Урок 2. Джерела географічних знань 10 клас презентація

Про матеріал
Тема уроку: Джерела знань про регіони та країни світу. Сучасна політична карта світу та окремих регіонів. Головні об`єкти політичної карти. Мета уроку - формувати компетентності предметні: розширити поняття про джерела знань про регіони та країни світу, розглянути сучасну політичну карту світу, зосередити увагу на головних об`єктах політичної карти, навчити розрізняти поняття «регіон світу», «територія», «акваторія», «держава», «країна», «залежна територія»; ключові: математична: уміння оперувати текстовою та числовою інформацією; інформаційно – цифрова: уміння розпізнавати умовні позначення на карті, критичне осмисленні інформації та джерел їх отримання; соціально – громадянська: висловлювати власну думку та аргументувати, співпрацювати в команді; виховувати інтерес до предмета, свідоме й відповідальне ставлення до навчання. Тип уроку: формування компетентностей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Джерела знань про регіони та країни світу. Сучасна політична карта світу та окремих регіонів. Головні об`єкти політичної карти.

Номер слайду 2

Джерела знань про регіони та країни світу.

Номер слайду 3

Сучасна політична карта світу та окремих регіонів. Політична карта -це географічна карта, на якій відображено територіально-політичний поділ світу, материків або окремих регіонів.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Головні об`єкти політичної карти.

Номер слайду 7

Територія держави - це визначена напідставі норм міжнародного права частина земної поверхні (суходіл, акваторія), територіальні води (у межах 12 морських міль відморського узбережжя; одна морська миля становить(1852 м), повітряний простір і надра(у межах державного кордону та територіальних вод).

Номер слайду 8

Головні об`єкти політичної карти.

Номер слайду 9

Форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн. Монархія - це форма правління, за якої верховна влада формальноабо фактично належить одній людині. У більшості випадків монарх(це може бути король, цар, імператор, султан, шах, емір та інші) отримує владу у спадок . У нашчас існують 29 монархій, шість із яких - абсолютні. Більшість із них(п’ять із шести) розташовані в Азії (Бруней, Катар, Об’єднані АрабськіЕмірати, Оман, Саудівська Аравія). Унікальною монархією є Ватикан,адже папу римського обирають. Конституційна монархія - влада монарха здебільшого має формальний характер («король є, але він представляє державу, а не править») (Бельгія, Велика Британія, Данія,Іспанія, Нідерланди, Швеція, Японія, Камбоджа, Таїланд.)Республіка -форма державного правління,за якої владні повноваження належать дієздатним громадянам держави.

Номер слайду 10

Більшість країн світу - унітарні. Вони мають єдині для всієї країни вищі органи влади, рішення яких (наприклад прийняті закони) мають верховенство на всій території. Прикладами унітарних країн можуть бути Польща, Румунія, Франція,Угорщина, Словаччина, Японія. Більш складний адміністративно-територіальний устрій мають федеративні держави. Вони поділені на адміністративно-територіальнічастини (штати, землі, провінції, території), наділені певною політичною самостійністю. Типовими прикладами є США, Канада, Німеччина, Австрія, Австралійський. Союз, Бразилія, Індія. Проміжне положення між двома головними групами країн посідають унітарні держави, які мають у своєму складі автономні утворення(Україна, Китай, Іспанія, Азербайджан, Узбекистан та деякі інші). Особливою формою адміністративно-територіального устрою країн є конфедерація - союз суверенних держав, створений із метою досягнення певних цілей. Сьогодні формально конфедерацією називає себе Швейцарія. Протефактично вона - федеративна держава. Близькими за своїм устроєм до конфедерацій є Об’єднані Арабські Емірати - союз семи абсолютних монархій.

Номер слайду 11

Типи країн за рівнем розвитку.

Номер слайду 12

Отже підведемо підсумок нашого уроку а саме:Існують статистичні, історичні, інформаційні, картографічні джерела інформації про регіони та країни світу. Важливими джерелами знань у країнознавстві є також книж­ки та періодичні видання. Політична карта - це тематична географічна карта, на якій показано поділ світу на держави та залежні території з нанесенням існуючих кордонів. Головною її власти­вістю є динамічність, тобто здатність постійно змінюватися. Головними об’єктами політичної карти є країни, держави та території. Країною є будь-яка держава. Водночас не кожна країна є державою. Держава - це суверенне політичне утворення, яке здійснює владу на певній тери­торії та забезпечує в її межах господарську діяльність.Існують також невизнані (са­мопроголошені) держави, які в односторонньому порядку проголосили незалеж­ність, але не одержали загального міжнародного визнання. До територій на політичній карті належать: залежні території (країни, які перебува­ють під владою іноземної держави-метрополії), території з невизначеним статусом (окуповані, нейтральні або спірні території) та міжнародні території (Антарктида, від­криті моря, міжнародні річки, протоки та канали, глибоководні частини морського дна, космічний простір). На сучасній політичній карті світу розташовано близько 240 держав і територій, з них 194 суверенних держави та понад 40 залежних територій, які мають різний статус.

Номер слайду 13

КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.1. Оберіть назву політичної форми організації життя суспільства, сформовану в результаті виникнення і діяльності публічної влади як особливої системи, що управляє основними сферами суспільного життя: А держава; В залежна територія;Б країна; Г спірна територія.2. Визначте, під опікою якої країни перебувають Маріанські острови: А Японія; В Індонезія;Б Австралія; Г США.3. Укажіть ширину територіальних вод держави: А 1 миля; Б 50 миль; В 12 миль; Г 200 миль.4. Укажіть найпівнічнішу столицю світу: А Осло; Б Рейк’явік; В Стокгольм; Г Оттава.

Номер слайду 14

КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.5. Знайдіть помилку в переліку країн регіону Південна Європа: А Болгарія ; Б Словенія; В Сербія; Г Іспанія.6. Зазначте, у якому регіоні Азії розташована країна М’янма: А Східному; В Південно-Східному;Б Західному; Г Південному.7. Знайдіть помилку в парі «країна – столиця»: А Швейцарія - Стокгольм; В Албанія – Тирана;Б Литва – Вільнюс; Г Македонія - Скоп’є.8. Зазначте процес сучасного світу, що характеризує розвиток НТР та запровадження інформаційно-комунікативних систем: А регіоналізація; Б політична глобалізація; В економічна глобалізація; Г культурна глобалізація.

Номер слайду 15

Тести на визначення відповідності9. Укажіть відповідність між країнами та їхніми столицями: А Австрія 1 Бангкок. Б Афганістан 2 Преторія. В Венесуела 3 Кабул. Г Таїланд 4 Відень. Д ПАР10. Визначте відповідність між сучасними регіонами світу за класифікацією ООН і країнами, що розміщені в їхніх межах: А Південна Європа 1 Ізраїль. Б Східна Азія 2 Португалія. В Західна Азія 3 Гватемала. Г Північна Африка 4 Південна Корея. Д Центральна Америка. КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.

Номер слайду 16

Тести з кількома правильними відповідями11. Зазначте країни з регіону Південної Європи, що набули незалежності в результаті розпаду колишньої Югославії (СФРЮ): А Хорватія; В Словенія; Д Македонія;Б Албанія; Г Словаччина; Е Угорщина.12. Оберіть країни світу, що зазнали кількісних змін унаслідок розпаду (відокремлення від них) частини території починаючи з 1990 року: А ОАЕ; В Ефіопія; Д Камбоджа; Б Судан; Г Індонезія; Е Китай. КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кушнір Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
7 вересня 2022
Переглядів
7656
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку