Урок "Атмосферний тиск".

Про матеріал
Для більшої зацікавленості учнів корисно проводити уроки-ігри з елементами експеременту, причому такого експеременту, який кожний, не задумуючись, виконує кожного дня в повсякденному житті. А якщо задуматися? Якщо пов'язати повсякденний досвід з шкільними знаннями? Майже завжди такий урок складається з декількох частин-змагання , які являють собою різні види навчальної діяльності: це наперед підготовлені доповіді учнів, розповіді на тему жеребкуванням, невелика практична робота, цікаві прості досліди, відгадування загадок і т.д.
Перегляд файлу

Тема. Атмосферний тиск.

Мета: узагальнити знання з теми «Атмосферний тиск», розвивати вміння використовувати свої теоретичні знання в різних ситуаціях, виховувати інтерес до предмету шляхом створення позитивних емоцій , яскравих емоційних вражень.

Тип уроку: урок –гра.

                                Хід уроку

І Мотивація навчальної діяльності.

 Повідомлення теми і мети уроку  та його девізу.

Девіз:  «Ми граючи , перевіряємо , що вміємо і, що знаємо!»

Активність учнів на уроці та їх знання оцінюватимуться : за кожну правильну відповідь учень отримуватиме жетон. Колір жетону для кожного виду «фіззмагання» свій. Той хто набере 6 жетонів отримає 12 балів.

ІІ Доповіді про атмосферу.

5 учнів зачитують свої доповіді (2-3 хвилини). В кінці кожного повідомлення учитель робить коротке узагальнення.

Теми доповідей:

1 Атмосфера нашої планети.( В кінці доповіді учитель запитує : «Чи всі планети Сонячної системи мають атмосферу?»)

2 Історія відкриття атмосферного тиску.

3 Роль атмосферного тиску в житті людей і тварин.

4 Для чого потрібно спостерігати за атмосферним тиском?

5 Прогноз погоди.

ІІІ Розповіді про знаменитих фізиків.

Бажаючі підходять до столу, кидають кубик з портретами відомих фізиків які внесли важливий вклад в розвиток науки про атмосферу, і розповідають про вченого, який їм «випав». Імена фізиків відомі наперед - це Галілео Галілей і Еванджеліста Торрічеллі (Італія), Блез Паскаль (Франція), Отто Геріке (Германія),М.В.Ломоносов (Росія)

ІУ Аукціон по продажі оцінок.

Вчитель зачитує запитання , бажаючі відповідати піднімають руку.

1 Якщо близько до губів прикласти кленовий листок і швидко втягнути повітря, то листок розірветься. Чому?

2 Якщо відкрити кран наповнений водою і щільно закритого кришкою бочки, яка не має більш ніяких , навіть маленьких отворів і щілин, то вода через невеликий проміжок часу почне витікати з крану. Чому?

3 Чому вода не виливається з стакану неповністю наповненого водою, якщо його щільно закрити папером і перевернути вверх дном?

4 Що називається атмосферою?

5 Чому дорівнює вага повітря об’ємом 1 м3?

6 Чому вода піднімається вгору, коли її втягують через соломинку?

7 Чому не можна обчислювати атмосферний тиск по формулі p = ρgh

(g-прискорення вільного падіння, ρ - густина повітря, h-висота)?

8 Як називається прилад для вимірювання атмосферного тиску?

9 Чи зможе космонавт набрати чорнила в поршневу ручку, знаходячись в кораблі в стані невагомості?

10 Скільком Паскалям рівний тиск ртутного стовпчика висотою 1мм?

11Чому металічний барометр називається анероїдом?

12Який атмосферний тиск називається нормальним?

13 Чому рівний нормальний атмосферний тиск в системі СІ?

14 Чому в відкритому манометрі рівні однорідної рідини в обох колінах однакові?

15 Чи зможемо змінити  тиск в будинку, якщо його герметично закрити?

У Фізкультхвилинка.

Втомились? Я пропоную вам зробити дихальні вправи . Правильне дихання сприяє поліпшенню розумового процесу.

Встаньте. Покладіть руки на діафрагму і зробіть 3-4 глибоких вдихи і видихи.

Чи замислювалися ви над тим як ми дихаємо.

При вдиху діафрагма збільшує об’єм  легенів. Тиск повітря в легенях стає менше атмосферного. Атмосферне повітря проникає в легені. При видиху діафрагма стискає легені, об’єм легенів зменшується. Тому тиск повітря в легенях стає більшим ніж атмосферний. Повітря виходить назовні.

У Практична робота

Користуючись барометром –анероїдом і лінійкою,  визначити силу тиску атмосфери на поверхню:

а) парти (І варіант);

б) стола (ІІ варіант)

в) підручника (ІІІ варіант)

 УІ Фронтальні експерименти.

Всі досліди виконують самі учні,запитання задають також учні.(підготовляють самі, консультуючись з учителем)

1 Затягування рідини піпеткою та видавлювання капель з неї.(згадуємо аналогічні по дії випадки: клізми, шприц, вантуз і т. д.)

2 Всмоктування шкіри медичною банкою.

3 Прилипання перекинутого стакану до клейонки.

4 Втримування води в перевернутому і наповненому до країв стакані ( банці) листком паперу , наперед добре прижатого до горловини.( Не забудьте підставити миску!)

5 Веселі завдання:

а) візьмемо дві пляшечки з під одеколону з дуже вузькими горличками, наповнені соком. Хто зможе випити сік, міцно обхвативши губами горлечко і не розжимаючи їх?( Виконати  це завдання не вдається нікому. Чому? Пояснюємо, як ми п’ємо.)

б) візьмемо банку (пакет) з соком і шило. Чи можна випити сік , користуючись тільки шилом? (Поясніть свої дії).

УІІІ Про фізику з посмішкою.

Загадки

1 Куди ступиш- всюди маєш,хоч не бачиш а вживаєш.(Повітря)

2 Чого в кімнаті не бачиш ?(повітря)

3 Висить на стіні і в той же час падає(барометр).

4 Що в кімнаті не бачиш?

ІХ Підсумок уроку.

Оцінювання учнів з коментарем.

Продовжте речення

Було цікаво…

Було складно…

Я зрозумів що…

Мене здивувало…

Х Домашнє завдання.  Скласти кросворд по даній темі та виконати домашній експеримент. Візьміть тонкостінну еластичну пляшку місткістю 1,5-2 л , сполосніть її гарячою водою і, не гаючись( щоб пляшка не охолола) , занурити її шийку в холодну воду., налиту в широку посудину. Якщо поливати поверхню пляшки холодною водою , вода заповнюватиме пляшку, піднімаючись над рівнем води в широкій посудині. Поясніть спостережуване явище.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку