20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок з трудового навчання 7 клас " Основи біоніки в проектування.Макети і моделі"

Про матеріал

Інтегрований урок у 7 класі з трудового навчання та біології . На уроці учні використовують робочий зошит , розроблений для дівчаток та хлопчиків. На уроці використовується презентація " Біоформи", роздатковий матеріал.

Перегляд файлу

 

7 клаc  інтегрований урок з трудового навчання  та біології

Вчитель  трудового навчання  , вчитель І категорії Кондрашова Ю.В.

Князегригорівська загальноосвітня  школа І – ІІІ ступенів

Князегригорівської сільської ради

Великолепетиського  району  Херсонської області  74530

Тема: Основи біоніки у проектуванні. Моделі і макети.

Практична робота: Виконання ескізу виробу  з використанням біоформ.

Обєкт проектної діяльності № :    Кухонне   приладдя

Основна технологія:    Технологія виготовлення швейних виробів  ручним способом  та технологія  ручної обробки деревини

Мета:

  1.   Навчальна
    •   сформувати уяву учнів про науку «біоніка», понять «модель, «макет»,
    •   ознайомити з напрямками розвитку та прикладами застосування біоформ у проектуванні  об’єктів; моделюванням та макетуванням.
    •   ознайомити з переліком різних матеріалів для виготовлення макетів, підібрати потенційно підходящі матеріали, ознайомити з напрямками розвитку та прикладами застосування біоформ у проектуванні  об’єктів ознайомитися з композиційними матеріалами;
  2.   Розвивальна
  •   розвивати естетичні та художні нахили учнів під час виконання практичної роботи
  •   розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці, в тому числі в особистому житті;
  •   сприяти розвитку у школярів умінь використовувати наукові методи пізнання (спостереження, гіпотеза, експеримент), навички комбінування і проектування;
  1.    Виховна
    •   Виховувати в учнів відчуття прекрасного
  2.   Профорієнтаційна
  • формування інтересу до праці дизайнера

Очікуванні результати :   учні розуміють призначення методу фокальних об'єктів, пояснюють сутність моделі-аналогу для проектування  виробу, планують власну проектну діяльність, застосовують методи проектування, відтворюють алгоритм методу фокальних об'єктів для вдосконалення чи створення виробу, використовують моделі-аналоги для вдосконалення виробу.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, біологія

Методи навчання: робота в групах (за картками), розповідь, бесіда з поясненням до презентації , демонстрація,  вправа «Мікрофон», повідомлення учнів, гра  « Чарівна скринька»,» Знайди зайве», « Склади пазли», міні – тренінг , інструктаж, самостійна робота.

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуальна робота, групова робота.

Обладнання та інструменти: кольорові олівці, картон, креслярські приладдя, зображення моделей – аналогів.

Наочні посібники,  додатковий матеріал: картки-завдання для закріплення знань із за­стосування методу фокальних об'єктів, картки з методами проектування, пам'ятка опису зовнішнього вигляду та конструкції проектної моделі, пам'ятки про кожний із етапів проектування, зразки творчих учнівських проектів попередніх років, готовий шаблон пояснювальної записки проекту.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та комплексного застосування знань, умінь і навичок.

Час: 45 хв.

Структура уроку

Організаційний момент ………………………………………………4 хв

Актуалізація опорних знань і вмінь учнів …………………………….3 хв

Мотивація навчальної діяльності ……………………………………2 хв

Повідомлення теми та визначення мети і завдань …………………2 хв

 Вивчення нового матеріалу  (із практичним закріпленням) ……..15 хв

             1.Біоніка як метод художнього проектування.

                2.Ескіз .

Закріплення нових знань і вмінь учнів…………………………........2 хв

Практична робота …………………………………………………….15 хв

Підсумки уроку ………………………………………………………..4 хв

Домашнє завдання.  …………………………………………………3 хв

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Учитель: Запрошую всіх до нашої творчої майстерні. В основі творчості лежить трудова діяльність людини. Праця – єдиний засіб перетворення людини в творчу особистість. Творчі ідеї самі собою не народжуються, а виникають тоді, коли людина відчуває потребу щось змінити, удосконалити. До творчості людину спонукають  фантазія, мрії, а також бажання мати  нові, гарні  та оригінальні речі.

Сьогодні хочу вам сказати:

Свої таланти треба проявляти,

У серці завжди мрію мати

Її скоріше досягати!

Отож творіть, вершіть, дерзайте,

В роботу душу всю вкладайте!

Створення позитивного емоційного настрою учнів. / подарунки/

Діти, а чи знаєте ви, що  від настрою залежить результат роботи? Учені з’ясували,що  за відповідним кольором можна охарактеризувати  емоційний стан  людини.  Тож я пропоную всім  визначити  характер  свого настрою. На столі у мене лежать  різнокольорові  метелики, вони нам допоможуть  визначитися з емоційним станом та  налаштуватися на сьогоднішнє заняття. Заплющить очі на  кілька секунд і уявіть, з яким кольором  асоціюється ваш сьогоднішній  настрій. Тепер підійдіть до столу  візьміть метелика і передайте свій настрій нашим гостям.

Зв'язок  між кольором і емоційним станом

Синій  - спокій , задоволення

Зелений – упевненість

Червоний – збудженість, агресивність

Жовтий – активність, бажання спілкуватися, веселість.

Коричневий – тривого

Сірий – стрес, гіркота

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Вправа «Мікрофон»

Давайте пригадаємо:

  • Що таке проект?
  • На уроках праці ви вже виконували проекти. Як Ви вважаєте, що дає Вам робота над створенням проекту? Які здібності, риси характеру формує?
  • Де в житті вам знадобляться знання та вміння, які ви отримуєте при  створенні  творчих проектів?
  • На які етапи поділяється процес роботи над проектами? /Для підказки дивиться на таблицю «Етапи проектної діяльності».

Проектна діяльність як найбільше сприяє оволодінню новими знаннями і дає повною мірою відчути радість творення.

Пронумеруйте  послідовність етапів  проектної діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які дії включає в себе перший і другий етап проектування?
  • З чого треба починати свою роботу?

                  Щоби виріб вдалий мати, треба все спроектувати —

Поетапно й неквапливо, тоді й вийде виріб — диво!

Дану нелегку проблему на етапи розіб’ємо:

Перший є цікавий, творчий — організаційно-підготовчий.

І на першому етапі треба інформацію зібрати,

Потім все проаналізувати, кращий всіх об’єкт обрати.

Ось, конструкторський за ним, знадобиться вам усім.

Далі йде до праці звичний, це етап технологічний.

Ще й заключний у кінці... Ось і виріб у руці!»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Проблемне завдання . Гра « Чарівна скринька» . Потрібно знайти  серед  запропонованих  матеріалів та інструментів  необхідні та  поясни ти  їх  призначення, обґрунтувати власну думку ( в скриньці : метелик , деревина ,  тканина,  папір,  пластмас,   дерев’яна ложка, вилка,  підставка для гарячих напоїв,   галстук – метелик, дощечка , при хватка )

 Дійсно, роботу треба починати з вибору об’єкта праці та пошуку інформації про нього. І сьогодні ми починаємо роботу над проектом об’єктом  проектної діяльності  якого є Кухонне  приладдя .  Основна технологія:    Технологія виготовлення швейних виробів  ручним способом та технологія ручної обробки  деревини

Успішність та ефективність проектування виробів у певній мірі залежить від методів проектування, з якими ми будемо продовжувати ознайомлюватися упродовж занять, та від правильного підбору відповідної інформації. Методи проектування сприяють розвитку творчих здібностей особистості, дають поштовх до уяви та фантазування, які, в свою чергу, допомагають створювати нові, оригінальні та більш досконалі вироби.

А  чому  ми з вами вибрали  об’єктом  проектної діяльності  Кухонне приладдя? ( відповіді учнів) .

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель: Тема нашого уроку записана на дошці: «Основи біоніки у проектуванні. Моделі і макети. Практична робота: Виконання ескізу виробу  з використанням біоформ».

Учні записують тему уроку в робочий зошит.

Спільними зусиллями відбувається визначення завдань для подальшої продуктивної діяльності.

Завдання для учнів:

  •                 узагальнити знання з видів інформації та основних етапів проектування;
  •                 ознайомитись із методом біоніка;
  •                 скласти  план роботи з виконання творчого проекту;
  •                 підібрати необхідну інформацію до проекту;
  •                 вибрати виріб,
  •                 створити ескізний малюнок виробу.

V. Вивчення теоретичного матеріалу

Учитель  Серед матеріалів із скриньки знайдіть зайвий  об’єкт. ( метелик) Чому? А що ви знаєте про метеликів?/ будова  метелика  та  цікаві факти про них

( повідомлення учнів) /

C:\Documents and Settings\PC-6\Рабочий стол\mini_1.jpg

Метеликів ми зустрічаємо і в інтер’єрі кімнат,  і в одязі, і при оздоблені  виробів. А ще метелик – є символом  родинного щастя, любові, щастя і благополуччя. Тому  ми сьогодні будемо  про них говорити і створювати.

План

1.Біоніка . Використання біоформ  у створенні виробу. / презентація/

2.Створення  ескізу виробу кухонного приладдя.

  •                 «Мікрофон»

Що таке ескіз? У яких випадках ви виконували ескіз?

    Ескіз  — це попередній начерк, що фіксує задум художнього твору, споруди, механізму або окремої його частини.

Чи потрібно створювати ескізи перед виконанням  виробу?  Обґрунтуйте свою відповідь.

    Перед виконанням  виробу на етапі художнього проектування також створюють ескіз рисунка . Такі ескізи являють собою спрощене (стилізоване) зображення реальних об'єктів та персонажів.

 Найчастіше при створенні ескізів художники звертаються за ідеями до природи.

   Як приклад, що ілюструє використання художниками біоформ при проектуванні нових об'єктів, можна вивчити роботу дизайнера зі створення вертольота. Як природний аналог художник вибрав бабку. Художник робить детальні замальовки природного зразка — бабки, потім за допомогою формотворних ліній аналізує природну форму, змінює її й розробляє технічний проект — вертоліт.

                                   

VI. Закріплення нових знань і вмінь учнів

  1. Бесіда

 Який винахід видався вам найцікавішим, найоригінальнішим із презентації?

  1.  Міні-тренінг (робота в малих групах)

 Запропонуйте біоформи (природні аналоги) для проектування   даних виробів. / картки  - кухонне приладдя/   та  наведіть власні приклади.

I. Практична робота

 Пропоную вам поринути у природний світ та відшукати особистий шлях вирішення сьогоднішнього завдання а саме створення  ескізу  виробу  з елементами біоніки та  використанням біоформ.

Ваше завдання: виконати ескіз виробу з використанням  біоформи -метелик :  дівчатка – прихватка  ( завдання для них -  викрійка). А  хлопчикам – підставку під гарячий  посуд ( завдання для них – зріз деревини).

  Порада вчителя учням: до використання природних форм треба підходити    творчо, інакше не вдасться отримати бажаний   результат.

Вступний інструктаж

   Алгоритм виконання практичного завдання:

           1. Задум виробу .

               Вибрати  природні об’єкти, проаналізувати форму,  колір.

           2. Проектування.

 Уявно спростити, трансформувати природну форму та колір до  

               технічної, яка стане основою створення виробу .

           3. Розробка дизайн-проекту простим олівцем.

           4. Робота в кольорі, графічно або в об’ємі /за вибором учня --                                  

 диференціація завдань/.

Під час виконання практичної роботи учнями, вчитель проводить поточний інструктаж:

  •   Перевіряє, чи всі учні приступили до роботи (при необхідності, окремим учням проводиться повторний інструктаж);
  •   Звертає увагу на правильність організації робочого місця учнями;
  •   Контролює правильність виконання трудових прийомів та операцій, дотримання норм часу (нормування праці);
  •   Звертає увагу на вихідну робочу позицію, контролює захват учнями інструментів і матеріалів, перевіряє правильність рухових дій;
  •   Перевіряє дотримання учнями правил безпечної праці;
  •   Перевіряє обсяг виконаної роботи (до цієї перевірки учні повинні виконати...) та її якість (дотримання розмірів).

 Заключний інструктаж

Вчитель:

  •   Приймає в учнів виконану роботу;
  •   Звертає увагу на якість виконаних об 'єктів праці;
  •   Демонструє учням найкращі вироби, а потім представляє вироби з дефектами, пояснює причини їх виникнення і способи усунення.

Вчитель :  А які матеріали та інструменти необхідні нам для виготовлення  ваших  виробів ? / Створення  колажу « Матеріали та інструменти/

А чи багато  ми витратимо на виготовлення виробу ? / прорахунок собівартості виробу/

VIIІ. Підведення підсумків уроку

  • Ви на уроці гарно попрацювали, але наш урок добігає завершення, хоча ви залюбки можете продовжити роботу вдома і створити ще нові цікаві ескізи кухонного  приладдя. А зараз я пропоную вам поділитися враженнями від уроку.

Рефлексія.

  • мене здивувало ...
  • мене зацікавило ...
  •  я можу тепер ….

Вчитель  дякує учням  за  плідну працю на уроці ,  повідомляє і пояснює отримані учнями оцінки за урок.

IХ. Домашнє завдання

Огляньте уважно свою кімнату,  побутові прилади та меблі, знайдіть приклади застосування біоніки у розробці речей, запишіть 5 прикладів, які вам здались найбільш вдалими.  Скласти послідовність виконання власного проекту та підібрати необхідні матеріали і інструменти .

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
1762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку