Урок - подорож у 7 класі "Мандрівка у пошуку знань"

Про матеріал
Урок – подорож у 7 класі «Мандрівка у пошуку знань» Мета: узагальнити та систематизувати знання з тем «Механічний рух», «Взаємодія тіл», втілити у навчальний процес наскрізні змістові лінії: «Громадянська відповідальність» - вміння працювати в команді, приймати виважені рішення; «Здоров`я і безпека» - вміння застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров`я та здоров`я інших, «Підприємливість та фінансова грамотність» - забезпечення кращого розуміння практичних фінансових питань, сприяння розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному середовищі; «Екологічна безпека та сталий розвиток» - формування соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у збереженні довкілля і розвитку суспільства; розвивати пізнавальну самостійність і дослідницьку діяльність, критичне і творче мислення, вміння аналізувати інформацію, застосовувати набуті знання при розв`язуванні якісних та кількісних задач; виховувати комунікативні якості, працьовитість, бажання подальшого вивчення природничих дисциплін.
Перегляд файлу

 

Урок – подорож

«Мандрівка у пошуку знань»

Мета:

Навчальна: узагальнити та систематизувати знання з тем «Механічний рух», «Взаємодія тіл», втілити у навчальний процес наскрізні змістові лінії: «Громадянська відповідальність» - вміння працювати в команді, приймати виважені рішення; «Здоров`я і безпека» - вміння застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров`я та здоров`я інших, «Підприємливість та фінансова грамотність» - забезпечення кращого розуміння практичних фінансових питань, сприяння розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному середовищі; «Екологічна безпека та сталий розвиток» - формування соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у збереженні довкілля і розвитку суспільства.

Розвивальна: розвивати пізнавальну самостійність і дослідницьку діяльність, критичне і творче мислення, вміння аналізувати інформацію, застосовувати набуті знання при розв`язуванні якісних та кількісних задач.

Виховна: виховувати комунікативні якості, працьовитість, бажання подальшого вивчення природничих дисциплін.

Обладнання: інтерактивна дошка, карта мандрівки, назви та девізи команд, картки із завданнями, мензурка з водою, динамометр, дерев`яний брусок, трибометр, металевий циліндр.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент. Привітання, ознайомлення з темою, формою проведення уроку та метою. Представлення команд та їх девізів.

Вступне слово вчителя: Дві команди відправляються на потягах через станції «Цікавлюсь-Розумію-Вмію-Знаю-Ужитті не забуваю».

Девіз мандрівки: «Ми, змагаючись, перевіряємо, що вміємо і що знаємо!»

 

 

 

Правила під час мандрівки:

На кожній станції команда пасажирів потягів набирає кількість балів за виконані завдання, швидше прибуде до кінцевої станції той потяг, який набере більшу кількість балів.

Увага! Потяги відправляються і перша наша станція – «Фізика – це цікаво!»

Кожному учаснику команди по черзі потрібно дати відповіді на питання словами «Так» або «Ні». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал (максимум -  10 балів для кожної команди).

 

  1. Траєкторія – це лінія вздовж якої рухається тіло.
  2. Маса тіла вимірюється у секундах.
  3. Причиною руху є сила.
  4. Одиниці вимірювання сили – ньютони.
  5. Якщо пружину розтягнути, то сила пружності залишається незмінною.
  6. Видовження пружини вимірюється у метрах.
  7. Сила – тяжіння – це сила, з якою Земля притягує до себе тіла.
  8. Коли одне тіло рухається по поверхні іншого сила тертя не виникає.
  9. Сила тертя спокою заважає зрушити шафу з місця.
  10.        Сила тертя ковзання спрямована проти руху тіла.
  11.        Важіль є в рівновазі тоді, коли моменти сил, що обертають його в різні сторони, не є рівними.
  12.        Рухомий блок дає виграш у силі у два рази.
  13.        Тиск вимірюють в кілограмах.
  14.        Тиск рідин і газів передається в кожну точку без змін.
  15.        Тиск біля підніжжя гори є меншим, ніж на її вершині.
  16.        Першим виміряв атмосферний тиск Торрічеллі.
  17.        Барометр – прилад для вимірювання температури.
  18.        Виштовхувальну силу у рідині та газі відкрив Архімед.
  19.        Ватерлінія – це прикраса судна.
  20.        Корковий та стальний брусок будуть однаково плавати на поверхні води.

 

 

Незапланована зупинка.

 

Свій перший фізичний експеримент Ньютон, за власним описом, поставив в день, коли була сильна буря, що тривала три дні. Ньютон був хлопцем незграбним, однолітки його не любили, вважали нудним і хитрим. Він завжди програвав їм спортивні змагання, але завжди брав у них участь. В цей день стрибали в довжину. Ньютон помітив, що, якщо правильно підібрати момент стрибка, коли вітер досягає максимальної сили, то стрибок вдається з меншим зусиллям. Скориставшись цим, він виграв змагання. Щоб вирушити далі, поясніть з фізичної точки зору винахід Ньютона. (Команда, яка дає правильну відповідь, вирушає далі швидше на 1 хвилину, яка дорівнює 1 балу).

 

Станція «Пізнавай»

Кожному учню в командах видаються картки з формулами, де замість однієї з величин – порожній квадрат. Необхідно заповнити всі порожні квадрати (спочатку кожен самостійно, потім команди змагаються у швидкості заповнення на дошці).

 

  1.  

 

 

2.

 

                     F=m  

 

3.

 

                   

 

 

4.

 

                   

 

5.

 

                     p=

 

6.

 

                   p=

 

7.

                   

                  S=

 

8.

                  

                 =                 

 

 

 Незапланована зупинка. Львівська залізнична магістраль – найстаріша в Україні. Перший потяг прибув до Львова 4 листопада 1861 року з Відня. У 1866 році було прокладено гілку до Чернівців, а у 1869 році – до Бродів. Перший пасажирський поїзд з чотирьох вагонів під назвою «Ярослав» прибув з Перемишля до Львова 4 листопада 1861 року.

На всіх станціях його курсування – в Медиці, Мостиськах, Судовій Вишні, навіть у Мшані поїзд вітали сотні селян, приїздом «сталевого коня» захоплювались місцеві музиканти. Дайте відповідь на питання, щоб поїхати далі: «Скільки років Львівській залізниці?»

  1. Станція «Народна мудрість»

Поясніть з точки зору фізики наступні прислів`я:

  1. Баба з воза – коням легше.
  2. Стоїть на слизькій дорозі.
  3. Пішло діло як по маслу.
  4. Що кругле – легко котиться.
  5.  Не помажеш, не поїдеш.
  6.  Комар тонкий носик має, але боляче кусає.

Непередбачена зупинка.

Щоб поїхати далі, необхідно виправити помилку.

Дві упаковки з-під кави. На одній написано «Вага 100 г», а на другій – «Маса – 100 г». В чому помилка?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Учні встають біля своїх парт. Їм пропонується уявити себе у потязі. Покажіть, як рухаються пасажири, коли потяг різко рушає з місця. Покажіть, що буде з пасажирами, якщо потяг різко зупиняється.

Покажіть, що буде, коли потяг повертає уліво.

Учням пропонують побудувати колію в заданому напрямку, потрібно покласти руки на плечі один одному зі спини, моделюючи напрям руху , по команді учні розвертаються і змінюють положення рук, утворюючи зворотній рух.

  1. Станція «Кмітлива"

Кожному учню видаються картки із задачами. Команда набирає кількість балів за сумою правильно розв`язаних задач.

  1. Знайдіть масу 0,2 гасу, якщо його густина ρ=800 кг/.
  2. Обчисліть силу пружності, яка виникає при розтягуванні шкільного динамометра на 2 см. Жорсткість пружини динамометра – 40 Н/м.
  3. Знайдіть силу тертя ковзання, якщо вага тіла 400 Н, а коефіцієнт тертя 0,02. Тіло рухається рівномірно.
  4. Знайдіть тиск бруска вагою 1,5 Н на підлогу площею 0,005 .
  5. Що покаже динамометр, якщо до нього прикріпити вертикально вантаж масою 0,2 кг?
  6. Знайдіть тиск води на глибині 0,5 м, якщо її густина 1000 кг/
  7. Обчисліть силу Архімеда, яка діє на тіло у воді об`ємом 1 Густина води 1000 кг/.
  8. Знайдіть силу тяжіння, яка діє на тіло масою 3 кг.

Незапланована зупинка. Щоб продовжити мандрівку, дайте відповідь на запитання.

Вам з дитинства твердили, що не можна перебігати дорогу перед близько їдучим транспортом. Чому?

  1. Станція «Експериментальна»
  1. Одній команді пропонується визначити коефіцієнт тертя ковзання дерева по дереву за допомогою трибометра, дерев`яного бруска та динамометра.
  2. Другій команді потрібно знайти виштовхувальну силу за допомогою мензурки з водою, металевого циліндра та динамометра.

Китай планує збудувати залізничну мережу для потягів на магнітній подушці, якою можна буде пересуватися зі швидкістю 600 кілометрів на годину. Перший потяг для неї - маглев - вже готовий. Дивіться, як він виглядає!

 

 

У Китаї показали найшвидший потяг у світі (відео) | УНІАН

 

Щоб рушити далі, дайте відповідь на запитання. Яку відстань він подолає за 1,5 години? Раніше цей шлях займав близько 10 годин.

  1. Станція «Кмітлива»

На домашнє завдання командам було задано придумати задачі, де б використовувалося якомога більше різних формул. Команди представляють свої роботи у вигляді сформульованих та розв`язаних задач на дошці.

  1. Підбиття підсумків уроку. Оголошення команди – переможця.
  2. Рефлексія. На парті у кожного учня знаходять 3 різнокольорові картки, кожен колір якої символізує поняття «Я добре засвоїв вивчений матеріал», «Я добре знаю теоретичний матеріал, але ще не все вмію на практиці», «Мені ще треба додатково попрацювати з матеріалом теми».
  3. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку