ВИХОВНА ГОДИНА.
ВІКТОРИНА " У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ"
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою. Виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок.
Обладнання. Ілюстрації до казок, , інтерактивна дошка, сигнальні картки, емблеми, мішечок, предмети з казок, грамоти учасникам.
Казка — наче той горіх.
Ти попробуй розкуси —
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди!
Валентин Бичко
Хвилинка психологічного настрою.
Станьмо в коло, щоб зібратись,
З настроєм урок почати.
Вправа «Коло»
Нагадую умови завдання: грають три команди.
(Ділення на команди)
Кожен учень вибирає жетон у формі квіточки одного з двох кольорів: блакитного, фіолетового, жовтого. В першу команду об’єднуються учні, які вибрали блакитну квіточку, в другу – фіолетову, в третю – жовту.
Кожна команда займає свої окремі місця.
Вчитель. Чи любите ви казки? Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки?
Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро — так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
- Сьогодні я вас вітаю на вікторині « У світі казки чарівної».
— Ми побачимо, чи справді ви любите читати казки, чи уважні ви читці, чи знаєте, якого автора та чи інша казка.
У вікторині братимуть участь три команди. За кожну правильну відповідь команда отримуватиме смайлик. Буде також враховуватись і швидкість відповідей.
Інтерактивна вправа «Очікування»
Приготовлені заздалегідь надуті кульки, смужки на яких учні записуватимуть свої очікування. ( 1 кульку на команду. До неї прикріплені смужки)
- Чого ви очікуєте від казкової гри? Напишіть на смужці та прикріпіть до кульки.
Наприкінці гри ми повернемося до ваших очікувань та порівняємо їх із тим, що ви отримали.
1 – й КОНКУРС
ЗАГАДКИ
Блакитним квіточкам Фіолетовим квіточкам
Щоби звабить козеняток. У діда з бабою хлопчина
Мусив пісню заспівати, Появився з деревини.
Бо матусин голосок У печі Зміючку спік,
Наймиліший для діток. З гусеням додому втік.
( Вовк) ( Івасик - Телесик)
Не зміг сидіти на вікні, Їду я на бал чудовий
У лісі всім співав пісні, У кареті гарбузовій.
Але коли зустрів лисицю, Все, мов справжнє: кучер, коні.
Та пісня мусила скінчиться. Поки північ не задзвонить.
( Колобок) Маю я химерну звичку…
Десь губити черевичку.
( Попелюшка)
До роботи неохочі, У охайненькій хатині
А як їсти – тут як тут. Голосистий хтось жив.
Пригадайте, любі діти, І від рання до смеркання
Як їх звати, назвіть. Працювати він любив.
( Круть та Верть) ( Півник)
Жовтим квіточкам
Хто із борошна незмішаного Першим він зустрів в лісочку
Спік колобка рум’яного, Веселого колобочка.
Щоб порадувати дідуся? Поки лунала пісенька
Ну, звичайно, це … Втік колобок від…
( Бабуся) ( Зайчика)
Співав старанно колобок,
Навіть їй заліз на носок,
Та вона хвостом махнула -
Колобочка підманула.
( Лисиця)
КОМАНДИ ОТРИМУЮТЬ ФІШКИ «БДЖІЛКУ»
2 – й КОНКУРС
Блакитним квіточкам
Дід бив, бив – не розбив.
Баба била, била – не розбила.
Мишка бігла, хвостиком махнула,
Яєчко впало – і розбилося.
( « Курочка ряба»)
Фіолетовим квіточкам
Якось провітрила мишка на ніч своє житло, як, завжди, постіль постелила. Тільки вмостилася зручніше, коли це жаба до неї стукає:
( « Рукавичка»)
Жовтим квіточкам
Побіг вовк на річку, знайшов ополонку, сів над нею, опустив хвіст, і почав примовляти:
( « Лисичка і вовк»)
Фіолетовим квіточкам
Жили собі двоє мишенят та півник Голосисте Горличко. От якось Півник підмітав у дворі і знайшов пшеничний колосок.
( « Півник та двоє мишенят» або « Колосок»)
Блакитним квіточкам
( « Колобок»)
Жовтим квіточкам
А коза сидить на печі та й каже:
- Я коза-дереза,
За три копи куплена,
Півбока луплена!
Тупу – тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу,
Хвостиком замету,-
Тут тобі і смерть!
(« Коза-дереза»)
КОМАНДИ ОТРИМУЮТЬ ФІШКИ
3 – й КОНКУРС
« УГАДАЙ – НО»
Хто втік від баби з дідом? Хто друг Чебурашки?
( Колобок) ( Крокодил Гена)
Як звати внучку Діда Мороза? Як звати доктора, який
лікував усіх звірів?
( Снігурочка) ( Айболит)
Ким стало бридке каченя? Кращий друг Віні –
Пуха?
( Лебедем) ( П’ятачок)
За кого хотіла віддати польова Житло Баби Яги?
миша Дюймовочку? ( Хата на курячих ніжках)
( За крота)
Що не зміг дід сам витягнути Кого врятувала Дюймовочка
із землі та покликав бабку? у підземеллі?
( Ріпку) ( Ластівку)
Кого запрошувала Лисичка Кого спекла бабуся , а з’їла
лисичка?
на гостини? ( Колобка)
( Журавля)
КОМАНДИ ОТРИМУЮТЬ ФІШКИ
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4 – й КОНКУРС
П І А Р К
( Українська народна казка « Ріпка»)
( Українська народна казка « Рукавичка»)
КОМАНДИ ОТРИМУЮТЬ ФІШКИ
5 – й КОНКУРС
Кожна команда отримує конверт з пазлами казок.
КОМАНДИ ОТРИМУЮТЬ ФІШКИ
Команди підраховують кількість фішок.
Подивіться на смужки на кульках. Чи виправдали ви свої очікування?
ПІДСУМОК.