Тема. Розв'язування задач та вправ з теми «Електричний струм. Закон Ома»

Про матеріал

узагальнити й систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми; формувати вміння розв'язувати задачі, розкривати їх фізичний зміст, пов'язувати із життєвими ситуаціями, рідним містом;

Розвивати культуру мовлення, уміння встановлювати взаємозв'язки між фізичними величинами, інтерес до вивчення фізики; продовжити формувати життєві компетентності:

• соціальної, шляхом формування навичок парної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів,

• інформаційної шляхом розвитку вміння використовувати додаткову інформацію, розширення кругозору і знань учнів про електромережу міста

• творчої при розв'язанні задач різного типу;

Виховувати свідомий інтерес до рідного міста, взаємоповагу, колективізм, відповідальність до дотримання правил техніки безпеки під час роботи з електричними приладами,

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, набор для електромонтажних робіт.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Перегляд файлу

Урок № фізика 8 клас

Тема. Розв'язування задач та вправ з теми «Електричний струм. Закон Ома»

 

Мета: узагальнити й систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми; формувати вміння розв'язувати задачі, розкривати їх фізичний зміст, пов'язувати із життєвими ситуаціями, рідним містом;

Розвивати культуру мовлення, уміння встановлювати взаємозв'язки між фізичними величинами, інтерес до вивчення фізики; продовжити формувати життєві компетентності:

  • соціальної, шляхом формування навичок парної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів,
  •  інформаційної шляхом розвитку вміння використовувати додаткову інформацію, розширення кругозору і знань учнів про електромережу міста
  • творчої при розв’язанні задач різного типу;

 

Виховувати свідомий інтерес до рідного міста, взаємоповагу, колективізм, відповідальність до дотримання правил техніки безпеки під час роботи з електричними приладами,

 

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, набор для електромонтажних робіт.

 

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

 

Девіз:

«Це найкраще місто світу…»

Б.Горбатов

 

Хід уроку

Тролейбусна екскурсія рідним містом

C:\Users\Home\Desktop\фізика 8 кл\12850878_da6f53cca04ac40bf7578ba40cc61ab1_800.jpgІ. Організаційний етап

Ви сьогодні прийшли на урок з яким настроєм? Вправа «лайк та дизлайк»

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Шановні учні! Сьогодні я б хотів запросити вас на екскурсію. Екскурсію незвичайну, а фізично-історичну, до того ж, як ви бачите на екрані до найкращого міста у світі. Що це за місто? На якому транспорті ми будемо мандрувати? Як пов’язані історія і фізика? Відповіді на всі ці запитання ми спробуємо сьогодні знайти. Тому відкриваємо зошити та записуємо сьогоднішнє число:

Класна робота

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Тема яку ми з вами закінчуємо вивчати  «Електричний струм. Закон Ома». Сьогодні урок  узагальнення та систематизації знань. Тому і метою нашої сьогоднішньої подорожі є закріплення знань про електричний струм, величини, якими він характеризується, їх зв'язок, одиниці вимірювання, умовні позначення на схемах тощо.

 

ІV. Відтворення у корегування опорних знань

 Під час подорожі у нас буде сім зупинок. Кожна зупинка передбачає розв'язання фізичної задачі теоретичного, схематичного чи практичного спрямування. Ви маєте можливість отримати певну кількість квитків, які будете заносити у маршрутний лист. Які в кінці маршруту ви обміняєте на оцінку за урок. Отже, будьте активними. Бажаю успіхів.

 

Маршрутний лист

Вид діяльності

1 зупинка

2 зупинка

3 зупинка

4 зупинка

5 зупинка

6 зупинка

7 зупинка

Всього балів

Максимальна кількість квитків

6 квитків

3 квитки

3 квитки,

4 квитки

2 квитки

4 квитків + 1 квиток

4 квитки

по 1 квитки

Max

25 б

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. 1-2
  2. 3-4
  3. 5-6
  4. 7-9
  5. 10-11
  6. 12-13
  7. 14-16
  8. 17-19
  9. 20-22
  10.           23
  11.           24
  12.           25

 

 

 

Перша зупинка. « 29 жовтня 1967 року»

З цієї дати все починалось. А кожен наш урок починається з перевірки опорних знань. Гра «Брейн - ринг». (Розподіл на команди за кольоровими аркушами із скритими геометричними фігурами)

Зараз прозвучать запитання. За кожне запитання дається пів квитка. Перемагає команда, котра назбирає більшу кількість квитків. Правильну відповідь записуємо до зошита. Капітанам перевірити справність приладів для подачі сигналу.

От і все готово, почнемо, бажаю успіхів учасникам гри. Будьте будь-ласка уважні. Гра почалась. (звучить гонг).
 

Отже:

  1. Як позначається на схемах лампочка?
  2. Як позначається схематично ключ?
  3. Як позначається сила струму?
  4. Які одиниці вимірювання сили струму?
  5. Формула  для обчислення сили струму?
  6. Як позначається електрична напруга ?
  7. Які одиниці вимірювання електричної напруги?
  8. Формула  для обчислення електричної напруги?
  9. Назвіть  закон Ома для ділянки кола (означення). В-дь: Сила струму в однорідній ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено пропорційна її опру.
  10.                  Як обчислити опір провідника за законом Ома?
  11.                  Який реостат називається повзунковим? В-дь: Це реостат, опір якого ми змінюємо плавно.
  12.                  Запишіть будь-ласка одиниці вимірювання опору. В-дь: Ом.
     

 

Друга зупинка. « 12 серпня  1968 р.»  Це наступна віха розвитку. Вона була найкоротшою з усіх. Ваша задача дуже швидко написати назви цих елементів електричного кола:

  • C:\Users\1\Downloads\img8.jpgКлюч
  • Лампа
  • Гальванічний елемент
  • Резистор
  • Амперметр
  • Вольтметр

 

За кожну правильну без виправлень відповідь – 0,5 квитка. Максимум 3 квитки. швиденько себе оцінили, бо ми вже на третій зупинці, яка знаходилась зовсім поруч.

 

Третя зупинка. «Вереснь 1969 року

І. Хто отримав максимум? Вам першим завдання скласти за інструкцією та схемою коло. (можете отримати 4 квитки)

ІІ.  Всі інші увага на екран. Потрібно побудувати схему за умовою. Перші п’ять учнів за правильні схеми отримують по 3 квитки.

 Скласти електричне коло із джерела струму, ключа, двох резисторів, лампочки, що горить постійно. До резисторів підключити вольтметр.

ІІ група  за правильну схему учні отримують по 3 квитки.  Один з  учнів зображує схему на дошці.

І група за правильне виконання отримує 4 квитки

 

 

Четверта зупинка. «Липень 1974 рокуВона стала продовженням третьої зупинки.

Третя і четверта зупинки нам найближчі. Ми досить часто з ними зустрічаємось. І в житті і на уроках у школі. Так, наприклад, 3-4 в мене асоціюється із зарядкою. Відкладіть ручки потягніться двома руками високо догори. А тепер трохи знімемо напругу наших внутрішніх приладів.

  • Ви зі мною згодні? – Так.
  • Ви бажаєте велике домашнє завдання? – Ні.
  • Ой, як же ви мене засмутили… - Ай-яй-яй

Ще раз потягнулися і продовжуємо працювати

П’ята зупинка. « 1983 рік

Зі схемами впорались. Переходимо до інших завдань. А саме, в розділі, який ми вивчаємо є один найважливіший закон. Так, правильно – це закон Ома.

Перед ти як перейти до розв’язання задач ми зараз з вами зробимо собі шпаргалку. Шаблони на кожну пару лежать у вас на партах. Ваша задача заповнити шаблони пригадавши 4 формули та їх наслідки, які ми з вами вивчили.

За кожен правильно заповнений сектор ви отримуєте 0,5 квитка. Всього 4 квитків.

Поки ви перевіряєте свою шпаргалку, у вас є можливість заробити додатковий бонусний бал прочитавши формули.

 

 

 

Шоста зупинка. «Грудень 1985 рокуНа цій зупинці ми продовжуємо працювати з формулами. Тепер нас чекає найдовша віха історії. Кожний ряд та окремо найактивніші учні отримують свою задачу, на розв’язання якої у вас 5 хв.

 

  1. По провіднику проходить 45 кКл електрики за кожні 5 хв. Чому дорівнює сила струму в провіднику? (150 А) (2 квитки)
  2. Напруга на кінцях провідника 600 В. Яка була здійснена робота при проходженні по провіднику 45 кКл електрики? (27000 кДж)  (2 квитки)

 

Розв’язання задач виконується на місцях та біля дошки. За правильне розв’язання біля дошки та раніше на місці – 4 квитки.  Перевіряються відповіді на слайді. (Якщо є час, записують всі задачі у зошит)

 

V. Підсумок уроку.

Сьома зупинка. «1998 і 2006 рр.» Добігає кінця наша подорож.  Вона починалася словами: «Це найкраще місто світу…»

Чи можемо ми вже дати відповідь на запитання:

Що це за місто?

На якому транспорті ми мандрували?

Як пов’язані історія і фізика?

Що означають ці дати-зупинки?

 

(Роздати листи підказки «Історія тролейбусного парку»)

В мене є невеличка підказка. Передайте її швиденько по класу. Саме про неї ми розв’язували задачі на шості зупинці… То що ж це? Де може використовуватись?

Так це мідний провід, який використовується для електроживлення тролейбусів. Цього року цей вид транспорту святкує свій ювілей в Україні. Саме 5 листопада святкують 85 років з моменту появи у нашій  країні цього виду транспорту. Перший тролейбус у далекому 1935 році вперше з’явився у Києві.  А сьогоднішні наші зупинки пов’язані з історією тролейбусного руху нашого рідного міста:

 

Урок добігає кінця, проте наша робота продовжується, як і розвиток рідного міста «Це найкраще місто світу». Миколаїв називають містом наречених, кораблів, чорних ночей і білих акацій. За легендою, коли цей населений пункт - верф тільки закладали, то населення було переважно чоловічим. І щоб налагодити сімейне життя сюди по неділях з'їжджалися наречені з навколишніх містечок і сіл. На площі вишиковувалося дві шеренги: женихів і наречених. За командою священика вони нібито зближувалися, і, яка дівчина виявиться навпроти, на тій і потрібно було одружитися. Вінчали всіх одразу на площі.

Підбийте підсумки сьогоднішньої роботи на уроці. Запишіть на маршрутних листах, покладіть їх до зошита та передайте зошити на першу парту.

 

VI. Домашнє завдання.

За планами скоро з’явится маршрут №8 до селища Благодарівка. А у вас відкриваються щоденники і зявляється запис домашнього завдання на наступний урок. Повторити §. 29, розв’язати впр № 29 (3,5). Творче завдання – скласти задачу про лінії електромережі тролейбусного управління м. Миколаїв

 

VIІ. Рефлексія.

Шановні діти! Підводячи підсумки нашого уроку та пам’ятаючи закон Ома, поділіться своїми враженнями від нашої екскурсії:

  • Що сьогодні вам надавало сили?
  • Що напружувало?
  • До чого ви відчували опір?
  • Дякую за відверті відповіді, та ще раз хочу зауважити: без напруги та опору сили не буде.

 

Настрій уроку

По закінченю уроку у вас  який настрій? Вправа «лайк та дизлайк»

 

 

Дякую за урок.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 29. Електричний опір. Закон Ома
Додано
2 березня 2020
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку