Урок-змагання «Я люблю фізику»
Урок-змагання на тему «Електричний струм. Електризація .» 8 клас.
Мета :
Проводиться як урок систематизації та узагальнення знань або як позакласний захід.
Підготовчий етап. Вигадується назва команд, лозунги вболівальників, домашнє конкурсне завдання.
Правила гри. Створюються дві команди по 5-ть учасників, серед яких обирається капітан.
Обладнання: телевізійна апаратура або комп’ютерна техніка з проектором.
Оформлення кабінету. Газети, плакати, макети, портрети вчених.
1 раунд.
Питання задаються парі учасників різних команд-суперників. Відповідає той, хто швидше за іншого називає відповідь.
Кожне питання оцінюється по 2 бали. Всього 3 питання.
? Який заряд набуває ебонітова паличка при натиранні її тканиною?
(Негативний)
? Як називається прилад і як він підключається в електричне коло?
(Послідовно )
(Джерело струму, зовнішнє електричне поле.)
2 раунд.
Кожне правильно вимовлене слово оцінюється по 3 бали. Всього 2 слова.
Кожне питання оцінюється по 1 балу. Всього 4 питання.
1 команда.
2 команда.
3. Тлумачення слова.
Кожна команда заздалегідь підготовлює слово за темою або словосполучення та наводить 3 варіанти його тлумачення. Із яких одне вірне, а інші неправильні .
Команда суперник обирає правильну відповідь.
Кожне питання оцінюється по 2 бали.
3 раунд.
Кожній команді виноситься ряд предметів, із яких необхідно вибрати заданий.
Кожне варіант оцінюється по 2 бали.
1 команді: КЛЕМА, КРОКОДИЛЬЧИК, ШТЕКЕР.
Вибрати « крокодильчик »
2 команді : РЕОСТАТ, РЕЗИСТОР, КОТУШКА.
Вибрати « резистор »
4 раунд.
Якщо є можливість , то необхідно поставити через відео програвач фрагмент фільму про електричний струм та зупинити демонстрацію його на певному місці. Після чого задати питання про продовження сюжету.
1 команді.
Фрагмент про коротке замикання. Демонстрацію фільму зупинити в той момент , коли вмикають прилад і після того відбувається коротке замикання.
?Що відбудеться після включення ?
2 команді.
Фрагмент , де демонструється непровідність дісцилірованої води .
Фрагмент зупиняється в той момент, коли вмикають коло.
? Чи буде проходити електричний струм ?
Якщо такої можливості немає , то команді наводиться варіант електричного кола зі змішаним видом з’єднань .
Членам команди необхідно визначити правильність зображення схеми. В схемі допускаються помилки, які необхідно виправити.
V
Кожне питання оцінюється по 3 бали.
5 раунд.
Капітан отримує коточку із прізвищами
вчених, назвою приладів, фізичних величин, та
повинен показати або навести членів команди на
правильну відповідь, але не промовляти прямо,
що це за слово. A
Слова :
1 команді:
Електрон, «султанчик», діелектрик, вольтметр, реостат, електрична лампочка, Георг Ом, Закон Джоуля –Ленца, електричний струм, паралельне з'єднання.
2 команді :
Протон, ебонітова паличка, провідник, амперметр, ключ, електричний дзвоник, закон Ома, електричне коло, послідовне з'єднання .
6 раунд.
«Статистика»
В даному раунді командам необхідно дати відповідь на запропоновану задачу, а інша команда оцінює відповідь як правильна або неправильна.
Кожна команда самостійно визначає кількість балів, які виставляють на торг.
У випадку, коли команда суперник правильно відповідає на питання, то ця команда отримує виставлену на торг кількість балів, а якщо – ні, то ця кількість балів додається команді супернику.
Задача :
Кожний резистор має опір по 2 Ом.
Визначити загальний опір схеми.
Задача :
Скільки е, р, n у молекули води. Н2О.
Коли йде обговорення відповіді на питання, то уболівальники , які знаходяться у секторі своєї команди, можуть підказувати своїй команді.
Таким чином , після закінчення гри, члени команди обирають найрезультативнішого помічника.
Між раундами проводиться конкурс, під час якого ведучий зачитує знакові уривки із біографій вчених. Даний конкурс оцінюється в один бал, якщо команда вгадала вченого та назвала його внесок у науку. Під час читання тексту необхідно слідкувати за тим, що б не промовити прізвище вченого.