Урок "Будівельне креслення. Технологія кам*яних робіт"

Про матеріал
Дана розробка уроку використовується у професійно технічних училищах при викладанні предмету "Технологія кам*яних робіт" та "Будівельне креслення"
Перегляд файлу

План уроку

Предмет: « Технологія кам’яних робіт.» « Будівельне креслення.»

Тема уроку:  Цегляна кладка. Будівельне креслення.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку: інтегрований „Свято знань”.

Мета:  а)   навчальна: узагальнення і систематизація знань з теми «Технологія кам’яної кладки» та «Будівельне креслення». Засвоєння міцного та усвідомленого обсягу загальнотехнічних та спеціальних знань, умінь і навичок за обраним фахом.

б) розвиваюча: розвинути просторову уяву учнів, спостережливість, абстрактне мислення, увагу, вміння висловлювати професійними термінами свою уяву про зображений об’єкт  будівлі або його елементи.

в)   виховна: виховувати повагу до праці, обраної професії, дисципліну, сумлінність, відповідальність, ініціативу.

Комплексно-методичне забезпечення уроку: комп’ютер, мультимедійний проектор, тестові завдання, креслярські приладдя.

 

Структура уроку

1. Організаційний етап.

- перевірка наявності учнів (про наявність учнів на уроці доповідає староста)

- перевірка готовності учнів до уроку (ручки, зошити, креслярське приладдя).

2. Підготовчий етап.

 (вступне слово викладача), на лаштування на роботу, проведення вхідного тесту.

3. Основний етап.

(перегляд  учнівських презентацій)

4. Заключний етап

- Рішення тестів

- Визначення рівня навчальних досягнень учнів.

5. Підведення підсумків уроку

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- повідомлення та обґрунтування оцінок;

- повідомлення домашнього завдання.


Хід уроку

 

1. Організаційний етап.

- перевірка наявності учнів (про наявність учнів на уроці доповідає староста)

- перевірка готовності учнів до уроку (ручки, зошити, креслярське приладдя).

 

2. Підготовчий етап

(Вступне слово викладача 1) :

Сьогодні у нас відбудеться незвичайний урок, урок – „Свято знань”. Мета нашого уроку узагальнити і систематизувати знання з предметів „Технологія кам’яних робітта „Будівельне креслення” так, як вони між собою споріднені. Неможливо розпочати будівництво без наявності креслень, та вміння їх читати, а також знань матеріалів і їх властивостей, та з яким перев’язуванням швів застосовувати кладку.

 

Викладач 2: Давайте пригадаємо з курсу „Матеріалознавства” з яких матеріалів можна виконати кладку будинку. (відповідають учні).

 

Викладач 1: Для з’ясування загального рівня знань попереднього матеріалу і

 налаштування на роботу, проведемо вхідний тест. Дайте відповіді на запитання „так” чи „ні”.

 

1. Як Ви вважаєте, сьогодні у нашій країні пот­рібна професія муляра?

2. Чи можна побудувати будь-який, навіть най­простіший будинок, заздалегідь не уявляючи його зовнішній вигляд не маючи будівельних

креслень:плану ,фасаду,розрізу.

3. Чи може виробник кам'яних конструкцій бу­динків та споруд заздалегідь спланувати будинок, щоб він після зведення його був міцним, стійким, довговічним?

4. Як Ви вважаєте, чи потрібно враховувати кліма­тичні умови, у яких зводиться будівля?

5. Чи можна судити по зведеним будинкам і спорудам про історичну епоху, у якій жили люди, рівень їхнього розвитку?

7. Ви хотіли б жити в будинку, зведеному за Ва­шим проектом і Вашими руками?

8. Чи повинен виробник кам'яних конструкцій будинків та споруд мати просторову уяву і володі­ти фантазією?

9. Чи може виробник кам'яних конструкцій бу­динків та споруд будувати будинки, не уміючи чита­ти креслення?

10. Чи можна побудувати будинок, якщо з буді­вельних матеріалів у Вас є тільки цегла?

 

 

3. Основний етап

 

( На цьому етапі виконується показ презентацій,  за матеріалами програм)

 

      Викладач 1:Враховуючи ваші відповіді на питаня і вхідний тест ми з вами провели невелику розминку і пригадали з яких матеріалів можна будувати  будинки. А з якого будівельного матеріалу найчастіше ведуть кладку?

Відповідають учні.

Викладач 1:

         Про цеглу нам розповість учень (          1         )

         Через мультимедійний проектор на екрані демонструються слайди, на яких зображена цеглина та інформація про неї. Слайди № 5,6

 

Викладач 2. Нам відомо уже, що на будівельний майданчик завезли всі матеріали, які необхідні для зведення будинку.

Чи могли б уже  робітники приступати до роботи?

 

Відповідають учні.

 

Викладач 2. Про те, яка повинна бути проектна документація нам розповість учень . (          2         )

На екрані демонструються слайди про види будівельної документації та масштаби. Слайди № 7-19

Викладач 1   .Для того,  щоб побудувати будинок нам потрібно знати з яких конструктивних  елементів він складається. Про це нам розповість учень (          3         )

На екрані демонструються слайди конструктивних елементів будинку. Слайди № 20-41

      Викладач 2.Загальний принцип будівництва і організації житла полягає в тому, що воно має викликати почуття радості, любові, щастя, надії, сприяти здоров’ю. Кожна людина має своє бачення цього. Хоче мати одночасно і красиве і зручне житло. Найперше це виражаєтьсяу вигляді будинку зовні. Про це нам розповість учень (          4         ).

На екрані іде показ слайдів про різні види фасадів та правила їх накреслення. Слайди № 42-51

 

        Викладач 1.Із вивченого матеріалу по курсу „Технологія кам’яних робіт” давайте згадаємо які є види перев’язування швів?

 

Відповідають учні.

 

Викладач 1.Так,  для виконання цих видів кладки нам обов’язково потрібна неповномірна цегла, та інструменти для виконання кладки. От і пригадаємо, як готувати цеглу, та які інструменти потрібні для виконання кладки. В цьому нам допоможе учень (          5         ).

На екані демонструються слайди про приготування неповномірної цегли та інструменти для виконання кладки. Слайди № 52-69

 

       Викладач 2. Ми вже з’ясували, які креслення необхідні для виконання будівельних робіт. Тепер давайте з’ясуємо що таке план будинку і які правила його накреслення. Про це нам розповість учень  (          6         ).

На екрані демонструються слайди про план будинку і які правила його накреслення. . Слайди № 70-74

 

       Викладач 1. Якщо виконано креслення плану будинку то можна приступати до  виконання  кладки. Ми знаємо,  що є основні три види кладки: однорядна,  багаторядна,  трирядна, та кладка полегшених конструкцій. Давайте згадаємо дві з названих видів кладок: однорядну та кладку полегшених конструкцій.  Розповість нам про ці види цегляних кладок учень  (          7        ).

На екрані демонструються слайди про однорядну систему перев’язування, та кладку полегшених конструкцій. Слайди № 75-85

 

Викладач 2.Уміння читати креслення  кам’яних конструкцій дозволить нам знати:

  1. Як позначається кам’яне мурування у перетинах на кресленні;
  2. Як креслиться розріз по вікнах зовнішньої стіни;
  3. Як читаються різні креслення вузлів цегляного мурування;

Ці креслення виконують у масштабі 1:50 і менше.

Як виконуються кресленя елементів кам’яної кладки та зокрема кладки полегшеної конструкції нам розповість учень  (          8        ).

Проектуються слайди про виконання креслення кладки полегшеної конструкції. Слайди № 86-88.

 

 

4. Заключний етап

- рішення тестів:

Результатом узагальнення і систематизації знань з предметів «Технологія кам’яної кладки» та «Будівельне креслення» будуть рішення тестів з цих предметів. Це тест №1 з предмету «Технологія кам’ної кладки» та тест №2 з предмету «Будівельне креслення», а також практична робота по нанесенню маркування координатних осей.

 На екрані демонструються слайди № 89-92 з тестами № 1,2.

- Визначення рівня навчальних досягнень учнів..

Після рішення тестів  для перевірки учні обмінюються своїм завданням із сусідом по парті. І звіряють  вирішення тестів із  відповідями  на екрані. Кожна правильна відповідь оцінюється  в один бал, а практична – два бали.

На екрані демонструється слайд № 93 з відповідями на тести.

Правильне маркування координатних осей показано на магнітній дошці.

 

5. Підведення підсумків уроку

- аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;

- повідомлення та обґрунтування оцінок;

- повідомлення домашнього завдання.(І.І. Іщенко ст. 84-150, Ю. І. Короєв ст.            123-135).


doc
Додав(-ла)
Лабунець Ольга
Додано
28 березня 2022
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку