12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок - аукціон "Електронагрівальні пристрої"

Про матеріал
Урок - аукціон активізує роботу учнів на уроці, сприяє формуванню знань про електронагрівальні пристрої, якими вони користуються в побуті, прищеплює навички безпечного користування електропобутовими пристроями.
Перегляд файлу

                   Тема уроку : «Електронагрівальні прилади» (8 клас)

Мета: формувати знання учнів про використання теплової дії електричного струму в побуті і техніці; поглиблювати вміння працювати з навчальною і допоміжною літературою; розвивати культуру мовлення, спілкування; прищеплювати інтерес до техніки.

Тип уроку: урок-аукціон (урок формування нових знань).

Обладнання: лампи різної потужності, запобіжники (пробкові, кнопкові), електричні кип’ятильник, плитка, нагрівач, праска.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Давайте подумаємо, що в нашому домі  є найбільшим помічником, що допомагає людині створювати нормальні побутові умови, допомагає прибирати, прати, прасувати, варити, шити і навіть відпочивати? (Електричний струм)

Якраз електричний струм приводить у дію різні електропобутові пристрої. Сьогодні ми познайомимось більш детально з будовою і дією електронагрівальних пристроїв, які є практично в кожному домі і якими люди часто користуються.

Правда, урок наш буде дещо незвичним. Це буде урок-аукціон. Вам треба буде, опрацювавши матеріал підручника, додаткову літературу, запропонувати нам рекламу якогось приладу, описати його будову, пояснити принцип дії, переконати в необхідності використання цього приладу в побуті.

Ваша реклама повинна бути цікавою, достовірною, переконливою — такою, щоб запропоновану вами річ відразу ж захотілося придбати.

А оскільки це аукціон, то придбати таку річ зможе той, хто «заплатить» за неї більшу «ціну», тобто дасть відповідь на більшість запитань, які будуть поставлені в ході «продажу».                                                                                                                                                          

                  ІІ. Формування нових знань                                                                               

1.Самостійна робота з підручником над вивченням матеріалу параграфу  з використанням дидактичного матеріалу — карток, виготовлення схематичних рисунків                                                                         2. Проведення фізичного аукціону

Ведучий оголошує і демонструє  який пристрій виставляється на «продаж» (щоразу)                (електрична лампа розжарювання). Це — найпотрібніша і найулюбленіша річ у домі. Маленька, але така потужна, що вночі заміняє нам Сонце.             

Учень розповідає про будову електричної лампи, демонструє її дію, пропонує, де її можна використати (настільні лампи, ліхтарики, вуличні ліхтарі, гірлянди).

Запитання до класу:

  • Хто  винахідник електричної лампи розжарювання?
  • 3 якого металу виготовляють спіраль електролампи?
  • Яким газом заповнюють балон лампи?
  • Як з’єднують електролампи  в люстрі?
  • Чому лампу, розраховану на 127 В, не можна вмикати в мережу з напругою 220 В?

      Ведучий  (оголошує) Продано!

Учитель. Добре, коли є світло. А от коли є і світло, і тепло, тоді взагалі рай. Такої холодної днини непогано було б мати якесь джерело тепла.             

Учень розповідає про будову електричного обігрівача (електрокаміна), демонструє його дію, пропонує його використати для обігрівання приміщення.

Запитання:

  • 3 якого матеріалу виготовляють нагрівальний елемент електричного обігрівача?
  • Чому спіраль нагрівача світиться червоним кольором?
  • Для чого в обігрівачі рефлектор?
  • Від яких величин залежить кількість теплоти, що виділяється в електричному обігрівачі?

Учитель

І світло, і тепло у нашому домі,                                                                                                  Ми фізику вчимо, не знаючи втоми.

Та, мабуть, на часі й перепочити —

Для зміцнення духу щось перекусити.

А хто допомагає нам на кухні?

Учень розповідає про будову електроплитки, демонструє її дію, пропонує її придбати, вказує на її переваги та зручність у користуванні.                                                                    

                              Запитання:

  • Чому, незважаючи на постійне нагрівання, спіраль електроплитки не перегоряє?
  • Як можна змінювати розжарювання плитки?
  • Як зміниться розжарювання плитки, якщо спіраль її перегоріла і тому її зробили коротшою?
  • Яка кількість теплоти виділяється в електроплитці за 10 хвилин, якщо вона працює від напруги 200 В, а сила струму в ній 5 А?                                                                                         

        Учитель

Всі ми любимо зазвичай

Пити духмяний чорний   чай.

Він — смачний, цілющий дуже.

Хто його готує, друже?

Учень розповідає про будову електрочайника, демонструє його дію, показує його переваги над звичайним чайником.

Запитання:

  • Чому не можна вмикати порожній електрочайник без води в розетку?
  • Чому клеми на вилці з’єднувального шнура виготовляють з міді короткими і товстими?
  • Що треба від’єднати раніше: шнур від розетки чи чайник від шнура?

      Учитель. Хто допомагає нам бути завжди охайними, нарядними, піклується про наш одяг?

Учень розповідає про будову електропраски, демонструє її дію, пропонує її придбати, пояснює, чому вона є необхідною в домі.

Запитання:

  • Як забезпечується захист корпуса електропраски від електричного струму?
  • Чому не нагрівається підвідний дріт до електропраски?
  • Чому не згоряє сигнальна електролампочка, адже вона розрахована на маленьку 

           напругу ?

  • Чому ручка в електропраски пластмасова?
  • Чи можна регулювати нагрівання електропраски?

Учитель. Ви бачите, як багато помічників у нашому домі, всі

вони працюють, бо допомагає їм у цьому електричний струм. Але якщо їх усіх відразу увімкнути в електричне коло, може статись перевантаження електромережі, а інколи трапляється і «коротке» замикання— дуже небезпечне явище. Як же вберегти свій дім від цієї небезпеки?

Учень розповідає про запобіжники, їхню будову, дію, пропонує придбати різні види запобіжників.

            Запитання:

Виступ учнів з рефератами «Дія електричного струму на організм людини», «Правила техніки безпеки під час роботи з електричним струмом».

ІV. Підсумки уроку.

Учитель. Отже, сьогодні ми ознайомились з будовою деяких електронагрівальних

приладів, якими люди користуються в побуті.

1. Чому вони називаються електронагрівальними?

2. Від чого залежить кількість теплоти, яка виділяється в провіднику?

3. Чому кількість теплоти, що виділяється в електронагрівальних приладах, називається «джоулевим теплом»?

4.Чи знаємо ми, як безпечно користуватись електричним струмом?

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 35. Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники
Додано
29 квітня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку