Урок - гра з теми "Одночлени" дає можливість учням у формі гри закріпити свої знання з даної теми. Учні з легкістю беруть участь у грі. Урок проходить творчо та з користю для учнів. Учні роблять висновки.
Гусєва – Ніколаєва Тетяна Анатоліївна
Криворізька загальноосвітня школа І – ІІ ступенів № 101
Інгулецький район, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг
Телефон 0989417391
Електронна адреса: t3a1n0y8a@gmail.com
Тема: Одночлени. Дії з одночленами.
Мета: Узагальнити і систематизувати теоретичні знання учнів і практичні навички щодо виконання дії з одночленами. Сприяти розвитку праці у колективі. Активізувати взаємодію між дітьми, сприяти розвитку зацікавленості математикою.
Тип уроку: урок узагальнення, систематизації і корекції знань учнів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Учень оголошує, що сьогодні відбудуться збори акціонерів алгебраїчного суспільства (ААС) у складі 5 провідних банків. До цих ААС належать: «α-банк», «γ-банк», «σ-банк», «φ-банк».
Найпотужніший із цих банків одержати грант. Переможцем буде той банк, який зможе одержати найбільшу кількість коштів.
Для того, щоб ви могли працювати, потрібен початковий капітал.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Накопичення початкового капіталу. Кожна правильна відповідь коштує 1000 у. о.
1. Дайте означення степеня з натуральним показником.
2. Чому дорівнює степінь числа а (а≠0) з нульовим показником?
3. Як перемножити степені з однаковими основами?
4. Сформулюйте правило множення степенів з однаковими показниками.
5. Сформулюйте правило піднесення степеня до степеня.
6. Яким числом, додатним чи від’ємним, є степінь додатного числа?
7. Яким числом, додатним чи від'ємним, є степінь від'ємного числа з парним показником?
8. Яким числом, додатним чи від'ємним, є степінь від'ємного числа з непарним показником?
9. Що називається одночленом?
10. Сформулюйте означення одночлена стандартного вигляду.
11. У якому випадку степінь одночлена вважається рівним нулю?
12. Сформулюйте правило піднесення одночлена до степеня.
13. Сформулюйте правило множення двох або кількох одночленів.
14. Що називається числовим множником одночлена?
15. Дайте означення степеня одночлена.
Зауваження. Кожний банк одержує ці питання і відповідає на ті три з них, які вказує вчитель. На дошці відмічається в таблиці накопичення капіталу кожним банком.
ІІІ. Практичне застосування знань
Мотивація діяльності: щоб банк успішно працював, йому потрібні, які швидко розв’язують виникаючі проблеми в стандартних та нестандартних ситуаціях.
Вам пропонують завдання, які коштують 5000 у. о., 10 000 у. о., 15 000 у. о. відповідно.
Ви маєте право вибору рівня вартості завдання.
Враховуйте, що в разі надання неправильної відповіді капітал зменшується:
а) на 50% вартості завдання, за умови, що жодний із банків не може відповісти правильно;
б) на 100% вартості завдання, якщо будь-який із банків дає правильну відповідь, а команда, яка представляє цей банк, одержує «добавку» до свого капіталу, що = 100% вартості завдання;
в) команда може продати своє завдання іншому банкові, при взаємній згоді, за умови, що ця команда зовсім не знає як розв’язувати своє завдання.
Завдання, що коштують 5000 у. о.
1. Запишіть у стандартному вигляді одночлен (-2ау3)∙(-а4у2).
2. Піднесіть до степеня одночлен (-3m2n3)3.
3. Спростіть вираз 2х∙(2у3)7.
4. Знайдіть коефіцієнт одночлена 1,2а4b5 ∙ 2,1аb.
5. Виконайте множення: аb3 ∙ аb.
Завдання, що коштують 10 000 у. о.
1. Виконайте дії 5у ∙ (-2,5х3у7)2.
2. Спростіть вираз (-0,125х6у3)4 ∙ (8х3у5)4.
3. Подайте у вигляді степеня з показником, відмінним від одиниці, вираз 125с6d9x12.
4. Подайте одночлен –b3у9 у вигляді добутку двох яких-небудь одночленів стандартного вигляду.
5. Виконайте множення одночленів:
0,8а5bх, - 0,4аb2х3 і – 0,5аb4х3.
Завдання, що коштують 15000 у. о.
1. Впишіть пропущений одночлен так, щоб одержати тотожність (?) ∙ (5а5х3)= - 45а7bх3.
2. Чи має розв'язки рівняння -3х2 ∙ х3=2?
3. Розв'яжіть рівняння 2х-1 = 16.
4. Подайте вираз -30х4у5 у вигляді добутку двох одночленів стандартного вигляду, один з яких дорівнює 20х4у.
5. Подайте вираз m8n4.
IV. Підсумок уроку
Підраховується кількість набраних у. о. оголошується переможець – банк, який придбав найбільший капітал.
Зауваження. Безумовно, ділові ігри потрібно використовувати під час вивчення математики. Важливою умовою їх ефективності є професійна напрямленість задач, а також раціональне поєднання колективних та індивідуальних дій гравців.
Ділова гра може носити характер змагання, завдяки чому активізується уява учасників, що допомагає їм знаходити розв’язання пропонованих задач.
Основні вимоги до ділової гри
1) Задачі потрібно підбирати досить прості, щоб учні бачили способи досягнення результатів.
2) Учитель, що веде гру, повинен уміти швидко перевірити одержаний результат.
3) Гру потрібно проводити оперативно. Не можна допускати, щоб зникла зацікавленість грою.
4) У ході гри потрібно враховувати те, що на виграш команди впливають дії не лише окремих учнів, а й усієї команди.
ОСНОВНА ІДЕЯ ДІЛОВОЇ ГРИ ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩОБ СТВОРИТИ СИТУАЦІЮ, В ЯКІЙ УЧЕНЬ ПОСТАВИВ СЕБЕ НА МІСЦЕ ТОГО ЧИ ІНШОГО ФАХІВЦЯ, ЗМІГ ПОБАЧИТИ ТА ОЦІНИТИ ЗНАЧЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.