Урок- подорож розроблений до декади В.О.Сухомлинського. Зупинки подорожі містять цікаві і змістовні форми роботи, що пронизані виховними моментами. Даний урок допоможе глибше ознайомити учнів з людськими чеснотами; аналізувати вчинки, давати їм власну оцінку; розвивати бажання творити добро. Дану розробку можна використовувати не тільки як урок, а й як виховну годину.
Спеціалізована загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3
Світловодської міської ради Кіровоградської області
Урок - подорож
для учнів 3 – Б класу
«Людина починається з добра!»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Арістарова Наталія Юріївна
2018 р.
Урок - подорож
«Людина починається з добра»
Мета і завдання: Ознайомити з творами В. Сухомлинського, допомогти дітям усвідомити значення добра як
життєвого вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень може виявити доброту і відчути від цього задоволення; вчити робити правильний моральний вибір,розвивати зв’язне мовлення, виховувати у дітей бажання бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи.
Обладнання: прислів’я, предметні малюнки, плакат з серцем, запис пісні «Якщо весело живеться»,
презентація, книги В.О.Сухомлинського.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Розшифруйте ребус
Отже, Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків на шляху до добра.
Мета :
- ознайомити з людськими чеснотами;
- самостійно осягнути, що значить бути добрим;
- розвивати бажання робити добро ;
- аналізувати вчинки, давати їм власну оцінку.
Наш девіз:
Твори добро завжди і всюди,
Нехай тебе шанують люди!
ІІІ. Робота над темою уроку
Давайте познайомимося із супутниками добра.
Інтерактивна вправа «Магніт»
- Які слова «притягуються» до слова «добро»?
(З поданих слів діти вибирають необхідні і прикріплюють до слова «добро». Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, турбота, заздрість, ласка, захист, жадібність, любов, привітність чуйність.)
А зараз давайте зупинимося на першій зупинці.
Зупинка 1 «Словничок»
Робота в парах
-Поміркуйте і обговоріть, які з поданих ілюстрацій відповідають значенню обраних слів.
Розповідь учителя.
Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу.
Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність,скривдженого.
Добро виховується в наших душах і серцях ,старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також.
Видатний німецький письменник Йоганн Гете говорив « Перед розумним треба схилити голову, а перед добрим – стати на коліна»
У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися».
Зупинка 2 «Скарбниця добрих справ»
Робота в групах
Я вам роздам аркуші на яких буде написана певна ситуація, а ви попрацюєте в групах, і вирішите, як бути в цих випадках.
- На вулиці плаче маленька дитина.
- Старенька бабуся несе важкі сумки.
- Хлопчик ламає гілку на дереві.
- Бачите, як учні ображають однокласника.
- Мама прийшла втомлена з роботи.
- Поруч біля вашої домівки живе старенька самотня бабуся.
- Твій однокласник прийшов до школи і помітив, що забув гроші на обід,
Учитель:
Я задоволена, діти, що, вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу добру й милосердю. Сподіваюсь, що і в реальному житті ви не поступитесь своїми принципами.
Зупинка 3 «Правила доброти»
Діти отримують клейкі листочки, на них пишуть 1 правило , озвучують його і вивішують на дошці.
ІV. Фізкультхвилинка
Під пісню «Якщо весело живеться»
Зупинка 4 « Робимо добрі справи разом»
Розповідь вчителя про творчість В.О.Сухомлинського.
Презентація книжок. Дитячих малюнків.
Прослуховування оповідання ( відео) “ Три товариші»
- Яка неприємність сталася у Віті?
- Що зробили Миколка і Михайлик?
- Який вчинок зробив Вова? Як би ви його охарактеризували?
- Чи важко бути добрим?
Зупинка 5 « Народна мудрість»
Робота в парах
З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.
Про це і народ висловлювався в усній народній творчості .
З’єднай слова і утвори прислів’я.
Добре слово краще за мед.
Добра справа сама себе хвалить.
Перший крок до добра – не роби зла.
Не одяг красить людину , а добрі діла.
Зупинка 6 « Поетична»
Читання вірша Любов Забашти «Людина починається з добра»
- До чого закликає поетеса?
ІV. Підсумок уроку
Метод «Прес»
Продовжіть думку:
Колективна робота «Мої добрі справи»
- Ми бачимо порожнє серце! Воно байдуже, зле і самотнє .
Давайте спробуємо його змінити. Зробимо його яким? А що для цього слід зробити?
Напишіть на своєму сердечку свою добру справу , яку ви згадали.
Давайте заповнимо добрими справами це самотнє серце!
Діти виконують цю роботу під пісню «Людина починається з добра»
Або ( на вибір вчителя)
Групова робота «Кошик побажань» – комплімент чи побажання.
Вчитель. Діти, ми з вами чудово знаємо, як приємно, коли ми робимо добрі справи. Та добре робиться на душі і від теплих , добрих слів.
(Учні на листочках пишуть своє ім’я. Потім кладуть його в капелюх і перемішуємо. Діти стають в коло, витягують чиєсь ім’я і говорять цьому учню комплімент чи побажання. Продовжує той учень, до кого звернулися. І так , поки не залишиться імен в кошику»
Дорогі діти! Творіть добро і воно вам обов’язково повернеться!!!!