Урок до Дня Безпечного Інтернету "Безпечний Інтернет - справа кожного"

Про матеріал
Дана роробка уроку допоможе залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет; дозволить закріпити та розширити знання учнів по даній темі; нагадати основні проблеми захисту інформації та безпеки в Інтернеті; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; виховувати інформаційну культуру, дисциплінованість при роботі в мережі; уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема:  «Безпечний Інтернет – справа кожного»

 

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • навчальна: сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет; закріпити та розширити знання учнів по даній темі; нагадати основні проблеми захисту інформації та безпеки в Інтернеті; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивальна: розвивати вміння, аналізувати, робити висновки, узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дисциплінованість при роботі в мережі; уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • інформаційно-комунікаційна компетентність - впевнене, критичне й відповідальне використання цифрових технологій для розвитку й спілкування; здатність безпечно та етично застосовувати засоби інформаційно-комунікаційної компетентності в навчанні та інших життєвих ситуаціях;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях: сприяти усвідомленню міждисциплінарного значення інформатики;
  • уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності;

 

Обладнання:  ПК, екран, мультимедійний проектор, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей, оформлені у вигляді пелюсток квітки.

 

Хід уроку

І. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності

Доброго дня. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про: Інтернет; позитивні та негативні сторони Інтернету; безпеку учнів в Інтернеті.

 

За допомогою Хмаринки тегів пропоную вам скласти девіз нашого уроку до Дня Безпечного Інтернету.

Фрагмент екранаОтже, девіз нашого уроку: «Працюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою».

 

ІІ. Інформаційна хвилинка

 

А що ж таке День безпечного Інтернету? Коли його святкують і чому ми дізнаємось послухавши Інформаційну хвилинку, яку підготували ваші однокласниці.

 

 

 

ІІІ. Інформатичне лото

 

Давайте з вами нагадаємо, що ми вже знаємо про роботу в мережі Інтернет, провівши гру Інформаційне лото.

На табло закодовано 16 запитань. Пропоную кожному з вас вибрати номер запитання і дати на нього відповідь.

Запитання гри:

  1. Що таке комп’ютерна мережа?
  2. Яка мережа є глобальною, а яка локальною?
  3. Що таке браузер? Які браузери ти знаєш?
  4. Що таке веб-сторінка, веб-сайт?
  5. Для чого використовують гіперпосилання?
  6. Що таке ключові слова, ключові фрази?
  7. Що таке пошукова система? Які пошукові системи тобі відомі?
  8. Що таке факт і що таке судження?
  9. Що таке авторське право? Яких правил потрібно дотримуватись, щоб не порушити закон про захист авторських прав?
  10. Що таке плагіат?
  11. За якими правилами можна критично оцінити матеріали, знайдені в Інтернеті?
  12. Як називається сторінка сайту, призначена для початкового перегляду?
  13. Що таке фейк? Як розпізнати фейкову інформацію?
  14. Що таке комунікаційний пристрій? Які види комунікаційних пристроїв ви знаєте?
  15. Що таке мережевий етикет? Яких правил мережевого етикету варто дотримуватись?
  16. Які засоби та програми для спілкування в Інтернеті ви знаєте? Якими програмами для спілкування користуєтеся?

 

IV. Розповідь вчителя

 

Ви, звичайно, вже мали змогу переконатися в тому, що Інтернет — це феноменальний за своїми можливостями засіб. Він значно допомагає нам у роботі, навчанні. Дає широкі можливості для спілкування та відпочинку.

Плюси Інтернету

  • Великі можливості пошуку потрібного матеріалу.
  • Розширює кругозір.
  • Безліч додатків для навчання (віртуальні школи, електронні бібліотеки, електронні словники, відеоуроки, програми тестування, тощо).
  • Програми інтерактивного спілкування.
  • Пошук друзів.

 

Але разом із цим – Інтернет є й небезпечним.

Мінуси впливу Інтернету

  • Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки, то отримаємо негативний вплив на здоров’я (зір, постава, порушення сну).
  • Інтернет-залежність, втрата реальності.
  • Негативний контент (нецензурна лексика, сайти для дорослих, тощо).
  • Шкідливі програми.
  • Інтернет-шахрайство.

 

Різноманітні мережеві спільноти стали чи не найважливішим атрибутом сучасного світу, люди віддають все більшу перевагу віртуальному спілкуванню.

Інтернет-залежність – хвороба ХХІ століття. Інтернет-залежність – це психологічний розлад, нав’язливе бажання підключитися до Інтернету. У 2008 році вона була визнана офіційною хворобою.

Ознаки Інтеренет-залежності:

  •              Постійне перебування в мережі і чекання наступного виходу в Інтернет;
  •              Скарги навколишніх на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернеті;
  •              Небажання приймати критику подібного образу життя;
  •              Втрата кола спілкування поза мережею;
  •              Зневага власним здоров’ям.

 

Що може чекати на дитину в Інтернеті?

Фейк – підробка, фальсифікація, неправдива інформація.

Фішинг – виманювання персональних даних, спроба отримати особисту інформацію оманливим шляхом.

Селфізм – активне фотографування та викладання фото в соцмережах.

Кібергрумінг – входження в довіру до дитини і використання її в своїх цілях.

Тролінг – розміщення в Інтернеті провокаційних повідомлень з метою розпалювання конфліктів між учасниками, взаємні образи.

Хепіслепінг – розміщення в Інтернеті відеороликів з реальними сценами насильства.

Спам – масова розсилка кореспонденції рекламного характеру.

Кібербулінг — це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Кібербулінг має декілька проявів, жоден з яких не можна ігнорувати:

- відправка погрозливих та образливого змісту текстових повідомлень;

- демонстративне видалення дітей зі спільнот у соцмережах, з онлайн-ігор;

- створення груп ненависті до конкретної дитини;

- пропозиція проголосувати «за» чи «проти» когось в образливому опитуванні;

 Буліцид – загибель жертви, внаслідлк булінгу.

Самогубство в мережі ... Кіберсуїцид – досить новий різновид групового або індивідуального самогубства, що вчиняється в результаті використання інтернет-ресурсів, провокування підлітків до самогубства чи понівечення себе (це можуть бути групи смерті на зразок “Синій кит”).

 

 

V. Інтерактивна вправа «Шість капелюхів»

 

 

 

VІ. Вправа «Тест на виявлення комп’ютерної залежності»

  1.               Ти засмучуєшся та злишся, якщо потрібно виключати комп’ютер.
  2.               Ти знаходишся у дуже гарному настрої тільки сидячи за комп’ютером.
  3.               Комп’ютер для тебе – це засіб зняття стресу.
  4.               Після комп’ютерних ігор у тебе виникають головні болі.
  5.               У житті ти відчуваєш пустоту, роздратованість, які зникають, коли ти сідаєш за комп’ютер.
  6.               Ти маєш проблеми у навчанні через те, що часто сидиш за комп’ютером.
  7.               Ти відчуваєш потребу проводити більше часу за комп’ютером.
  8.               Ти маєш проблеми у спілкуванні з батьками, у стосунках з друзями або іншими людьми через комп’ютер.

Результат:  підрахуйте кількість плюсів у відповідях. Один плюс дорівнює 1 бал. Якщо загальна сума перевищує 3 бали – ви маєте ризик потрапити у залежність від комп’ютера.

 

Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані.

Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом! 

Вручення «Плаката-пам’ятки «Безпечний Інтернет».

 

Пов’язане зображення

 

Вправа: Підсумки (вправа «Валіза»)

  •                 На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу „Я сьогодні зрозумів ...”

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку