ПРОЕКТУВАННЯ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБІВ В’ЯЗАНИХ СПИЦЯМИ.
Тема: ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ.
Мета:
Об’єкт проектування: шкарпетки (на двох спицях)
Обладнання, матеріали, інструменти, наочні посібники: зразки виробів, набір спиць, пристрої для в'язання, пряжа, ножиці, роздатковий матеріал (інструкційні карти, картки завдання, інструкції з безпеки життєдіяльності при в’язанні спицями), смайлики, комп’ютер, магнітофон.
Основні поняття: рапорт,миска, патент
Тип уроку: комбінований Час: 90 хв.
Структура уроку:
1.Організаційна частина……………………………………………2 хв.
2. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів………………………………….…5 хв.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети, завдання уроку………… …………………………………….2 хв.
4.Пояснення нового навчального матеріалу………………………10 хв.
5. Актуалізація нового навчального матеріалу……………………5 хв.
6. Практична робота учнів………………………………………….60 хв.
6.1 Вступний інструктаж
6.2 Поточний інструктаж
6.3 Заключний інструктаж
7. Підведення підсумків уроку. Рефлексія ………………………...1 хв.
8. Прибирання робочих місць та майстерні……………………….. 5 хв.
Хід уроку
I.Організаційна частина
Привітання та звернення вчителя до учнів
Слайд 1
– Дівчатка, увага!
Встали всі рівненько, підтягнулись,
Один одному так щиро посміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти,
Отже, починаємо з вами працювати!
Прошу вас зайняти місця згідно кольору світофора.
Слайд 2
Червоний – учні які потребують найбільше уваги;
Жовтий – учні які потребують підказки;
Зелений – учні творчі, найбільш активні, самостійно виконують завдання;
( Учні займають місця, поділившись на три бригади, визначають бригадира. Бригадир повідомляє про присутність учнів та їх підготовку до уроку.)
Сьогодні у нас на уроці присутні гості. Прошу вас їх привітати.
Сідайте будь ласка.
Створення психологічної атмосфери уроку.
Слайд 3 (на столах лежать смайлики учні вибирають залежно свого настрою) Сподіваюсь, що ви прийшли на урок з гарним настроєм, але все таки хочу запропонувати вам оцінити свій настрій за допомогою «смайликів». ( Учні в зошитах показують зображення «смайлика» залежно від настрою.)
Вчитель: Можливо, хтось хоче поділитися з нами причинами свого настрою? ( Діти відповідають)
Надіємось, що протягом уроку ви зміните свій настрій. Надіюсь будете працювати з задоволенням і отримаєте хороший результат.
(Вчитель назначає серед групи « Червоних» сильних учнів консультантами та контролерами. Роль яких залежить в тому, що при виконанні практичної роботи учні допомагають та контролюють хід роботи товаришів)
Слайд 4
Вчитель: Результат залежить від вашого бажання працювати. Слід пам’ятати, що досягти успіху легше в тій справі, яка виконується за бажанням, а не за вказівкою.
На попередніх уроках ви працювали старанно та за бажанням. За бажанням обрали виріб для виготовлення – «Шкарпетка» Повірте, що вам все під силу, і прикладіть всі ваші здібності для того щоб досягти результату.
II Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів
Слайд 5
Вчитель: На початку уроку пропоную вам інтелектуальну розминку « Перестановка»
( Необхідно переставити слова за значеннями та взаємозв’язком)
Етап; Конструкторський; Виріб; Заключний; Проект; Організаційно - підготовчий; Технологічний; Заключний; Спиці; ( Учні виконують роботу)
Вчитель: Чому саме ці слова ? Який між ними зв'язок?
Учні:Працюємо над проектом , виготовлення виробу в’язаного спицями. Проект складається з етапів.
Вчитель: На якому етапі ми зупинилися? ( Відповідь учнів)
На першому етапі ми зібрали інформацію про в’язання спицями, про інструменти та матеріали, вироби які можна зв’язати спицями.
На другому етапі розробили конструкторсько-технологічну документацію.
Третій етап технологічний - нам потрібно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, навчитися працювати старанно та збереження і зміцнення здоров’я, тому тема уроку «Послідовність виготовлення виробу»
III Мотивація навчальної діяльності учнів та повідомлення теми, мети, завдання уроку
Вчитель: Ми багато говорили, досліджували про в’язання спицями. Як ви вважаєте корисне в’язання для людини спицями? (Відповідь поділяємо на два види: позитивний вплив та негативний вплив)
( Учні « Жовті» та « Червоні» дають відповіді, « Зелені» доповнюють)
Вчитель: Чи можна зменшити, а може уникнути негативний вплив?
Учні: Учні пригадують зміст інструкції з БЖ при в’язанні спицями.
Слайд 5
IV. Пояснення нового навчального матеріалу
Вчитель: Теплі шкарпетки красиві і зручні в холодну погоду. В'язати їх можна на двох і п’яти спицях. Розхід пряжі залежить від розміру шкарпеток. На одну пару дитячих шкарпеток потрібно приблизно 60-90 г, жіночих 90-120г, чоловічих 100-150 г.
Технологія в’язання шкарпеток має свої особливості. Шкарпетки повинні щільно одлягати ногу, але не стягувати її, інакше вони швидко порвуться. Великі шкарпетки також незручні і заважатимуть при ходьбі. Щоб правильно зв’язати шкарпетки, потрібно зняти мірки- повноту ноги і довжину стопи. Для розрахунку повноти використовують дві мірки: перша у найвужчому місці біля кістки, друга у найширшому місці – через п’ятку і підйом Слайд 6
( Інструкційна карта1 « Визначення розміру шкарпетки») суму цих мірок ділимо на 2 і визначаємо необхідну мірку.Далі треба розрахувати кількість петель для початку роботи.
Кількість петель, яку потрібно набрати для першого ряду, і кількість рядів, яку потрібно в'язати по висоті деталі залежить не лише від розміру виробу, а й від товщини спиць і пряжі. Щоб правильно розрахувати кількість петель для в’язаної деталі слід розрахувати щільність в’язаного полотна. Для цього в’яжуть контрольний зразок.
Щільність по горизонталі – це число петель в одному сантиметрі в’язаного полотна
Щг = Число петель у зразку / на ширину зразка,см
Щільність по вертикалі – це число рядів петель в 1 см в’язаного полотна:
Щв = число рядків у зразку/ на висоту зразка,см
V. Актуалізація нового навчального матеріалу
VI. Практична робота учнів
Слайд 7,8 Тема практичної роботи: « В’язання шкарпетки до п’ятки на двох спицях»
(Учні працюють за інструкційною картою 2)
Проводяться інструктажі
( Робота консультантів та контролерів)
Слайд 9,10 Валеокомпонент
Під час проведення практичної роботи вчитель слідкує за правильною постановою учениць та проводить фізкультхвилинки для зняття втоми.
VII. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Встановлення відповідності між поставленими завданнями уроку та результатами, внесення коректив.
Оцінювання робіт учнів. (Переваги та недоліки в роботі.)
( Учні в зошитах показують зображення «смайлика» залежно від настрою. Аналіз психологічної атмосфери уроку.)
Вправа « Віночок побажань»
Домашнє завдання Підготовка інструментів та матеріалів до роботи.
VIII. Прибирання робочих місць
Учні прибирають робочі місця. Після дзвінка учні виходять з кабінету.