Урок 14. Практична робота №5 "Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у навчальному середовищі виконання алгоритмів"

Про матеріал

Тема: Практична робота №5 "Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у навчальному середовищі виконання алгоритмів".

Урок містить конспект, презентацію та розробку гри в середовищі Scratch.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема: Практична робота №5 "Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у навчальному середовищі виконання алгоритмів".

Мета: 

Формування ключових компетентностей:

  •             вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; прогнозувати результат такої діяльності, докладати зусиль до його досягнення, доводити роботу до кінця;
  •             математична - генерувати різні способи розв’язування проблеми, уміння аналізувати; загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури; 
  •             соціальна - здатність до співробітництва у групі, мобільність, уміння адаптуватисьі визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції у колективі;
  •             здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, вчитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі;
  •             інформаційно-комунікаційна - уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ для розвитку;

Формування предметної компетентності: 

формувати практичні навички складання та виконання алгоритмів з повторенням та розгалуженням у навчальному середовищі; розвивати алгоритмічне і логічне мислення, формувати вміння узагальнювати, міркувати; виховувати творче ставлення до справи.

Хід уроку

  1. Організаційний етап 

Привітання, підготовка до уроку. Інструктаж з ТБ та ПБЖ.

2. Актуалізація опорних знань 

Презентація

Слайд 2. "Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі"

Слайд 3. План роботи

Слайд 4. Словничок програміста (висловлювання, розгалуження, істинність, алгоритм, блок-схема, повторення, повне та неповне розгалуження)

Висловлювання — це речення, яке містить твердження про певний об'єкт або про зв'язки між об'єктами.

Розгалуження — це фрагмент алгоритму, який містить команду перевірки умови.

Цикл «Повторити N разів» - це фрагмент алгоритму, який містить послідовність команд (тіло циклу), яка виконуватиметься вказану кількість разів.

Алгори́тм – набір інструкцій, які описують порядок дій виконавця, щоб досягти результату розв'язання задачі за скінченну кількість дій; система правил виконання дискретного процесу, яка досягає поставленої мети за скінченний час.

Блок-схема – Представлення алгоритму розв'язування або аналізу задачі за допомогою геометричних елементів, які позначають операції, потік, дані тощо.

3. Застосування набутих знань 

 

Практична робота № 5"Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у  навчальному середовищі виконання алгоритмів".

Слайд 5

ЗАВДАННЯ

 Створити гру, в якій кіт Фелікс переслідуватиме мишеня Герберта. Впродовж гри ви контролюєте Герберта за допомогою мишки, намагаючись втекти від Фелікса.

 

 

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ

 

Крок 1: Підготовка

  •                   Створіть новий проект (меню "Файл -> Новий");
  •                   Видаліть існуючий спрайт (клік правою кнопкою миші, "вилучити");
  •                   Додайте нове тло (відкрийте бібліотеку, категорія "Інші", зображення "circles");
  •                   Видаліть початкову сцену (клік правою кнопкою миші, "вилучити").

 

Крок 2: Герберт рухається за вказівником мишки

  •                   Додайте новий спрайт (відкрийте бібліотеку, категорія "Тварини", спрайт "Mouse 1");
  •                   Перейменуйте спрайт на "Герберт" (клік правою кнопкою миші, "info");
  •                   Зменшіть розмір мишеня (інструмент зменшення, клікніть спрайт 5-7 раз); •  Створіть скрипт для Герберта, щоб він рухався разом з вказівником миші.

 

 

Крок 3. Фелікс переслідує Герберта

  •                   Додайте новий спрайт (відкрийте бібліотеку, категорія "Тварини", спрайт "Cat 2");
  •                   Перейменуйте спрайт на "Фелікс" (клік правою кнопкою миші, "info");
  •                   Створіть скрипт для Фелікса, щоб він переслідував Герберта.

 

Крок 4. Герберт стає привидом

  •                   Додайте в скрипт Фелікса подію "Оповістити:  спіймано"; 
  •                   Виберіть спрайт Герберта та додайте до нього новий спрайт привида (відкрийте бібліотеку, категорія "Фантазії", спрайт "Ghost 2b");
  •                   Зменшіть розмір привида (інструмент зменшення, клікніть спрайт 5-7 разів);

 

 

 

 

 

  •                   Створіть скрипт для Герберта, який змінюється на привида, коли його спіймав Фелікс.

 

 

Крок 5. Рахуємо бали

  •                   Створіть нову змінну для всіх спрайтів

(Величини, Створити змінну);

  •                   Виберіть спрайт тла та додайте до нього скрипти нарахування очок.

Оцінювання практичної роботи № 5

п.1 - 1 бали;

п.2 - 2 бали;

п.3 - 3 бали;

п.4 - 3 бали;

п.5 - 3 бали;

Максимальна кількість балів - 12 балів.

  4. Підбиття підсумків уроку

 Висновки по виконаній практичній роботі, самооцінювання учнів.

  1. Домашнє завдання

Відповідний параграф підручника.

Завдання:
Складіть алгоритм у Scratch, щоб виконавець рухався вниз за натиснення клавіші - стрілка вниз. Дійшовши до нижньої границі Сцени, виконавець повинен з'явитися біля верхньої границі Сцени і продовжити рух вниз. 
Проект зберегти на сайті https://scratch.mit.edu/ і надати доступ для перевірки вчителем.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практична робота №5 Складання тавиконання алгоритмівз повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch. Урок 15 Розділ 3 § 3.4

Номер слайду 2

Інструктаж з техніки безпеки в кабінеті інформатики

Номер слайду 3

Словничок програміста. ВИСЛОВЛЮВАННЯБЛОК-СХЕМАПОВТОРЕННЯРОЗГАЛУЖЕННЯПОВНЕ РОЗГАЛУЖЕННЯАЛГОРИТМІСТИННІСТЬНЕПОВНЕ РОЗГАЛУЖЕНЯ12345786

Номер слайду 4

ГРА «Кіт та миша»

Номер слайду 5

Працюємо за комп’ютером. Практична робота 5 Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Скретч

Номер слайду 6

Робота за комп’ютером

Номер слайду 7

Домашнє завдання. Виконатист. 92

Номер слайду 8

Дякуюза увагу!Урок 15 Розділ 3 § 3.4

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лабачук Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
3606
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку