Урок 28. Замовлення їжі у кафе Focus on Speaking

Про матеріал
Урок 28. Замовлення їжі у кафе Focus on Speaking Мета уроку: закріплення вивчених ЛО, повторення граматичних форм за темою Reported Speech, розвиток навичок комунікації, розвиток мовної здогадки, розвиток навичок роботи в групі та в парах, розвиток мислення, виховувати самостійність та зацікавленість в пошуку потрібної інформації.
Перегляд файлу

Урок 28. Замовлення їжі у кафе

Focus on Speaking

 

Мета уроку: закріплення вивчених ЛО, повторення граматичних форм за темою Reported Speech, розвиток навичок комунікації, розвиток мовної здогадки, розвиток навичок роботи в групі та в парах, розвиток мислення, виховувати самостійність та зацікавленість в пошуку потрібної інформації.

Очікувані результати: в кінці уроку учні можуть вміють використовувати нові ЛО для опису ситуацій у ресторані чи кафе, можуть орієнтуватися в кафе чи ресторані, наприклад, замовити їжу.

 

ХІД  УРОКУ

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ МАТЕРІАЛУ

Warming Up

Опитування:

1) Do you like to eat out?

2) What’s your favorite restaurant? Where is it?

3) Why do you like that restaurant?

4) How often do you go there?

5) Who do you usually go with?

6) What’s your favorite item on the menu?

7) What’s the atmosphere like?

8) What’s the service like?

9) What recipes can you cook?

10) Do you prefer cooking for yourself or going to a restaurant?

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Dictation

Write down the following words in the correct columns.

Parts of a Menu

Places to Eat Out

 

 

1) Starters, 2) Appetizers, 3) Entrees, 4) Hors D’oeuvres, 5) Snack Bar, 6) Main Courses (Meat/Fish/Vegetarian), 7) Hotel Restaurant, 8) Bistro, 9) Beverages (Coffee etc.), 10) Pub, 11) Wine/Drinks List (sometimes on a separate menu), 12) Fast Food Restaurant, 13) Cafe Desserts, 14) Restaurant, 15) Soups.

Вправа 2 на сторінці 106

Учня читають діалоги в парах.

Для контрольного читання
Read the text and make up a dialogue by transforming the

sentences into direct speech. Play the dialogue in pairs.

    After having entered a cafe a customer asked a waiter if he might sit in a certain place. The waiter offered him to sit in any place he preferred including the one he asked about. The customer asked if he could see the menu. The waiter gave him the menu and asked if the customer would make an order immediately. The customer agreed and explained that he was short of time. He pointed out at some of the dishes on the menu saying he would like them to have. For not to make a mistake the waiter repeated the dishes again and asked the customer to confirm his order.

 

b) Report the dialogue.

Waiter: Welcome to the restaurant, folks. What'll it be?

Harry: What do you recommend?

Waiter: Well, the crab salad's always a big hit.

Harry: Susan, would you like the crab salad?

Susan: I'd love the crab salad.

Harry: Michelle, would you like to try the crab salad, too?

Michelle: OK.

Harry: We'll have three crab salads and a bottle of lemonade.

Waiter: Help yourself to celery and carrots and other vegetables.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підведення підсумків уроку

Домашнє завдання

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
7 листопада
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку