Урок - проект на тему ,,Опіки. Відмороження. Тепловий та сонячний удар. Ураження променевою енергією та електричним струмом’’

Про матеріал

Даний урок -проект допоможе класному керівнику сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з основ здоров'я, хiмії , фiзики.

Дасть можливість пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги при них..

Зміст слайдів
Номер слайду 1

,,Опіки. Відмороження. Тепловий та сонячний удар. Ураження променевою енергією та електричним струмом’’ Урок-проект на тему

Номер слайду 2

Епіграф уроку : ,, Просто знати - ще не все , знання необхідно використовувати “. Й. Гете

Номер слайду 3

МЕТА УРОКУ Сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з ОБЖ, хiмії , фiзики. Пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги у разi ї х. Розвивати вмiння та навички працювати з пiдручником, додатковою лiтературою, комп’ютером, Iнтернет ресурсами та використовувати цi вмiння та навички у рiзних життєвих ситуацiях. Сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з основ здоров’я, хiмії , фiзики. Пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги у разi ї х. Розвивати вмiння та навички працювати з пiдручником, додатковою лiтературою, комп’ютером, Iнтернет ресурсами та використовувати цi вмiння та навички у рiзних життєвих ситуацiях. Розвивати пізнавальний інтерес учнів до більш глибокого вивчення медицини, залучаючи їх до використання дослідницьких методів під час вивчення тем шкільної програми. Розвивати творчу активність учнів, створити умови для вияву їх ініціативи ; розвивати пізнавальний інтерес учнів до більш глибокого вивчення медицини. під час вибору завдань. Виховувати прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб.

Номер слайду 4

Подія , що сталася 15 березня 2005 року у Харківській області, сколихнула весь світ. Маленька Настя Овчар врятувала від вогню свою меншу сестричку і при цьому отримала 80 % глибоких опіків тяжкого ступеня.

Номер слайду 5

Ця дівчинка змусила багатьох звернутися до проблеми опіків та опікової хвороби.

Номер слайду 6

Що таке опіки та за якими ознаками їх класифікують ? Чи при всіх опіках виникає опіковий шок? Відповіді на ці запитання будемо шукати у доповіді першої трійки.

Номер слайду 7

Опiки по Українi за 2006 р. дорослi дiти зареєстровано 54115 10156 госпiталiзовано 23815 9404 Середнiй термiн перебування у стацiонарi 17,2 дiб 12,9дiб З важкими опiками до 32дiб бiльше 32дiб

Номер слайду 8

До та пiсля лiкування опiку… А цього могло б i не бути!

Номер слайду 9

За минулий зимовий перiод в Українi зареєстровано загинуло Понад 10 тис. випадкiв переохолодження та обмороження Понад 1000 чоловiк

Номер слайду 10

Що нам відомо про відмороження і замерзання? Знайдемо відповідь на це запитання у доповіді другої трійки учнів.

Номер слайду 11

Чим відрізняється сонячний удар від теплового? Дізнавалася про це перша пара учнів.

Номер слайду 12

29 липня 2008р.від ураження струмом 12-річний хлопець отримав опіки 60% тіла Троє хлопцiв 11-13 рокiв повертались додому з лiсу через залiзничну станцiю.На однiй з колiй стояв ешелон з 10 цистерн. Аби його не минати , двоє - перелiзли пiд потягом, а один- через цистерну , де й не помiтив контактну лiнiю електропотягу , через що його вразив електрострум( напруження приблизно 27000 вольт). Миттєво на дитинi спалахнув одяг, вiн отримав термiчнi опiки 60% тiла.

Номер слайду 13

Які наслідки дії на людину променевої енергії та електричного струму? Знайдемо відповідь на це запитання у доповіді другої пари учнів.  

Номер слайду 14

Завдання ,,Чи запам’ятали ми терміни? “: - учні (по черзі ) вибирають термін; - протягом 10 сек дають йому визначення; -перевіряють себе за допомогою комп’ютера; -отримують додатковий бал за правильну відповідь.

Номер слайду 15

Найважливіші поняття даної теми Опік Відмороження Тепловий удар Сонячний удар Опіковий шок Термічний опік Хімічний опік Опікова хвороба Електротравма Променеві опіки Замерзання Радіаційні опіки

Номер слайду 16

ураження шкіри та тканин організму під дією високих температур, їдких хімічних речовин, інтенсивного короткохвильового випромінювання,що призводить до втрати клітинами організму своєї молекулярної структури.

Номер слайду 17

ушкодження тканин у результаті дії низьких температур.

Номер слайду 18

гостре захворювання, що виникає внаслідок перегрівання організму за тривалої дії високої температури навколишнього середовища.

Номер слайду 19

різновид теплового удару,який виникає за тривалої дії на незахищені ділянки тіла (особливо голову) сонячних променів.

Номер слайду 20

стан ,що пов’язаний з порушенням кровообiгу у життєво важливих органах i зумовлений зменшенням об’ єму кровi у кровообiзi, внаслiдок її загусання.

Номер слайду 21

опiк ,що виникає пiд дiєю високих температур,кип’ятку, гарячої пари , розпечених предметiв.

Номер слайду 22

опiк ,що виникає пiд дiєю їдких хiмiчних речовин : кислот, лугiв, концентрованих солей.

Номер слайду 23

гостре порушення водно-сольового обмiну в органiзмi, що супроводжується загальною iнтоксикацiєю.

Номер слайду 24

Електротравма – це … ураження , що виникає пiд дiєю електричного струму чи блискавки – розряду атмосферної електрики.

Номер слайду 25

опiки , що виникають пiд дiєю iнтенсивного iнфрачервоного, ультрафiолетового випромiнювання.

Номер слайду 26

Замерзання – це… переохолодження всього органiзму, внаслiдок якого у людини спостерiгається озноб, судома, кома (втрата свiдомостi) з подальшою зупинкою кровообiгу та припиненням серцевої дiяльностi.

Номер слайду 27

опiки , що виникають пiд час контакту з радiоактивними речовинами.

Номер слайду 28

Наступне завдання вам ,,Хто швидше дасть правильну відповідь сам ? “ Протягом 15 сек вибрати єдину правильну відповідь із тестових завдань, що з’являються на моніторі ; записати відповідь у зошит ; отримати якомога більше балів за правильні відповіді. Умова : не спілкуватись із товаришами

Номер слайду 29

Тести І варіант 1.Опіки, викликані світловим випромінюванням, називають: а) хімічними; б) термічними; в) радіаційними. ІІ варіант 1. Четвертий ступінь відмороження характеризується: а)некрозом поверхневих шарів шкіри; б)некрозом усіх шарів шкіри; в)омертвінням усіх шарів тканини, у тому числі й кістки.

Номер слайду 30

2.Другий ступінь відмороження характеризується: а) некрозом поверхневих шарів шкіри ; б) некрозом усіх шарів шкіри; в) ураженням шкіри у вигляді оборотних розладів кровообігу. 2.До місцевих ушкоджень відносять опіки площею: а) до 10% поверхні тіла; б) 50% поверхні тіла; в)75% поверхні тіла.

Номер слайду 31

3. Для життя небезпечний перемінний електричний струм із напругою вище: а) 65 В; б) 120 В ; в) 220 В . 3. Перша допомога при важких електротравмах: а) прийом болезаспокійливих засобів; б) накладання пов’язки; в) штучне дихання і непрямий масаж серця.

Номер слайду 32

Визначте правильні твердження: 1.Відморожені ділянки тіла необхідно розтерти снігом. 2.Якщо електротравма супроводжується розладом дихання, штучне дихання необхідно робити протягом декількох годин підряд. 3.Для зігрівання відмороженої частини тіла використовують теплові ванни, поступово збільшуючи температуру води з 20 до 40 градусів. 1. При великих опіках потерпілого необхідно тепло вкрити і дати йому гарячі напої. 2.Ділянку опіку необхідно промити й змазати жиром. 3.Особи,що отримали легку електротравму, підлягають госпіталізації.

Номер слайду 33

Відповіді до тестів І варіант 1) в. 2)а. 3)в. 4)2,3. ІІ варіант 1)в. 2)а. 3)в. 4)3.

Номер слайду 34

Завдання на ерудицію ,,Вашi дiї у цiй ситуацiї?’’ - визначте послiдовнiсть дiй з надання першої медичної допомоги при електротравмi (розмiстивши малюнки у певнiй послiдовностi); -прокоментуйте вашi дiї у цiй ситуацiї .

Номер слайду 35

Ситуація для I та III групи: Людина довго знаходилася на вулиці в тісному взутті при температурі повітря -15 градусів по Цельсію. Удома в неї підвищилася температура тіла, почало морозити, виник біль у стопах. Стопи багряно- синюшного кольору, набряклі, на їхній тильній поверхні є наповнені рідиною міхури. Відсутня чутливість шкіри пальців. Назвіть вид ушкодження. Запропонуйте надання першої допомоги потерпілому. Знову завдання на ерудицію ,,Шукаємо групою вихід із даної ситуацiї ! ’’

Номер слайду 36

Знову завдання на ерудицію ,,Шукаємо групою вихід із даної ситуацiї ! ’’ Ситуація для I I та I V групи: У результаті вибуху ємкості з гасом зайнявся одяг на одному з робітників. Є опіки обличчя. Стан потерпілого швидко погіршується: він загальмований, апатичний. Пульс частий, дихання поверхневе. Чим пояснюється важкий стан потерпілого? Як надати йому першу медичну допомогу?

ppt
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
1611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку