Урок 39. 8 клас
Тема. Електричний струм. Дії електричного струму. Провідники, напівпровідники, діелектрики
Мета : сформувати уявлення учнів про електричний струм і умови, необхідні для його існування, про перетворення енергії електричного струму в інші види енергії;
розвивати логічне мислення;
формувати науковий світогляд учнів, показати практичне застосування матеріалу.
Тип уроку: урок отримання нових знань
Обладнання: електричні прилади для складання електричного кола, джерела електричного струму, набір провідників та діелектриків.
Еелектрика – ось ті крила,
які несуть людство в чудовий світ
безмежних можливостей.
Нікола Тесла
Хід уроку
І. Організаційна частина
Привітання, налаштування на урок.
ІІ. Створення проблемної ситуації. Повідомлення теми, та мети уроку.
Що демонструє цей дослід?
Яку роль відіграє металева дротина?
Чому я тримала дротину за пластмасову ручку?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Електричний струм.
2. Умови виникнення та існування електричного струму.
3. Провідники, напівпровідники, діелектрики
4. Дії електричного струму.
1. Електричний струм – напрямлений рух заряджених частинок або заряджених тіл.
2. иМеталеві провідники мають кристалічні гратки, що утворюються з позитивно заряджених іонів. Між цими іонами хаотично рухаються вільні електрони.
У металевому провіднику струм виникає тоді, коли до нього приєднали джерело струму.
Слово струм походить від слова струмок, тобто тече – рухається в одному напрямку.
На заряджені частинки металу діють електричні сили: в одному напрямі на позитивно заряджені частинки, а в протилежному – на негативно заряджені. Але йони кристалічних граток у металі вільно рухатися не можуть, то рухаються вільні електрони.
Отже, для існування електричного струму необхідно джерело струму, провідник та заряджені частинки, які рухаються завдяки електричній силі.
3. Електрична провідність – здатність проводити електричний струм.( за підручником §23).
4. Дії електричного струму:
Демонстрації:
Біологічна дія струму:
Чим довше струм проходить через органи людини, тим більша можливість їх ушкодження.
Що робити при уражені електричним струмом?
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Вправа 23 (1, 5).
Вправа 24 (1, 5).
V. Рефлексія.
Вправа ,,Результат“
VІ. Домашнє завдання.
Опрцювати §§ 23, 24..
Вптава 23 (6), 24(4).
1