узагальнити й систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми; формувати вміння розв'язувати задачі, розкривати їх фізичний зміст, пов'язувати із життєвими ситуаціями, рідним містом;
Розвивати культуру мовлення, уміння встановлювати взаємозв'язки між фізичними величинами, інтерес до вивчення фізики; продовжити формувати життєві компетентності:
• соціальної, шляхом формування навичок парної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів,
• інформаційної шляхом розвитку вміння використовувати додаткову інформацію, розширення кругозору і знань учнів про електромережу міста
• творчої при розв'язанні задач різного типу;
Виховувати свідомий інтерес до рідного міста, взаємоповагу, колективізм, відповідальність до дотримання правил техніки безпеки під час роботи з електричними приладами,
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, набор для електромонтажних робіт.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Урок № фізика 8 клас
Тема. Розв'язування задач та вправ з теми «Електричний струм. Закон Ома»
Мета: узагальнити й систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми; формувати вміння розв'язувати задачі, розкривати їх фізичний зміст, пов'язувати із життєвими ситуаціями, рідним містом;
Розвивати культуру мовлення, уміння встановлювати взаємозв'язки між фізичними величинами, інтерес до вивчення фізики; продовжити формувати життєві компетентності:
Виховувати свідомий інтерес до рідного міста, взаємоповагу, колективізм, відповідальність до дотримання правил техніки безпеки під час роботи з електричними приладами,
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, набор для електромонтажних робіт.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Девіз:
«Це найкраще місто світу…»
Б.Горбатов
Хід уроку
Тролейбусна екскурсія рідним містом
І. Організаційний етап
Ви сьогодні прийшли на урок з яким настроєм? Вправа «лайк та дизлайк»
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Класна робота
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Тема яку ми з вами закінчуємо вивчати «Електричний струм. Закон Ома». Сьогодні урок узагальнення та систематизації знань. Тому і метою нашої сьогоднішньої подорожі є закріплення знань про електричний струм, величини, якими він характеризується, їх зв'язок, одиниці вимірювання, умовні позначення на схемах тощо.
ІV. Відтворення у корегування опорних знань
Під час подорожі у нас буде сім зупинок. Кожна зупинка передбачає розв'язання фізичної задачі теоретичного, схематичного чи практичного спрямування. Ви маєте можливість отримати певну кількість квитків, які будете заносити у маршрутний лист. Які в кінці маршруту ви обміняєте на оцінку за урок. Отже, будьте активними. Бажаю успіхів.
Маршрутний лист
Вид діяльності |
1 зупинка |
2 зупинка |
3 зупинка |
4 зупинка |
5 зупинка |
6 зупинка |
7 зупинка |
Всього балів |
Максимальна кількість квитків |
6 квитків |
3 квитки |
3 квитки, 4 квитки |
2 квитки |
4 квитків + 1 квиток |
4 квитки |
по 1 квитки |
Max 25 б |
Кількість балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
Перша зупинка. « 29 жовтня 1967 року»
З цієї дати все починалось. А кожен наш урок починається з перевірки опорних знань. Гра «Брейн - ринг». (Розподіл на команди за кольоровими аркушами із скритими геометричними фігурами)
Зараз прозвучать запитання. За кожне запитання дається пів квитка. Перемагає команда, котра назбирає більшу кількість квитків. Правильну відповідь записуємо до зошита. Капітанам перевірити справність приладів для подачі сигналу.
От і все готово, почнемо, бажаю успіхів учасникам гри. Будьте будь-ласка уважні. Гра почалась. (звучить гонг).
Отже:
Друга зупинка. « 12 серпня 1968 р.» Це наступна віха розвитку. Вона була найкоротшою з усіх. Ваша задача дуже швидко написати назви цих елементів електричного кола:
За кожну правильну без виправлень відповідь – 0,5 квитка. Максимум 3 квитки. швиденько себе оцінили, бо ми вже на третій зупинці, яка знаходилась зовсім поруч.
Третя зупинка. «Вереснь 1969 року.»
І. Хто отримав максимум? Вам першим завдання скласти за інструкцією та схемою коло. (можете отримати 4 квитки)
ІІ. Всі інші увага на екран. Потрібно побудувати схему за умовою. Перші п’ять учнів за правильні схеми отримують по 3 квитки.
Скласти електричне коло із джерела струму, ключа, двох резисторів, лампочки, що горить постійно. До резисторів підключити вольтметр.
ІІ група за правильну схему учні отримують по 3 квитки. Один з учнів зображує схему на дошці.
І група за правильне виконання отримує 4 квитки
Четверта зупинка. «Липень 1974 року.» Вона стала продовженням третьої зупинки.
Третя і четверта зупинки нам найближчі. Ми досить часто з ними зустрічаємось. І в житті і на уроках у школі. Так, наприклад, 3-4 в мене асоціюється із зарядкою. Відкладіть ручки потягніться двома руками високо догори. А тепер трохи знімемо напругу наших внутрішніх приладів.
Ще раз потягнулися і продовжуємо працювати
П’ята зупинка. « 1983 рік.»
Зі схемами впорались. Переходимо до інших завдань. А саме, в розділі, який ми вивчаємо є один найважливіший закон. Так, правильно – це закон Ома.
Перед ти як перейти до розв’язання задач ми зараз з вами зробимо собі шпаргалку. Шаблони на кожну пару лежать у вас на партах. Ваша задача заповнити шаблони пригадавши 4 формули та їх наслідки, які ми з вами вивчили.
За кожен правильно заповнений сектор ви отримуєте 0,5 квитка. Всього 4 квитків.
Поки ви перевіряєте свою шпаргалку, у вас є можливість заробити додатковий бонусний бал прочитавши формули.
Шоста зупинка. «Грудень 1985 року.» На цій зупинці ми продовжуємо працювати з формулами. Тепер нас чекає найдовша віха історії. Кожний ряд та окремо найактивніші учні отримують свою задачу, на розв’язання якої у вас 5 хв.
Розв’язання задач виконується на місцях та біля дошки. За правильне розв’язання біля дошки та раніше на місці – 4 квитки. Перевіряються відповіді на слайді. (Якщо є час, записують всі задачі у зошит)
V. Підсумок уроку.
Сьома зупинка. «1998 і 2006 рр.» Добігає кінця наша подорож. Вона починалася словами: «Це найкраще місто світу…»
Чи можемо ми вже дати відповідь на запитання:
Що це за місто?
На якому транспорті ми мандрували?
Як пов’язані історія і фізика?
Що означають ці дати-зупинки?
(Роздати листи підказки «Історія тролейбусного парку»)
В мене є невеличка підказка. Передайте її швиденько по класу. Саме про неї ми розв’язували задачі на шості зупинці… То що ж це? Де може використовуватись?
Так це мідний провід, який використовується для електроживлення тролейбусів. Цього року цей вид транспорту святкує свій ювілей в Україні. Саме 5 листопада святкують 85 років з моменту появи у нашій країні цього виду транспорту. Перший тролейбус у далекому 1935 році вперше з’явився у Києві. А сьогоднішні наші зупинки пов’язані з історією тролейбусного руху нашого рідного міста:
Урок добігає кінця, проте наша робота продовжується, як і розвиток рідного міста «Це найкраще місто світу». Миколаїв називають містом наречених, кораблів, чорних ночей і білих акацій. За легендою, коли цей населений пункт - верф тільки закладали, то населення було переважно чоловічим. І щоб налагодити сімейне життя сюди по неділях з'їжджалися наречені з навколишніх містечок і сіл. На площі вишиковувалося дві шеренги: женихів і наречених. За командою священика вони нібито зближувалися, і, яка дівчина виявиться навпроти, на тій і потрібно було одружитися. Вінчали всіх одразу на площі.
Підбийте підсумки сьогоднішньої роботи на уроці. Запишіть на маршрутних листах, покладіть їх до зошита та передайте зошити на першу парту.
VI. Домашнє завдання.
За планами скоро з’явится маршрут №8 до селища Благодарівка. А у вас відкриваються щоденники і зявляється запис домашнього завдання на наступний урок. Повторити §. 29, розв’язати впр № 29 (3,5). Творче завдання – скласти задачу про лінії електромережі тролейбусного управління м. Миколаїв
VIІ. Рефлексія.
Шановні діти! Підводячи підсумки нашого уроку та пам’ятаючи закон Ома, поділіться своїми враженнями від нашої екскурсії:
Настрій уроку
По закінченю уроку у вас який настрій? Вправа «лайк та дизлайк»
Дякую за урок.
1