Сила Ампера.
Мета: освітня - сформувати уявлення про магнітне поле провідника зі струмом
сформулювати правила «гвинта» та «лівої руки» ввести поняття і величини, що сприяють опису магнітного поля струму;
виховна - сприяти розвитку умінь слухати і чути один одного; створити умови для формування комунікативних навичок;
розвиваюча - розвивати фізичну компетентність при роботі з електроприладами, продовжити розвиток умінь аналізувати, висловлювати припущення, зіставляти нові факти з наявними знаннями, формулювати висновки.
Обладнання : ПК (з виходом в Інтернет), мультимедійний проектор, інтерактивна дошка комплекти лабораторного обладнання: джерело струму, резистор, амперметр, ключ, магнітна стрілка набір постійних магнітів, залізні ошурки.
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи учнів - фронтальна бесіда, індивідуальна і групова робота.
ХІД УРОКУ
(тест «На урок») https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2898292
Учитель проводить дослід і організовує фронтальну бесіду
https://www.youtube.com/watch?v=Lq2kS-YDBMk&t=27s
Дослід: підвішені на нитках дві гільзи з фольги. Заряджаємо гільзи однаковими зарядами. Потім – різнойменними;
- опишіть, що ви спостерігаєте.
Просить піднести магніти, що знаходяться на столах учнів, однаковими полюсами, а потім – різними;
- опишіть, що ви спостерігаєте
Постановка мети уроку.
Учитель пропонує учням зібрати просту електричну схему, що складається із джерела струму, реостата, амперметра і ключа. Просить замкнути ключ і звернути увагу на магнітну стрілку.
Лабораторія електрики: постійний струм - віртуальна лабораторія (colorado.edu)
Яке припущення можна з цього зробити?
Демонструє дослід взаємодії паралельних струмів.
https://www.youtube.com/watch?v=0fDrtZp_JDo
Формулює цілі і тему уроку.
У 1820 р А.Ампер спостерігав відштовхування провідників, по яких протікають струми в різних напрямках, і притягання, в разі струмів одного напрямку.
-як пояснити дану невідповідність?
Сьогодні на уроці ми більш детально вивчимо магнітне поле і його дію на провідник зі струмом.
План
https://www.youtube.com/watch?v=2by4CYUJCnY
Відтворення і осмислення учнями нового матеріалу.
(фронтальне тестування, https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9951939
Тест транслюється на інтерактивній дошці).
(Метод «Ланцюжок» учні дають відповідь на контрольні запитання після пар. підручника).
- індивідуальна робота учнів за рішенням завдань на застосування правил, вивчених на уроці;
* - роботи в кінці уроку здаються на перевірку. У журнал виставляються тільки добрі та відмінні оцінки.
(Рефлексія за методом «Кошик ключових слів»).
Опрацювати §____, Впр._____(за рівнями).
Експериментальне завдання: Візьміть вдома будь який несправний електричний пристрій (кухонний комбайн, електром’ясорубку чи дитячу іграшку на пульту), знайдіть у цьому пристрої двигун, розгляньте його будову, визначте основні складові.