Урок підготовлений до Міжнародного Дня безпеки в Інтернеті для учнів з 1-11 класів.
Міжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого.
Міжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого.
Ціль свята - це об'єднання зусиль зацікавлених державних, суспільних та приватних організацій для збільшення рівня знань про безпечне і відповідальне використання Інтернет-технологій.
Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть практично усі засоби масової інформації. А ось про комп’ютерну згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров’ям. Можна стверджувати, що наприкінці ХХ століття виникла і поширилась нова форма залежності – комп’ютерна.
Тому на сьогодні ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи становить він небезпеку для людини.
У наш час особливо важливого значення набуває інформація. Усе частіше потрібне володіння швидкими й точними даними про предмет діяльності. Найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є використання всесвітньої комп'ютерної мережі Інтернет, що поєднує між собою безліч комп'ютерних мереж, які працюють за єдиними правилами. Однією з переваг Мережі є корисність і великий обсяг інформації. Інтернет-джерело найбільш «свіжої» інформації, яка постійно оновлюється.
Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді. Невміння працювати з комп'ютером і орієнтуватися в Інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати.
Навчальні, розвивальні та розважальні Інтернет-ресурси орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій формі засвоюють основи письма і лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до самостійної роботи і складають уявлення про навколишній світ. Розв'язання цікавих задач формує у дошкільників та y дітей молодшого шкільного віку навички навчальної діяльності. До завдань розвивальних програм та ігор входить також удосконалення пам'яті, уваги, мислення, логіки, спостережливості, тренування швидкої реакції та ін. Існує багато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкільного віку до економіки, соціології, історії, літератури тощо.
Діти підліткового віку відрізняються гарним засвоєнням інформації, з цікавістю досліджують простір Мережі. Мотивами, що домінують у поведінці дітей даного віку, є: намагання до самостійності та визнання товаришів, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в групі однолітків. Особливої ролі починає набувати самооцінка особистості. Відбувається формування власної ієрархії цінностей.
Мережеві освітні ресурси для підлітків допомагають прискорити й оптимізувати процес навчання, підвищують якість навчання завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення навчального матеріалу. Діти засвоюють нові цифрові технології та вчаться вільно орієнтуватися в інформаційному просторі.
Отже, сучасний підхід до навчання дозволяє підвищити якість і швидкість усвідомлення, розуміння та запам'ятовування навчального матеріалу.
ЧИМ ПРИВАБЛЮЄ ІНТЕРНЕТ ДІТЕЙ?
ЩО РОБЛЯТЬ ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ?
Спілкуються — знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.
Навчаються і розвиваються — продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.
Розважаються — грають, слухають музику, дивляться фільми і відеороліки.
Загрози в мережі Інтернет
На жаль вже були багато випадків, коли педофіли видавали себе за одного з дітей або вигаданих персонажів, щоб увійти до них до довіри і завести вульгарні або відкрито сексуальні бесіди з ними або навіть домовитися про особисту зустріч.
Якщо Ваші діти мають доступ до Ваших банківських даних або номера кредитної карти, вони можуть придбати практично що завгодно через інтернет, від постера до розкішної машини, або сплатити послуги, що варіюються від онлайнових ігор до подорожі навколо світу.
Безліч вебсайтів, електронних повідомлень або програм обміну файлами дозволяють користувачам викачувати всі види музики, ігор, документів і так далі. Проте, не дивлячись на їх можливу нешкідливість, багато хто з них містить віруси.
ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА
Проте з розширенням в глобальній комп'ютерній мережі кількості доступної інформації й послуг виникає проблема перевірки й достовірності інформації та з'являється тривога.
За статистикою:
Дослідження вчених свідчать:
Загальні правила безпеки при роботі в Інтернеті:
Дитина потрібна знати, що не можна через інтернет давати відомості про своє ім'я, вік, номер телефону, номер школи або домашню адресу, і так далі Переконаєтеся, що у нього немає доступу до номера кредитної карти або банківських даних. Навчите дит використовувати прізвиська (никі) при спілкуванні через інтернет: анонімність - відмінний спосіб захисту. Не викладайте фотографії дитини на веб-сторінках або публічних форумах.
Тобто, не слід відкривати листи електронної пошти, файли або web-сторінки, отримані від людей, які не знайомі або не вселяють довіри.
НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ
Передвісники Інтернет-залежності:
• нав'язливе прагнення постійно перевіряти електронну пошту;
• очікування чергового сеансу онлайн;
• збільшення часу, проведеного онлайн;
• зростання витрат на Інтернет-послуги.
Ознаки Інтернет-залежності:
• повне поглинання Інтернетом;
• потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;
• наявність неодноразових, малоефективних спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;
• поява симптомів абстиненції при скороченні користування Інтернетом (повторна тяга, виникнення і посилення напруги через певний час);
• виникнення проблем з оточуючим середовищем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебування в Інтернеті;
• залежність настрою від використання Інтернету (виражається емоційним і руховим збудженням, тривогою, нав'язаними розмірковуваннями про те, що зараз відбувається в Інтернеті, фантазіями і мріями про Інтернет, вільними чи несвідомими рухами пальців, що нагадує друкування на клавіатурі).
Психологічні симптоми:
Фізичні симптоми:
Часто діти сидять за комп'ютером до пізньої ночі, що призводить до неадекватної емоційної реакції, підвищеної функції кори головного мозку, органів зору й слуху, емоційної сфери, до порушення надходження крові. Потім дитина втрачає сон. Намагається спати при включеному світлі, а якщо не включає, то їй сняться кошмари, і вона прокидається з криками. Внаслідок чого виникає хронічна втома, підвищується дратівливість, конфліктність. З метою подолання сонливості діти вдаються до підвищеного споживання кави, міцного чаю та інших тонізуючих речовин. І такі психоемоційні моменти поступово накопичуються. До того ж, через те, що людина сидить годинами за комп'ютером, порушуються функції імунної й серцево-судинної систем. Починаються ішемічні розлади, порушення постачання кори головного мозку, зокрема лобової частини.
Діти, які довго сидять за комп'ютером, не хочуть рухатися. Вони говорять, що в них болять ноги. І це дійсно так. Оскільки сидячий спосіб життя — це невеликі фізичні навантаження, не в повному обсязі працюють судини, порушується функція роботи м'язів.
Отже, намагайтесь максимально захистити дітей від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет, проте пам’ятайте, Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ми повинні навчити дітей правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте.
Дитина повинна Вам довіряти!!!
|
|
|
1