Урок "Безпека дітей в Інтернеті"

Про матеріал

Урок підготовлений до Міжнародного Дня безпеки в Інтернеті для учнів з 1-11 класів.

Міжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого.

Перегляд файлу

D:\Документи\ШКОЛА\интернет за і проти\imaнгges.jpgМіжнародний День безпеки Інтернету був започаткований Европейською комісією в 2004 році і святкують його в перший вівторок лютого. 

Ціль свята - це об'єднання зусиль зацікавлених державних, суспільних та приватних організацій для збільшення рівня знань про безпечне і відповідальне використання Інтернет-технологій.

Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть практично усі засоби масової інформації. А ось про комп’ютерну згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров’ям. Можна стверджувати, що наприкінці ХХ століття виникла і поширилась нова форма залежності – комп’ютерна.

Тому на сьогодні ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи становить він небезпеку для людини.

У наш час особливо важливого значення на­буває інформація. Усе частіше потрібне володін­ня швидкими й точними даними про предмет ді­яльності. Найбільш зручним способом одержання й передачі різноманітної інформації є викорис­тання всесвітньої комп'ютерної мережі Інтернет, що поєднує між собою безліч комп'ютерних ме­реж, які працюють за єдиними правилами. Одні­єю з переваг Мережі є корисність і великий обсяг інформації. Інтернет-джерело найбільш «свіжої» інформації, яка постійно оновлюється.

Інтернет-технології стали природною части­ною життя дітей і сучасної молоді. Невміння пра­цювати з комп'ютером і орієнтуватися в Інтернет-просторі в сучасному суспільстві можна порівняти з невмінням писати й читати.

Навчальні, розвивальні та розважальні Інтернет-ресурси орієнтовані на дітей будь-якого віку. За їх допомогою діти в цікавій формі засвою­ють основи письма і лічби, вчаться малювати та моделювати, привчаються до самостійної робо­ти і складають уявлення про навколишній світ. Розв'язання цікавих задач формує у дошкільни­ків та y дітей молодшого шкільного віку навички навчальної діяльності. До завдань розвивальних програм та ігор входить також удосконалення пам'яті, уваги, мислення, логіки, спостережли­вості, тренування швидкої реакції та ін. Існує ба­гато ігор, що водночас мають виховну і освітню основу та здатні викликати інтерес дітей шкіль­ного віку до економіки, соціології, історії, літера­тури тощо.

Діти підліткового віку відрізняються гарним засвоєнням інформації, з цікавістю досліджують простір Мережі. Мотивами, що домінують у по­ведінці дітей даного віку, є: намагання до само­стійності та визнання товаришів, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в гру­пі однолітків. Особливої ролі починає набувати самооцінка особистості. Відбувається формування власної ієрархії цінностей.

Мережеві освітні ресурси для підлітків допо­магають прискорити й оптимізувати процес на­вчання,   підвищують   якість   навчання   завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення навчального матеріалу. Діти засвою­ють нові цифрові технології та вчаться вільно орі­єнтуватися в інформаційному просторі.

Отже, сучасний підхід до навчання дозволяє підвищити якість і швидкість усвідомлення, ро­зуміння та запам'ятовування навчального матері­алу.

ЧИМ ПРИВАБЛЮЄ ІНТЕРНЕТ ДІТЕЙ?

  • Різноманітне спілкування;
  • угамування інформаційного голоду;
  • пошук нових форм самовираження;
  • анонімність і віртуальна свобода (моделюван­ня множинності «Я»);
  • http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/comp_1.gifвідчуття спільності та приналежності до групи.

ЩО РОБЛЯТЬ ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ?

Спілкуються — знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у віртуальних форумах.

Навчаються і розвиваються — продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.

Розважаються — грають, слухають музику, дивляться фільми і відеороліки.

Загрози в мережі Інтернет

  • D:\загрузки с Интернета\13_pss.jpgКонтакти з незнайомими людьми за допомогою чатів або електронної пошти. Все частіше і частіше зловмисники використовують ці канали для того, щоб змусити дітей видати особисту інформацію. У інших випадках це можуть бути педофіли, які шукають нові жертви. Видаючи себе за однолітка жертви, вони можуть дізнаватися особисту інформацію і шукати особистої зустрічі.

На жаль вже були багато випадків, коли педофіли видавали себе за одного з дітей або вигаданих персонажів, щоб увійти до них до довіри і завести вульгарні або відкрито сексуальні бесіди з ними або навіть домовитися про особисту зустріч.

  • Неконтрольовані покупки. Не дивлячись на те, що покупки через інтернет поки що є екзотикою для більшості з нас, проте недалека та година, коли ця загроза може стати вельми актуальною.

Якщо Ваші діти мають доступ до Ваших банківських даних або номера кредитної карти, вони можуть придбати практично що завгодно через інтернет, від постера до розкішної машини, або сплатити послуги, що варіюються від онлайнових ігор до подорожі навколо світу.

  • Загроза зараження шкідливим ПЗ (Програмним забезпеченням). Для поширення шкідливого ПЗ і проникнення в комп'ютери використовується цілий спектр методів. Серед таких методів можна відзначити не лише пошту, компакт-диски, дискети і інші змінні носії інформації або викачані з Інтернет файли. Наприклад, програмне забезпечення для миттєвого обміну повідомленнями сьогодні є простим способом поширення вірусів, оскільки дуже часто використовуються для прямої передачі файлів. Діти, недосвідчені в питаннях соціальної інженерії, можуть легко попастися на домовленості зловмисника. Цей метод часто використовується хакерами для поширення троянських вірусів.

Безліч вебсайтів, електронних повідомлень або програм обміну файлами дозволяють користувачам викачувати всі види музики, ігор, документів і так далі. Проте, не дивлячись на їх можливу нешкідливість, багато хто з них містить віруси.

  • Доступ до непідходящої інформації:
  •  сайти, присвячені продажу контрабандних товарів або іншої незаконної діяльності;
  •  сайти, що розміщують зображення порнографічного або іншого неприйнятного сексуального контента, до яких діти можуть легко дістати доступ;
  • сайти з рекламою тютюну і алкоголю;
  •  сайти, присвячені виготовленню вибухових речовин;
  •  сайти, що пропагують наркотики;
  • сайти, які пропагують  насильство і нетерпимість;
  •  сайти, що публікують  дезінформацію;
  •  сайти, де продають зброю наркотики, отруйливі речовини, алкоголь;
  •  сайти, що дозволяють дітям брати участь в азартних іграх онлайн;
  • сайти, на яких можуть збирати і продавати приватну інформацію про Ваших дітей і Вашу сім'ю.

ТРИВОЖНА СТАТИСТИКА

Проте з розширенням в глобальній комп'ю­терній мережі кількості доступної інформації й послуг виникає проблема перевірки й достовір­ності інформації та з'являється тривога.

За статистикою:

  • http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/7529/content/7.jpgшколярів цікавлять такі ресурси Мережі, як YouTube, Google і Facebook, Wikipedia, MySpace, а також фан-сайти;
  • хлопчики легше сприймають інформацію, що несе зображення, а дівчата надають перевагу текстам;
  • для дівчаток найбільша складність — це наві­гація сайтів і особливості користування ресур­сами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтують­ся в ресурсах сайтів і в навігації;
  • дівчата під час роботи з комп'ютером зверта­ються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у пробле­мі та знайти рішення;
  • хлопчики надають перевагу іграм, а дівчата — музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям;
  • до соціальних мереж хлопчики і дівчата-вияв­ляють однаковий інтерес;
  • хлопчики частіше за дівчат відвідують порно­графічні сайти і сайти з еротичним змістом.

 

Дослі­дження вчених свідчать:

  • понад 28 % опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі;
  • 44% дітей піддавалися сексуальним домаганням в Інтернеті  
  • 17 % без сумнівів діляться інформацією про себе і свою родину — розголошують адре­су, професію, графік роботи батьків, наяв­ність цінних речей у домі. Навіщо незнайом­цям така інформація, діти, як правило, не замислюються;
  • 28% дітей відвідують порнографічні веб-сторінки
  • 50% дітей виходять в Інтернет без батьків
  • 28 % дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробу­вали їх купити;
  • 11 % — пробували купувати наркотики;
  • близько 14 % опитуваних час від часу відправля­ють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

Загальні правила безпеки при роботі в Інтернеті:

  • Не дозволяйте дитині надавати особисту інформацію через Інтернет;

Дитина потрібна знати, що не можна через інтернет давати відомості про своє ім'я, вік, номер телефону, номер школи або домашню адресу, і так далі Переконаєтеся, що у нього немає доступу до номера кредитної карти або банківських даних. Навчите дит використовувати прізвиська (никі) при спілкуванні через інтернет: анонімність - відмінний спосіб захисту. Не викладайте фотографії дитини на веб-сторінках або публічних форумах.

  • Захистіть дитину від неналежного вмісту веб сайтів;

Тобто, не слід відкривати листи електронної пошти, файли або web-сторінки, отримані від людей, які не знайомі або не вселяють довіри.

  • Дитина повинна зрозуміти, що його віртуальний співбесідник може видавати себе за іншого.
  • Встановіть декілька чітких і жорстких правил для дитини, щоб контролювати розклад, час підключення і спосіб використання ним Інтернету. Переконаєтеся, що встановлені правила виконуються. Особливо поважно контролювати вихід дитини в Інтернет в нічний час.
  • Хороший антивірус – союзник в захисті дитини від небезпек Інтернету.
  • Дитині не слід давати свій пароль кому-небудь, за винятком дорослих членів сім'ї.
  • Слід пояснити дитині, що він не повинен робити того, що може коштувати сім'ї грошей, крім випадків, коли поряд з ним знаходяться батьки.

НЕБЕЗПЕЧНІ СИГНАЛИ

Передвісники Інтернет-залежності:

   нав'язливе   прагнення   постійно   перевіряти електронну пошту;

   очікування чергового сеансу онлайн;

   збільшення часу, проведеного онлайн;

   зростання витрат на Інтернет-послуги.

Ознаки Інтернет-залежності:

   повне поглинання Інтернетом;

   потреба у збільшенні часу онлайн-сеансів;

наявність неодноразових, малоефективних спроб скорочення часу перебування в Інтернеті;

• поява симптомів абстиненції при скороченні ко­ристування Інтернетом (повторна тяга, виник­нення і посилення напруги через певний час);

• виникнення проблем з оточуючим середови­щем (однолітками, членами родини, друзями); намагання приховати реальний час перебуван­ня в Інтернеті;

   залежність настрою від використання Інтернету (виражається емоційним і руховим збу­дженням, тривогою, нав'язаними розмірко­вуваннями про те, що зараз відбувається в Ін­тернеті, фантазіями і мріями про Інтернет, вільними чи несвідомими рухами пальців, що нагадує друкування на клавіатурі).

Психологічні симптоми:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи
  • за комп'ютером;
  • неможливість зупинитися;
  • постійне збільшення кількості часу перебуван­ня в Інтернеті;
  • зневага родиною і друзями;
  • відчуття спустошення, тривоги, роздратова­ності в періоди перебування поза Інтернетом;
  • брехня про своє захоплення близьким;
  • проблеми з навчанням.

D:\Документи\ШКОЛА\интернет за і проти\нгег.jpgФізичні симптоми:

  • біль в області зап'ястя через напругу м'язів; о  сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині;
  • нерегулярне харчування;
  • зневага особистою гігієною;
  • порушення сну.

Часто діти сидять за комп'ютером до пізньої ночі, що призводить до неадекватної емоційної ре­акції, підвищеної функції кори головного мозку, органів зору й слуху, емоційної сфери, до пору­шення надходження крові. Потім дитина втрачає сон. Намагається спати при включеному світлі, а якщо не включає, то їй сняться кошмари, і вона прокидається з криками. Внаслідок чого виникає хронічна втома, підвищується дратівливість, кон­фліктність. З метою подолання сонливості діти вдаються до підвищеного споживання кави, міц­ного чаю та інших тонізуючих речовин. І такі пси­хоемоційні моменти поступово накопичуються. До того ж, через те, що людина сидить годинами за комп'ютером, порушуються функції імунної й серцево-судинної систем. Починаються ішеміч­ні розлади, порушення постачання кори головно­го мозку, зокрема лобової частини.

Діти, які довго сидять за комп'ютером, не хо­чуть рухатися. Вони говорять, що в них болять ноги. І це дійсно так. Оскільки сидячий спосіб життя — це невеликі фізичні навантаження, не в повному обсязі працюють судини, порушується функція роботи м'язів.

Отже, намагайтесь максимально захистити дітей від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет, проте пам’ятайте, Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ми повинні навчити дітей правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте.

Дитина повинна Вам довіряти!!!

 

 

 

 

http://school32lv.at.ua/_si/0/57428739.jpghttp://school32lv.at.ua/_si/0/94095850.jpg

http://school32lv.at.ua/_si/0/83106038.jpg

1

 

docx
Додано
6 вересня 2018
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку