятати треба, в чому річ:

Зоря щаслива лиш тоді засяє,

Якщо трудитись будеш день і ніч.

А діти – це і щастя, і турбота,

Відповідальність і тривога теж,

Без відпочинку й вихідних робота,

Любов така, яка не має меж.


 

1) Сьогодні ми проведемо нашу зустріч у формі тренінгу. Тренінг – це навчання досвідом. Це чудова форма для налагодження спілкування, профілактики конфліктів, які виникають між батьками та дітьми. Ви - люди, у яких різна освіта, різний характер, різні погляди на життя, різні долі, але є одне, що об’єднує нас, це наші діти, які можуть стати горем чи радістю.(вправа «Ми ліпимо їх власними руками»із паперу без ножить обриваєм силует дитини)

 Учасники діляться на 3 групи: «Батьки», «Експерти»  та «Діти».

       2)Домовленість про правила поведінки на тренінгу(діти називають правила, а батьки та експерти сердечками голосують за них)

       3)Очікування.     (представники від групи по-черзі називають  те що очікують від зустрічі)      «Я хотіла б щоб ця зустріч була для усіх корисною..».

       4)Створення позитивної комфортної атмосфери. Аудіо запис «Моя сім*я»

Вправа «Сімейний фотоальбом». (На дошці виставка малюнків учнів «Моя сімя». Батькам пропонується впізнати малюнки своєї дитини. Поділитися враженнями, пояснивши свій вибір)

         5)Вправа «Знайомство» Які прислів*я про сім*ю ви знаєте?(вислови вид. людей)

  1. Презентація мети заняття.

Сімейне спілкування… Від цих слів віє теплотою і сердечністю, турботою про дітей, доброзичливістю і чуйністю. Психологи стверджують, що правильно організоване спілкування – запорука доброго настрою, душевного спокою. З другого боку, встановлено, що ніде люди не ранять один одного так боляче, як вдома, у сімейних конфліктах.

Виявляється, що вмінням говорити з дитиною, правильно будувати спілкування володіють не всі .

  1. Оперативне анкетування.

Тест «Яких принципів Ви дотримуєтесь у вихованні дітей?»Чи можете Ви:

  1. У будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?
  2. Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?
  3. Зізнатися дитині, що припустилися помилки у ставленні до неї?
  4. Вибачитися перед дитиною, якщо вчинили неправильно стосовно неї?
  5. Опанувати себе і зберігати спокій, навіть якщо вчинок дитини викликає обурення?
  6. Уявити себе у ролі дитини?
  7. Стати для дитини доброю феєю (добрим чарівником)?
  8. Розповісти дитині повчальний випадок зі свого дитинства, в якому Ви будете виглядати не якнайкраще?
  9. Завжди утримуватися від слів, які можуть образити дитину?
  10. Пообіцяти виконати будь-яке бажання за гарну поведінку?
  11. Знайти хоча б один день, коли дитина зможе робити, що захоче, і не втручатися, якщо навіть Вам здаватиметься, що це необхідно?
  12. Не реагувати, якщо Ваша дитина вдарила чи штовхнула іншу, а та дала їй відсіч?
  13. Встояти перед дитячими примхами і слізьми?
  14. Поставити перед дитиною посильне для неї завдання і не допомагати їй, навіть якщо бачите її невправність та невміння?
  15. Подолати бажання віддати дитині все найкраще на шкоду іншим членам сім’ї?

                                            Підрахуйте суму балів:

  • за кожну відповідь «так» ставте 1 бал; за «ні» - 0 балів.

21 – 30 балів. Дитина – найбільший скарб у Вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти дитину, а й пізнати її, ставитися до неї з повагою, дотримуєтеся прогресивних принципів виховання і постійної ліній поведінки. Інакше кажучи, Ви дієте правильно та можете сподіватись на хороші результати.

11 – 20 балів. Дбати про дитину – для Вас найважливіше. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди дієте послідовно і цілеспрямовано. Часом Ви надто суворі, а в інших випадках – занадто лагідні, окрім того, схильні до компромісів, які послаблюють виховний ефект. Вам необхідно серйозно подумати про свої методи виховання дитини.

До 11 балів. У Вас серйозні проблеми з вихованням дитини. Вам бракує або знань, або ж бажання і прагнення зробити дитину особистістю, а можливо, того та іншого. Радимо звернутися до фахівців за допомогою.

(Вчитель проводить анкетування батьків і дітей) «Чарівне крісло»

  1. Скільки часу в день ви відводите на спілкування з дитиною?
  2. Чи цікавитесь ви у самої дитини про її навчальні успіхи, про друзів?
  3. Чи знаєте які проблеми є у вашої дитини?
  4. чи знаєте с ким сидить за партою ваша дитина?

  6.улюблений колір

  1. Робота в групах . Вправа «Галявина виховання ”.

На кожному столі є зображення квіток з написами дій дорослих під час виховання дітей. Прошу групи вибрати дії: -Які найчастіше використовуєте у вашій практиці?                   Якіб хотіли? Які правильно…?Прикріпити квіти до вазонів.                                                                   

        Червоні квіти: покарання, накази, зауваження, глузування, присоромлювання, нотації, застереження, ігнорування, образа, допит.

Оранжеві квіти: критика, вмовляння, керування, повчання, моралізування.

Голубі квіти: особистий приклад, вислуховування, комплімент, заохочення, похвала, доброзичливі інтонації, зацікавленість, посмішка, підтримка.

І тепер подивимось на наші “вази ”... а червоний  колір застереження, заборони.

  1. Стилі батьківської поведінки стилі: групи розподіляють за ефективністю

Висновок. То ж найдоцільнішим є демократичний та авторитетний стилі виховання, коли батьки готові в разі потреби допомогти дитині, постійно спілкуються з дитиною, вірять в її здатність до успішної самостійної діяльності. Батьки найбільш значимі для дитини люди і саме від того, який стиль виховання ви обираєте, залежить якою людиною агресивно чи доброю, відкритою чи замкненою вона стане. Тому давайте ми з дітками підготували подарунки для вас(зроблені руками дітей, а також листівки з порадами психолога)

  1. Подарунки батькам (Кожен з батьків на пам’ять отримує малюнок сонечка, в центрі якого фотографія власної дитини. На кожному промінчику відповіді на запитання: «За що мене варто любити й поважати?»)
  1. Інтерактивна гра «Незакінчене речення». дібрати потрібну кінцівку....

 

Якщо Дитину постійно критикують,

то вона вчиться ненавидіти

Якщо Дитину постійно хвалять,

то вона стає замкнутою

Якщо Дитину постійно висміюють,

то вона вчиться бути шляхетною

Якщо Дитину підтримують,

то вона вчиться цінувати себе

Якщо Дитина росте в докорах,

то вона вчиться жити з почуттям провини

Якщо Дитина росте в терпимості,

то вона вчиться розуміти інших

Якщо Дитина росте в чесності,

то вона вчиться бути справедливою

Якщо Дитина росте в безпеці.

то вона вчиться вірити в людей

Якщо Дитина живе у ворожнечі,

то  вона вчиться бути агресивною

Якщо Дитина живе в розумінні та дружелюбності,

то вона вчиться знаходити любов у цьому світі

 

  1. Вправа «Скринька почуттів».
  •         Психологи дійшли висновку, що є слова та вирази, котрі начебто необразливі, але при частому повторенні дратують не менше за грубість та окрики, навіть, якщо вимовляються спокійною інтонацією. А є слова, які люди інколи соромляться казати, хоча вони позитивно впливають на дитину, підіймають настрій, підтримують.
  •         Перед вами дві скриньки  «Секрети спілкування». На аркушах паперу записані висловлювання, заборонені у спілкуванні з дитиною, помістити в скриньку                      «Негативні установи».

Я тисячу разів казав тобі, що…

Скільки разів треба повторювати…

Невже тобі важко запамятати…

Ти став таким (лінивим, неохайним)…

Ти такий же, як…

Чого ти до мене пристав…

Відчепись, ніколи мені…

(Після озвучення «заборонених» висловлювань скринька замикається на ключ, символізуючи неможливість подальшого користування  негативними установами.)

Висловлювання, що рекомендуються й бажані, займають місце у чарівній скриньці «Позитивні установи», яка залишається відкритою з метою регулярного використовування .До бажаних висловлювань належать:

Я тобі так довіряю…

Я б ніколи не змогла зробити це без тебе…

Порадь мені…

Спробуй ще, це тобі обовязково вдасться…

Як ти добре це зробив, навчи й мене…

Дякую тобі…

  •         Постарайтеся ніколи не закривати чарівну скриньку «Позитивні установи» та користуватися бажаними висловлюваннями  якомога частіше.

 

  1. Релаксаційна пауза.
  1. Перегляд презентації, фотомонтажу «Світ дитинства»

 

  1. Підсумок заняття.

 

  •         Підсумувати сказане нам допоможе гра «Карусель» чи справдились  ваші очікування?  Що запам*яталося? Про що цікаво поговорити наступного разу?

 Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Зробіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Не забувайте, що тільки «покращуючи» себе можна допомогти дитині. Вдосконалюйтесь разом із дітьми, використовуйте шанс, наданий життям.

 

 

                                                                                                                  

 

 

 

Додаток

 

                              Поради психолога.

(Батькам роздаються памятки)

  1. Безумовно приймайте свою дитину.
  2. Активно слухайте її переживання, думки.
  3. Якнайчастіше спілкуйтеся з нею.
  4. Не втручайтеся у заняття, які їй по плечу. Заохочуйте особисту самостійність та відповідальність.
  5. Допомагайте, коли просить. Підтримуйте.
  6. Діліться своїми почуттями.
  7. Вирішуйте конфлікти мирно.
  8. Використовуйте у спілкуванні фрази, що викликають позитивні емоції.

   10.Вимагайте обміркованої поведінки.

  11.Дбайте про постійне дотримання дисципліни.

  12. Покарання не повинне витісняти любов. Воно повинно бути справедливим, враховуючи вчинок і мотив.

13. Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність.

14.Діти повторюють дії дорослих, насамперед батьків. Станьте взірцем для них

Правила виховання.

  1.        Повірте у неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина унікальна, не схожа на жодну іншу, і не є вашою точною копією. Приймайте її такою, якою вона є, підкреслюйте її сильні властивості.
  2.               Будьте уважними і чуйними до дитини, уникайте образ і погроз.
  3.               Поєднуйте повагу до дитини з вимогливістю, не соромтеся виявляти любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете за будь-яких обставин.
  4.               Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність.
  5.               Діти повторюють дії дорослих, насамперед батьків. Станьте взірцем для них.
  6.               Заохочуйте особисту відповідальність і самостійність.
  7.               Вимагайте обміркованої поведінки.
  8.               Чуйно ставтесь до запитів дитини.
  9.               Намагайтеся впливати на дитину проханням. І якщо прохання не виконується, лише тоді вдавайтеся до інструкцій наказів.
  10.          Дбайте про постійне дотримання дисципліни.
  11.          Покарання не повинне витісняти любов. Воно повинно бути справедливим, враховуючи вчинок і мотив.
  12.          Частіше спілкуйтеся з дітьми, вислуховуйте їх.

 

 

 

 

 

Є такі стилі батьківської поведінки:

- Авторитетний. Батьки визначають та заохочують самостійність дітей. Вони відкриті до спілкування та обговорення з дітьми встановлених правил поведінки, допускають зміну своїх вимог у розумних межах. Діти у таких батьків добре адаптовані, упевнені у собі, вони добре навчаються у школі, та мають високе само оцінювання.

- Авторитарний. Батьки віддають накази, сподіваючись беззаперечного виконання, встановлюють жорсткі вимоги та правила, не допускають їх обговорення, дозволяють дітям лише мінімальну незалежність. Діти таких батьків часто боязкі та похмурі, невибагливі та вразливі.

- Ліберальні. Такі батьки не достатньо або зовсім не регламентують поведінку дитини, у них беззастережна батьківська любов. Дітям надають необмежену свободу, не встановлюють будь-яких обмежень. Такі діти схильні до неслухняності та агресивності, поводяться неадекватно та імпульсивно.

- Індиферентний. Між дітьми і такими батьками холодні взаємини. Батьки обтяжені власними проблемами, не мають сил на виховання дітей. Вони часто байдужі до власних дітей, не встановлюють жодних обмежень. При такій поведінці батьків дитину ніщо не втримує від вияву асоціальної поведінки.

- Опікувальний стиль виховання.

Батьки прагнуть бути завжди з дитиною, вирішувати за неї всі її проблеми. Дитина займає центральне місце в сім'ї.

- Потуральний стиль виховання.

Батьки приділяють дитині недостатньо уваги, вона віддана сама собі. Такі батьки не вміють виховувати, не спрямовують і обмежують дитину.

 

- Демократичний стиль виховання.

Батьки виховують у дитини особисту відповідальність і самостійність, відносно до її вікових можливостей. Дитина присутня при обговоренні сімейних проблем, бере участь у прийнятті рішень. Батьки вимагають від дитини обміркованої поведінки, і самі чуйно ставляться до її запитів. При цьому батьки виявляють твердість, дбають про постійне дотримання дисципліни.

- Хаотичний.

Коли є час, тоді виховуємо. Нас ніхто не виховував, і виросли. Такі діти часто невпевнені, не довіряють дорослим. Відчуття нестабільності веде до несподіваних рішень, неадекватної поведінки. У батьків відсутній єдиний стиль виховання, нема чітких вимог до дитини. Між батьками є розбіжність у виборі виховних засобів.

 

 

 

Література

 

  1. Аромштам. М.С. Ребёнок и взрослый в «педагогике переживания» [Текст] – М.: ЛИНКА – ПРЕСС, 2005.
  2. Гиппенрейтер Ю.Б. Общаться с ребёнком. Как? [Текст] – 3-е узд., испр. и доп. – М.: ЧеРо : Сфера, 2001.
  3. Островская. Л.Ф. Беседы с родителями о нравственном воспитании школьника [Текст] – М.: просвещение, 2005.
  4. Робота з батьками молодших школярів / упоряд.: Т. Бишова. – К.: Шк.світ, 2008.
  5. Баришполь С.В. Посібник практичного психолога: психодіагностика, тестування. – Х. : ВГ «Основа», 2009.
  6. інтернетресурси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кислянська СЗШ

Відкриті батьківські

збори-тренінг

 

Класний керівник

вчитель вищої категорії

Бур’ян Валентина Вікторівна

 

doc
Додано
18 січня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку