Урок "Деякі види теплових машин"

Про матеріал
Матеріал представлений в розробці містить посилання на нові інтерактивні методи навчання та допоможе провести урок в умовах дистанційного навчання
Перегляд файлу

Тема уроку: Деяки види теплових машин.

Мета  уроку:

  • Узагальнити теоретичний матеріал з теми

«Теплові двигуни». Ознайомитись  з  впливом теплових двигунів на природу.

  • Розвивати вміння розкривати загальне і особливе, встановлювати головне, суттєве у матеріалі, що вивчається.
  • Розвивати уміння аналізувати та грамотно оформлювати  розв’язання задачі.
  • Виховувати уважність, зібраність, спостережливість.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання: дошка Padlet,  інтерактивна гра «Що ти знаєш про теплові машини?», інтерактивний аркуш Wizer.me, узагальнююча таблиця про теплові машини, презентація з екологічними проблемами та шляхами їх вирішення, відео реклама теплових машин, задачі для груп та інформація про теплові машини для заповнення таблиці.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вступне слово вчителя та повідомлення мети уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Перевірка теоретичних знань за допомогою інтерактивної гри «Що ви знаєте про теплові машини?»

https://docs.google.com/presentation/d/16r_S2c9ak7Iwfawi1MyPkjnwsfbM-j4Q/edit?usp=share_link&ouid=108505089279718918189&rtpof=true&sd=true

Працюють під час уроку учні по групам, тому відповідати на питання буде по черзі один учень з кожної групи.  Якщо група відповіді не знає то питання виноситься на загальне обговорення.

Під час уроку користуємся правилом піднятої руки.

Наступним завданням буде виконання завдань на відповідність, яке має на меті перевірку знання позначення фізичних величин та їх  одиниць вимірювання  а також математичних  формул кожної фізичної величини. Вашій увазі пропонується інтерактивний аркуш Wizer.me

https://app.wizer.me/learn/7RZ64D

перейти можна за посиланням або через QR код на дошці Padlet.

        Посилання на дошку

        https://padlet.com/svetik19712664/9efckgl7jgunmxcp

  1. Узагальнення та систематизація знань

Використавуючи методику  перевернутого навчання, кожна група опрацьовувала матеріал про один з видів теплових машин і підготувала звіт у вигляді презентації або відео реклами яку зараз продемонструє.

  • Парова машина
  • Дизельний ДВЗ
  • Бензиновий ДВЗ
  • Двигун Стірлінга

 Після ознайомлення з тепловими машинами робота продовжується у сесійних залах.

Кожна група отримує доступ до Гугл таблиці, яку потрібно заповнити та умову задачі, яку  разом повинні розв’язати.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lXCvUQkDjzrcNlNEMEmdYH25o5ZGCIev/edit?usp=share_link&ouid=108505089279718918189&rtpof=true&sd=true

Задачі групам:

  1. Двигун автомобіля, рухаючись протягом 2 год зі швидкістю 90км/год, витратив 6л гасу. Знайдіть масу витраченого палива та відстань яку він проїхав?
  2. Двигун автомобіля витратив 6л гасу. Знайдіть масу витраченого палива та кількість теплоти яка виділяється в процесі згоряння палива?
  3. Двигун автомобіля, рухаючись протягом 2 год зі швидкістю 90км/год,  розвинув середню силу тяги  320Н. Знайдіть корисну роботу яку виконав двигун?
  4. Двигун автомобіля, рухаючись протягом 2 год зі швидкістю 90км/год, витратив 4,8 кг гасу.  При цьому він розвинув середню силу тяги  320Н.  Знайдіть ККД двигуна.

Всі задачі є невеликими етапами розв’язання однієї  комбінованої задачі, тому після повернення до конференції ми розвязуємо задаче поетапно використовуючи готові відповіді кожної групи.

Узагальнююча таблиця дає можливість зробити висновки про те яка з теплових машин має найбільший ККД та яка  найменше забруднює навколишнє середовище.

Учні роблять висновки про вплив теплових машин на навколишнє середовище:

  • Виснажує природні ресурси
  • Створення парникового ефекту та підвищення  температури Землі
  • Поява кислотних дощів
  • Негативно впливає на стан здоров’я людини
  • Викиди отруйного чадного газу  та забруднює атмосферу
  1. Підведення підсумків уроку

В кінці уроку робимо висновки про шляхи вирішення екологічної кризи:

  • Видалення зі складу бензину деяких сполук свинцю
  • «доспалювання» чадного газу за допомогою спеціальних пристроїв
  • Створення екологічно чистих електромобілів
  • Використання гібридних автомобілів( електричний та бензиновий)
  • Використання фільтрів на теплових станціях
  • Використання більш екологічних видів палива

( замість викопних ресурсів паливо з рослин)

  • Використання альтернативних джерел енергії
  • Зменшення сумарних витрат людством

Сьогодні ми з вами узагальнили матеріал по темі «Теплові машини». Показали вміння працювати з різними джерелами інформації, вибирати головне і суттєве, робити висновки.  Удосконалили навички роботи в групі.

  1. Виставлення оцінок та повідомлення домашнього завдання

Оцінки будуть виставлені після перевірки інтерактивних аркушів та з урахуванням висновків про внесок у роботу команди коучерами.

Вдома :Повторити  параграф 10-18 розвязати завдання на стор. 96-97(7-10,13,16*).

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 17. Деякі види теплових двигунів
Додано
26 січня 2023
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку