Урок- змагання " Я люблю фізику"

Про матеріал
Урок змагання для 8 • Має мету закріпити і поглибити знання учнів про основні поняття електричних явищ. • Розвивати вміння та навички розв’язувати різні типи задач: усні, розрахункові, експериментальні. • Формувати навички колективної роботи учнів у поєднанні з індивідуальною. • Активізувати розумову діяльність учнів. • Розкрити самостійність у досягненні поставленої мети.
Перегляд файлу

Урок-змагання «Я люблю фізику»

Урок-змагання на тему «Електричний струм. Електризація .»     8 клас.

Мета :

  •    Закріпити і поглибити знання учнів про основні поняття електричних явищ.
  •    Розвивати вміння та навички розв’язувати різні типи задач: усні, розрахункові, експериментальні.
  •    Формувати навички колективної роботи учнів у поєднанні з індивідуальною.
  •    Активізувати розумову діяльність учнів.
  •    Розкрити самостійність у досягненні поставленої мети.

Проводиться як урок систематизації та узагальнення знань або як позакласний захід.

Підготовчий етап. Вигадується назва команд, лозунги вболівальників, домашнє конкурсне завдання.

Правила гри. Створюються дві команди по 5-ть учасників, серед яких обирається капітан.

Обладнання: телевізійна апаратура або комп’ютерна техніка з проектором.

Оформлення кабінету.  Газети, плакати, макети, портрети вчених.

 

1 раунд.

 

Питання задаються парі учасників різних команд-суперників. Відповідає той, хто швидше за іншого називає відповідь.

Кожне питання оцінюється  по 2 бали. Всього 3 питання.

  •                Демонструються ебонітові палички.

?  Який заряд набуває ебонітова паличка при натиранні її тканиною?

(Негативний)

  •                Демонструється амперметр.

? Як називається прилад і як він підключається в електричне коло?

(Послідовно )

  •                Акумулятор, генератор, батарейка. Яку загальну назву вони мають? Та для чого вони підключаються у електричне коло?

(Джерело струму, зовнішнє електричне поле.)

 

2 раунд.

 

  1. Називається слово, яке необхідно вимовити по буквам. Кожен член команди  по черзі промовляє по 1 букві. Асистент ведучого на дошці записує проголошену літеру. Після того демонструється правильний варіант слова.

Кожне правильно вимовлене слово оцінюється  по 3 бали. Всього 2 слова.

  •                Електростатика.
  •                Електронагрівник
  1. Представити надані величини у необхідному виразі одиниць вимірювання. Кожному члену команди надається одна величина, яку необхідно представити у шуканому вигляді.

Кожне питання оцінюється  по 1 балу. Всього 4 питання.

 


1 команда.

  •     0,05А = (50) мА
  •     130 В = (0,13) кВ
  •     0,72 МОм = (720) кОм
  •     0,5км = (500) м

 

2 команда.

  •     5 кВ= (5000) В
  •     1,9 МОм = (1900) к Ом
  •     0,3 А = (300) мА
  •     18 см =(0,18) м

3. Тлумачення слова.

Кожна команда заздалегідь підготовлює слово за темою або словосполучення та наводить 3 варіанти  його тлумачення. Із яких одне вірне, а інші неправильні .

Команда суперник обирає правильну відповідь.

Кожне питання оцінюється  по 2 бали.

  •                Електричний струм –це …
  •           Хаотичний рух заряджених частинок.
  •           Спрямований рух заряджених частинок
  •           Спрямований рух атомів та молекул.
  • Вольтметр це прилад …
  •      Який створює напругу в електричному колі
  •      Який вимірює напругу на ділянці кола
  •      Який регулює напругу на ділянці кола.

 

3 раунд.

 

Кожній команді виноситься ряд предметів, із яких необхідно вибрати заданий.

Кожне варіант оцінюється  по 2 бали.

1 команді: КЛЕМА, КРОКОДИЛЬЧИК, ШТЕКЕР.

Вибрати  « крокодильчик »

2 команді : РЕОСТАТ, РЕЗИСТОР, КОТУШКА.

Вибрати  « резистор »

4 раунд.

 

Якщо є можливість , то  необхідно поставити через відео програвач фрагмент фільму про електричний струм та зупинити демонстрацію його на певному місці. Після чого задати питання про продовження сюжету.

1 команді.

Фрагмент про коротке замикання. Демонстрацію  фільму зупинити в той момент , коли вмикають прилад і після того відбувається  коротке замикання.

?Що відбудеться після включення ?

2 команді.

Фрагмент , де демонструється непровідність дісцилірованої води .

Фрагмент зупиняється в той момент, коли вмикають коло.

? Чи буде проходити електричний струм ?

Якщо такої можливості немає , то команді наводиться варіант електричного кола зі змішаним видом з’єднань .

Членам команди необхідно визначити правильність зображення схеми. В схемі допускаються помилки, які необхідно виправити.

                                                                                                                  V      

 Кожне питання оцінюється  по 3 бали.

 

                    5 раунд.

 

      Капітан отримує коточку із прізвищами

вчених, назвою приладів, фізичних величин, та

повинен показати або навести членів команди на

правильну відповідь, але не промовляти прямо,

що це за слово.                                                                               A

        Слова :                                                                                    

               1 команді:

Електрон, «султанчик», діелектрик, вольтметр, реостат, електрична лампочка, Георг Ом, Закон Джоуля –Ленца, електричний струм, паралельне з'єднання.

               2 команді :

Протон, ебонітова паличка, провідник, амперметр, ключ, електричний дзвоник, закон Ома, електричне коло, послідовне з'єднання .

 

                                                

 

 

6 раунд.

«Статистика»

В даному раунді командам необхідно дати відповідь на запропоновану задачу, а інша команда оцінює відповідь як правильна або неправильна.

Кожна команда самостійно визначає кількість балів, які виставляють на торг.

У випадку, коли команда суперник правильно відповідає на питання, то ця команда отримує виставлену на торг кількість балів, а якщо – ні, то ця кількість балів додається команді супернику.

 

Задача :

 Кожний резистор має опір по 2 Ом.

Визначити загальний опір схеми.

 

 

 

Задача :

Скільки е, р, n у молекули води. Н2О.

 

Коли йде обговорення відповіді на питання, то уболівальники , які знаходяться у секторі своєї команди, можуть підказувати своїй команді.

Таким чином , після закінчення гри, члени команди обирають найрезультативнішого помічника.

Між раундами проводиться конкурс, під час якого ведучий зачитує знакові уривки із біографій вчених. Даний  конкурс оцінюється в один бал, якщо команда вгадала вченого та назвала його внесок у науку. Під час читання  тексту необхідно слідкувати за тим, що б не промовити прізвище вченого.                                 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
10 березня 2021
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку