Урок - подорож для учнів 3 - го класу "Людина починається з добра!"

Про матеріал

Урок- подорож розроблений до декади В.О.Сухомлинського. Зупинки подорожі містять цікаві і змістовні форми роботи, що пронизані виховними моментами. Даний урок допоможе глибше ознайомити учнів з людськими чеснотами; аналізувати вчинки, давати їм власну оцінку; розвивати бажання творити добро. Дану розробку можна використовувати не тільки як урок, а й як виховну годину.

Перегляд файлу

Спеціалізована загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3

Світловодської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок - подорож

для учнів 3 – Б класу

 

«Людина починається з добра!»

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 Підготувала:

 вчитель початкових  класів                                                                         

 Арістарова Наталія Юріївна

 

 

 

 

 

                2018 р.

 

Урок - подорож

«Людина починається з добра»

 

 

Мета і завдання: Ознайомити з творами В. Сухомлинського, допомогти дітям усвідомити значення добра як
життєвого вибору в духовному становленні особистості; створити ситуацію, за якою учень може виявити доброту і відчути від цього задоволення; вчити робити правильний моральний вибір,розвивати зв’язне мовлення, виховувати у дітей бажання  бути милосердними,  співчутливими,  робити добрі справи.

Обладнання: прислів’я, предметні малюнки, плакат з серцем, запис пісні   «Якщо весело живеться»,

презентація, книги В.О.Сухомлинського.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе!

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Розшифруйте ребус

  • Що таке добро? Де живе добро?
  • Давайте звернемося до тлумачного словника і прочитаємо визначення слова Добро.

Отже, Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків на шляху до добра.

  • А саме, здійснимо подорож у «Країну доброти». Тема нашого уроку «Людина починається з добра»

Мета :
-  ознайомити  з  людськими  чеснотами;
-  самостійно  осягнути,  що  значить  бути  добрим;
-  розвивати  бажання  робити  добро ;
-  аналізувати вчинки, давати  їм  власну оцінку. 

Наш девіз:

Твори добро завжди і всюди,

Нехай тебе шанують люди!

ІІІ. Робота над темою уроку

Давайте познайомимося із супутниками добра.

Інтерактивна вправа «Магніт»

    - Які слова «притягуються» до слова «добро»?

    (З поданих слів діти вибирають необхідні і прикріплюють до слова «добро». Допомога, уважність, ненависть, співчуття, злість, байдужість, турбота, заздрість,  ласка, захист, жадібність, любов, привітність чуйність.)         

 

А зараз давайте зупинимося на першій зупинці.

Зупинка 1  «Словничок»

Робота в парах

-Поміркуйте і обговоріть, які з поданих ілюстрацій відповідають значенню обраних слів.

Розповідь учителя.

Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу.

Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність,скривдженого.

Добро виховується в наших душах і серцях ,старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також.

Видатний німецький письменник Йоганн Гете говорив « Перед розумним треба схилити голову, а перед добрим – стати на коліна»

У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися».

Зупинка 2 «Скарбниця добрих справ»

Робота в групах

Я вам роздам аркуші на яких буде написана певна ситуація, а ви попрацюєте в групах, і вирішите, як бути в цих випадках.

- На вулиці плаче маленька дитина.

- Старенька бабуся несе  важкі сумки.

- Хлопчик ламає гілку на дереві.

- Бачите, як учні ображають однокласника.

- Мама прийшла втомлена з роботи.

- Поруч біля вашої домівки живе старенька самотня бабуся.

- Твій однокласник прийшов до школи і помітив, що забув гроші на обід,

 

Учитель:

Я задоволена, діти, що, вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу добру й милосердю. Сподіваюсь, що і в реальному житті ви не поступитесь своїми принципами.

       Зупинка 3  «Правила доброти»

Діти отримують клейкі листочки, на них пишуть 1 правило , озвучують його і  вивішують на дошці.

ІV. Фізкультхвилинка

Під пісню «Якщо весело живеться»

Зупинка 4  « Робимо добрі справи разом»

Розповідь вчителя про творчість В.О.Сухомлинського.

Презентація книжок. Дитячих малюнків.

Прослуховування оповідання ( відео) Три товариші»

- Яка неприємність сталася у Віті?

- Що зробили Миколка і Михайлик?

- Який вчинок зробив Вова? Як би ви його охарактеризували?

- Чи важко бути добрим?

Зупинка 5  « Народна мудрість»

Робота в парах

З давніх-давен стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.

Про це і народ висловлювався в усній народній творчості .

З’єднай слова і утвори прислів’я.

 

Добре слово краще за мед.

Добра справа сама себе хвалить.

Перший крок до добра – не роби зла.

Не одяг красить людину , а добрі діла.

Зупинка 6  « Поетична»

Читання вірша Любов Забашти «Людина починається з добра»

- До чого закликає поетеса?

 

ІV. Підсумок уроку

        Метод «Прес»

Продовжіть думку: 

  • Яка тема уроку – подорожі?
  • З якими словами може поріднитися слово ДОБРО?
  • Які правила доброти ви запам’ятали?
  • Де живе добро?
  • Підніміть руки хто у своєму житті вже робив добрі вчинки? Що ви відчували?

Колективна робота «Мої добрі справи»

- Ми бачимо порожнє серце! Воно байдуже, зле і самотнє .

Давайте спробуємо його змінити. Зробимо його яким?   А що для цього слід зробити?

Напишіть на своєму сердечку свою добру справу , яку ви згадали.

Давайте заповнимо добрими справами це самотнє серце!

 

Діти виконують цю роботу під пісню «Людина починається з добра»

 

 

Або ( на вибір вчителя)

Групова робота «Кошик побажань» – комплімент чи побажання.

Вчитель. Діти, ми з вами чудово знаємо, як приємно, коли ми робимо добрі справи. Та добре робиться на душі і від теплих , добрих слів.

(Учні на листочках пишуть своє ім’я. Потім кладуть його в капелюх і перемішуємо. Діти стають в коло, витягують чиєсь ім’я і говорять цьому учню комплімент чи побажання. Продовжує той учень, до кого звернулися. І так , поки не залишиться імен в кошику»

 

Дорогі діти! Творіть добро і воно вам обов’язково повернеться!!!!

doc
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку