2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок "Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин"

Про матеріал
Розробка першого уроку з інформатики у 8 класі з теми "Розгалуження в алгоритмах" у середовищі Лазарус. Використовується групова та індивідуальна форми роботи. Під час повторення навчального матеріалу застосовуються вміння учнів з фрагментами тексту.
Додаток1.png
Перегляд файлу

Розстав висловлювання за категорією

  1. Україна – незалежна держава
  2. Лондон – столиця Італії
  3. 62 = 25
  4. Тризуб – герб України
  5. Кішка – домашня тварина.
  6. Сьогодні 25 градусів тепла
  7. У грудні 31 день

 

Істинні

хибні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

За новою програмою. Урок 36 Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин

Номер слайду 2

Дайте означенням словам

Номер слайду 3

Якщо ви дійсно хочете зробити щось, ви знайдете спосіб. Якщо ви не хочете цього робити, ви завжди знайдете виправдання. Якщо вам щось не подобається, змініть це. Якщо ви не можете нічого змінити, – змініть своє ставлення до цього.

Номер слайду 4

Алгоритми з розгалуженням. Розділ 6 § 6.4 У загальному випадку блок-схеми розгалужень мають такий вигляд: Повне розгалуження. Неповне розгалуженняfalsetruefalsetrue

Номер слайду 5

Розгалуження в Object Pascal. Розділ 6 § 6.4 Команда повного розгалуження в мові програмування Object Pascal має такий загальний вигляд:if<логічний вираз>Then begin <послідовність команд 1> end. Else begin <послідовність команд 2> end;(англ. if - якщо, then - тоді, else - інакше).

Номер слайду 6

Розгалуження в Object Pascal. Розділ 6 § 6.4 Виконання цієї команди відбувається так: обчислюється значення логічного виразу;Якщо це значення true. Якщо це значення falseто виконується послідовність команд 1 і після цього виконується команда, наступна за розгалуженнямто виконується послідовність команд 2 і після цього виконується команда, наступна за розгалуженням.

Номер слайду 7

Розгалуження в Object Pascal. Розділ 6 § 6.4Є в Object Pascal і команда неповного розгалуження: If <логічний вираз>Then begin<послідовність команд > end;Виконання цієї команди відбувається так: обчислюється значення логічного виразу;Якщо це значення true. Якщо це значення falseто виконується послідовність команд і після цього виконується команда, наступна за розгалуженнямодразу виконується команда, наступна за розгалуженням.

Номер слайду 8

Розгалуження в Object Pascal. Розділ 6 § 6.4 Звертаємо вашу увагу:якщо після ключових слів Then і Else слідує тільки по одній команді, то операторні дужки begin і end можна не ставити;перед Else ставити крапку з комою не можна.

Номер слайду 9

Задача. За відомими сторонами трикутника визначити, чи є він прямокутним.1. Яку властивість прямокутного трикутника ви вивчили у 8 класі?2. Сформулюйте теорему Піфагора.3. Скільки змінних потрібно використати у проєкті?4. Яка умова повинна бути істинною для того, щоб трикутник був прямокутним?5. Якщо ця умова істинна, то який ми покажем результат?6. Якщо ця умова хибна, то що повинен бачити користувач?7. Який компонент допоможе нам побачити відповідь?8. Завдяки якому компоненту ми зможемо ввести значення сторін трикутника?

Номер слайду 10

Реалізація задачіIf a*a + b*b = c*cthen label5. Caption:=' трикутник прямокутний’ else label5. Caption=' трикутник не прямокутний '

Номер слайду 11

1. Під час роботи за комп’ютером руки мають бути чистими та сухими.2. Чи можна торкатися проводів, розеток, роз’ємів?3. Чи можна приносити їжу та їсти за комп’ютером?4. Чи можна торкатися пальцями екрана монітора?5. Чи можна засовувати в розетки різні предмети?6. Бруд навколо ніколи не зашкодить роботі за комп’ютером. ТАКНІГра «Так чи Ні?»rrrrrr

Номер слайду 12

7. Чи має бути гарне освітлення?8. Сидіти за комп’ютером потрібно рівно.9. Клавіатуру треба розмістити на колінах.10. Клавіатура має знаходитися на столі на рівні ліктів.11. Працюй за комп’ютером, поки не заснеш.12. Треба раз-у-раз відпочивати, робити рухову розминку та вправи для очей. ТАКНІГра «Так чи Ні?»rrrrrr

Номер слайду 13

Розгадайте ребус. Розгалуження«Ребуси українською» © rebus1.com. Розділ 6 § 6.4

Номер слайду 14

Рефлексія. Я дізнався… Я навчився… Мені було цікаво (важко, легко)…

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Пункт 6.4 опрацювати. Стор.201-202 задача1 – реалізувати у середовищі Лазарус

Перегляд файлу

Тема. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.

Мета :

  • навчальна: сформувати уявлення про синтаксис і семантику скороченої і повної форм операторів розгалуження; сформувати вміння обирати дії залежно від виконання умови, складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Середовище програмування Lazarus, браузер.

Учітеся, брати мої, думайте, читайте.

Т. Шевченко

 Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання. Налаштування на плідну роботу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1.  (І група) Хмара слів: дайте означення словам. (Додаток1)

C:\Users\User\Downloads\Word Art 15.png

2.  (ІІ група) Оберіть хибні та істинні висловлювання (за комп’ютером розташувати у комірки таблиці)  (Додаток2)


 

(Додаток2)


  1. Україна – незалежна держава
  2. У грудні 31 день
  3. Кішка – домашня тварина.
  4. Тризуб – герб України

 

  1. Лондон – столиця Італії
  2. 62 = 25
  3. Сьогодні 25 градусів тепла

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Складіть фразу, які сьогодні стануть нам у нагоді. (4 групи)

  1. дійсно ви зробити спосіб. Якщо хочете щось, знайдете ви
  2. робити, Якщо ви знайдете не хочете виправдання. цього ви завжди
  3. вам подобається, Якщо змініть щось не це.
  4. нічого Якщо ви ставлення не можете до цього. своє змінити, – змініть 

 

  1. Якщо ви дійсно хочете зробити щось, ви знайдете спосіб.
  2. Якщо ви не хочете цього робити, ви завжди знайдете виправдання.
  3. Якщо вам щось не подобається, змініть це.
  4. Якщо ви не можете нічого змінити, – змініть своє ставлення до цього.

 

  • Що спільного у цих висловлюваннях? (Якщо, певна умова).
  • На сьогоднішньому уроці ми розглянемо задачі, у яких дія залежить від істинності певної умови. Тема уроку: «Розгалуження в алгоритмах».

ІV. Пояснення нової теми.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету)

V. Фізкультхвилинка

Один, два – руки вище, вище голова.

Три, чотири – руки тихо опустили.

П’ять, шість сім – стати тихо всім.

Всі піднесли руки – раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати.

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Можете вже відпочивати.

Нахилились уперед, нахилились назад.

І направо , і наліво,

Щоб нічого не боліло.

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя:
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  1. Відкрийте папку Розгалуження (Учні/8 клас/Розгалуження)
  2. Запустіть проєкт на виконання (файл з розширенням lpi з папки “Трикутник»).
  3. Заповніть пропуски у редакторі коду.
  4. Запустіть проєкт на виконання. За потреби виправте помилки.
  5. Виконайте проєкт з такими трійками чисел: 5, 12, 13; 4, 5, 7; 6, 8, 10.
  6. Переконайтеся, що проєкт виконується для різних вхідних даних.

 

VІI. Підсумок уроку

  1. Розгадайте ребус.
  2. Оцінки за урок
  3. Рефлексія : Я дізнався… Я навчився… Мені було цікаво (важко, легко)…

VІІI. Домашнє завдання.

Пункт 6.4.

Стор.201-202 задача1 реалізувати у середовищі Лазарус

 

 

 

1

 

Перегляд файлу

дійсно ви зробити спосіб. Якщо хочете щось, знайдете ви

 

Перегляд файлу

робити, Якщо ви знайдете не хочете виправдання. цього ви завжди

Перегляд файлу

вам подобається, Якщо змініть щось не це.

 

Перегляд файлу

нічого Якщо ви ставлення не можете до цього. своє змінити, – змініть 

 

zip
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 лютого
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку