1
Тема: Фізика як природнича наука. Фізичні тіла і фізичні явища.
Вважай нещасливий той
день і ту годину, коли ти
не засвоїв нічого нового.
Давньо китайська мудрість
Мета: у ігровій формі познайомити учнів з фізикою як наукою про природу; дати визначення таким поняттям як «фізичне тіло», «фізичні явища», «речовина»; домогтися розуміння «поняття фізичне тіло» і «речовина». Ознайомити із загальними правилами безпеки при роботі у фізичному кабінеті. Розвивати вміння уважно спостерігати за явищами; вміння працювати в парах. Виховувати наполегливість і інтерес до фізики.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Наочність та обладнання: комп’ютерна презентація; електроскоп, спектроскоп; магніт; камертон; маятник; ППЗ «Бібліотека електронних наочностей . Фізика 7 клас»
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
Слово вчителя.
Поглянувши на розклад уроків, ви побачили предмети, які ви ще не вивчали. Серед них і фізика. Що це за наука ми на сьогоднішньому уроці з’ясуємо трішки пізніше.
ІІ.Розминка. Вчитель звертає увагу дітей на уроку. Вони зачитують його, обговорюють.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
З давніх часів людина спостерігала світ, що її оточував, намагалася зрозуміти зміни, які відбувалися в природі. Сонце давало людям тепло, а іноді приносило висушуючи згубну спеку, дощі давали живлячу вологу, а час від часу викликали жахливі повені. Незлічені біди несли урагани та землетруси. Не вміючи передбачити перебіг подій, люди списували все це на надприродні сили. Добрі та злі. Так «з'явилися » боги та богині вогню, вітру, моря та родючості. Безпорадність завжди породжує жах і забобони. Однак поступово люди стали помічати, що зміни в природі підкорюються певним закономірностям. А з часом люди навчилися розуміти дійсні причини природних явищ. Так зародилися природничі науки.
Сьогодні ми дізнаємося, що це за наука фізика, які основні поняття характеризують цю науку, поспостерігаємо різні явища природи та пояснимо їх.
Тож наша віртуальна подорож розпочинається! Будьте уважні, наполегливі, активні. Бажаю успіху!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Зупинка перша« Казковий світ природи»
Учням пропонується виконати завдання у парах. (Завдання побудоване згідно метода «Мозкового штурму»)
Постановка проблеми: Поміркуйте над тим, що таке природа? Перевірка виконання завдання усіх пар, та оцінювання учнів, які дали досить цікаву та оригінальну відповідь.
Отже :
ПРИРОДА - ВЕСЬ НАВКОЛИШНІЙ СВІТ.
Наступна зупинка – друга «Знайомство з фізикою»
Бесіда:
Фізика – вивчає найзагальніші й найпростіші властивості і закономірності матерії та явищ у природі.
Фізика – наука про природу.,0
Основні поняття фізики:
Зупинка третя «Чи вірити ви в чудеса?»
Тобто, навколо нас існує багато речей у фізиці їх називають фізичними тілами.
Можна говорити про те, що усі тіла зазнають змін. ( навести приклади змін, що відбуваються з тілами. Наприклад: коливальний процес маятника. Ці зміни називають явищами. А зміни, що відбуваються з фізичними тілами називаються фізичними явищами.
Фізичні явища бувають:
( При поясненні різних видів фізичних явищ демонструються досліди)
Бесіда:
Отже різні фізичні тіла можуть бути виготовлені з однакової речовини.
Речовина – це те з чого складається фізичне тіло. Наведіть приклади речовин.
IV. Закріплення матеріалу.
Робота за картками.
Розподіліть слова за такими групами:
Речовина |
Фізичне тіло |
Фізичне явище |
|
|
|
Слова: полярне сяйво, телефон, замерзання води, підручник, повінь, залізо, дощ, дівчинка, снігопад, золото, автомобіль,веселка, олівець, олія, літак, пташиний спів.
V. Підбиття підсумку уроку:
Гра «Мікрофон».(вчитель по черзі викликає учнів, які імітують «говоріння» у мікрофон. Інші учні не можуть говорити, вигукувати з місця, право говорити належить тільки тому, у кого символічний мікрофон.)
VI. Домашнє завдання: опрацювати §1 вправа 1 (2, 5)