Творчий проект "Патріотичний марафон"

Про матеріал

Виховання особистості має бути спрямоване передусім на розвиток патріотизму – любові та поваги перш за все до своєї сім'ї, навчального закладу, міста, держави. Тому запроповано цільовий творчий проект з громадянсько-патріотичного виховання «Патріотичний марафон».Тип проекту: творчий, виховний, колективний, довготривалий. Учасники проекту: учні 5 класу, класний керівник, практичний психолог, батьківська громадськість.

Перегляд файлу

Марганецька спеціалізована загальноосвітня школа I-III ступенів № 9

з поглибленим вивченням окремих предметів

 

 

 

 

Творчий проект

з громадянсько-патріотичного виховання учнівської молоді «Патріотичний марафон»

у рамках Всеукраїнського конкурсу «Творчий учитель – обдарований учень»

 

 

Автор проекту:

 учитель української мови та

літератури,

класний керівник 5-А класу

Ждан Л.А.

 

 

 

 

м.Марганець, 2017р.

Творчий проект з громадянсько-патріотичного виховання учнівської молоді «Патріотичний марафон»

у рамках Всеукраїнського конкурсу «Творчий учитель – обдарований учень»

  1. Обґрунтування актуальності проекту

Сучасна школа спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, інтегрованості, єдності навчання і виховання.

        Проблема виховання громадянина постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. І актуальною вона буде доти, поки держава існуватиме як соціальний інститут. Адже існує пряма залежність між державою і людиною. Якісно нову демократичну державу можуть створити лише свідомі громадяни, які люблять Україну, свій народ, націю і готові самовіддано служити їх інтересам. Тому громадянсько-патріотичне виховання посідає провідну роль у вихованні молодого покоління.

         У концептуальних засадах Державної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» зазначено, що мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя. У Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 рр. головною домінантою є формування у особистості ціннісного ставлення до суспільства, держави та самої себе; усвідомлення єдності власної долі з долею своєї країни; активної  життєвої позиції.

Виховання особистості має бути спрямоване передусім на розвиток патріотизму – любові та поваги перш за все до своєї сім’ї, навчального закладу, міста, держави. Тому я запропонувала учням 5-А класу долучитися до реалізації цільового творчого проекту з громадянсько-патріотичного виховання «Патріотичний марафон». Велику роль у досягненні результативності має тісна співпраця з відповідними ланками:

  • Марганецькою міською радою ветеранів війни та праці;
  • громадською волонтерською організацією «Промінь серця»;
  • Марганецькою спілкою ветеранів війни в Афганістані (воїнів-інтернаціоналістів»;
  • громадською організацією «Обєднання ветеранів АТО Січ»;
  • міським краєзнавчим музеєм;
  • батьківською громадськістю;
  • ТК «МГОК ТV, міською газетою «Шахтар Марганця», ЗМІ.

        Ця співпраця сприяє створенню інтерактивних модулів, які дають можливість активізувати діяльність учнівської спільноти.

 

  1. Мета і завдання діяльності класного керівника в рамках реалізації проекту

Мета: 

  • поглибити знання учнів з історії української державності й громадянства, культури народу, його традицій;
  • формувати повагу до Конституції, законів своєї держави, потребу в їх дотриманні, високий рівень національної, правової свідомості та самосвідомості, громадянської, соціальної відповідальності, готовності працювати в ім’я розквітуУкраїни, захищати її прагнення до інтеграції у світове європейське співтовариство;
  • розвивати інтелектуальні, духовні, трудові, художньо-естетичні риси, ініціативність, творчі здібності й таланти учнів;
  • виробити вміння та навички збирати й записувати зразки народної творчості;
  • виховувати високі моральні якості особистості;
  • стимулювати постійне зростання учнів як особистостей, прагнення до самовираження, самореалізації та самоствердження, активної діяльності, спрямованої на участь у справах і житті класу, школи, міста та суспільства в цілому; здатність до виконання громадянського обов’язку.

Завдання:

  • створення виховного середовища на основі демократизації та гуманізації шкільного життя, саморозвитку, самовираження і самореалізації;
  • перетворення навчально-виховного процесу в соціальний простір самовдосконалення особистості, створення умов для набуття нею індивідуального досвіду, творчості;
  • побудова системи виховання, яка відповідає загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави, сприяє підвищенню рівня громадянської вихованості;
  • виявлення рівня сформованості в учнів патріотичних і громадянських якостей;
  • розвиток інтелектуальної, емоційно-почуттєвої та вольової сфери особистості;
  • гармонізація сімейно-шкільного виховання;
  • впровадження активних форм, методів і видів виховної діяльності;
  • науково-методичне забезпечення виховного процесу.
  1. Тип проекту: творчий, виховний, колективний, довготривалий.
  2. Учасники проекту: учні 5-А класу, класний керівник, практичний психолог, батьківська громадськість.
  3. Термін дії проекту: проект розрахований на п’ять навчальних років (5-9 класи).

Зміст проекту:

  • 1 етап «Я – учень!» – 5 клас
  • 2 етап «Я – марганчанин!» – 6 клас
  • 3 етап «Я – житель Дніпропетровщини!» – 7 клас
  • 4 етап «Я – громадянинУкраїни!» – 8 клас
  • 5 етап «Я – європеєць!» – 9 клас

1 етап «Я – учень!» (5 клас)

Періоди

 

Тематичний зміст виховної роботи

Підготовчий

 

1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками

 

 

2. Підготовка презентацій, фотоколажів, фотоальбомів «Моя рідна школа» (в електронному вигляді, паперовому)

 

3. Експрес-опитування «Що ти знаєш про символіку школи?»

Основний

 

1. Урок громадянського виховання до Дня прав людини «Я маю право кожна людина має право»

 

2. Година спілкування «Школа– наш дім, ми – господарі в нім»

 

3. Бесіда «Виконую кодекс честі школяра»

 

4. Захит учнівських проектів «Традиції моєї школи»

Заключний

 

1. Оформлення матеріалів пошукової експедиції «Моя рідна вулиця»

 

2. Оформлення фотопрезентації «Традиції моєї школи» (спільна учнівська фотопрезентація)

 

3. Конкурс фантастичних проектів «Школа майбутнього». Публікація проектів у газеті«Шахтар Марганця»

4.Творчий звіт (відкритий захід за підсумками участі у відповідному проекті)

2 етап «Я – марганчанин!» (6 клас)

Періоди

Тематичний зміст виховної роботи

Підготовчий

1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками

2. Пошукова експедиція «Хто живе поруч зі мною?»

3. Діагностика «Пізнай себе». Тема «Що подобається, що люблю, що мені не до вподоби?» (спільно з психологом)

Основний

1. Урок громадянського виховання «Право, обов’язок, честь»

2. Усний журнал «Тепло своїх долонь, і розум, й серця стук я Україні милій віддаю»

3. Марафон ерудитів «Марганець: історія і сьогодення»

4. Екскурсія до міського краєзнавчого музею

5. Батьківські збори (спільно з учнями) «Вчинок, відповідальність, наслідки»

Заключний

1.Оформлення матеріалів пошукової експедиції «Хто живе поруч зі мною?»

2.Фотовернісаж «Контрасти рідного міста». Публікація у газеті «Шахтар Марганця»

3. Марш пам’яті (Покладання квітів до Вічного Вогню)

3 етап «Я – житель Дніпропетровщини!» (7 клас)

Періоди

Тематичний зміст виховної роботи

Підготовчий

1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками

2. Пошукова експедиція «Історія моєї родини»

3. Урок громадянського виховання «Почуття громадянської совісті»

4. Пошуково-краєзнавча експедиція «Чим славний мій рідний край?»

Основний

1. Година спілкування «Історія рідного краю. Символіка Марганця»

2. Збір-реквієм «Запали свічку пам’яті», присвячений пам’яті загиблих під час Голодомору 1932-1933 рр.

 

3. Свято-репортаж «Сім чудес Дніпропетровщини»

Заключний

1. Оформлення матеріалів пошукової експедиції «Історія моєї родини»

2. Створення презентації «Сім чудес Дніпропетровщини»

 

4 етап «Я – громадянинУкраїни!» (8 клас)

Періоди

Тематичний зміст виховної роботи

Підготовчий

1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками

2. Батьківські збори (спільно з учнями) «Не примушувати, а зацікавлювати!»

3. Бесіда «Основні державні та національні свята України»

Основний

1. Урок громадянського виховання  «Що означає бути громадянином України?»

2. Година спілкування «Державні символи України»

3. Брифінг інтелектуалів «Година геніального учня»

4. Екскурсія до м.Запоріжжя «Запорізька Січ – історична пам’ятка українського козацтва». Відвідування острова Хортиця

5. «Без верби і калини нема України».  Свято «Україна – це МИ»

(Презентація традицій українського народу)

Заключний

1. Випуск стіннівки «Найвидатніші Гетьмани України»

2. Оформлення звіту про екскурсію «Запорізька Січ –  історична пам’ятка українського козацтва»

3. Віртуальний музей. Створення експозиції «Козацтва славного звитяги»

5 етап «Я – європеєць!» (9 клас)

Періоди

Тематичний зміст виховної роботи

Підготовчий

1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками

2. Година спілкування «Толерантне ставлення до інших. У чому воно виявляється»

3. Урок громадянського виховання «Гуманістична мораль у громадянському суспільстві» (спільно з міським відділом юстиції)

Основний

1. Година спілкування «Національна свідомість як загальнолюдська якість особистості»

2. Круглий стіл «Я і соціум: проблеми самореалізації»  (спільно з психологом)

3. Марафон ерудитів «Моя держава – Україна»

4. Дебати «Україна – ЄС. Україна – НАТО. За та Проти»  (із запрошенням ЗМІ)

Заключний

1. Подорож мережею Інтернет «Українці за кордоном. Українська діаспора»

2. Самоконтроль над власною поведінкою

3. Анкетування «Моя мета в житті»

4. Тестування на визначення рівня сформованості громадянських якостей

  1. Прогнозований результат роботи з дітьми

        Класний керівник, організовуючи процес громадянського вихованняучнів, допомагає їм усвідомити себе як частину нації, спонукає до вдосконалення громадянина-патріота, готовності стати на захист  Батьківщин. Він допомагає розкритися особистісному «Я» в учнівському колективі, сприяє формуванню і згуртуванню класного колективу, використовуючи методи товариської виховної турботи. Використовуючи особистісно-гуманний підхід до виховання, захоплює цікавими творчими справами, згуртовує однодумців, розвиває почуття взаємодопомоги, створює сприятливі умови для міжособистісних взаємовідносин, формує почуття честі класного колективу та власного «Я».

         Методика підготовки і проведення проекту передбачає залучення учнів до колективного планування, розробки доручень-завдань, глибоку і змістовну аналітичну роботу вихованців у процесі проведення справ.

         Після реалізації проекту доцільно провести з учнями тестування на визначення рівня сформованості громадянських якостей та проаналізувати ступінь їх наближення до «Моделі особистості випускника».

 

 

 

 

 

ТЕСТ

НА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ГРОМАДЯНСЬКИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ

Шкала оцінки:

4 бали – максимальний рівень даної якості

3 бали – високий

2 бали – середній

1 бал – низький

0 балів – повна її відсутність і наявність протилежної, антигромадської якості

№ п/п

Громадянські якості

Бали

1.

Демократичність

4

3

2

1

0

2.

Суспільна ініціативність

 

 

 

 

 

3.

Гуманізм

 

 

 

 

 

4.

Етнічність

 

 

 

 

 

5.

Державна патріотичність

 

 

 

 

 

6.

Громадська відповідальність

 

 

 

 

 

7.

Громадянська дисциплінованість

 

 

 

 

 

8.

Громадянська самосвідомість, політичність

 

 

 

 

 

9.

Почуття громадянського обов’язку

 

 

 

 

 

10.

Громадянська мужність

 

 

 

 

 

11.

Прихильність до вселюдських цінностей

 

 

 

 

 

12.

Національна гідність

 

 

 

 

 

13.

Готовність захищати Батьківщину військовими засобами

 

 

 

 

 

14.

Терпимість до представників інших етносів

 

 

 

 

 

15.

Піклування про державну мову, піднесення її престижу

 

 

 

 

 

16.

Піклування про природу

 

 

 

 

 

17.

Приязнь до громадянських обрядів

 

 

 

 

 

18.

Повага до національних традицій

 

 

 

 

 

19.

Правосвідомість

 

 

 

 

 

20.

Державний оптимізм

 

 

 

 

 

21.

Почуття місцевого патріотизму (любов до місцевості проживання, її людей, культури)

 

 

 

 

 

22.

Відданість справі українського державотворення

 

 

 

 

 

23.

Громадська активність

 

 

 

 

 

24.

Громадська вірність

 

 

 

 

 

25.

Філантропія

 

 

 

 

 

26.

Політична воля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис основного етапу проекту «Символіка та традиції рідної школи»

Символіка СЗОШ № 9 м.Марганця

/Files/images/04_oformlennya/21123.jpg
        

        СЗОШ № 9 має свою неповторність не лише у стилі співпраці учитель-учень-батьки, а й у власній атрибутиці.


        Оригінальні прапор, герб і гімн школи є гарними зовні і глибокими за змістовою символікою. Це результат спільної праці вчителів і учнів школи.

        Ескіз прапора зробили Калашнікова Анна, Пасенюк Микола, Чепіль Віталій, а практичне втілення задуму лягло на плечі Андрієнко Тетяни Володимирівни й Гордєєвої Наталі Олексіївни. 

        Авторами герба є Кнап Олександр і Беспятко Юрій Федорович, а гімну – Кащеєва Марина й Мартинюк Ольга Тимофіївна. Першою виконавицею гімну школи була Марина Кащеєва.


Гімн школи № 9

      Слова О.Марті, музика М. Кащеєва

Вереснева тиша і травневий грім, 
Листопаду чари і сніги зими… 
Школа наша рідна, ти наш другий дім,
Тут ми виростаєм, тут мужнієм ми

І старшокласники, і малюки,
Милі дівчатка і гарні хлоп’ятка,
Знають, що прийме усіх залюбки

Школа дев’ята, школа дев’ята 
 

Трудність теореми, помилки в словах,
Історичні дати, дослідів дива…
А душа у небо рветься, наче птах,
Бо любов розквітла – за вікном весна.

Будні і свята у стінах оцих
Ми зустрічали радісно й гірко.
Може і краще у школах чужих,
Але дев’ята – завжди «На п’ятірку»!

У життя дорога справді нелегка,
Поряд завжди з нами ви, учителі,
Добрий щирий погляд, лагідна рука,
Ви – скарби нетлінні рідної землі.

Перше кохання і дружби скарби
Світла печаль і надія казкова …
Як із дитинства ми в юність ішли,
Знає лиш школа, школа Фролова.

 

На всі урочистості, зустрічі, свята і творчі заходи наші учні одягають символічні двокольорові шарфики як частинку шкільного прапора (ідея і втілення – Ульвак Валентини Василівни).

 

 

 

 

 

 

 

 

У світі шкільних традицій

(традиції школи № 9 м.Марганця)

Традиційний тиждень благодіянь

            Уже стало доброю традицією у Марганецькій спеціалізованій загальноосвітній школі І—III ступенів № 9 щедрої осінньої пори проводити тиждень благодіянь. Протягом цього тижня учні школи збирають іграшки, канцелярські товари. Ці речі передають вихованцям груп продовженого дня. Благодійний ярмарок «Дари осені» - це справжнє свято. Саме цей захід довів, що не залишилося жодної байдужої душі, — усі класні колективи беруть активну участь у ярмарку. Чого тільки не буває на столах! На продаж виставляють овочі, фрукти, випічку різних видів: пиріжки, тістечка, печиво (усе виготовлене своїми руками або за допомогою батьків). Учні запрошують до свого столу, рекламують товар. Усі учасники заходу отримують неабияке задоволення. А найприємніше те, що ярмарок – це місія доброчинності. На 
отримані від ярмарку кошти купуємо канцелярські товари, які вручаємо учням пільгових категорій: дітям-сиротам, з багатодітних та малозабезпечених сімей.

           У дев’ятій школі навчаються діти, які з розумінням ставляться до тих, хто потребує допомоги . Своїми благодійними справами школярі доводять усім, що вміють співчувати і вчасно допомагати. 

        Традиційною є участь учнівських колективів у волонтерських проектах. Учні школи  допомагали дітям, які опинилися в складних життєвих обставинах. Школярі взяли участь у благодійних акціях «Діти - дітям». За цей час були зібрані і передані кошти на лікування та реабілітацію дітей Артеменко М., Полянській Т.  Проведено такі заходи:

- акція «Скринька допомоги» (матеріальна допомога Артеменко Мирославі),     

- благодійні ярмарки «Дари осені», «Масляна»,

 - акція «Врятуємо життя дитини разом!» (матеріальна допомога Полянській Т., Артеменко М.),

 - збір канцелярських товарів для учнів пільгових категорій (84 учні були забезпечені канцелярськими товарами).

/Files/images/04_oformlennya/3.jpg/Files/images/04_oformlennya/DSC00634.JPG/Files/images/04_oformlennya/DSC02058.JPG/Files/images/04_oformlennya/IMG_8576.JPG

 

Традиційні шкільні заходи громадянсько-патріотичного спрямування

          Зараз, як ніколи, наша армія потребує допомоги від нас, і не тільки матеріальної, а й моральної. Воїни мають бути впевненими, що люди, за яких вони воюють, за яких віддають своє життя, боронять від ворога – їх люблять, про них не забувають, підтримують і допомагають. Учні нашої школи не забувають про воїнів: вони пишуть їм листи, передають малюнки, обереги. 
На базі школи № 9 були проведені такі благодійні заходи:
акція «Квіти зав’януть – ліки лікують»
збір теплих речей для воїнів АТО
благодійна вистава «Наталка Полтавка» - зібрано 1987 грн. Завдяки благодійним внескам придбані медикаменти і передані до лікарні ім..Мечникова. 
благодійні внески після проведення конкурсу «9-та школа має талант» становили 2079грн.55коп. Кошти були перераховані на картку пораненого бійця Кушнерева Івана.
вихованцями шкільного драматичного гуртка «Мельпомена» була показана ще одна вистава «За двома зайцями» (благодійні внески -1350грн.20 коп.). 
учні 1-11 класів взяли участь у благодійному ярмарку «Страви країн Європи» (зібрано 4000грн.). Благодійні внески, отримані з цих заходів, були передані в обласну лікарню ім..Мечникова для підтримки поранених воїнів.

 Щороку проводяться благодійні проекти: «Фестиваль української пісні» та конкурс інсценізацій «Театральна феєрія».

          Також традиційним є участь учнівських колективів у акціях «Обеліск»,  «Ветеран живе поруч», «Пам’ять». Учні нашої школи прибирають територію могили кулеметника І.П.Старосєка. Патріотичний сектор учнівського самоврядування налагодив зв’язки з дітьми  Великої Вітчизняної війни. Учні 5-7 класів відвідують таких ветеранів: Сливку М.П., Воліченко В.Г., Савченко О.І., Лисенка І.С., Коваль Н.Н., Коваля М.К., Добродій В.Т. Школярі допомагають дітям війни продуктовими наборами, завжди вітають їх зі святами, під час відвідування вручають солодощі, квіти, вітальні листівки.

         Класними керівниками систематично поповнюється картотека «Хвиля добра» за результатами участі учнів школи в різноманітних благодійних проектах, акціях. Продовжено співпрацю з міською радою ветеранів, спілкою ветеранів війни в Афганістані, учасниками бойових дій на Сході України. У шкільній бібліотеці  учнями закладу постійно оновлюється куточок бойової слави, який присвячений героям-воїнам АТО. На стелажах експозиції «Герої не вмирають» представлені фотографії воїнів: учасника бойових дій Кушнерева Івана Миколайовича, Кулінка Володимира, Холощенка Руслана. Також оформлено та презентовано «Дошку Слави», на якій представлена інформація про воїнів АТО – батьків учнів нашої школи, які перебули або знаходяться на  Сході України.

         Учні школи щороку беруть участь у таких благодійних заходах:

  • участь в акціях «Оберіг», «Лист воїну»,
  • участь у Всеукраїнській акції  «Діти за мир».

Традиційні заходи з екологічного напряму

 Щороку учнівський та батьківський колективи беруть участь в акції «За чисте довкілля», у ході якої проводиться робота з благоустрою та озелененню,  очищенню та прибиранню шкільної та  прилеглої  до закладу території.

Традиційні заходи з художньо-естетичного напряму

         Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні таких традиційних заходів: свята «Першого дзвоника»; свята до Дня Вчителя; дійства до Дня Святого Миколая (1-4 класи); новорічних вистав (1-4 класи), новорічних п’єс (старші класи); шоу «9-та школа має талант», святкового концерту «8 березня»; свята «Останнього дзвоника».

У травні в рамках тижня української культури проводяться різноманітні заходи до Дня вишиванки: захист фотоколажів  «Вишиваночка моя», конкурс «Містер та міс вишиванка», фотоконкурс «Моя родина у вишиванці», радіогазета до Дня вишиванки, усний журнал «День вишиванки у світі», майстер-клас «Вишивання хрестиком». У заходах беруть участь учні 1-11 класів.

«9-та школа має талант»

           Серед добрих шкільних традицій своє місце посідає конкурс «9-та школа має талант». Сім років проходить цей конкурс у стінах нашої школи і незмінно викликає стійкий інтерес, як у дітей, так і у дорослих.       Найрізноманітніші таланти розкриваються на сцені рідної школи. Талановиті співаки, танцюристи, художники, майстри декоративно-прикладного мистецтва, читці, спортсмени. Кожен рік відкриває нові імена. Для дітей це прекрасна можливість показати себе, подивитися інших, прагнення до самовдосконалення. Цей конкурс не тільки розвиває таланти, сприяє їх зростанню, але й формує демократичні, дружні стосунки у шкільному колективі. Діти різного віку знайомляться одне з одним, підтримують під час виступу, допомагають у підготовці номерів. Цей успішний конкурс – результат творчої співпраці учнів, учителів та батьків.

/Files/images/04_oformlennya/DSC09732.JPG/Files/images/04_oformlennya/DSC09707.JPG/Files/images/04_oformlennya/IMG_4505.JPG/Files/images/04_oformlennya/P3060211.JPG

 

Драматичний гурток «Мельпомена»

Ще однією традицією є робота драматичного гуртка « Мельпомена». За час роботи було представлено п’єси Л.Жуховицького «Трубач на площі», О.Коломійця «Голубі олені», « Фараони», « Срібна павутина», Т. Котляревського «Наталка - Полтавка», « За двома зайцями» М.Старицького. Кожна прем’єра – Свято для глядачів, чийсь успішний дебют. Юні артисти перевтілюються у різних персонажів, і їх гра дуже часто вражає, є доказом того, що немає меж для розвитку таланту. Театр – це хороша школа справжнього життя. Там вирують різні пристрасті, зустрічається добро і зло, краса і підлість, підступність і правда. 9-а школа надає своїм учням унікальну можливість вчитися не тільки складати і розв’язувати рівняння, писати, читати, але й формує повноцінну особистість, здатну конкурувати з найбільш успішними учнями різних установ не тільки на рівні міста, а й області. (випускники- гуртківці стають старостами, ведучими і т.п.). Дякуючи шкільному театру «Мельпомена» (керівник – Башлій Ю.М.), учні та вчителі школи споглядали благодійну театральну прем’єру «Дон Жуан». Участь у шкільному драмтеатрі дає можливість учням не лише проявити свої творчі здібності, а й виховує естетичний смак, любов до театрального мистецтва.

 

/Files/images/04_oformlennya/122-300x225.jpg/Files/images/04_oformlennya/IMG_8500.JPG/Files/images/04_oformlennya/IMG_8534.JPG/Files/images/04_oformlennya/10.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сивохоп Валентина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
3559
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку