Даний урок -проект допоможе класному керівнику сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з основ здоров'я, хiмії , фiзики.
Дасть можливість пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги при них..
МЕТА УРОКУ Сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з ОБЖ, хiмії , фiзики. Пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги у разi ї х. Розвивати вмiння та навички працювати з пiдручником, додатковою лiтературою, комп’ютером, Iнтернет ресурсами та використовувати цi вмiння та навички у рiзних життєвих ситуацiях. Сформувати уявлення про опiки, вiдмороження, тепловий та сонячний удар, ураження променевою енергiєю та електричним струмом на пiдставi отриманих знань з основ здоров’я, хiмії , фiзики. Пояснити способи профiлактики опiкового шоку, сонячного удару, вiдмороження , ураження електричним струмом та надання першої медичної допомоги у разi ї х. Розвивати вмiння та навички працювати з пiдручником, додатковою лiтературою, комп’ютером, Iнтернет ресурсами та використовувати цi вмiння та навички у рiзних життєвих ситуацiях. Розвивати пізнавальний інтерес учнів до більш глибокого вивчення медицини, залучаючи їх до використання дослідницьких методів під час вивчення тем шкільної програми. Розвивати творчу активність учнів, створити умови для вияву їх ініціативи ; розвивати пізнавальний інтерес учнів до більш глибокого вивчення медицини. під час вибору завдань. Виховувати прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб.
29 липня 2008р.від ураження струмом 12-річний хлопець отримав опіки 60% тіла Троє хлопцiв 11-13 рокiв повертались додому з лiсу через залiзничну станцiю.На однiй з колiй стояв ешелон з 10 цистерн. Аби його не минати , двоє - перелiзли пiд потягом, а один- через цистерну , де й не помiтив контактну лiнiю електропотягу , через що його вразив електрострум( напруження приблизно 27000 вольт). Миттєво на дитинi спалахнув одяг, вiн отримав термiчнi опiки 60% тiла.
Наступне завдання вам ,,Хто швидше дасть правильну відповідь сам ? “ Протягом 15 сек вибрати єдину правильну відповідь із тестових завдань, що з’являються на моніторі ; записати відповідь у зошит ; отримати якомога більше балів за правильні відповіді. Умова : не спілкуватись із товаришами
Тести І варіант 1.Опіки, викликані світловим випромінюванням, називають: а) хімічними; б) термічними; в) радіаційними. ІІ варіант 1. Четвертий ступінь відмороження характеризується: а)некрозом поверхневих шарів шкіри; б)некрозом усіх шарів шкіри; в)омертвінням усіх шарів тканини, у тому числі й кістки.
2.Другий ступінь відмороження характеризується: а) некрозом поверхневих шарів шкіри ; б) некрозом усіх шарів шкіри; в) ураженням шкіри у вигляді оборотних розладів кровообігу. 2.До місцевих ушкоджень відносять опіки площею: а) до 10% поверхні тіла; б) 50% поверхні тіла; в)75% поверхні тіла.
Визначте правильні твердження: 1.Відморожені ділянки тіла необхідно розтерти снігом. 2.Якщо електротравма супроводжується розладом дихання, штучне дихання необхідно робити протягом декількох годин підряд. 3.Для зігрівання відмороженої частини тіла використовують теплові ванни, поступово збільшуючи температуру води з 20 до 40 градусів. 1. При великих опіках потерпілого необхідно тепло вкрити і дати йому гарячі напої. 2.Ділянку опіку необхідно промити й змазати жиром. 3.Особи,що отримали легку електротравму, підлягають госпіталізації.
Ситуація для I та III групи: Людина довго знаходилася на вулиці в тісному взутті при температурі повітря -15 градусів по Цельсію. Удома в неї підвищилася температура тіла, почало морозити, виник біль у стопах. Стопи багряно- синюшного кольору, набряклі, на їхній тильній поверхні є наповнені рідиною міхури. Відсутня чутливість шкіри пальців. Назвіть вид ушкодження. Запропонуйте надання першої допомоги потерпілому. Знову завдання на ерудицію ,,Шукаємо групою вихід із даної ситуацiї ! ’’
Знову завдання на ерудицію ,,Шукаємо групою вихід із даної ситуацiї ! ’’ Ситуація для I I та I V групи: У результаті вибуху ємкості з гасом зайнявся одяг на одному з робітників. Є опіки обличчя. Стан потерпілого швидко погіршується: він загальмований, апатичний. Пульс частий, дихання поверхневе. Чим пояснюється важкий стан потерпілого? Як надати йому першу медичну допомогу?