Урок для 4 класу "Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм."

Про матеріал

Конспект уроку для 4 класу "Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами." Корнспект містить детальний план уроку, практичне завдання для виконання за комп'ютером.

Перегляд файлу

4 клас   

Тема: Інструктаж БЖД. Перетворення інформації. Перетворення інформації з текстової у графічну форму з використанням схем, діаграм. Перетворення інформації у вигляді тексту в таблицю з числами.

Мета:

навчальна: навчити перетворювати інформацію: текстової та числової форми в графічну у вигляді схем, діаграм за допомогою поданих шаблонів; пригадати способи подання інформації;

розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;

виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, картки з правилами роботи, картки до вправи «Незакінчене речення».

Програмне забезпечення: текстовий редактор MO Word.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (2 ХВ)

привітання;

перевірка присутніх;

перевірка готовності учнів до уроку.

Вчитель:

Закінчилася перерва,

Пролунав чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок.

А тепер сідайте, будь ласка. Подивіться на мене. Погляньмо один на одного, посміхнемося, подумки побажаємо добра, успіхів. Щоб наша праця була успішною слід дотримуватись таких правил, пригадаймо їх:

1. Правило піднятої руки.

2. Дружня співпраця у парах, групах.

3. Уважно слухати вчителя і учнів.

4. Активно і творчо працювати.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (3 ХВ)

Вчитель:Давайте з вами згадаємо як людина сприймає інформацію. Для цього відгадайте загадки:

  1.        Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)

2) Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять.  (Очі)

3) Сопе, хропе, часом чхає,
Сюди-туди зазирає,
На морозі замерзає,
Бо одежини не має. (Ніс)

4) Тіло щільно покриває

І на дотик все сприймає. (Шкіра)

5) Самі мовчать, а нам допомагають почути тих,

Хто розмовляє й весело співає. (Вуха)

Молодці. А разом ці органи називають органами чуття і вони нам сьогодні знадобляться.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ (5 ХВ)

Вчитель: Пропоную вам наступну гру. У мене є чарівний мішечок. Я піднесу його до будь-кого з вас і ви повинні опустити туди руку, обрати будь-який предмет і не витягаючи спробувати описати його і здогадатися що це таке. (Вчитель з мішечком підходить до 3-5 учнів і кожен учень опуска в мішечок руку та описує предмет в ньому. За дотиком та описом пробує відгадати що це таке.)

А тепер у мене до вас питання:

  1.      За допомогою якого органу чуття ви отримували інформацію? Шкіра (дотик)
  2.      А як ви передали повідомлення про те, що відчуваєте рукою? Словами
  3.      А за допомогою якого органу чуття ваші однокласники дізналися про те, який предмет на дотик, за розміром, і його назву? Вуха (слух)

Тобто, ви побачили, що інформація може перетворюватись з одного виду в інший, наприклад бути тактильною і стати слуховою, або бути слуховою і стати графічною (такою, що сприймається зором). Отже, тема уроку сьогодні – «Перетворення інформації».

Розгорніть свій зошит, запишіть число, класна робота, тема уроку. 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (7 ХВ)

Вчитель: Пропоную вам послухати історію.

Тетянка вирішила привітати подругу з іншого міста. Та лист іде довго, а на комп’ютері вона листівки не вміла створювати. Тому написала, що за листівку вона хоче:

«Листівка має бути прямокутної форми, колір листівки – блідо-фіолетовий, обов’язково мають бути квіти, текст «Вітаю з Днем народження!!!».

Тетянка передала цей опис татові, щоб він створив листівку на комп’ютері.

Тато вирішив спочатку намалювати листівку у графічному редакторі. Після того, як листівка була готова Тетянка разом з татом надіслали її на електронну скриньку Тетянчиної подруги.

Таким чином відбулося перетворення інформації з одного вигляду на інший, а саме текст був перетворений у графічне зображення.

І в зошит ми з вами запишемо визначення, що таке перетворення інформації: Перетворення інформації – це змінення способу подання тієї самої інформації за допомогою іншого виду без зміни змісту початкового повідомлення.

V. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ (2 ХВ)

Вправа «Відгадай пристрій».

Ви знаєте, що існують різні пристрої для роботи з текстовою, звуковою, відео інформацією. Зараз ми розглянемо деякі з них, і визначемо, для чого вони використовуються.

Підчас демонстрації картинок з різними пристроями, визначити, що це за пристрій та  з якою інформацією працює цей пристрій.

(Вчитель демонструє картинки з зображеннями: клавіатура, монітор, мікрофон , сканер, принтер, флеш-накопичувач, проектор, графічний планшет, плоттер тощо)

Питання для обговорення:

  1.        Що це за пристрій?
  2.        Яке  його призначення?
  3.        Чи використовували його Тетянка з батьком для створення листівки? А для того, щоб надіслати листівку електронною поштою?

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (2 ХВ)

Ми з вами добре попрацювали, а тепер час перепочити.

— Де ваші долоні?

(Діти показують руки, складають у кулачки.)

Тут-тут-тут!

А в долонях пальчики живуть.

(Розкривають кулачки і показують.)

Працювали пальчики,

(Пальчики в русі.)

не лінувалися:

Ліпили, ліпили, малювали,

(Імітують ліплення, будівництво.)

Будували, будували —

зупинилися.

А потім, а потім, а потім

(Повільно опускають руки на стіл.)

стомилися.

VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ (18 ХВ)

А зараз час практичної роботи. Ми з вами сьогодні спробуємо перетворити текстову інформацію в графічно оформлену у вигляді таблиці.

Робота за комп’ютером

  1.   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером (2 хв)

2)  Інструктаж учителя (1 хв).

3) Практична робота (15 хв)

Практичне завдання

Перетворити текстову інформацію в графічну (таблицю).

Хід роботи

  1.   Ознайомтеся з текстом:

На території України близько 20 тис. озер, з них 7 тис. площею більше 10 га. Вони утворюють озерні краї. Ось деякі з цих озер.

Ялпуг (149 км²) — найбільше озеро України природного походження, розташоване в Одеській області

Кугурлуй (94 км²) — озеро на південному заході України, Одеська область.

Кагул (90 км²) — озеро на південному заході України, Одеська область.

Світязь (26 км²) — найглибше озеро України. Розташоване в межах Шацького району Волинської області. 

 

  1.                До текстового документа додати таблицю, виконавши алгоритм: Вставка – Таблиця – 3х5 (3 стовпчики та 5 рядочків)

Назва озера

Площа

Де знаходиться (область)

Ялпуг

 

 

Кугурлуй

 

 

Кагул

 

 

Світязь

 

 

  1.                Заповнити таблицю відповідними значеннями

4)         Збережіть файл.

4) Вправи для очей.(1 хв)

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ ТА ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК (2 ХВ)

А тепер займіть свої місця. Я пропоную вам обрати з нашої хмаринки речення та завершити його.

Вправа «Незавершене речення»

Мені було складно…

Мені сподобалось…

Мені було незрозуміло…

У мене вийшло…

Мені хотілося б спробувати….

Дякую за віші відповіді, а мені хотілося б сьогодні відзначити активну участь ______________, добре сьогодні працювали ____________________, а ________________ -  ви можете краще!

Наш урок завершено, на все добре!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Арапін Наталія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
15494
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку