Урок безпеки "Мінна безпека".

Про матеріал
Розробка уроку "Мінна безпека" для учнів 1-4 класів.Підходить і для виховної години і для уроків у класі безпеки.
Перегляд файлу

ОДЕСЬКА МІСЬКА РАДА

ОДЕСЬКА ГІМНАЗІЯ № 52

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА

уроку з безпеки життєдіяльності

для здобувачів освіти 4-А класу

на тему: «МІННА БЕЗПЕКА »

 

 

 

 

 

 

                                                              Пшінко Оксана,

                                                              вчитель початкових класів

 

 

 

Одеса

2023

 

                                        Урок 4 клас

Тема: Мінна безпека.

Мета:

 Освітня: Сформувати в учнів поняття про безпеку та різні види небезпек. Ознайомити учнів з вибухонебезпечними предметами, закріпити знання  про правила поводження з ВНП, формувати вміння правильної поведінки в надзвичайних ситуаціях.

 Розвиваюча: розвивати вміння учнів складати алгоритм дій у небезпечних ситуаціях.

 Виховна: виховувати розсудливість, обережність, відповідальність та обачливе ставлення до власного життя та здоров’я.

 Обладнання й матеріали: презентація, завдання для учнів, розмальовки, ігри, предмети для гри (червона стрічка, дерев’яна паличка, фанера, папір, скотч, маркер).

 Тип уроку: комбінований.

 

    Хід уроку

І. Організація учнів до роботи.

Створення позитивного психоемоційного клімату.

 Любі дітки! Рада вас  вітати в нашому класі безпеки. Мені дуже приємно всіх бачити здоровими і у гарному настрої. Перше правило здоров’я – весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям та гостям.

Спочатку, давайте гарно сядемо, відчуємо опору стоп, спини. Разом з вами скажемо, що ми в безпеці. Зараз ми в безпеці. І ми все робимо, щоб бути в безпеці.

Вправа «Продовжіть речення: «У мене гарний настрій, бо я… (в безпеці)»

На уроці моїм помічником буде пес Патрон. Напевно ви вже знаєте, що він справжнісінький рятувальник, бо допомагає шукати міни та вибухонебезпечні предмети.  

Легендарний пес-сапер

Породи джек-рассел-тер’єр.

Кожен день він на заданні.

Здійснює розмінування.

Він має дуже гострий нюх

І для саперів кращий друг.

А звати цього пса Патрон.

Має жилет і свій шеврон.

Він справжній герой народний,

Малий, але дуже модний.

Має великий інтерес

Служити у ДСНС.

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні у нас буде дуже особливий урок. Ви отримаєте знання, які допоможуть зберегти життя ваше та ваших друзів. Як вам здається, про що буде наш урок?

Так, урок буде про небезпечні ситуації, які трапляються в житті. Щоб зберегти життя і здоров’я, треба знати, які небезпеки можуть трапитися на вулиці, а які - удома, і як слід поводитися, якщо станеться якась непередбачувана ситуація. У будь-якій небезпечній ситуації не треба панікувати, а потрібно зосередитися і діяти. А допоможе нам пригадати до яких служб звертатись у разі небезпеки гра «Хто перший».

Гра «Хто перший» (хто перший з учнів підніме руку, той відповідає на запитання)

Слухаємо уважно запитання.

На який номер необхідно зателефонувати у разі?

1. Пожежі, запаху диму, знаходження вибухонебезпечного предмета...(101);

2. Нападу, крадіжки, бійки, погрози, ДТП...(102);

3. Травми, кровотечі, погіршення самопочуття, отруєння, укуси тварин...(103);

4. Запаху газу, аварії системи газопостачання...(104).

 

Проте пам’ятайте, що безпідставно викликати служби порятунку не можна, адже в цей час комусь може дійсно необхідна допомога.             

А тепер давайте подивимося на малюнки, які  пес Патрон підготував для Вас.

-  Ви вже зрозуміли, що сьогодні ми говоритимемо про правила поводження з вибухонебезпечними предметами. Сьогодні ми з вами:

- спробуємо усвідомити, що наше життя, на жаль, змінилось,

небезпек у ньому стало більше і будь-який предмет може нести

загрозу нашому здоров’ю і життю;

- повчимось візуально відрізняти основні небезпечні предмети;

- виробимо і чітко засвоїмо алгоритм поводження з потенційно небезпечними предметами.

 

Подивіться ще раз на малюнки. Що, на вашу думку, знаходиться на території, яка відмічена такими знаками?

- там знаходяться міни;

- вибухонебезпечні предмети;

- снаряди та кулі, які не вибухнули.

  Вірно! Так на територіях, де побував окупант, позначають місця з потенційно небезпечними предметами.

 

ІІІ. Основна частина.

2 слайд

Що ви відчуваєте, коли бачите банку з компотом? Метелика? Музичну колонку?

Що означають слова «безпечно» і «небезпечно»?

А у яких місцях ми зазвичай можемо бачити такі предмети: банка з компотом, метелик, музична колонка? Чи є ці місця безпечними для нас?(Відповіді учнів).

Роздивіться ці картинки(на дошці). Ви бачите зелені поля та стежку, що пролягає між ними? А поруч на картинці — узбіччя біля стежки, так?

Як вам здається, чи безпечно тут? Чи можна тут гуляти?

Усі ці місця, зображені на ілюстраціях, є небезпечними. Якщо уважно придивитися, ви побачите на картинках небезпечні предмети.

-         Матвію, підійди, будь ласка, до дошки і знайди небезпечні предмети на цьому малюнку.

-         Христино, іди допоможи своєму однокласникові відшукати міни на інших малюнках.

Дітки, ви молодці! Дуже уважні!

Отож, як бачимо, тепер усюди та завжди потрібно бути більш уважними. Адже навіть у тих місцях, які раніше були знайомими та безпечними, тепер може чатувати небезпека, а ми маємо дбати про безпеку — свою та інших.

Діти, а тепер короткі загадки:

Там соняхи росли і пшениця,

А тепер по коліна травиця.

Аби не сталося горе,

Не ходи в поросле ...(поле)

 

Не іграшка і не прикраса для кімнати

Підійдеш-вибухне. Ім’я її ….(граната)

 

У кущах, на полях, де трави по коліна,

Сховалась страшна й небезпечна …(міна)

 

Там у кущах ховають небезпеку

снарядів, різних мін, гранат без ліку.

І щоб від страху не ховать обличчя

Будь обережний та обходь ….(узбіччя).

 

Чому? Бо на узбіччях стежок і доріг, у полях, у траві можуть ховатися міни чи інші предмети, які можуть вибухнути! А це дуже небезпечно. Для того, щоб наша сьогоднішня прогулянка з псом Патроном пройшла якнайкраще, і ми змогли вберегти себе, своїх рідних та друзів, давайте ми разом опануємо чотири суперздібності.

Суперздібність №1. Будь уважний!

Суперздібність №2. Не підходь !

Суперздібність №3. Не чіпай !

Суперздібність №4. Поклич дорослого та телефонуй 101.

 

3 слайд

4 слайд

Чому настільки важливо бути уважним? Тому що капосні міни можуть бути геть непомітними! Дуже часто їх роблять зеленого, сірого чи коричневого кольору. Адже саме так вони можуть добре замаскуватися у траві, землі чи кущах. Вони можуть бути різного розміру: від зовсім невеличкого, як-от з долоню, до розміру ноутбука чи великої миски. І, як ви вже знаєте, найчастіше міни саме круглої форми, але вони можуть бути прямокутними, видовженими та навіть за формою нагадувати метелика.

5 слайд

Є міни, які кріпляться на так званій розтяжці: це коли від гранати чи міни тягнуться ледь помітні тросики і, як тільки людина їх зачіпає — граната вибухає. А ще міни часто можуть частково закопуватися в землю і вибухати від дрібного коливання чи коли на них наступаєш. Інколи достатньо навіть невеликої ваги, аби спрацював механізм та завдав шкоди оточуючим. Уламки вибухонебезпечних предметів, які не вибухнули, також не менш небезпечні. Тому запам’ятайте, як виглядають такі предмети, і ніколи до них не наближайтеся.

Підіб’ємо підсумок про те, що ви щойно дізналися про міни.

Про знайдений снаряд

“Що це там в землі, дідусю?”-

Поцікавилась Катруся,-

“Може то піратський скарб?

Або скриня, повна фарб?”

Сивий дідо мудро мовить,

Внучечку за руку ловить:

“То з війни, дитя, граната!

Треба МНС гукати!”

 

Батарейку мотузка на предметі тримає,

Дріт чи стрічка пакуночок чийсь обгортає?

Торкнешся до нього й немає життя,

Хай знає дорослий і знає дитя

 

Ми вже з вами знаємо, як виглядають вибухонебезпечні предмети, А тепер розглянемо, де можуть вони можуть  ховатися.

6 слайд

7 слайд

8 слайд

Діти, як ви думаєте, а де ще можуть ховатися небезпечні предмети?

9 слайд

10 слайд

11 слайд

 Так, вибухонебезпечні предмети можуть ховатися в іграшках, у побутових предметах (пральні машинки, скрині, коробки), гаджетах та інших речах, розкиданих на вулиці. Тому нам потрібно бути дуже обережними. Особливо це стосується територій, які були в окупації.

20  жовтня наш клас зустрічався з представниками Асоціації Саперів України. Ми вже знаємо, що на територіях, де рік тривали бойові дії, потрібно 30 років на розмінування цих територій. А допомагає саперам в розмінуванні територій  пес Патрон.

Всі на уроці дуже старанно працюють. Молодці! Ну що Патрон, прийшов нам час відпочити!  Патрон не тільки вміє шукати міни, але і дуже гарно танцює.

12 слайд

РУХАНКА

Ми гарно порухались, а тепер пограємо в гру «можна/не можна». Я зачитую текст, а ви відповідаєте можна чи не можна так робити.

Пес Патрон хоче з вами погратись і навчити, якими предметами можна грати, а якими ні.(ігри з дітьми, складаємо пазли).

Діти, шановні гості, спробуйте знайти міни на карті.

Ви всі молодці!

Пес Патрон підготував для вас ще декілька завдань. Перевіримо, чи були ви уважні на уроці?

13 слайд

14 слайд

15 слайд

16 слайд

17 слайд

Сьогодні ми багато дізналися про мінну небезпеку. А чи спроможні  ви використати отриманні знання в реальному житті? Дивіться, щось наш пес Патрон відчув! Нумо йдемо подивимося! І головне, не забувайте про правила безпеки!

Гра-симуляція “Як поводитись із незнайомими та потенційно небезпечними предметами?”

Для гри будуть потрібні:

- предмети, які зовні нагадують вибухонебезпечні;

- червона стрічка, дерев’яна  паличка, маркери, фанерна дощечка, папір, скотч.

Умови гри:

- Діти виходять погуляти й раптом бачать незнайомий предмет, який нагадує міну.

- Їм потрібно придумати, як діяти у цій ситуації.

- За результатами своїх дій, діти повинні скласти пам’ятку для тих, хто прийде сюди після них, написати і прикріпити її до дощечки.

ІV. Підведення підсумків урок. Рефлексія.

Любі діти, дорослі! Я вас вітаю! Чудова робота. Усі завдання виконано!  Думаю, що всі зрозуміли, що ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!

Дякую за те, що ви тепер вмієте користуватися суперздібностями!

№1. Будь уважний!

№2. Не підходь!

№3. Не чіпай!

№4. Поклич дорослих, щоб зателефонувати 101.

Розвивайте свої суперздібності й надалі. А ще обов’язково розкажіть про ці суперздібності своїм друзям та дорослим.

 

Дитино, я – твоє життя,

Хоч ти для мене ще дитя,

Навчися із життям дружити,

Щоб у безпеці щодня жити.

Будь завжди всюди обережним,

Поводься всюди як належить

Культурній і такій дитині,

Щоби завжди твоя родина

Пишалася за твої вчинки.

Завжди всього остерігайся,

За чужі речі не хапайся,

Я довго буду із тобою,

Як дорожити будеш мною!

 

Дякую вам за вашу кмітливість! До зустрічі.

docx
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
3486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку