Тренінгове заняття «Життя довге, якщо воно повне… Вимірюймо його вчинками, а не часом!»

Про матеріал

Усвідомлення цінності людського життя та ідея його збереження, певне, закладені у самій людській свідомості. Ще у часи первісного суспільства, вивчаючи та пізнаючи небезпечний оточуючий світ, наші пращури чудово розуміли, що для виживання всього колективу важливе життя кожного його індивіда.

Тренінгове заняття підготовлене для учнів середнього шкільного віку і допоможе класному керівникові чи педагогу – організатору формувати в учнів моральні пріоритети та сприяти збагаченню знань про правові закони, виховувати почуття свідомої громадянської зрілості та зацікавлення щодо правових знань та правової культури школярів. А також сприятиме виробленню навичок правомірної поведінки. Допоможе школярам розвивати увагу, пам'ять, кмітливість, ерудованість, почуття взаємоповаги, взаємодопомоги, толерантності.

Перегляд файлу

Тема: «Життя довге, якщо воно повне… Вимірюймо його вчинками, а не часом!»

Мета: формувати в учнів моральні пріоритети та сприяти збагаченню знань про правові закони; виховувати почуття свідомої громадянської зрілості, зацікавлення щодо правових знань та правової культури школярів; виробляти навички правомірної поведінки; удосконалювати вміння працювати в команді, співпрацювати; розвивати увагу, пам'ять, кмітливість, ерудованість; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодопомоги, толерантності.

Форма проведення: тренінгове заняття.

Методи та прийоми: методи критичного мислення та інтерактивного навчання, робота в групах, захист міні – проектів, рефлексія.

Ключові слова: правова культура, правові цінності, правомірна поведінка; правосвідомість і правове мислення; девіантна поведінка.

Обладнання: ватмани, кольорові олівці, маркери, стікери, роздатковий матеріал, проектор, ноутбук.

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ

І. Вправа «Золота рибка» (5 хв.)

Мета: визначити очікування та сподівання учнів від роботи на тренінговому занятті.

Хід вправи

      У казках золота рибка завжди виконує бажання і тепер пропонує кожному учасникові написати свої бажання на час тренінгу на стікері (не більше трьох), озвучити їх та  прикріпити стікери з написами в луски на малюнку. Можливі варіанти очікувань:

- отримати нову й корисну інформацію з проблеми;

- обмінятися цікавими формами проведення занять на правову тематику;

- перебувати в дружній атмосфері.

ІІ. Вправа «Приємно познайомитись» ( 5 хв.)

Мета: познайомити учасників тренінгу  між собою; розвивати  уміння  короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки, сприяти згуртованості в групах, створення доброзичливої атмосфери.

Хід вправи

За одну – дві хвилини, вільно пересуваючись, учасники повинні якнайбільше разів потиснути руки іншим учням і, дивлячись у вічі, назвати своє ім’я.

ІІІ. Вправа «Парафраз» (15 хв.)

Мета: сформувати навички переформулювання питань у взаємодії зі співрозмовником, знайомство для  вирішення актуальної  проблеми.

Хід вправи

Учасники об'єднуються у групи, узгоджують тему для обговорення, ознайомлюються з термінами та відпрацьовують техніку парафразу. Той, хто слухає,  спочатку постійно ставить уточнювальні запитання, а потім переходить до переформулювання. Потім учасники міняються ролями.

ВПРАВИ   ДЛЯ   ОСНОВНОЇ    ЧАСТИНИ  ТРЕНІНГУ

Мета  вправ : оцінити рівень поінформованості  учнів щодо профілактики девіантної поведінки та посилення правовиховної діяльності, сприяти формуванню особистої позиції до даної проблеми; прищеплювати  уміння та навички  здорового способу життя.

І. Вправа «Міфи та реальність» (10 хв.)

Мета: сприяти розширенню інформованості учнів щодо правової діяльності.

 Хід вправи

      На ватмані потрібно накреслити дві колонки – «МІФИ  і  РЕАЛЬНІСТЬ». Учні, проаналізувавши проблему, повинні вписати в колонки інформацію, що відповідає дійсності і та, що є хибною.

ІІ. Вправа «Антиреклама» (20 в.)

Мета: навчити учнів розумінню, де закінчується  реклама, заклики і починається реальна дійсність; формувати вміння не піддаватись на провокаційну рекламу.

Хід вправи

Учням дається завдання створити антирекламу на будь – який неправомірний вчинок.

ІІІ. Вправа – проект «Сучасний школяр» (20 хв.)

Мета: з’ясувати  власне бачення учасниками тренінгу особистості сучасного школяра, його ролі у формуванні громадянської свідомості та соціальної компетентності.

Хід вправи

      Учні розподіляються в чотири групи: отримавши фішку певного кольору, займають місце за столиком, на якому розміщена картинка пори року. Зелена фішка-весна (моральні риси); червона-літо (ставлення до життя); жовта-осінь (правові норми); біла-зима (характер у відношенні до однолітків).

Сучасний школяр (проект-зразок)

Доброзичливий.

Має почуття власної гідності.

Толерантний.

Комунікативний.

Справедливий.

Вимогливий.

Ерудований.

Мобільний.

Поважає думку інших.

Уміє тримати дистанцію, відчуваючи межу бажаної /небажаної поведінки.

Уникає конфліктів або розв’язує їх мирним шляхом.

ВПРАВИ  ДЛЯ  ЗАКЛЮЧНОЇ  ЧАСТИНИ  ТРЕНІНГУ

Мета: підвести підсумки заняття, оцінка учнями отриманого досвіду щодо його значимості.

І. Вправа «Лист до себе у майбутньому» ( 10 хв.)

Мета: розвивати в дітей уміння керуватися отриманими знаннями у своїй життєвій практиці; виховувати повагу до людської гідності та прав людини.

Хід вправи

У листі учні пишуть, що їх цікавить, які вони і якими хочуть бути в майбутньому.

ІІ. Вправа  «П’ять побажань» (10 хв.)

Мета: розглянути особливості спілкування з іншими школярами  й відпрацювати комунікативні вміння.

Хід вправи

Учасник повинен п’ять разів закінчити речення «Я хочу…». Всі побажання записуються і обговорюються: чи реальні вони і чи прийнятні для інших.

ІІІ. Вправа «Кіно» (15 хв.)

Мета: активізувати образну пам’ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

Хід вправи

Намалювати один кадр з фільму про себе «Коли мені буде  30 років» . Пояснити намальоване.

ІУ. РЕФЛЕКСІЯ.

І. Вправа «Все в твоїх руках» (10 хв.)

Мета: розвивати  швидкість мислення, здатність висловлювати власну думку і вміти переходити в нові сфери пам’яті.

Хід вправи

      На аркуші паперу кожен обводить свою ліву руку. Кожен палець – це певна позиція, з приводу якої необхідно висловити свою думку.

Великий – для мене було важливим і цікавим…

Вказівний – з цього питання я отримав конкретну рекомендацію…

Середній – мені було важко (мені не сподобалось)…

Безіменний – моя оцінка психологічної атмосфери…

Мізинець – для мене було недостатньо…

ІІ. Вправа «Клубок» (5 хв.)

Мета: створити емоційний комфорт учасників тренінгу.

            Кожний учасник розповідає, що дізнався на занятті, яку нову інформацію почув. Учень тримає  в  руках клубок і після розповіді віддає його іншому учаснику, залишаючи в себе кінчик нитки.    

Група аплодує собі за продуктивну роботу на занятті.

 

 

 

docx
Додано
24 червня 2018
Переглядів
1381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку